[SGW] Verslagen oefencross Broekelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carien13

Re: Verslagen oefencross Broekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:11

Ik ben nu foto's aan uploaden heb tussen 77 en 105 is me laatse. Maar heb niet alles volgensmij

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:15

Wij zijn ook weer terug. Ik vond het terrein van de cross echt bagger ;( . We waren een vd laatste starts vandaag. We hebben 'm eerst gelopen en vond het al erg zwaar. Bijna overal gigantisch ploegen en er liggen allemaal wortels bloot waar je tussendoor galoppeert. Hebben getwijfeld of we wel zouden starten en besloten toch maar te doen maar dan maar rustig aan. Paarden opgezadeld, nummers op, wij hadden nr 218 en 219. Het inrijgedeelte was helemaal niet te doen, we hebben dus nauwelijks in kunnen rijden. Vond het al niks, met een nauwelijks losgereden paard de zware bodem vd cross in. We hadden afgesproken dat Frank voor ging, hij heeft niet zoveel ervaring, achter mij ging het wel steeds goed maar paard wil liever niet voor. Daarom echt als oefening voor hem gezien en vanwege de bodem besloten de lage te nemen. De bodem was dus echt heel erg slecht en zwaar. Ergens in de cross was opeens een soort van greppel en ik lag bijna met paard en al onderuit. Een grote baggerzooi. Het begon toch aardig te lopen toen we bij de piano aankwamen. Daar wilde Frank piano af springen maar paard dacht daar anders over. Hij spoorde aan en Leo ging achterwaarts van het pad af, en kwam net naast het pad in een gat terecht. Leo sprong er weer uit maar het resultaat was een flinke wond aan zijn achterbeen. Dat was dus het einde vd cross voor ons. Zijn afgestapt en richting waterbak gelopen waar de da ons tegemoet kwam. Hij kon de wond niet heel goed beoordelen maar wss geen pees helemaal stuk of een slagader geraakt. Dat dachten we zelf ook al omdat het niet gigantisch bloedde en hij wilde er nog redelijk op lopen. De man bij de piano was wel helemaal van slag, hij vond dat het er heel erg uit zag en was wel een beetje paniekerig vond ik. Schrok erger van hem dan van de wond := Da zei nog wel dat het de hele dag aardig goed was gegaan maar nu op het laatst waren er toch wel problemen. Naar het einde gelopen, wond afgespoeld en naar huis. De da is net geweest, wondzalf en bandage erom, pencilline gespoten en nou maar afwachten. We spraken nog wat mensen erna en er waren meer paarden onderuit gegaan op het einde vd dag. Toen we de cross liepen kwamen er ponie combi´s voorbij die volgens mij op de helft al helemaal op waren.

Moet wel zeggen dat het een supermooie cross was en heel goed georganiseerd. Het is zo ontzettend jammer vd bodem. :n
Laatst bijgewerkt door Odeale op 10-10-09 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:18

Mijn was ook halverwege al op _O-
Maar hij gaf helemaal alles. Storte bij finish bijna in.. :(:)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:21

Odessa @wat balen zeg, jammer dat het niet zo'n geslaagde dag was. Ik vond de bodem ook erg slecht.
Mijn pony was op een gegeven ook aardig op aan het raken. Normaal is die onwijs fanatiek en trekt die op alles aan, maar door de bodem was dat wel wat minder. Agja ik heb toch fijn gereden.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:32

Roxxiejj schreef:
Mijn was ook halverwege al op _O-
Maar hij gaf helemaal alles. Storte bij finish bijna in.. :(:)

Maar je was wel mooi eerste *\o/* gefeliciteerd!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:33

:j

Maar had wel zwaaaaar meelij met paardlief :(:)

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:33

Ik ben vandaag als laatste van start gegaan. Het terrein is zwaar en er wordt een groot beroep gedaan op de eigen verantwoordelijkheid van de combinatie's. Het inrijdterrein kun je beter niet gebruiken.

Het was dan ook mijn bedoeling om erg langzaam en voorzichtig te rijden. Mijn paard pakte echter ondanks de zware bodem zo fijn aan dat ik er voor heb gekozen hem grotendeels in zijn eigen tempo te laten lopen. De echt slechte stukken gedraafd of zelfs gestapt. Maar omdat de ideale tijd met een minuut is verlengd waren we toch nog op tijd binnen.

De hindernissen zijn goed te doen. Bij de steviger sprongen was de bodem nog goed genoeg. Geen problemen tegengekomen op dat gebied.

Misschien werd de uitslag vanavond nog op internet gezet. Anders kom ik morgen ook nog even kijken. Iedereen die morgen start: heel veel plezier, en houd rekening met je eigen grenzen!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:34

rianceles14 schreef:
ulisse @wat balen zeg, jammer dat het niet zo'n geslaagde dag was. Ik vond de bodem ook erg slecht.
Mijn pony was op een gegeven ook aardig op aan het raken. Normaal is die onwijs fanatiek en trekt die op alles aan, maar door de bodem was dat wel wat minder. Agja ik heb toch fijn gereden.

Wat voor nummer had jij=
Vind het wel raar van het terrein bij het inrijden, als het rond de nr 100 (of al eerder??) al slecht was......

Tip is dus om beter maar op de parkeerplaats in te rijden.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:36

Tody schreef:
Ik ben vandaag als laatste van start gegaan. Het terrein is zwaar en er wordt een groot beroep gedaan op de eigen verantwoordelijkheid van de combinatie's. Het inrijdterrein kun je beter niet gebruiken.

