[SGW] SGW Lisse - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:23

Ik heb ook lekker gereden :D.
We waren ruim op tijd op het terrein en hadden een stalletje gemaakt van het vrachtwagentje :). Ze stond echt heel relaxed!
Springparcours ging foutloos en veel sneller dan normaal :oo! 74 seconden (84 was maximaal?) :D. Keuring prima, hartslag 52 maar (dierenarts zei dat normaal tussen 60 en 70 is) :P! Cross in met zenuwen, maar ze ging wel netjes van start (al wel eerst in een sukkeldrafje _O-) :j. Bij elke sprong twijfel (ik denk vooral door mij) en ook vaak terug naar draf, maar ze sprong alles in één keer +:)+! Bij het water helaas wat weigeringen en steiger-/omdraaiwegren-acties ( :') )... Uiteindelijk koos ze er zelf voor om het altenatief te nemen en dat vond ik best (ze is echt eerlijk en geeft heel goed aan wat ze wel en niet kan, ze was daar gewoon nog niet klaar voor) :). Voor de laatste hindernissen bijna in de weg staande mensen omver gereden :'). Hartslag alweer heel laag, maar 64 :oo!

Ik ben zo trots :D, op naar Princenhage :))!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:27

Had vandaag een dagje stijljury gespeeld en denk niet dat ik bij sommige echt vrienden heb gemaakt :o

Waar ik me wel heel erg over verbaasd heb, was dat er volwassenen op een pony de BB pony mochten starten. Zo gruwelijk kinderachtig om als volwassen vrouw tegen kleine kinderen te rijden en dan nog met een "E pony" ook. Volgens mij was die pony ingemeten met een fles wijn ;)

Eerlijk gezegd vind ik het absurd dat alles af moet bij een tussentijdse controle. Zijn toch ook mensen die al getaped hebben. Sommige paarden zijn echt hyper als ze mogen crossen en dan is het met gevaar voor eigen leven dat je beenbeschermers op en af moet doen.

hetismij

Re: SGW Lisse - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:46

Ik vond het ook heeeul vreemd dat alles afmoest, wel vaker gehad ná de cross maar nooit tussentijds. Die van mij was ook lekker bezig dus was nog een heel gedoe om alles weer af te krijgen :+ Als ik dat had geweten had ik gesprongen met mn gewone peesbeschermers, dat gaat makkelijker ;)

Iedereen nog gefeliciteerd met hun prijzen en hun fijne gevoel :)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:47

Wat goed Apple!
Super Melanie! Gefeliciteerd met je prijs :D
Mooi tevreden was Whitje
Jammer van je balkjes met springen, whitewoman. Goed van je cross!
Asbadedas: jammer van je val, mooi dat het voor de rest goed ging.
Goed van je foutloze rit Canter!
Zonde van je weigering Marlies, mijn moeder heeft foto's gemaakt van je springparcour. Ik zal ze binnen kort voor je uploaden :)
Super Savan!
Goed hoor Corien, echt jammer van je weigeringen.
Goedzo Natalie! Jammer van het water. We zagen je staan voor de springring, toen kwamen wij met de auto net aan. :+

De beschermers afdoen was de hele dag. Ik vroeg nog wat nou als er tape om de beschermers heen zit? Nou dan zouden ze wel mogen blijven zitten ... beetje krom. Dat zei hij zelf ook :7

Roos, bij welke hindernis zat je?

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:52

O ik ben benieuwd naar de foto's :+ Weet iemand of er vandaag ook nog een fotograaf of iets was en welke dan?

Jetske, lees in je onderschrift dat je nu L startgerechtigd bent, ga je ook gelijk naar de L of ga je nog eventjes in de B?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:53

Goed dat we weten dat de beenbescherming er nog af moet bij de v.c., dan nemen we de tape mee en draaien we er dat morgen na het springen wel om. Beetje onhandig, daar zou toch wat over afgesproken kunnen worden met de veterinair.

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:54

die van mij had na het springen een hartslag van 40.. :+ die maakt zich echt niet druk... ;)
Na de cross een hartslag van 62, ook niet echt hoog dus.. haha.
Hoe weet iedereen op de hoeveelste plek die is geeindigd?
Ik heb niks gezien?

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:56

De uitslagen hingen in die soort tent daar hing alles van iedereen ;)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:57

Ehm ik twijfel nog. Maar ik kan miss beter gewoon nog een keer 'op safe' een B crossje starten. Dit was pas mijn 2e cross met hem O:)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:58

Bij de B pony's zat ik bij hindernis 12 en bij de paarden bij 17 en 18.

Bijna aan het eind dus, viel me op hoeveel ruiters er compleet doorheen zaten op het eind.

Heb een paar super pony ruiters gezien. Vooral startnummer 1, meisje zat echt heel netjes. Heb er ook een paar gezien dat was om te |( achterover in het zadel, handen hoog en voeten naar voor. Of mensen die zich gingen afreageren op hun pony ~~}>

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:00

Nou ja dan pakt ie wel fijn aan dus ;) Dit was ook mijn 2de cross en omdat we het water hebben overwonnen denk ik dat het vanaf nu wel goed gaat komen, volgende keer 0,1 erbij voor de stijl en dan gaan we ervoor :)

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:02

Leuk om al wat verslagen te lezen.
Canter: Wat goed zeg van je jonkie!
Corien: Jammer van je weigeringen.

