Chartje, wat jammer zeg! Je kon jezelf wel voor je hoofd slaan denk ik? Gelukkig is Diepenheim al snel.
Lielle, ik heb je natuurlijk al gesproken, maar jij hebt het ook echt super gedaan hoor! Er stond echt een dikke cross!
Ik ben meer dan tevreden over mijn avontuur in Ysselsteyn. Zoals al gemeld stond er een dik springparcours en over de cross nog maar te zwijgen..... Die was ook dik en elke hindernis was opletten. Je had tussendoor geen "simpel" hindernisje om even adem te halen.
Mijn dressuur was minder dan ik gewend ben, waar het precies aan lag weet ik niet, maar daar maak ik me nu even niet zo druk om.
Had niet zoveel tijd tussen dressuur en het springen maar genoeg om zenuwachtig te zijn voor het dikke parcours. De bodem was ook al redelijk mul hier en daar.
Losspringen ging eigenlijk wel heel fijn; 1 keer een stop omdat ik totaal geen afstand zag en reed. Daarna weer fijn aanpakken. In het parcours was Sim er echt voor me. Ze trok mooi aan en wilde zelf gewoon graag. Op 5a zat ik zelf een beetje te prutsen waardoor we, als ik niets deed, 5b niet meer gingen halen. Maar, met wat aanmoediging van mijn stem trok Sim mooi door en pakte 5b simpel mee. Ze heeft me daar echt fijn geholpen. Rest van het parcours lekker uit kunnen rijden en we finishten foutloos! Dat was al een superlekker gevoel dus op naar de cross.
Ook in de cross bleef Sim mooi aantrekken en zelf willen. Op het varkenskot moest ze wel heel erg kijken maar op aanwijzing van mijn been sprong ze mooi door, net als op het stekelvarken na de weide-insprong (geloof dat Sim niet eens echt door had dat er nep-koeien stonden
). Trakhener vlogen we over dat was echt een fijne sprong! Op de safarisprong kwam Sim weer heel erg terug en ik had echt het gevoel dat ze stopte. We stonden ook eigenlijk zowat stil, maar Sim besloot toch te springen! Dat is karakter! Braaf dier! Kreeg wel haar hals in mijn gezicht want ik had niet verwacht dat ze toch zou springen. Beugel kwijt, snel zoeken want daar kwam de muur.... door het gepruts van het zoeken naar de beugel was het ritme er een beetje uit en kreeg ik ook niet echt een fijne sprong op de muur. Maar, alle credit gaat naar Sims want ze deed zo ongelovelijk haar best en sprong toch ook de muur terwijl ik daar slecht aan het rijden was.
Gelukkig kon ik me herstellen voor de buxussprong en vanaf daar liep het weer gesmeerd. Ook hier finishten we foutloos, maar wel met tijdfouten.
Kan me niet schelen, ik ben echt overgelukkig met hoe Sim heeft aangepakt vandaag! Toppaard.
Uiteindelijk na mijn slechte dressuur toch nog een beetje opgeklommen naar een 12e plaats! Niet slecht al zeg ik het zelf!

Trippel het weiland in ging hij erg brutaal af zodat hij de teugels uit mijn handen trok en we met lange teugels over het stekelvarken gingen. Braaf beest. Verder super strak naar de finish met een supersprong over die flinke picknick tafel. Dat was echt kicken, nu kon ik voor het eerst een keer genieten van zo'n sprong
Uiteindelijk ging t gelukkig best netjes, alleen 6 ging af omdat ik iets te weinig verzamelde in de korte wending ervoor. Ungaro begon eigenlijk pas echt te springen
.