[SGW] SGW Princenhage - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:43

Hier dan ook mijn verslagje....Ja ik heb er en gemengd gevoel over..
Ik kreeg vanochtend vroeg al een sms dat mijn groom toch maar niet mee ging.....Grrrr, ze had teveel gedronken en voelde zich niet goed....Dus de zenuwen begonnen al weer flink te komen... Gelukkig was Whitje en haar vader er om me te helpen...

Het parcours ging even niet zoals ik het wilde, maar ik ben er door gekomen en had 3 balken en 4 strafpunten voor de tijd.
Dus ik mocht gelukkig mijn cross starten en alles ging goed tot op hindernis 5. Daar had ik een weigering en dat heeft die van mij nog nooit bij mij gedaan. Weer een nieuwe ervaring, maar lag er wel bijna af.
Daardoor liet ik alle spanning los en heb de rest heerlijk gereden en kwam Whitje tegen in de waterbak. Gezellig....!
Voor de rest lekker de cross uitgereden.

Anoniem

Re: SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:46

Ik lees helaas wel wisselvallige verslagen.. :(:)

maar ook hele goede +:)+

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:59

Joyce had trouwens met Jupiter gewonnen in de BB cros!!!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:37

Ik ben ook weer terug van een toch wel iet wat rare dag :+

Toen we aankwamen bleek dat de auto een lekke band had, lekker slim en wat een gedoe zeg om hem te verwisselen ;) Gelukkig hadden we een ernstig handige groom mee :P

De dressuur ging aardig, ze had erge moeite met de bodem, maar toch een net proefje neergezet. Uiteindelijk toch nog 189 punten en een voorlopig 5de plek. Toen het springen, ik had ernstig veel pony's onderuit zien gaan in het parcours, omdat het toch wel erg glad was dus ik zat er erg over in. Ook vond ik het parcours een beetje onlogisch in mekaar zitten maar dat zal dan wel aan mij gelegen hebben ;) Uiteindelijk veeelste voorzichtig gereden, wat resulteerde in 9 tijdfouten maar verder wel foutloos dus dat maakte niet zoveel uit.

Toen de cross, ik was erg zenuwachtig maar toen ik eenmaal over 1 en 2 was dacht ik oo dit gaat prima zo, alle hindernissen kwamen echt supergoed uit en ik kon gewoon wel een flink tempo aanhouden dus ik was helemaal happy. Tót hindernis 6 de molenwiek, ik wilde hem als een dubbel rijden met 1 galopsprong ertussen, maar dat ging hem niet worden helaas. Ze ging veelste groot over de 1ste hindernis waardoor ze praktisch niet meer over die 2de kon springen en ik hing er al half naast, omdat ik helemaal uit balans was geraakt en toen ze ook nog langs die 2de liep viel ik er dus af. Ik bleef in eerste instantie liggen (ik ga snel hyperventileren en tegen de vlakte dus ik moet dan altijd eerst ff van de schrik bekomen voordat ik weer opsta) dus gelijk natuurlijk EHBO en een arts erbij (wat ik overigens TOP van de organisatie vond, want ze waren er echt heel snel) en de EHBO had onderweg ook nog mijn moeder opgepikt die heel hard aan het rennen was naar hindernis 6 ;) Gelukkig heeft het paard niks en ik ook niet, op een mooie schaafwond op mn hoofd na maar dat gaat wel weer over. Wel jammer voor de jongen die na mij moest starten, want hij moest zijn parcours halverwege even stil leggen, volgens mij heeft hij hem verder wel netjes uitgereden uiteindelijk :)

Al met al best jammer dat mijn crossseizoen zo moest eindigen, maar volgend jaar weer een jaar toch ;) Nu eerst maar eens concentreren op het springen, zodat ik daar weer een beetje het vertrouwen in terug krijg.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:42

Hierbij mijn verslag van vandaag,

Dresuuur ging wel aardig, ik had een beetje moeite met mijn impuls en nageeflijkheid op die zware bodem, uiteindelijk een terechte 183 punten gehaald, na de dressuur stond ik 7de , bovenin de middenmoot dus.

Daarna parcours wezen lopen en toen ik terug kwam geschrokken van een bonkende en bewegende trailer, Bam had zich weer ergens helemaal over lopen opwinden en was helemaal nat van het zweet :(:) .

