[SGW] SGW Ysselsteyn - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:54

Sabertje gefeliciteerd! Nette prestatie voor je 1e officiele cross!
Chartje, wat jammer zeg! Je kon jezelf wel voor je hoofd slaan denk ik? Gelukkig is Diepenheim al snel.
Lielle, ik heb je natuurlijk al gesproken, maar jij hebt het ook echt super gedaan hoor! Er stond echt een dikke cross!

Ik ben meer dan tevreden over mijn avontuur in Ysselsteyn. Zoals al gemeld stond er een dik springparcours en over de cross nog maar te zwijgen..... Die was ook dik en elke hindernis was opletten. Je had tussendoor geen "simpel" hindernisje om even adem te halen.

Mijn dressuur was minder dan ik gewend ben, waar het precies aan lag weet ik niet, maar daar maak ik me nu even niet zo druk om.

Had niet zoveel tijd tussen dressuur en het springen maar genoeg om zenuwachtig te zijn voor het dikke parcours. De bodem was ook al redelijk mul hier en daar.
Losspringen ging eigenlijk wel heel fijn; 1 keer een stop omdat ik totaal geen afstand zag en reed. Daarna weer fijn aanpakken. In het parcours was Sim er echt voor me. Ze trok mooi aan en wilde zelf gewoon graag. Op 5a zat ik zelf een beetje te prutsen waardoor we, als ik niets deed, 5b niet meer gingen halen. Maar, met wat aanmoediging van mijn stem trok Sim mooi door en pakte 5b simpel mee. Ze heeft me daar echt fijn geholpen. Rest van het parcours lekker uit kunnen rijden en we finishten foutloos! Dat was al een superlekker gevoel dus op naar de cross.

Ook in de cross bleef Sim mooi aantrekken en zelf willen. Op het varkenskot moest ze wel heel erg kijken maar op aanwijzing van mijn been sprong ze mooi door, net als op het stekelvarken na de weide-insprong (geloof dat Sim niet eens echt door had dat er nep-koeien stonden :D ). Trakhener vlogen we over dat was echt een fijne sprong!
Op de safarisprong kwam Sim weer heel erg terug en ik had echt het gevoel dat ze stopte. We stonden ook eigenlijk zowat stil, maar Sim besloot toch te springen! Dat is karakter! Braaf dier! Kreeg wel haar hals in mijn gezicht want ik had niet verwacht dat ze toch zou springen. Beugel kwijt, snel zoeken want daar kwam de muur.... door het gepruts van het zoeken naar de beugel was het ritme er een beetje uit en kreeg ik ook niet echt een fijne sprong op de muur. Maar, alle credit gaat naar Sims want ze deed zo ongelovelijk haar best en sprong toch ook de muur terwijl ik daar slecht aan het rijden was. |o
Gelukkig kon ik me herstellen voor de buxussprong en vanaf daar liep het weer gesmeerd. Ook hier finishten we foutloos, maar wel met tijdfouten.
Kan me niet schelen, ik ben echt overgelukkig met hoe Sim heeft aangepakt vandaag! Toppaard. :+:
Uiteindelijk na mijn slechte dressuur toch nog een beetje opgeklommen naar een 12e plaats! Niet slecht al zeg ik het zelf!

IndianSummer

Re: SGW Ysselsteyn - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:33

Wij zijn ook terug van een weekendje Ysselsteyn!

Dressuur ging erg fijn, bovenaan met 217 punten. Springen een balk op 2 en cross foutloos met ietsje tijdfouten. Uiteindelijk een eerste prijs mee mogen nemen, dus een mooie afsluiter van de L! :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:57

De uitslagen van gister als vandaag staan inmiddels online.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:02

Simmie wat goed zeg! :D Gefeliciteerd!! Dat varkenshok was dat L joh? Die was wel heftig!

