[SGW] SGW Bathmen - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:05

Wisselende gevoelens zo te lezen :(:)
Tierania: gefeliciteerd! Ik zag je nog langskomen in de cross!

Mijn dressuur ging niet zo, gedeeld 5e geloof ik, met 192 punten. Springen doorgekomen met 1 stop. Toen de cross. Die ging heel goed. Hij pakte lekker aan. Maar de hindernis voor de waterbak die durfde hij niet. Drie keer geprobeerd, maar hij durfde echt niet. Jammer.

Ik vond het wel een leuke cross. Leuk gedaan Billy1 :j

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:07

ik kon helaas zelf niet meerijden maar heb m wel gezien:
erg leuke cross!!!!!!!!! coffin in de B zie je niet vaak,.. ooit in Diepenheim een keer gehad, daarom ook heel fijn dat je er langs kon, kun je zelf kiezen wat je wil,..

weet nu ook wie Billy1 is :-)
je had een roze jas aan toch???

van kijken leer je ook heel veel,.. heb een tijd gekeken bij oa de greppel,.. en de waterbak,..
je ziet goed hoe mensen aanrijden en hoe de paarden reageren,..
dus ook "niet rijdend" was het een leuk dagje

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:31

Ik ben weer terug, we hebben zeker genoten, maar ik ben nog niet helemaal tevreden... :o ,

Dresuur ging voor het eerst een keer fijn, Bam sjouwde gewoon lekker door en we hadden 194 punten :D

Het springparcours vond ik ontzettend laag, en daar nam Bam lekker gebruik van, ipv spring ging hij een beetje huppelen hij sprong wel maar meneer liet lekker lui zijn benen helemaal naar beneden laten hangen , uiteindelijk 1 balk op het allersimpelste en laagste stijltje dat er in het parcours stond ^) , ik heb serieus liever dat ze een parcours van 1.10 neerzetten dan zo'n laag parcours, want pas als het hoger word gaat mijn paard een beetje zijn best doen :+

In de cross gingen we super van start, ik heb nu eindelijk op het maisveld ontzettend gas kunnen geven en toch sprong hij lekker over de lastige lijntjes van 4 naar 5 en van 6 naar 7, daarna over 8 en weer heel veel gas gegeven (o wat voelde dat lekker *D ), en toen ik het idee had dat ik hard ging nog een keer been gegeven en weer harder, nog een keer been gegeven en nog harder, ik heb een paar nieuwe versnellingen op mijn paard ontdekt :D
Ik ben na de waaier nog uit de hobbelige scherpe bocht gevlogen door de bosjes heen omdat we zo hard gingen, en ik ben daar echt trots op ook :D ... ;)
Toen naar de coffin hij ging goed over de boom, hij keek even naar de greppel maar ik gaf gelijk been en hij sprong hem super, ik raakte alleen wel mijn evenwicht kwijt door de grote sprong die hij nam als gevolg van mijn been, en ik vloog naar links over de hindernis van de b-pony's heen, rectsom gedraaid en ruimte gezocht om opnieuw aan te rijden en de hindernis alsnog genomen.
Toen naar de kapjes voor het water, ik kwam een beetje aan de linkerkant op de sprong af en Bam keek naar de hindernis ernaast en ging daarop af, ik reageerde te laat en we vlogen erlangs, toen opnieuw aangereden en toen nam hij hem gewoon, hij keek even naar de gekleurde banden toen ik het water inwilde maar draafde er verder goed in, vervolgens de rest van de cross weer super uitgereden !

Door die 2 weigeringen alsnog veel tijdfouten: 46 seconden, ik had de kapjes op film staan en die hebben me toch zeker 17 seconden gekost, de coffin nog meer want daar moest ik helemaal rond rijden om opnieuw aan te rijden (ging er aan de linkerkant langs en ging rechtsom terug want ik kon niet anders aanrijden) heeft me toch zeker ook iets van 20 seconden gekost. Al met al dus toch best hard gereden, ik gok op zo'n 10 seconden buiten de tijd als ik die weigeringen niet had gehad, en daar ging ik ook voor, om eindelijk een goed tempo te rijden, hier ben ik dus wel zeer tevreden over :j !

Die langsloper op de kapjes kwam door mijn eigen onoplettendheid, ik was denk ik ook nog een beetje van slag door die coffin :o . Die coffin was echt een stomme inschattingsfout van mij, maar ja, dat was de eerste keer dat ik een coffin deed, want die had ik nog nooit gedaan :Y). Maar ja, dit was pas onze 4de cross, we hebben een half jaar geleden voor het eerst een crosshindernis gesprongen, dus zulke dingen moeten we gewoon nog leren. Daarom waarschijnlijk volgend jaar de regiotrainingen (regio west) op zondag volgen om dat soort dingen te kunnen oefenen en leren, ik heb dit jaar de trainingen op maandag gedaan en heb de eerste lessen veel geleerd, maar de laatste lessen slechts als blinde-geleidepaard gediend voor paarden die niet over/door greppels,trakehners, water of heksenogen durfden :+, allemaal heel erg leuk maar niet echt van die technische hindernissen of moeilijke lijntjes, ik heb 1x een les ingehaald op zondag in Renswoude en daar ontzettend veel nieuwe technische dingen geleerd, en we kwamen goed mee met de groep, dus ik denk dat we dat wel aankunnen!

