[SGW] SGW Texel - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimdepim

Re: SGW Texel - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 06:19

Beeldbase.nl heeft de foto's er al op staan.
Super leuk dat er bij zoveel hindernissen gefotografeerd is :D Staan mooie foto's op.

Heb je nog gezien Melanie ;). Jammer dat peps niet zo goed ging.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 07:23

Ik heb je zien springen Ilse.
De bodem was ook niet heel fijn voor het springen hoor.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:19

Wat rot dat de bodem van de dressuur en springen zo rot was.

Mel, onwijs balen van je val en dat je daardoor niet mocht crossen. Zal echt aan de bodem gelegen hebben want Peps laat jou toch niet gauw in de steek. Plus de omstandigheden (ergens anders zijn etc) dat kan allemaal van invloed zijn. Van de week maar thuis of ergens anders op een goede bodem lekker wat springen voor het vertrouwen van Peps.
Wel hardstikke goed gedaan met Bon!!

Ilse, jammer dat het bij jou niet zo lekker liep. We hebben allemaal wel eens onze dag niet. Je vorige crossen gingen toch als een speer? Je hoeft niet te denken aan terug naar het M hoor. In Hattem ga je gewoon weer als vanouds.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:26

Hier dan mijn verslagje:

Dressuur op een vreselijke bodem maar ja, dat hoor het ook bij he. Ging lekker, alleen bij het afwenden voor het groeten hoorde hij achter zich een raar geluid (Bleken de linten te zijn die ronddraaiden in de wind en een soort helicoptergeluid maakten...) en ging even lekker aan de kletter!! Rondje om de jurywagen, bak weer in en afgegroet hahaha, toch 196 punten en een 4e plek.

Springen ging super en foutloos.
In de cross had ik me voorgenomen om 'met het mes tussen de tanden' weg te rijden om dat we in Gorssel een stop hadden op de eerste hindernis. Bij de eerste twijfel heb ik hem meteen wat verwensingen toegeschreeuwd, voor hindernis 2 wilde hij nog linksaf slaan dus toen even stevig aangepakt en daarna was alle twijfel weg. Bij het water goed teruggenomen en in draf erin dus zowel de start als het water zijn gelukt!

Toen de uitslag werd opgehangen, stond ik eerste! Later bleek dat iemand protest had aangetekend tegen een weigering, dit protest werd ingewilligd. Dit meisje werd toen 1e met 51 strafpunten en ik 2e met 52 punten. Maar ik was sowieso al dik tevreden!!! :)

Voor het eerst met horloge gereden, ging ook erg goed. Kwam op 3 seconden voor de ideale tijd binnen. Vond het ook een mooie cross!!

@ Melanie: Jammer van je val, ik zag je gaan toen ik naar het springterrein stapte... Maar met je Tinker ging je echt als een speer!!

@ Maartje/Texelse: ontzettend bedankt voor het lenen van je zonnebril!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D
Laatst bijgewerkt door _Noor op 05-10-09 08:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:31

Hardstikke goed Noor! Gefeliciteerd.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:02

Ik ben zondag redelijk weggestoven en heb bijna alle B ruiters voorbij zien komen. Was vrij herkenbaar met mijn kanariegele auto. Ik vond dat er een stuk beter gecrosst werd dan in Lisse. Ik kon een hoop voldoendes kwijt. Zelfs een paar keer 3 achten.

Hopelijk kan ik volgend jaar gewoon weer meerijden. Heb nog even met een schuin oog naar de restanten van het Z gekeken en het zag er goed uit. Het Z is zeker niet de makkelijkste van nederland.

Ik denk dat als er een knap dressuur en springterrein komt en ze een paar jaar verder zijn het zeker een kandidaat voor het NK kan zijn. Organisatie is goed voor elkaar en ik denk dat de parcoursbouwer het ook aan kan.

Eefiesvenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:31

Alle foto's staan op www.BeeldBase.nl Ik heb ze samen met nog 4 fotografen gemaakt,
en aan het einde van de dag ook nog mee gedaan! Ik vond het echt geweldig!