IS; gefeliciteerd +:)+ Dat is zeker een mooie afsluiter!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:16

Weet iemand of er nog meer fotograven waren, buiten 'leuk op de foto' om?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:20

Zaterdag was foto4u er, maar of die er zondag ook was weet ik niet.. Jammer dat er weinig foto's zijn gemaakt zeg!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:36

Ben helemaal blij :D maar wel kapot ...

Was er zaterdag al om te verkennen en wat clubruiters en vriendinnen aan te moedigen en toen sloeg me echt de schrik om het hart. Het springparcours voor de B stond al flink en de cross .... Ik zag het echt effe niet meer zitten. Ben gisteravond dus nog gaan oefenspringen omdat ik echt gebrek aan ritme heb door blessures. Oefenrondje ging prima en dus met iets meer vertrouwen vanochtend op weg :j

Intussen waren vannacht alle hindernissen 2x zo hoog geworden in mijn hoofd dus het was een hele opluchting om te zien dat de haag gewoon 1m20 was en niet véééél hoger :D

Dressuur was niet zoals gewoonlijk, Plato had door waarom we er waren en stappen werd dribbelen, halsstrekken werd een potje teugeltrekken en sterrenkijken. Uiteindelijk 7e na dresuur...

springen liep erg in maar ben rustig gebleven en mooi op mijn tijd gestart. hoewel ik slechte afstanden had tijdens het losrijden, klopte alles gewoon perfect in het springparcours. Heb nog nooit zo'n relaxt en goed parcours gesprongen. Kreeg naderhand van een wildvreemde complimenten over mijn parcours :o
Met bibberende benen naar de start en vol gas vertrokken. Wei-insprong nr 3 nam Plato uber-enthousiast en we landen meters ver het weiland in :D Puntje had ik vooraf mijn twijfels over maar hij trok er gewoon naartoe, de haag erna ook, amper gezien :D. Bijhet varkenskot bleef hij mooi omhoog kijken maar in de afzet zag hij het gat en sprong zo gek weg dat ik links in de struiken achter de witte vlag landde := Trippel het weiland in ging hij erg brutaal af zodat hij de teugels uit mijn handen trok en we met lange teugels over het stekelvarken gingen. Braaf beest. Verder super strak naar de finish met een supersprong over die flinke picknick tafel. Dat was echt kicken, nu kon ik voor het eerst een keer genieten van zo'n sprong :D

Dus ook foutloos gecrosst, wel met tijdfouten want rondkomen was mijn doel vandaag.
Uiteindelijk als 9e geëindigd en megablij !!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:54

Had jou ook al gesproken, maar nogmaals ook super gedaan Ibonn!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:39

Simmie: zag je geloof ik op de bezembak voor t varkenskot, zag er errug netjes uit!!! +:)+

Lielle: balen dat je er geen écht lekker gevoel aan hebt overgehouden, maar dat heb je soms.... Ojee pakte met springen trouwens best lekker aan vond ik!

Sabine heb ik vandaag al gefeliciteerd :D en Ibonn heeft me ook al van haar fijne rit verteld :D

Hier ook weer een tevreden ruiter :D Drs ging redelijk; 1 eigen stomme rijfout en daarna beetje rommelig maar verder geen echte fouten. Stond precies in t midden van de groep met 48,5 strafpt. Springparcours stond idd best dik, maar tsja, t is toch M. Alleen had Ungaro nog nooit zo'n hoog parcours gesprongen :+ Uiteindelijk ging t gelukkig best netjes, alleen 6 ging af omdat ik iets te weinig verzamelde in de korte wending ervoor. Ungaro begon eigenlijk pas echt te springen :D
De cross ging super! Overal waar t kon lekker doorgegaloppeerd en hij pakte eigenlijk alles lekker aan. Op de weideinsprong had ik iets meer terug willen springen maar dan had ik waarschijnlijk n galopsprong te veel gemaakt, kwam gelukkig toch nog goed bij de strobaal. Op t water heb ik er eigenlijk iets meer galop dan gewenst aangehouden omdat ik me gerealiseerd had dat hij nog nooit zo'n diepe insprong gesprongen had :+ Maar hij ging er zonder pardon gewoon in en sprong super verder door t water en over de bult. Zag al dat de tijd goed zat en heb na de bult lekker rustig aan naar de finish gereden, 10 sec. binnen de optimale tijd geïndigd :Y)