Springen ging wel aardig, Omdat Bam zo opgefokt was maar een klein beetje losgereden, Bam liep een beetje "crosserig": kop derop en lekker doorgaloperen ipv meer verzamelen, maar voor zo'n springparcourtje vond ik dat wel best, uiteindelijk een balkje op 6a (die geheel aan mij te wijten was :o ), verder helemaal foutlooos :D !

De start van de cross ging niet zo soepel, toen ik weg wilde rijden ging Bam eerst even op de plek staan stuiteren om vervolgens gewoon weg te galoperen :+ , de tweede hindenis ging een beetje aarzelend, Bam was nogal onder de indruk van een paard dat net de andere kant op kwam gegalopeerd :Y) , maar we gingen er wel gewoon over, vervolgens naar 3 het bos in, bam trok ontzettend naar de M- hindernis die naast onze 3 stond maar ik heb hem gelukkig wel over de goede gekregen ;), bij de molenwiek toch besloten om een volte in te draaien, na Lisse wilde ik liever het risico niet nemen om zo'n scherpe bocht te nemen, en ook die hindernis ging super :D , ook de waterbak was geen probleem, wel spannend zo'n waterbak met hindernissen (daar trok hij ook ontzettend naar) dus ik ben er gewoon rustig ingedraaft en weer uitgesprongen, en verder probleemloos de cross uitgereden ! Was ontztettend moe maar ook voldaan en trots op dat brave paard van me :j

Ik was dus foutloos in de cross :D , en heb er weer 2 winstpunten bij, ik heb wel enige ( := )tijdfouten gehaald, na Lisse wilde ik gewoon lekker een rustig rondje rijden voor mijn eigen vertrouwen ( ik ben toen eraf gevolgen toen ik te hard een bocht door wilde :+ ) zat 50 seconden over de optimale tijd :o ...

Uiteindelijk 6de geworden, maar ja natuurlijk waren er dus 5 prijzen :+ , mijn ouders hebben veel gefilmd, dus mischien ga ik nog wel wat op bokt plaatsen (als dat lukt :Y )

Uiteindelijk ook nog wat bokkers gezien, er hebben een paar me aangesproken maar de enige die ik echt met zekerheid heb herkent was corienn.. :+

Kortom, ik ben trots op mijn vliegende dressuurpaard en kijk nu al uit naar Bathmen *D !(waar ik van plan ben wel wat harder te gaan rijden ;) )

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:45

hetismij schreef:

Toen we aankwamen bleek dat de auto een lekke band had, lekker slim en wat een gedoe zeg om hem te verwisselen ;) Gelukkig hadden we een ernstig handige groom mee :P

De dressuur ging aardig, ze had erge moeite met de bodem, maar toch een net proefje neergezet. Uiteindelijk toch nog 189 punten en een voorlopig 5de plek. Toen het springen, ik had ernstig veel pony's onderuit zien gaan in het parcours, omdat het toch wel erg glad was dus ik zat er erg over in. Ook vond ik het parcours een beetje onlogisch in mekaar zitten maar dat zal dan wel aan mij gelegen hebben ;) Uiteindelijk veeelste voorzichtig gereden, wat resulteerde in 9 tijdfouten maar verder wel foutloos dus dat maakte niet zoveel uit.

Toen de cross, ik was erg zenuwachtig maar toen ik eenmaal over 1 en 2 was dacht ik oo dit gaat prima zo, alle hindernissen kwamen echt supergoed uit en ik kon gewoon wel een flink tempo aanhouden dus ik was helemaal happy. Tót hindernis 6 de molenwiek, ik wilde hem als een dubbel rijden met 1 galopsprong ertussen, maar dat ging hem niet worden helaas. Ze ging veelste groot over de 1ste hindernis waardoor ze praktisch niet meer over die 2de kon springen en ik hing er al half naast, omdat ik helemaal uit balans was geraakt en toen ze ook nog langs die 2de liep viel ik er dus af. Ik bleef in eerste instantie liggen (ik ga snel hyperventileren en tegen de vlakte dus ik moet dan altijd eerst ff van de schrik bekomen voordat ik weer opsta) dus gelijk natuurlijk EHBO en een arts erbij (wat ik overigens TOP van de organisatie vond, want ze waren er echt heel snel) en de EHBO had onderweg ook nog mijn moeder opgepikt die heel hard aan het rennen was naar hindernis 6 ;) Gelukkig heeft het paard niks en ik ook niet, op een mooie schaafwond op mn hoofd na maar dat gaat wel weer over. Wel jammer voor de jongen die na mij moest starten, want hij moest zijn parcours halverwege even stil leggen, volgens mij heeft hij hem verder wel netjes uitgereden uiteindelijk :)