Maar ben wel gezandstraalt nu! Ik had 2 weigeringen op 5 (smal dingetje) ging dwars door het bollenveld :Y)
en 1 weigering op die hindernis op het grote veld, kwam ik iets te hard aan. Parcour ging foutloos. :D

Melanie, ik heb ook nog foto's van je gemaakt! Toen we eind van de dag samen zaten ( met fotografen die niks met paarden hebben)
Zeiden ze nog tegen me zag je die bonte met dat geel, sjeesus wat ging die hard! hahaha Zag er super uit!

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:44

Zo ik ben ook weer terug van een weekend Texel.
Vrijdag aangekomen en even lekker het strand opgeweest, heerlijk :D

Zaterdag had ze lekker rust, toen hebben wij parcours gelopen en zondag weer aan de bak. Stond mooi dicht bij de manege dus kon rijdend heen en weer.

Dressuur ging lekker, was erg fijn te rijden en dus 206 punten, stond toen gedeelt 2de. Springen was ik foutloos, hier werd ze erg enthousiast. Toen op naar de cross. Hindernis 2 wat heen en weer geslinger maar toch erover. Voor hindernis 4 een volte op het veld van hindernis 3 gedraaid omdat ze zo hard ging. Hierna liep het echt super. Was 10 sec te langzaam en dit alles zonder horloge.

Uiteindelijk een 1e plek na protest, ja mensen dit was ik dus!
Er werd mij een weigering gerekend op die volte maar dit was nog ruim voordat ik de hindernis aan reed.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:00

Mooi dat dit in overleg met de TA en de poster terug gedraaid kon worden!! Eerlijk is eerlijk, en jij was gisteren dus de beste van die rijbaan!

@noorwijdenes: de bril was van Jorieke, maar "bedankt voor het bedanken"

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:47

@ Snowylover: groot gelijk hoor, als je geen weigering hebt, moet ie ook niet geteld worden! en ik lust toch geen hutspot ;)

Van harte met je 1e plek!!

Jer was net trouwens fris en fruitig aan de longeerlijn, dus nu helemaal blij met hem!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:52

Had een 6,5 een 7 en nog een 6,5 voor mn stijl, en volgens mij zat de jury bij de rietkraag (B pony's) en laat ik daar nou net echt letterlijk afgevuurd worden, Bon sprong onverwachts héél vroeg weg en werd gelanceerd en kwam weer terug haha. :o

@Simmie, ja het zal idd aan de bodem hebben gelegen voor mij want zoals je al zegt, Peps laat me echt niet zomaar in de steek. :(:)
Ze waren die nacht ervoor ookal uitgebroken, touwtjes stuk enzo, dus zal ook wel mee hebben gespeeld, ik hou Peps nu goed in de gaten, hij ligt namelijk heel veel vandaag, terwijl ie anders zga nooit ligt in de wei, hij is écht uitgeput hihi, lekker rust krijgt ie :)
In Princehage gaan we er weer voor, woensdag even springen op goede bodem idd voor het vertrouwen.

@Noor, gefeliciteerd!!
@Eefies, haha, ik heb alleen geen bonte tinker maar een zwarte :P
Maar thanks :D
Ze ging ook super door het water enzo!

Op zaterdag was wel een bonte tinker van vriendin die met ons mee was,maar die was ehm, niet zo snel, die was écht op :(:) was 1.10 over tijd maarja, volgende keer beter.

Ik vind de foto van Bonny over hindernis 1 zó stoer, die ga ik nog bestellen. :D

Snowy, gefeliciteerd!

Denk dat ik even de organisatie mail, of ze eventueel nog tegen kosten of course, prijs op kunnen sturen, ik dacht serieus vanwege mn lage dressuurpunten en mn 12 strafpunten in springen niks meer had. :+
We'll see.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 14:56

Ik had ook een zonnebril opgedaan met zowel dressuur als het springen en de cross. Heb lenzen dus dat was geen doen met de stof :P. Nu ging het prima met zonnebril. Ziet er beetje stom uit op de foto alleen. Maargoed ;).

Verder vond ik het ook zeker een mooie cross. Jammer van de dressuur en springbodem. De cross bodem was prima, nergens last gehad ofzo. De hindernissen waren ook mooi :)).