jeetje, wat heb ik een lang verhaal geschreven.....

fellow2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:00

Bij mij ging het heel goed :D
Met de dressuur liep die opzich wel fijn, alleen wel een paar kleine foutjes, had 198 en stond daarna 1e.
Met springen was ik foutloos en met de cross was ik ook foutloos en binnen de tijd, alleen mijn pony keek heel erg op die banden in het water en dook daar half de kant op, gelukkig dat die wel door de vlaggetjes ging ;)
Dit was voor ons een 1e plaats :D

Sim

Re: SGW Bathmen - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 22:09

Jammer van je weigeringen en je verkeerde parcours Evie_Bandido. Dat betekent uitsluiting. Zonde!
Wel fijn dat je zelf tevreden bent.
Gefeliciteerd met je 1e prijs Fellow! Goed gedaan.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:26

@ Simmie, ik dacht ook dat dat uitsluiting betkende, maar het is me gewoon als een weigering aangerekend (zowel door de hindernisrechter die daar stond als in de uitslag) :?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:20

Ik lees verschillende verhalen. Ben erg benieuwd hoe de cross eruit zag. Kon dit jaar helaas niet zelf meedoen. Vond dat niet fair voor Sofietje. Volgend jaar hoop ik er zeker weer bij te zijn :))

*Edit: heb net foto's gezien uit het andere topic. Cross ziet er leuk uit :). Die met de greppel is ook zo wel fijn om te proberen inderdaad.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 01:22

Ik ben er ook (sorry beetje laat ben vanavond gelijk door naar de bios gegaan met een vriendin)

Heb me dressuur mwah ging wel redelijk toch nog goed voor 184 punten.
Springen 1 pech balkje op 2 kwam hij te veel onder :+

De cross wou ik zelf gewoon weer uit rijden aangezien ik vorige week een bodem onderzoek gedaan had wou ik nu tot de finish komen :)

Dus alles ging goed tot hindernis 7 de stro balen hij wou niet hij wou wel :+ en toen toch maar niet dus we stonden bijna op de hindernis _O-
Daarna ging het goed, veel paraplu's en hij vond dat dus eng en zijn we in draf over 8 gegaan daarna nog een mooi stuk gegalopeerd en stukje nog gedraaft.
Bij de (coffin) had ik al besloten dat ik het alternatief nam :) dus dat ging ook goed bijna van uit stil stand over A en C heen, en toen richting water bak :)

Ik had ook 2 stops op de boom er voor 1ste x aan rijden ging niet zo netjes en had ik geen ritme 2de x stopte meneer ook zelf weer, en toen heb ik er alles aan gedaan om er over heen te komen en dat ging :) dus ben echt super blij en ik had ook nog een 6 voor stijl!!! mijn dag kan (kon) niet meer stuk!!

Jammer van die 3 stops maar goed, nu lekker trainen voor volgend jaar!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 07:59

Evie_Bandido schreef:
@ Simmie, ik dacht ook dat dat uitsluiting betkende, maar het is me gewoon als een weigering aangerekend (zowel door de hindernisrechter die daar stond als in de uitslag) :?

Dan heb je mazzel gehad.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 08:08

Simmie schreef:
Evie_Bandido schreef:

Dan heb je mazzel gehad.

Inderdaad. Ik stond er bij. De hindernisrechter zei tegen jou van spring alleen C nog maar. En toen mocht je weer verder..

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 09:14

Nou ik sprong de verkeerde hindernis n de cross. Echt ZO balen maarja kan iedereen een keer gebeuren toch? En het was een hogere hindernis dus moet het positief bekijken haha :P

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:28

Nu mijn verslagje, ik ben opzich wel heel tevreden, Wiso pakte super aan alleen soms wat té...

Dressuur ging best netjes ik was heel tevreden, stond alleen bijna laatste met 175 punten...
Met springen was ze al in cross stemming, ze wou echt super hard! Gelukkig was ze nog wel te sturen en ook nog behoorlijk af te remmen en waren we foutloos!
Toen de cross, ze ging echt super van start, ik was heel blij omdat ze dat in Vasse niet wou en ik toen een bodemonderzoek heb uitgevoerd...
De eerste 3 hindernissen gingen ook super en zonder problemen en ook nog eens in een top tempo!
Na hindernis 3 kwam je over een terrein met enorme plassen water, dat was eng dus daar had ik oponthoud... Uiteindelijk kon ik weer verder maar kreeg ik haar niet optijd weer in een lekker ritme en hadden we een langs loper op hindernis 4. Vervolgens weer aangereden en konden we het lijntje 4-5 super rijden. Mijn vriend en moeder zeiden later dat de omroeper had gezegt dat ik een weigering had op 4 én 5????
Verder deed ze het ook weer super en in een super tempo, ze maakte wel een rare sprong door de hooiberg want ze is bang dat ze haar kop stoot en doet dan heel raar met haar hoofd...
Bij de sprong voor de coffin (a hindernis) ging het ook fout, ik kwam er op het laatse moment achter dat ze op de verkeerde sprong aftrok maar ik kon nog net optijd remmer, helaas dus wel weer een weigering. De coffin trouwens niet genomen want die vond ze in vasse ook al doodeng!
De sprong voor het water weigerde ze ook op, toen reed ik opnieuw aan en dacht ze "oh maar die hindernis is ook leuk" en toen gingen we over de hindernis voor B-pony's dus einde cross...
Maar we stonden inmiddels wel voor de waterbak en omdat ze dat eng vind natuurlijk toch proberen en daar liep ze zomaar in één keer in :D
Dus toch nog wel super blij omdat ze anderhalf maand geleden nog niet in de buurt van water wilde/durfe te komen!

