[SGW] SGW Nijeberkoop - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:49

Iedereen gefeliciteerd met resultaten!!! :D

pff.. ik zat te veel te prusten met dressuur aan Falkor maar toch nog 190 pt. Muwhahaha ging zo immens slecht in de dubbel!! Haha, ik vloog met m’n kop op zijn hals over de eerste hindernis heen, toen over de tweede knalde ik weer terug in het zadel haha, HILARISCH _O- !!!
Helaas op de laatste een balkje. Dus 4 ft.
Cross foutloos maar over tijd heen. Geen idee wat de rest van mn punten zijn, ben ik vergeten mee te nemen :7

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:52

Ik cross niet meer met Kino, omdat ze niet dressuren wil, nouja, ze wil het wel maar niet op sgw, rijd daar een dressuurproefje van 5 minuten in 2,5 minuut :')

Ik heb ook een mooie dag gehad :D

Mando

Re: SGW Nijeberkoop - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:00

Mistid, stond jij naast mij bij die mevrouw met de baluwe bodywarmer met gele opdruk???
Wij vroegen voor de prijsuitreiking... en toen ging ze een heel verhaal ophangen over dat ze mijn stalgenootje eerst in de L had en daarna in de B en een beetje in de war was met de coupons van iemand die had afgezegd.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:08

Lappie_Lap schreef:
Matty is heel lief voor mij en sms't m'n stijlpunten door voordat ze zelf thuis is :+
Dat was ook deels omdat ik wilde weten of ik over Joure naar huis terug kon rijden. :D :Y)

Geen verslag van mij als deelnemer, helaas. We proberen volgend jaar in Westerbork te debuteren. :)

Felicitaties voor de winnaars! +:)+

Kim, heb jou nog in de tent gezien na afloop, maar heb 't me niet aan tijd gedaan om even dag te zeggen.

Nette, heb jij een Fjord en heb jij in 't Scapa oranje gecrosst? Volgens mij heb ik jou gezien.

Nog een paar foto's weten te schieten.
Bandit en Lappie_Lap in de hoogste versnelling...
Afbeelding
Bvw en haar stoere Burggraafmerrie
Afbeelding
ReesKees
Afbeelding
http://picasaweb.google.nl/mattyfeenstra/Divers#

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:17

Haha bij Reeskees sta ik er ook nog op :+
Zo heb ik de halve dag rondgelopen samen met Marit :')

@ Mando, idd. Ik wilde toen net gaan melden dat het niet klopte met mijn strafpunten. Ik wist wel dat het Sjoukje was, maar niet echt op gelet wie er bij stond :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:19

Ik dus... :+

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:35

hier mijn verslagje ;)
dressuur ging niet zo geweldig, aandacht was wat meer bij de omgeving :+ 180
met springen een balkje op 1 en een stop op 7, ik wilde op groot maar dat had ik een beetje overschat dus paardje was zo verstandig te stoppen, daarbij wel midden in de hindernis gekomen en toen heeft hij nog op z'n staart gestaan :(:) daarna was hij zo súperbraaf dat hij gewoon weer doorsprong met oortjes naar voren :+:
toen de cross, hij vloog na de start er even vandoor naar het midden van het veld, niet de bedoeling... had een stop op 1, we gingen er al helemaal slingerend naartoe want hij weet gewoon niet wat hij doen moet in zo'n groot open veld (probleem had ik ook altijd met mn pony)
toen een stop op de waterbak, alternatief gedaan. toen op het eerste bankje (10) een stop, dus ging even terug om opnieuw aan te rijden, 'Hé meisje wat doe je nou, waar ga je heen??!!' :+ toen op 11 nog een stop, maar ik was er van overtuigd dat ik maar 3 weigeringen had dus doorgereden, alles in een keer gesprongen :) ging alleen nog wel wat haperend
later zag ik op de uitslag dat ik 4xw had, ik snap alleen echt niet hoe ik er bij kom dat ik maar 3 had, was die van 11 allang weer vergeten, pas na een 1,5 uur nadenken waar die 4e zou moeten zijn er achter gekomen dat ik op 11 ook een stop had... nouja zal wel weer een boete thuiskrijgen... ;(

Ik vond het erg frappant dat zoveel mensen zoveel buiten de tijd zaten, heb even via google earth ongeveer de B-paarden route nagemaakt, maar ik komt op 450 meter MEER uit, die haal ik toch niet zomaar ergens vandaan? :?
Afbeelding

zelfs met de strakst mogelijke lijnen kom ik op 250 m meer uit
Afbeelding

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 06:34

heel bijzonder...... zou daar het wieltje stuk geweest zijn, of is er ergens anders een vergissing gemaakt? Als alles buiten de tijd binnen komt, dan klopt er dus iets niet zou je denken.

Maar er zijn al een hoop prijswinnaars hier voorbij gekomen. Allemaal gefeliciteerd, en voor degenen die pech hadden: jammer, maar de volgende keer gaat het vast weer beter.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 08:19

kimdepim schreef:
Ik starte in het begin, toen wisten we niet dat het krap met tijd was. Degenen die later starten wisten dat wij problemen hadden gehad in de tijd, en konden daar dus op letten. Die wisten dat ze en tikkeltje harder moesten.