Al met al best jammer dat mijn crossseizoen zo moest eindigen, maar volgend jaar weer een jaar toch ;) Nu eerst maar eens concentreren op het springen, zodat ik daar weer een beetje het vertrouwen in terug krijg.

Fijn te horen dat het goed met je gaat! Die Arts is helemaal geweldig (is mijn man, hahaha). Ik heb nog even met je paard gestapt toen mijn man nog met je bezig was (met de paarse jas). De posten hebben heel goed opgelet en alles meteen opgeroepen te komen, daar waren wij als organisatie ook heel blij mee!!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:45

hetismij schreef:

Wat een scheet van een paard heb je trouwens!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:52

Haha oke nou dan heb ik je onbewust dus wel even gemeet vandaag ;) Je kan je man met een gerust hart vertellen dat ik verder niet meer naar de dokter ben geweest, het enige wat ik heb is een flinke bult op mn hoofd. Ik ben trouwens ook heel blij met zo'n lief paard hoor, tis echt een schat van een beest, en gelukkig rende ze niet weg :)

Verder heb ik jou volgens mij gezien evie_bandido, ik was die debiel die tijdens het losrijden van de dressuur zei hee het paard met de zwarte vlek op zn kont ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:56

Ik heb ook nog 2 hele gave foto's van Bam in de cross :+: :

De eerste hindernis vond Bam gelooof ik een beetje te laag :=, Bam heeft er zo te zien wel zin in :D !
Afbeelding

En deze vind ik ook gaaf!
Afbeelding

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:09

Eindelijk de PC weer aan de praat gekregen :D!
Netjes gereden hoor +:)+!
BB pony's waren er maar 8 van de 33 die de cross uit hadden gereden, echt heel apart!
------------------------------------------------------------------------------------------------
Bij mij ging het super lekker :D! Springen ging ze lekker tempo, maar helaas zo glad dat ze in de bocht van 2 naar 3 uitgleed, waardoor ik besloot op safe te spelen. Bijna elke bocht terug naar draf, beter dat dan gewonden. 1 balkje en 8 stafpunten, niet tevreden maar ik mocht de cross in :D!
Cross helemaal super :):)! Twijfelachtiger over zowat elke hindernis, maar ze leert het wel :j. Alleen een 'weigering' op de waterbak, waarbij een mevrouw van de organisatie me erin hielp (bedankt +:)+!)! Verder echt super tevreden, heerlijk gereden :D!
------------------------------------------------------------------------------------------------
Daarna zijn we nog even gebleven en hebben we (kikovski @ bokt) foto's gemaakt van iedereen die langskwam. Die komen later nog op Bokt :).

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 23:48

Isjtar: Fijn dat je lekker hebt gereden! En idd beter wat te langzaam met controle dan binnen de tijd maar zonder controle! +:)+

Corellaa: Balen van dat ijzer, maar fijn dat je nog wat later mocht starten! En mooi dat je in de cross alle hindernissen hebt gesprongen zonder al teveel problemen :)

__Marloes: Super dat je cross zo fijn ging! En ook fijn dat het water steeds beter gaat, oefening baart kunst ;)

Altos: Fijn dat je lekker hebt gereden en hartstikke netjes dat je met slechts 2 weigeringen rond bent gekomen en Saar daarna zo fijn aanpakte!

martinev: Leuk dat het zo goed ging bij die vriendin. En ik schrok ook een beetje van het niveau bij een aantal combinaties in de BB pony's en paarden en de B-pony's.. :oo

pol013: Lekker gereden zo te horen :) Jammer van die ene weigering..

