Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. We waren een vd laatste starts vandaag. We hebben 'm eerst gelopen en vond het al erg zwaar. Bijna overal gigantisch ploegen en er liggen allemaal wortels bloot waar je tussendoor galoppeert. Hebben getwijfeld of we wel zouden starten en besloten toch maar te doen maar dan maar rustig aan. Paarden opgezadeld, nummers op, wij hadden nr 218 en 219. Het inrijgedeelte was helemaal niet te doen, we hebben dus nauwelijks in kunnen rijden. Vond het al niks, met een nauwelijks losgereden paard de zware bodem vd cross in. We hadden afgesproken dat Frank voor ging, hij heeft niet zoveel ervaring, achter mij ging het wel steeds goed maar paard wil liever niet voor. Daarom echt als oefening voor hem gezien en vanwege de bodem besloten de lage te nemen. De bodem was dus echt heel erg slecht en zwaar. Ergens in de cross was opeens een soort van greppel en ik lag bijna met paard en al onderuit. Een grote baggerzooi. Het begon toch aardig te lopen toen we bij de piano aankwamen. Daar wilde Frank piano af springen maar paard dacht daar anders over. Hij spoorde aan en Leo ging achterwaarts van het pad af, en kwam net naast het pad in een gat terecht. Leo sprong er weer uit maar het resultaat was een flinke wond aan zijn achterbeen. Dat was dus het einde vd cross voor ons. Zijn afgestapt en richting waterbak gelopen waar de da ons tegemoet kwam. Hij kon de wond niet heel goed beoordelen maar wss geen pees helemaal stuk of een slagader geraakt. Dat dachten we zelf ook al omdat het niet gigantisch bloedde en hij wilde er nog redelijk op lopen. De man bij de piano was wel helemaal van slag, hij vond dat het er heel erg uit zag en was wel een beetje paniekerig vond ik. Schrok erger van hem dan van de wond
Da zei nog wel dat het de hele dag aardig goed was gegaan maar nu op het laatst waren er toch wel problemen. Naar het einde gelopen, wond afgespoeld en naar huis. De da is net geweest, wondzalf en bandage erom, pencilline gespoten en nou maar afwachten. We spraken nog wat mensen erna en er waren meer paarden onderuit gegaan op het einde vd dag. Toen we de cross liepen kwamen er ponie combi´s voorbij die volgens mij op de helft al helemaal op waren.

rianceles14 schreef:ulisse @wat balen zeg, jammer dat het niet zo'n geslaagde dag was. Ik vond de bodem ook erg slecht.
Mijn pony was op een gegeven ook aardig op aan het raken. Normaal is die onwijs fanatiek en trekt die op alles aan, maar door de bodem was dat wel wat minder. Agja ik heb toch fijn gereden.
Tody schreef:Ik ben vandaag als laatste van start gegaan. Het terrein is zwaar en er wordt een groot beroep gedaan op de eigen verantwoordelijkheid van de combinatie's. Het inrijdterrein kun je beter niet gebruiken.
Het was dan ook mijn bedoeling om erg langzaam en voorzichtig te rijden. Mijn paard pakte echter ondanks de zware bodem zo fijn aan dat ik er voor heb gekozen hem grotendeels in zijn eigen tempo te laten lopen. De echt slechte stukken gedraafd of zelfs gestapt. Maar omdat de ideale tijd met een minuut is verlengd waren we toch nog op tijd binnen.
De hindernissen zijn goed te doen. Bij de steviger sprongen was de bodem nog goed genoeg. Geen problemen tegengekomen op dat gebied.
Misschien werd de uitslag vanavond nog op internet gezet. Anders kom ik morgen ook nog even kijken. Iedereen die morgen start: heel veel plezier, en houd rekening met je eigen grenzen!
piecon schreef:Wij moeten morgen. Dus eigelijk zeggen jullie "niet te doen"? Ik moet er een dik uur voor rijden voor ik er ben dus wie kan me adviseren?

.
. Ik vind echt dat je 'm zelf moet lopen om te beoordelen of je wil rijden of niet.
. Het was errug rustig tijdens het lopen, maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat we laat van start gingen.