Dat had ik indd ook al bedacht ;)

@Rianne: oh jemig, jij hebt er wel werk van gemaakt. Maar je bent dus niet meer achter die 4e weigering aan geweest? Hoop niet dat je een boete of iets krijgt.. Als de cross idd langer was dan op papier verklaart dat wel al die tijden denk ik.

Vent galoppeerde ook in een fijn ritme.

Oja mn stijlpunten ook doorgekregen: alleen maar 7ens :D (Daar ben ik wel een beetje trots op, ein-de-lijk!

edit: fUrytjj_04: dan heb ik jouw springparcours gezien (stond met mn schimmel + bruine zweetdeken bij het springen te grazen). Wat een braaf paard zo door die dubbel heen :D

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 08:31

We hebben de tijd herberekend als de afstand 2830m zou zijn dan is de optimale tijd 6:09.

Dat zou toch een stuk logischer zijn ;)

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 08:40

Alle prijs winnaars gefeliciteerd.

Ook nog een verslag van mij.

De dressuur had meneer geen zin in...
Hij hield zich stug en strak. Geen impuls en af en toe een beetje dom gedribbel. resulteerde in 187 punten.
Toen ik hem weer op de trailer zette trok hij zijn halster nog stuk door even aan de trailer te gaan hangen...

Toen naar het springen. Met inspringen was hij zo heet en sterk. Hij trok erg naar het crossterrein.
Uiteindelijk 1 balkje op 1. Beetje jammer.
En hindernis 7,8 en 9 zonder beugel gesprongen. Heel handig die veiligheidshaakjes aan je zadel...

Cross ging waardeloos.
Ik dacht even rustig beginnen om dat hij in WW ook al wou draaien. Op hindernis 1 een weigering en een dikke bok...
Hindernis 2 goed. Daarna geen ritme. Hij wou overal heen en vooral omdraaien naar de trailer...
piano in draf ging goed.
Daarna door naar de hegjes ben er over heen gekomen maar vraag niet hoe....
Hij wou gewoon niet door.
T water wou hij ook niet in liep zo achterwaarts het andere veld op. Gelukkig kwam er iemand anders aan. Zo toch door het water gekomen.
Ik ben tot h 12 gekomen met veel moeite.
Die sprong hij een beetje erg dom en na de sprong viel ik eraf...
Ik mocht nog verder maar heb het niet gedaan. Ik stond heel erg te trillen. Tot h 12 heeft het zo veel kracht gekost om hem rond te krijgen.
Ik vind het heel jammer, in de training pakt hij alles.
Maakt niet uit waar je hem voor zet. Hij doet alles. En tijdens de cross wil hij niks!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:27

hesterv schreef:
@Rianne: oh jemig, jij hebt er wel werk van gemaakt. Maar je bent dus niet meer achter die 4e weigering aan geweest? Hoop niet dat je een boete of iets krijgt.. Als de cross idd langer was dan op papier verklaart dat wel al die tijden denk ik.

nou ik had er dus wel echt 4 := maar ik kan blijkbaar niet meer tellen ofzo, ik was die stop op 11 ook vergeten :')

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:32

saden, was jij dat? Paard dat voor de hindernis vreselijk slingerde, uiteindelijk sprong en na de hindernis viel de ruiter eraf? Zonde! We snapten al niet wat er precies aan de hand was, nu wel.. :(:)

Eventjes wat offtopic, heb vanmiddag crosstraining.. hoe lang van tevoren moet je ong. aanwezig zijn?

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:36

ik zou er 10 minuten van tevoren op gaan, het is de bedoeling dat iedereen al even heeft losgereden, dus halfuurtje van tevoren aanwezig ongeveer denk ik (ook nog even betalen & opzadelen ;))

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:38

:j OK, bedankt.. Ik kijk wel even, ligt ook aan pony.. was met vorige crosstraining remloos, is niet zo fijn :=

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:39

Wij waren vorig jaar een uur tevoren.

De uitslagen staan er al op, en er staan ook al 2 nieuwsberichten op http://www.1pknoord.nl , 1 bij home en 1 bij nieuws :)

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:44

Gefeliciteerd Iedereen!

Gister dus ook Nijeberkoop gehad, dressuur ging erg goed, had 197.
Daar wel tevreden mee.
Springen een weigering en 4 tijdfouten, ze heeft nog nooit geweigerd, echt jammer!
En cross foutloos en 10 sec. buiten de tijd dus dat vond ik best netjes :)
Totaal 11e geworden(van 28), kwam vooral door springen.
Nu ga ik mooi volgend jaar L, ben wel klaar met de B :+

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:01

mistid schreef:
Wij waren vorig jaar een uur tevoren.