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:01

Vond de cross echt wel heel leuk en fijn terrein. :j

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:12

MelanieB schreef:
Had een 6,5 een 7 en nog een 6,5 voor mn stijl, en volgens mij zat de jury bij de rietkraag (B pony's) en laat ik daar nou net echt letterlijk afgevuurd worden, Bon sprong onverwachts héél vroeg weg en werd gelanceerd en kwam weer terug haha. :o

Daar zat ik inderdaad en je werd ook behoorlijk afgeschoten. Volgens mij had je er een 5 voor.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:16

Ja ik werd goed afgevuurd idd :o
De mensen bij de hindernissen hoorde ik nog beetje nalachen maar het zag er volgens mij ook grappig uit _O-

Op de uitslagen staat 6.0 en 7.0 gem: 6,5

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:17

Afbeelding

Dit was Bon :+

Ga deze foto zeker weten bestellen, echt heel tof!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:30

Ik ben erachter dat ik jury 1 was. Volgens mij had je een 7, 6 ,5. Maar dat staat op je briefje samen met het commentaar. Wat je natuurlijk niet hebt opgehaald ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:34

Kan wel :o
Het was idd niet netjes gesprongen, dus dacht al gelijk, oeps, nou, dat zal wel niks worden :o
Ik ga organisatie nog even mailen voor of ze op willen sturen. :j
Volgende keer blijf ik maar wel, ookal heb ik weer slechte dressuur oid :+

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:34

net heb ik alle protocollen die zijn blijven liggen, en dat zijn er heeeel veeeeel, even doorgekeken. Jammer dat er niet de moeite genomen wordt om ze op te halen. We hebben ze klaar liggen, met de stijlprotocollen eraan geniet. Er staat commentaar op waar je als ruiter heel veel aan kan hebben.

Voor de liefhebbers: ik wil ze na sturen tegen de kosten van de postzegel. Laat dan maar even weten via pb. Startnr. moet ik weten, dan weet ik genoeg.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:35

Ik vond idd de cross ook erg fijn.
En de dressuur en springbodem konden een stuk beter alleen had iedereen er last van en niet bijvoorbeeld maar 1 ring. ;)

Ik had ook een 6.5 en 7.0 dus een 6.7 gemiddeld.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:36

Ik zou mijn protocol en alles wel willen hebben.
Had startnummer 86.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:40

@Texelse, tja, zoals ik al zei, met hele lage dressuurpunten en ook nog 12 strafpunten verwacht je niets, moesten tevens nog 3,5 uur terugreis maken, en moesten voor zoveel uur huisje opgeruimd hebben etc.

Ik zal zowiezo mailen voor prijs en dan idd gewoon geld overmaken voor postzegels oid. :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:42

ik begrijp het wel hoor, als mensen niet wachten tot het einde. Als wij in de achterhoek zijn voor een sgw dan willen we ook z.s.m. naar huis ivm reistijd e.d.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:45

Ja idd.
Maar wil het graag nog hebben haha.
Mn dressuurcoupon zal niet echt boeiend voor me zijn, weet zelf wel dat het niet netjes was, maar stijl voor cross vind ik altijd wel fijn om door te lezen.
Neem aan dat prijs rozetten waren? Dus dan zal ik gewoon mailen en geld overmaken voor grote envelop denk. :j
Áls ze willen opsturen natuurlijk, anders pech.

Heb nog een leuke jas gekocht bij het winkeltje, vond leuke spullen. :j
Vond dat heksenoog een hele leuke hindernis, en die brug vond ik ook heel stoer haha!
Bonny zat echt te kijken naar die schapen bij Hindernis 3 _O-

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 15:46

Ik bleef wel tot het einde en heb het ook opgehaald. Juist met die stijlpunten ben ik altijd wel benieuwd. Vind het dus fijn als er ook iets bij staat (als het onv is) en niet alleen een cijfer. Ik had gem een 6.7 prima dus.
Ook fijn inderdaad dat er bij stond waar de jury's zaten. Dat word namelijk niet altijd gedaan. En dan vind ik het altijd zo lastig. Maar dat stond er nu mooi bij dat is wel fijn. Kun je zelf vaak even terugdenken van hoe nam ik die sprong ook alweer bijv.