Jetske_: Nogmaals gefeliciteerd, zag er ook heel fijn uit in de cross! :)

CoriienRN: Balen dat je gevallen was :(:) Hoorde al van Jetske dat je gevallen was maar wist nog niet hoe 't kwam.. Gelukkig dat Jackson verder wel fijn aanpakte en je in ieder geval tevreden was over de rest!

sfranken: Ik vroeg me al af wat er precies gebeurd was, schrok wel toen ik Zodiack ineens los zag lopen op dat maisveld, hij maakte het jullie inderdaad niet erg gemakkelijk met vangen.. Volgende keer beter :(:)

Ingridje16: Heb je springparcours nog gezien, je moest idd wel flink je been erbij houden, maar zag er verder netjes uit! (Hoorde je naam omroepen, met losrijden had ik je niet herkend..)

whitje: Balen dat het niet zo lekker ging, maar wel fijn dat het water deze keer wel goed ging!

WhiteWoman: Jammer van die ene weigering op 5 maar wel positief dat je daarna je spanning los kon laten en met een goed gevoel verder kon rijden.

hetismij: Nu ik je verslag lees weet ik wel wie je bent :oo Gelukkig dat het mee lijkt te vallen, hoopte al dat het niks ergs was toen ik de EHBO-auto weg zag rijden..

Evie_Bandido: Netjes! Die tijd komt vanzelf wel, dat je tevreden bent is veel belangrijker :)

mamabird: Even een compliment voor de aankleding, het zag er super uit! +:)+ Was duidelijk veel aandacht aan besteed. Zag je volgens mij ook nog een paar keer langslopen vandaag :j.

Natalie1993: Super dat je zo fijn hebt gereden!

Zo, nu zal ik zelf eens even een verslagje gaan typen..

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 00:02

Hierbij dan even mijn verslagje:
Hadden het onwijs luxe vandaag, reden om 9 uur pas thuis weg (dat is volgens mij nog nooit voorgekomen met cross dat ik zo laat van huis weg kon :P)

Was eigenlijk wel heel tevreden over de dressuur vandaag. Het was nog lang niet goed maar ik kon haar vandaag tenminste weer grotendeels ontspannen rondsturen :). Had 179 punten en daar kon ik me heel goed in vinden, evenals het commentaar. :) (ook wel fijn, op één lijn zitten met de jury)

Met het springparcours was ze alweer heet, ze begint het spelletje steeds beter door te krijgen, foutloos rond :).

En toen de cross, Velvet vertrok meteen lekker fanatiek vanuit het starthok en hindernis 1, 2, 3 en 4 waren dan ook zo voorbij. Hindernis 5 pakte ze ook heel fijn aan en richting 6AB, de molenwiek, kon ik precies de lijn rijden die ik wilde rijden en Velvet ging er echt super fijn overheen in een keurig rechte lijn precies op 1 galopsprong, ze voelde ook echt heel safe aan. (had ook drie 8en van de stijljury daar :):)), 7, 8 en 9 leverden ook geen problemen op, evenals 10. Toen naar het water en Velvet draafde er heel stoer zonder twijfel in deze keer, ze trok er zelfs op aan (normaal gaat ze er ook braaf zonder weigering doorheen hoor, maar ze vindt het vaak nog wel ietsje spannend). :) Hindernis 12 op het pad was erg laag en toen via het maisveld naar hindernis 13 en 14 die ook gewoon prima gingen.

En toen was ik foutloos en binnen de tijd over de finish met een super fijn gevoel, Velvet pakte ook vandaag weer echt heel fijn aan :). Had een 2e prijs (en de hoogste stijlpunten van de B-paarden, toch wel leuk dat ik nu ook steeds in m'n stijlpunten terug zie dat ze zo fijn aanpakt)

Volgend voorjaar misschien toch maar een keer L starten na nog een paar crossen B..

Velvet over hindernis 1: http://www.leukopdefoto.nl/sgw-princenh ... 654330.JPG

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 00:13

Netjes hoor jitske :)

Kan achteraf wel blij zijn met die 2 stops, oke twas niet nodig, maar goed tis onze 4de cross :D

Hindernis 6 pakte ik ook gewoon schuin recht door :) was wel trots op mij zelf en op jackson natuurlijk :)

Heb allen me stijl blaadje niet op gehaalt, maar ja dat maakte dan ook niet meer uit:+

Marlies, simone van loon reed achter jou heeft wel de cross af kunnen maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 01:14

Ik citeer Marlies "jammer voor die jongen na mij" en dan lees ik dat het Simone was :D
Jammer van jullie vallen Corine en Marlies.
Voor iedereen die het goed gedaan heeft gefeliciteerd en vooral Jetske, jij hebt volgens mij een super seizoen gehad!
Alle anderen die het minder gedaan hebben, jammer volgende keer beter!