Het was dan ook mijn bedoeling om erg langzaam en voorzichtig te rijden. Mijn paard pakte echter ondanks de zware bodem zo fijn aan dat ik er voor heb gekozen hem grotendeels in zijn eigen tempo te laten lopen. De echt slechte stukken gedraafd of zelfs gestapt. Maar omdat de ideale tijd met een minuut is verlengd waren we toch nog op tijd binnen.

De hindernissen zijn goed te doen. Bij de steviger sprongen was de bodem nog goed genoeg. Geen problemen tegengekomen op dat gebied.

Misschien werd de uitslag vanavond nog op internet gezet. Anders kom ik morgen ook nog even kijken. Iedereen die morgen start: heel veel plezier, en houd rekening met je eigen grenzen!

Dat moet ik inderdaad nog wel zeggen, bij de hindernissen viel het nog mee.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 19:57

Poeh, de laatste verslagen, van de laatste starts van vandaag maken me wel aan het twijfelen eerlijk gezegd...
Slechte en zware bodem heeft wel weer de nodige risico's...

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:58

Wij moeten morgen. Dus eigelijk zeggen jullie "niet te doen"? Ik moet er een dik uur voor rijden voor ik er ben dus wie kan me adviseren?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:00

daar zit ik net over te praten met een andere ruiter uit onze groep.
Ik weet het ook niet meer zo zeker of ik het risico wil lopen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 20:00

piecon schreef:
Wij moeten morgen. Dus eigelijk zeggen jullie "niet te doen"? Ik moet er een dik uur voor rijden voor ik er ben dus wie kan me adviseren?

Dat is precies ons gevoel, wij moeten om kwart over 6 weg, rijden anderhalf uur en weten dus niet of het verantwoord is om te gaan...
Had deze vraag ook al op het gastenboek van de cross zelf gesteld. Daar heb ik nog geen antwoord, dat kan natuurlijk ook omdat er nog overlegd wordt ofzo...

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:04

Ik wordt er niet geruster op...

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:08

als je gewoon rustig aan doet en geen dingen doet die je zelf niet vertrouwt dan kan het niet zo gouw mis gaan wel is de kans groot dat je een ijzer verliest(er is al een fline verzameling van vandaag) de kans is groot dat de tijd morgen ook ruim staat dit is zodat je niet overal hoeft te galoperen om toch op de ideale tijd te komen daardoor kun je stukken die slecht zijn rustiger nemen.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:10

Dus vanuit de organisatie is er geen twijfel? Het gaat zeker door morgen?

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:16

Zelf verantwoordelijk rijden, neem de tijd. Mijn paard was nog fris aan het einde, puur omdat ik zelf tussendoor extra stapstukken heb ingelast. Heb er wel veel van geleerd! Ook over mn paard! Ben heel tevreden hoe we het gedaan hebben.

Heb zo filmpje online, kan je het inrijterrein, start, en het indianendorp zien (nog een paar andere combinaties ook, vanaf 213 zo'n beetje t/m mij 217)

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:33

Ik weet niet wat ik moet adviseren. Het is zo'n mooie cross, het is zo ontzettend jammer van de bodem.
Bij de hindernissen vond ik het echt wel te doen, maar hoe het morgen is? Tussen de hindernissen door vond ik het soms geen doen. En dat in een groot gedeelte.
Tuurlijk kan je stappen, maar wil je dat? Is dat een fijne voorbereiding op de sprong?
Cross is het fijnst al je in een lekker voorwaarts tempo door kan rijden, niet als je grotendeels moet stappen omdat de bodem tussendoor te slecht is.
Ik adviseer sowieso om 'm voor die tijd te lopen, dan kan je zelf oordelen wat je er van vindt.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:34

Odessa1 schreef:
Wat voor nummer had jij=
Vind het wel raar van het terrein bij het inrijden, als het rond de nr 100 (of al eerder??) al slecht was......

Tip is dus om beter maar op de parkeerplaats in te rijden.

Ik was nummer 147 en 146 reed achter mij aan.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:35

Zeph schreef:
Dus vanuit de organisatie is er geen twijfel? Het gaat zeker door morgen?

Het klinkt alsof Birte in de organisatie zit of wellicht meer weet daarover?

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:35

Hierbij een filmpje (is misschien nog even aan het laden):

Chantal1902

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:37

Ik ga ook twijfelen, heb volgende week ook Diepenheim die ik toch wel graag wil rijden. Best lastig dit. Het leek me erg leuk om mee te doen meer niet ten koste van mijn paardje.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:39

Dat inrij terrein :=

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:42

Leuke fimpje! Wij worden zelfs nog genoemd, 218 en 219 zijn hindernis ..? goed gepasseerd :D .
Maar de ellende in het bos staat er niet op :+ . Ik vind echt dat je 'm zelf moet lopen om te beoordelen of je wil rijden of niet.
Ik vraag me wel af of iedereen de cross wel verkent heeft, we hadden het idee dat er maar weinig dat deden :+ ;) . Het was errug rustig tijdens het lopen, maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat we laat van start gingen.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:52

Ik heb ook nog een filmpje, dat geeft ook wel een beeld van een stukje hoe drassig het was.
Zal eens kijken of ik hem op youtube kan krijgen.