Ik ben wel trots op Wiso, ze heeft het spelletje super goed door, moet er alleen goed omdenken dat ze wel op de goede hindernissen aantrekt, in broekland deed ze dat namelijk ook al een keer...

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:39

Ik heb heerlijk gereden gisteren. Dressuur ging heel fijn. Had 207 punten maar 2 afstrek omdat ik verkeerd gereden heb....Had een 9 voor het halstrekken en er stond heel leuk positief commentaat op mijn protocol. "mooie voorwaartse proef, knap dat je een vrij gespannen paard zo durft te geven in het halsstrekken".hij was bang in 1 hoek en schoot zelfs een keer weg
Ik was super blij dat de springring ergens anders lag, echt een verbetering! Springen met de nodige aanmoediging foutloos, had bijna een stop op 3.
De coss ging heerlijk. Zodiack vindt het nog steeds spannend allemaal. Gelukkig was ik er goed bij vandaag en kon hem overtuigen. Hij gaat dan ook braaf door maar vertrouwd het gewoon nog niet helemaal. Overal de simpelste route (behalve op 2) genomen omdat ik zijn vertrouwen niet wil beschadigen. Ik was 5 seconden buiten de tijd.
We zijn op tijd naar huis gegaan maar ik zag op de uitslag dat ik derde was geworden.
Ik ben achteraf blij dat ik me weer naar het B heb laten schrijven en geen L gestart ben. Zodiack doet er gewoon wat langer over om vertrouwen te krijgen....

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:46

Dat klinkt, wel lekker toch!!

Vond het een mooie cross :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 12:32

@ de prijswinnaars & tevreden mensen: gefeliciteerd!!

Ik vond ook een mooie cross en voor mij/ons was het ook best een uitdaging (coffin hadden we eigenlijk nog nooit gedaan, maar dat ging super), dat bleek ook wel uit onze uitsluiting op het water :) Dus billy1: goed gedaan!! (wel jammer dat ik weer 2 puntjes kwijt ben haha)

Ik heb overigens nergens fotografen gezien???

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:42

Ik was er gister voor een bijscholing en haalde de gemiddelde leeftijd wel wat naar beneden :+ Ik heb alleen de B cross gezien en dat zag er goed uit. Wel een aantal minder slimme acties gezien van ruiters op het sprongetje voor het water.

Niveau van de B ruiters die wij gezien hadden viel niet tegen, heb er een stuk of veertig voorbij zien komen en daar waren er een paar van onvoldoende in onze ogen. Vooral het onderdeel houding/zit vd ruiter.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:57

@ Roos: na je commentaar op mijn protecol van Texel heb ik mijn beugels een paar gaatjes korter gedaan voor de cross, en ik moet zeggen.. zat een stuk beter! :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:36

Nou dan was je niet de enige noorwijdenes ;) had ik namelijk ook na lisse :+

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:39

Ik was echt verbaasd over mijn stijlpunten.
Allemaal 8en :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:40

ZO dat is netjes :D

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:40

Ja, ik heb nog nooit een 8 gehad en nu opeens voor alles :P

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:41

Ja nou ja dan doe je het toch goed ;)

Ik was al erg blij dat ik rond gekomen ben!! en dan ook nog een 6, toen was ik nog blijer :D

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:54

Haha, ja dat zal wel! :D

Volgens mij heb ik jou nog met losspringen zien rijden..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:56

Dat zou kunnen ik moest best vroeg al weer, Kwam de dressuur uit en moest gelijk om zadelen :)

Moet zeggen vond het wel lekker dat ik me kalkoenen niet in-uit hoefde te draaien :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 15:01

Gefeliciteerd Dianne, Sabine en Kelly!
Voor de genen met een minder goed gevoel; :(:)

Ik vond het meisje dat voor de waterbak tegen het publiek riep "Iedereen schreeuwen alsjeblieft!" wel een grappige actie, maar daar moet je het eigenlijk niet van hebben :o .

Heb nog een aantal bokkers gesproken. :)
Vond het een leuk dagje, maar wel jammer dat ik niet mee heb kunnen rijden.
@ Dianne, ik sprak je aan het eind van de dag nog aan :+