Uiteindelijk hadden we de 5e prijs :D Ben weer super trots op Ungaro :+: Hij heeft hiervoor alleen Diepenbeek, Genk en Nokere in reeks L gelopen en alleen Nokere kwam in de buurt vd cross van vandaag. Was dus vandaag eigenlijk zn eerste 'echte' M cross.

De hele wedstrijd was echt suuuuuper verzorgd! Je merkt dat de organisatie ieder jaar weer groeit.

Leuk was trouwens ook dat er een heel deel van 'mijn' ruitertjes zaterdag heel goed gereden heeft, leuk zeg :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:43

Goed gedaan Suus! Gefeliciteerd! Ik heb je springparcours gezien en dat balkje was idd jammer! Ungaro sprong heel makkelijk ondanks de hoogte en de wat mulle bodem.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:39

Ah leuk dat je ons hebt gezien! Ungaro pakte inderdaad echt super aan en ik heb geen last gehad van de losse bodem. Die balk was gewoon echt mijn fout.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:47

De foto's van za en zo staan inmiddels online.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:50

Nu dan nog mijn reacties, ik was gisteren gesloopt en heb alleen nog maar geslapen toen ik thuis kwam.

Berdien, gave opmerking van de jury en fijn dat je met de tijd in de cross steeds beter zit!

Sfranken, proficiat, echt super! Kampioen worden met zo'n jonkie, super gedaan.

Sabertje, super debuut, proficiat!

Ingridje, jammer van het laden en de stops, fijn dat je uiteindelijk wel tevreden was.

Chartje, wat zuur zeg, zeker als je zo'n fijn gevoel had.

Simmie, had het gisteren al gezegd, maar helemaal super!

IS, proficiat! Stond je e.a. m,et Julia dan na de dressuur? Dat is een vriendinnetje van me (en ik zat ook in de ring) en ik zag haar bovenaan staan na de dressuur.

Goed gedaan Ibonn! Trakehner ook lekker gegaan neem ik aan?

EG, proficiat met Ungaro, hij is weer helemaal terug! Wb het springen van Ojee, dat vond ik ook, fijn dat het er aan de kant goed uit zag.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:02

Ik wil iedereen met goed rondje feliciteren :D !

Voor mij was avontuur snel afgelopen !
Fjordy was ook heel niet 'goed', heel sloom en duf voor zijn doen.

Merkte het met inspringen al, en zeker toen hij in de oxer stond ipv er over O:).

Toch ging parcours lekker, dubbel ook netjes !!
En toen pats boem weigering en dus een val op 5. Zag hem niet aan komen :=

Ik mocht nog door van de jury, dus opnieuw aangereden maar hij weigerde hem weer.
Toen heb ik afgegroet, niks voor Fjordy om zo in de staak te gaan.. dus vond wel goed zo.

Super door de dubbel
Afbeelding

En toen dit
Afbeelding

Heb besloten dus hem maand rust te geven.
En daarom Diepenheim af te zeggen.

Hopelijk in Barchem dan mooie afsluiter !
Laatst bijgewerkt door Amber_ op 05-10-09 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:06

Jeetje balen amber. Wel goed dat je hem dan nu eventjes zijn rust gunt. :(:)
Het staat inderdaad wel flink aan de maat zeg, als ik het zo bij fjordy zie.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:10

Jaa was ook echt wel zenuwachtig, want voelde al aan dat het niet echt lekker zou gaan. Hij 'ging er niet echt voor' zeg maar, maar tot 5 ging het nog super, dus was echt verrast.