De uitslagen staan er al op, en er staan ook al 2 nieuwsberichten op http://www.1pknoord.nl , 1 bij home en 1 bij nieuws :)

Leuke nieuwsberichten! Erg objectief maar leuk met foto erbij enz ;)

@Rianne: hehe ohja, oops :+
@saden: balen zeg! Misschien wat te hoge verwachtingen? Misschien dat ie nog erg moet wennen om alles in zn uppie te doen. Die van mij is in de training ook super maar in de cross was het ook een zwabber.. We zijn nu dik een jaar verder en nu begint ie het te snappen volgensmij!
@Lien_: crossze vandaag!!! Ik zou ook nog wat tijd incalculeren voor proppen draaien :D (tenminste, als je hoefijzers hebt natuurlijk)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:26

Hester: als de cross inderdaad langer was, en de tijd 6.09 was. Was ik dus prezies binnen de tijd :+ Ik had 6.02

Ach, het maakt ook allemaal niet meer uit. Iedereen had dezelfde krappe tijd en afstand :).

Puera: Ik heb je helemaal niet gezien :=

Ik had rond 1 uur m'n paardje naar huis gebracht en ben toen weer terug gegaan.
Heb de cross nog maar een keer gelopen. Was gister avond helemaal kapot :+

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:24

Afbeelding

:D

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:27

Haha ja braaf paard he hesterv! :D
idd dan wel apart met de afstand, maja..

Hoe bereken je eigenlijk de uitslag van je punten e.d van de SGW?
Dat snap ik niet :7

Mooie foto Hesterv!!
ook van arthur van diest?

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:31

Hester: Ik heb nog geen verwachtingen van hem met het crossen. Missschien is dat het ook wel. Dat ik te weinig van hem eis. Dat ie te veel zelf mag weten.

Lien_ Ja ik denk dat ik dat was....

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:34

Mooie foto idd Hester!

Ik heb vandaag aan de training mee gedaan! :) Ging erg goed! :) Na de klokkenstoel de dubbel ook nog gedaan! 2e was wel een steil toen. Maar toen had meneer er geen zin meer in! Hij wist dat hij weer bij huis weg ging en wilde alleen nog maar omhoog. Zijn nog bij de bankjes geweest maar niet meer genomen, de kleintjes daar wel. Toen maar omgekeerd want we zaten al bijna in het prikkeldraad.
Laatst bijgewerkt door Margriet_ op 18-10-09 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:34

@saden: oh dat kan ook ja, lastig, maar gewoon blijven trainen en genieten van de goede momenten :D
@fUrytjj_04: eerst houd je de strafpunten van de dressuur over, (dus de punten die je níet gehaald heb), is iets met percentages volgensmij, de rest is vrij logisch (springfouten, crossfouten, tijdfouten)..

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:44

Hilde en Mirthe gefeliciteerd met jullie kampioenschappen!
En Kim ook gefeliciteerd als reserve kampioen!

Verder nog meer leuke verslagen gelezen met nog meer prijzen :D

Matty, mooie foto's van mij en mijn Bruggraafje ;)
Ik had je al gemist...

Nu de mijne, dressuur was ze heel lauw, gewoon slaapverwekkend en ik was doodmoe van het rijden. Ik kreeg haar alleen niet aan de praat, 180 punten dus nog best redelijk!
Met losspringen was ze het tegenovergestelde, ze was super druk en had moeite om haar normaal te sturen, af en toe nam ze even een sprintje of ging ze even bokken... In het parcours liep ze wel heel fijn, helaas een pechbalkje op h7.
Bij de DA een super hartslag van 60
Vervolgens de cross, ik hoopte dat ze zo druk was met springen omdat ze wist dat we daarna gingen crossen. Volgens mij was dat ook zo want ze ging super weg en had er ook heel veel zin in! In Vasse ging dat heel anders, toen had ze geen zin en lag ik ernaast.... Hindernis 1 en 2 deed ze ook super!
De bocht naar hindernis 3 wou ze helaas niet, ik wou rechts, zij ging links! Dus even volte gereden zodat ik wel de goede kant uit ging en toen over de piano, dat deed ze ook weer heel goed!
Ging vervolgens even het bosje uit zodat ik mooi voor de dubbel zou komen, dat kwamen we dus ook maar ik was na de dubbel nog niet helemaal wakker maar Wiso gelukkig wel. Zij had wel door dat direct de bocht kwam dus ik hing half naast Wiso, half in de bosjes!
De overgang van wei naar bos vond ze ook maar niks, toen maakte ze heel sterk en ging weer linksaf. Heb hindernis 5 daarom uit een drafje aangereden en dat ging prima! De waterbak heb ik direct het alteratief genomen, de bosjes waren daar wel erg laaghangend maar gelukkig wist Wiso wat ze moest doen!
De hindernissen bij de klokkenstoel gingen ook prima, hindernis 9 helaas niet. Ik kon weer niet naar rechts sturen zodat ik niet naar de hindernis kon sturen... Helaas dus een weigering! De rest van het parcours deed ze eigenlijk super, in en een heerlijk tempo! Nergens eigenlijk twijfel en ook niet echt moe, dus ik kwam heel trots door de finish! Dit was onze eerste uitgereden cross en omdat we een voldoende op stijl hadden ook en wp :D