Zal ook ffe vertellen hoe het ging.
Zoals gewoonlijk weer een drama om de inspringbak uit te komen maar met behulp van Ingrid de ring in gekomen, tja en toen begon het spelletje in de ring, gelukkig gaf de jury me de tijd maar toen ik echt niet naar de jury wagen bleek te kunnen rijden(ze bleef bij de uitgang bokken, steigeren en staken) gaven ze me toch maar de bel! Die schat van een ringmeester stuurde de volgende de ring in, zij stapte voorbij sprong 1 en mutsje Starlight volgde en sprong ietsje wijfeld over 1 pakte toen aan, was door al die toestand even niet met mijn hoofd bij het parcours dus moest even zoeken naar 2 waar ik dus met een rare slinger na toe ging, van 2 naar 3 schoot ze weer naar de uitgang maar wederom was mijn reddende engel nabij en kreeg ik haar toch weer op het juiste spoor, verder probleemloos gesprongen.

Toen de ring uit schoot ze meteen weer de losrijbaan in en ging er niet meer uit dus afgestapt en naar de dierenarts gelopen, op weg daarheen kwam de amazone na mij ook aan en helaas hapte haar paard naar die van mij en gaf mijn paard een trap die heel ongelukkig op haar been terecht kwam, ik liep aan de andere kant en dacht dat mijn paard alleen maar opzij sprong dus liep rustig door, toen een paar tellen later iemand (ik denk moeder) tegen mij zei wat er gebeurt was schrok ik me rot, gelukkig viel het mee hoewel ze denk ik wel een stijf bovenbeen zal krijgen maarja gelukkig niets met de stiften geraakt. Beetje jammer dat een degene die het paard had overgepakt een beetje lelijk tegen mij deed, net of ik het express gedaan had en express was doorgelopen!
Afijn dierenarts hartslag 60 toen maar doorgelopen naar de start waar gelukkig geen andere paarden waren daar opgestapt en gewacht tot ik mocht starten, na het startsein probeerde ze weer te gaan staken maar gelukkig kreeg ik haar vooruit.
Sprong 1 ging lekker maar sprong 2 kwam net een ander paard aan de andere kant aan dus weer in de staak maar ook toen toch nog vooruit gekregen met de draai langs de greppel naar sprong 3 zag ze de bosjes erachter en dus weer staken :( . Gelukkig kwam de volgende al gauw en zo werd ik weer gered door hetzelfde meisje.
Helaas stopte haar paard op zes ik hoopte Star toch door te kunnen drukken dus reeds langs haar heen maar helaas ze draaide snel naar het andere paard dus weer wachten en weer achtervolgen, bij het water aarzelde het paard van me voorganger maar Star liep vastberaden door zodat het niet veel scheelde of ik duwde de voorgangster erin.
Liet haar weer vertrekken en bleef rustig in het water stappen toen eruit ja en daar zag ze allemaal andere paarden dus weer staken en proberen richting het springterrein te gaan, stuk achteruit gegaan inmiddels kwam de volgende dus ik dacht dan daar achteraan,lukte ook maar helaas viel ze van der paard bij sprong 13 dus moest ik een hele tijd wachten dat lukte heel even maar toen wou ze uiteraard weer de andere kant op, alweer een volgende kwam eraan, hindernis was inmiddels weer vrij dus toen daar maar weer achter gegaan en verder probleemloos naar de finisch gereden. Ben overigens wel benieuwd naar de stijlcijfers, ik heb nog nooit zoveel gedraafd in een cross.

Hindernissen waren dus geen probleem maar wel weer het alleen zijn. Dus nog vaker oefenen en veel buiten rijden en hopen dat het volgend seizoen beter gaat en ik gewoon alles officieel kan rijden want die hoogtes van de BB zijn voor ons een lachertje maarja het is nu eenmaal geen teamsport :D

Vondt het overigens een leuk parcours, geinig aangekleed en een zeer goede organisatie. Mijn complimenen en respect voor al dat werk!