Lekker maandje rust, buitenritjes en hopen dat hij in Barchem zichzelf is weer.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:10

Nogmaals balen Amber.
Maar je kunt hier idd goed zien wat de hoogte van het parcours is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:16

[SGW-ITP] Ojee's L debuut

en hier ook O:)

Jammer Amber, ik heb je parcours gezien en ik heb er enorm veel respect voor dat je zelf afgroette! Daar kunnen heel wat ruiters een voorbeeld aan nemen. De eerste dubbel zag er idd super uit.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:59

Jammer Amber maar voor Fjordy was dit wel een zware opdracht en als hij dan al niet lekker in z'n vel zat, heb je de beste beslissing genomen :j

Wb de hoogte van het parcours, ik hoorde van de dames in het parcours (clubgenoten) dat de parcoursbouwer niet goed wist wat bouwen voor een cross inhield. Zo wilde hij de M op 1m15 zetten maar schijnbaar heeft een van de M-dlnrs daarop geprotesteerd. Hij bouwde meer voor een regulier parcours dan voor een cross qua hoogte maar ik vond het wel een fijn parcours met lekker passende lijnen. Ik sprak hem aan het eind van de middag nog want hij bouwt ook op onze wedstrijden en hij was teleurgesteld over het niveau van springen, zeker van de M en Z ....

En achteraf is het makkelijk praten, ik weet het :o, maar nu stonden springparcours en cross wel met elkaar in verhouding, een springparcours van 80-90cm en dan die picknicktafel en bostrippel, dat is ook niet gelijkwaardig.
Maarja, ik was ook onder de indruk van de hoogte :o

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:20

Amber; Jeetje, das wel erg zonde zeg! Helemaal na je foutieve parcours van vorige week, kon je nu weer de cross niet in...

Ibonn; Springparcours stond idd flink aan de maat, maar moet zeggen dat het me wel beviel! Houdt de strijd een beetje spannend :j

Lielle; Stond idd met nog een meisje bovenaan na de dressuur, maar zou niet weten wie ze was. Heb je als je van zo'n eind komt, ken geen kip daar :))

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:26

Ik lees heel veel goede resultaten, super!!
Lielle die lekker in het L rond rijdt, Sabine die kampioen wordt met haar jonkie, Ibonn heeft de smaak weer te pakken en Suus die fijn in het M gereden heeft, IS ook van harte met je winst! En nu sla ik er vast heel veel over, maar iedereen gefeliciteerd met de fijne ritten.

Amber, jammer dat het even niet lekker ging met springen. verstandig om dan gewoon te stoppen en de volgende keer weer fijn verder te gaan!

Je kan van de foto's wel zien dat het springparcours aan de maat staat. Ik ben er altijd wel een voorstander van :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:10

Ik vind het ook prima eerlijk gezegd, wat mij betreft mag het altijd zo. En ik ben het wel met Ibonn eens dat het iig in verhouding tot de cross stodn nu, die tafel was idd ook een beste.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:03

Toch springt Fjordy bijvoorbeeld in de cross veel fijner dan in gewoon springen.
Gaat er veel meer voor zeg maar.

Lielle schreef:
Jammer Amber, ik heb je parcours gezien en ik heb er enorm veel respect voor dat je zelf afgroette! Daar kunnen heel wat ruiters een voorbeeld aan nemen. De eerste dubbel zag er idd super uit.

Dank je, dat doet me echt goed om te horen !
Baalde wel natuurlijk, maar die weigeringen waren niks voor Fjordy, dus vond het beter zo.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:01

Jeetje Am wat balen!
Wel lief van de jury dat je door mocht dan, ik mocht gelijk de ring uit :+
Maar het staat idd flink, nouja, in Barchem gaan jullie er weer voor hoor! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:06

Amber wat balen van je val.. wel heel lief van de jury dat je door mocht rijden, en ook eerlijk van jou om te stoppen! Wat balen dat hij nu opeens zo'n bui had.. hopen dat het de volgende keer beter gaat!