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 01:45

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 02:06

Jetske_ schreef:
Met Lasko :)
Mooie Lasko
Afbeelding
Afbeeldingimg]

dahana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 06:56

Als trouwe meelezer van de verslagen, dan ook een reactie van mij:
@mamabird: bedank je man dan ook alsjeblieft voor de hulp aan mijn dochter Ilse. Zij reed in volle galop met haar knie tegen een boom aan, en helaas wint de boom altijd. De dokter dacht dat haar knieschijf gescheurd zou zijn, maar gelukkig op de foto niets te zien. Zwaar gekneusd, knie dik, blauw en kapot, maar vooral haar imago :D is het meest gekwetst.

Ze kon alleen maar huilen: "het ging zo goed, Washington (haar paard) ging zo goed, we moesten nog 3 hindernissen, ik wilde zo graag doorgaan, maar het ging niet meer ;( ;( !"

Het was dan ook wel pech, ze stond 2e na de dressuur (B-paarden, ring 4), had bij het springen een balkje op 4 en 2 tijdfouten, en de cross ging tot het ongeluk foutloos en super. Het gebeurde bij het bochtige stukje voor het water, het paard week iets meer uit dan ze gedacht had, waardoor zij in volle vaart tegen de boom knalde met haar knie. Ze probeerde nog door te gaan, hij ging ook braaf verder door het water en de verplichte doorgang, maar toen ging bij Ilse het lichtje uit. Ze kon niet meer staan in haar beugels, haar been deed het niet meer, dus ze moest wel stoppen. Ze had zwaar de balen, niet zozeer om die knie, die deed wel gruwelijk pijn, maar HET GING ZO GOED! Ze heeft het wel 100 keer herhaald, haar paard ging zo goed! :D
Ze was zeker foutloos en binnen de tijd rondgekomen, maar ja, volgende keer beter toch! Gelukkig viel het achteraf nog mee, het had veel erger kunnen zijn.
Dus eindigde ons dagje cross, wat voor ons altijd een feestje is, op de eerste hulp van het ziekenhuis. Hopelijk voor haar is het voor Barchem weer helemaal goed en kan ze dit cross seizoen goed afsluiten.

Nog even een complimentje voor Princenhage, ik vind het altijd gezellig om naar dit terrein toe te gaan. Het is er gezellig, ontspannen, goed verzorgd qua sanitair (niet onbelangrijk!) en je kunt als toeschouwer vrij veel van de cross zelf zien. Dat vind ik altijd leuk! Dus bedankt weer en tot volgend jaar!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:17

Ooh klinkt erg pijnlijk. Gelukkig is het niet gescheurd. :(:)

Bedankt voor de foto's weer Frans :D !! De datum op je foto's klopt alleen niet O:)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:32

Ik heb gister een lange dag gehad in Princenhage. Ik was de stijljury aan het eind en heb dus de val en de stoute acties van Zodiack goed kunnen volgen.

Het viel me op dat er heel wisselend gereden werd, maar waar ik me het meest aan ergerde waren de mensen die na de cross lekker op hun paard bleven zitten, juist heel veel B ruiters, de wreedheid met inspringen voor de cross. (vooral veel B paarden), mensen die uitgesloten waren en dan in de inspringbak hun paard nog even in elkaar trokken :n :n Dit zag ik alleen bij de B paarden gebeuren.

Ander punt wat me opviel is dat er een hele hoop combinaties zonder been en alleen met zweep reden, vooral op het pad na de waterbak. Ik hoorde dat vooral achter me langs gaan.
Je merkte wel welke ruiters meer ervaring hadden, "helaas" reden ze bij mij dan weer niet alleen met zweep,anders waren er een hoop onvoldoendes gevallen.... Heb ook 1 combinatie een 4 gegeven, die bleef zijn pony slaan, voor, boven en na de hindernis. Beestje deed het echt heel braaf.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:48

roos: was je 's ochtends ook al stijljury?
Gelukkig heb ik weinig combi's gezien die echt lomp met hun dier omgingen.

Wel bij het springparcours voor de BB. Mensen die luid schreeuwend het pc rondreden. Ik vermoed dat het vooral ten doel had zichzelf moed in te schreeuwen.
Bij het losrijden viel het me aardig mee. Niet iedereen reed helemaal naar mijn smaak maar zeg geen heel rare dingen voorbij komen. Verder heb ik natuurlijk weining meegekregen van hoe ze later die dag rondreden.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:48

CoriienRN schreef:
Marlies, simone van loon reed achter jou heeft wel de cross af kunnen maken :)

haha oke nou de eerste die ik weer voorbij zag komen, was nr. 172 en dat was een jongen dus vandaar, maar zo helder was ik op dat moment even niet ;)

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:02

Jetske_ schreef:
Ooh klinkt erg pijnlijk. Gelukkig is het niet gescheurd. :(:)

Bedankt voor de foto's weer Frans :D !! De datum op je foto's klopt alleen niet O:)
Heb ALLEEN foto's van jouw en nr 123, die kan je hier vinden.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:41

sas1965 schreef:
Zal ook ffe vertellen hoe het ging.
Zoals gewoonlijk weer een drama om de inspringbak uit te komen maar met behulp van Ingrid de ring in gekomen, tja en toen begon het spelletje in de ring, gelukkig gaf de jury me de tijd maar toen ik echt niet naar de jury wagen bleek te kunnen rijden(ze bleef bij de uitgang bokken, steigeren en staken) gaven ze me toch maar de bel! Die schat van een ringmeester stuurde de volgende de ring in, zij stapte voorbij sprong 1 en mutsje Starlight volgde en sprong ietsje wijfeld over 1 pakte toen aan, was door al die toestand even niet met mijn hoofd bij het parcours dus moest even zoeken naar 2 waar ik dus met een rare slinger na toe ging, van 2 naar 3 schoot ze weer naar de uitgang maar wederom was mijn reddende engel nabij en kreeg ik haar toch weer op het juiste spoor, verder probleemloos gesprongen.

hihi, dat was ik :+
werd er overigens niet ingestuurd hoor, heb er zelf toestemming voor gevraagd omdat sunny dus 0,0 wedstrijdervaring heeft en dan alvast aan lopen op gras kan wennen ;) vond t zo sneu voor je, mooi dat je toch nog over 1 kwam door mij O:)

Moet wel even vermelden dat mijn pony jouw paard niet heeftgebeten, je liep ontzettend kort voor mij langs (ik zie met spanning ook niet alles hoor, dus no offence ;) :+ ) en je paard haalde meteen vol uit naar mijn pony := ehbo was er ook toen meteen bij, hij heeft me lekker te grazen genomen net boven mijn knie dus was ff erg pijnlijk! mijn stalgenoot was idd flink over de zeik omdat jij 'gewoon' doorliep - die leven gewoon erg mee zullen we maar denken ;) Mijn moeder en stalgenootjes hebben sunny ff door die keuring heengeloodst, dat lukte me dus niet meer :+ Na ff flink oprekken (AAAAAAUUWWWW _O- ) ben ik er snel opgeklommen en heb ik heel koppig ook de cross superfijn gereden! Sunny heeft ervan genoten, ben allang blij dat je paard mij raakte en niet mijn pony :D

knie is een beetje instabiel nu, mja.. wat wil je met zo'n bult en wat schrammen erop :=

mijn 'paard' (D/E ponytje _O- ) stopte idd op 6 omdat ik met mijn rechterbeen niet meer het zadel kon vasthouden (dat deed teveel pijn :+ ) ze kwam er zo schuin op dat ik dr op de rem getrokken heb - anders was ik dus gelanceerd! :')

ach.. kon het wel hebben.. we waren ook gruwelijk laat omdat we sochtends met trailerpech stonden en minder dan een uur voordat ik moest starten pas in princenhage aankwamen _O- kan allemaal wel erbij toch :') ?
Laatst bijgewerkt door Flutterby op 18-10-09 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:43

Ik heb gisteren de oefencross gereden met Trakkie. Eerst foutloos gesrponge. Cross pakte hij heel fijn aan. Zo fijn zelfs dat ik aanreed op een hindernis en dacht goh die is wel flink voor de oefencross, maar goed hij sprong hem super en die erna ook. Toen ik over de finish kwam werd ik ingelicht dat ik idnerdaad 2 M sprongen heb genomen.

Had mooie stijlcijfers van Roos gekregen :P

Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:09

PB: Zag jou inderdaad ook al als uitgesloten op de lijst staan. Zelfde soort kunstje uitgehaald dus. Ach, je moet er een leuke leerervaring van maken hé.