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:04

Ik denk dat ik erg veel mazzel heb gehad, want ik hoefde niet mijn beschermers af te doen.... Mischien bedachten ze dat later.. Gelukkig maar want ik had wel getaped.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:27

Allemaal gefeliciteerd met jullie resultaten en voor degene waar het wat minder ging jammer volgende keer beter.
Corien en Marlies jammer van jullie weigering maar netjes rond gekomen toch. Stonden de blauwzwarte blokken erbij jullie onder of ook naast de sprong (nr9)?
Corien lukte het om de linkerkant aan te houden en te springen op het puntje waar geen bloemetjes staan of ben je toch over het midden gegaan?
Je was wel heel zenuwachtig nummertje 4 Daniekjuh overigens mag je een ander niet laten crossen maar goed ze kunnen moeilijk om je paspoort vragen. Je vriendin nam op het eind nog de boomstam van de B cross even mee, lekker paard, springt super, nu zelf nog meer durven, want je paard kan het wel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-09-09 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:30

De blauwzwarte blokken stonden er vanaf de B ponys al onder (vanaf de D ponys geloof ik)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:42

De blauwzwarte blokken stonden er indd bij ons ook gewoon onder ;)

Die bloemenhaag heb ik aan de rechterkant genomen (na de weigering toch gewoon weer aangereden op de rechterkant) en toen echt richting het midden gestuurd, het boompje wat op het midden stond is volgens mij zelfs omgevallen omdat ik met mn been er tegen stootte :P Maar de linkerkant is volgens mij niet te doen dat is zo'n rare lijn..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:45

Als ik eerlijk ben vond ik de haakse bocht na de manden niet zo heel fair. Zeker niet voor de B. Als het hoger wordt gaan d paarden ook verder landen en wordt de bocht weer iets lastiger. Ik snap het idee erachter wel, maar in de praktijk is het te lastig voor onervaren ruiters en onervaren paarden.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:47

Bedoel jij dan de bocht als je die hindernis rechtdoor nam? Ik heb die eigenlijk zonder problemen genomen, gewoon voor de eerste sprong al goed teruggenomen en toen ging het prima door gelijk die linkerhindernis te nemen. Heb wel veel paarden daar uit de bocht zien vliegen overigens, maar dat waren allemaal ruiters die m rechtdoor namen en dan heel scherp naar links.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:48

Dat was dus helemaal niet verkeerd gedaan van je jonkie Canter! Morgen ben je er ook toch dan kletsen we nog even bij.
Wel onhandig zeg van die beschermers, maar goed zal wel vanwege welzijn van peerd zijn dus mogen we niet klagen toch?
Heb je je nog een beetje vermaakt zonder mij Roos? :+

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:49

Ik zou hem idd ook gelijk naar links genomen hebben, Met een traning al eens met 2 boomstammen zo'n bocht maar dan veeel korter gemaakt en dat was eigenlijk zo gemakkelijk

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:51

sas1965 schreef:
Allemaal gefeliciteerd met jullie resultaten en voor degene waar het wat minder ging jammer volgende keer beter.
Corien en Marlies jammer van jullie weigering maar netjes rond gekomen toch. Stonden de blauwzwarte blokken erbij jullie onder of ook naast de sprong (nr9)?
Corien lukte het om de linkerkant aan te houden en te springen op het puntje waar geen bloemetjes staan of ben je toch over het midden gegaan?
Je was wel heel zenuwachtig nummertje 4 Daniekjuh overigens mag je een ander niet laten crossen maar goed ze kunnen moeilijk om je paspoort vragen. Je vriendin nam op het eind nog de boomstam van de B cross even mee, lekker paard, springt super, nu zelf nog meer durven, want je paard kan het wel.

Nee ik dacht ook ineens dat dat niet mocht, maar ik durfde echt niet, en t peerd vind t zo leuk :D
haha sprong ze echt een hindernis die ze niet hoefde? :P
Hij is inderdaad leuk met springen, ik ga binnenkort gewoon cross les nemen :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:52

Wauw super Appl

Melanie, ik zat op de computer te kijken op startlijsten. En toevallig zag ik dat jij moest starten toen :))
Dus ik Ginny gesmsd dat je er aan kwam en ze heeft verslag gedaan over jou. Echt super ! Gefeliciteerd :D

Goed gedaan Whitje

Ik wist helemaal niet je zou starten Canter, wat goed zeg. Gefeliciteerd met je Jonkie :D

Jammer van je langsloper Corien, maar voor rest super!

Fjordy staat op stal in Noordwijk, lekker te knabbelen.
Hopen dat hij morgen zijn best doet O:).

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:54

Ik zal wel een oude zeikerd zijn maar vind het eigenlijk geen stijl om iemand ander te laten starten terwijl het al gezegd is dat het niet mocht, en dan gaat diegene ook nog hindernissen springen die niet bedoeld zijn. Voor hetzelfde geld was die nog niet helemaal klaar of weet ik het...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:59

Talida schreef:
Dat was dus helemaal niet verkeerd gedaan van je jonkie Canter! Morgen ben je er ook toch dan kletsen we nog even bij.
Wel onhandig zeg van die beschermers, maar goed zal wel vanwege welzijn van peerd zijn dus mogen we niet klagen toch?
Heb je je nog een beetje vermaakt zonder mij Roos? :+

Hou op, schei uit. Kreeg de volle laag van een gefrustreerde EHBO-er en toen begon een poster zch er ook nog even mee te bemoeien. Kreeg de vraag of ik zelf wel eens een cross gereden had e of ik wel wist wat het inhield. Even rustig gezegd dat ik zelf Z start.... Mocht van de EHBO-er nergens zitten, zat achter een dikke boom, mocht nit want dan kon ik omver gereden worden. Man begon meteen met Hé opdonderen hier...... Toen gingen mijn hakken even in het zand. Heeft ie daarna de organisatie erbij gehaald omdat ik niet ging zitten waar hij wilde. Dat was op een houten bank, vlak naast de dikke boom. Paarden liepen er nog net niet over je voeten en had totaal geen zicht op aan en wegrijden. Probeerde dat nog uit te leggen,maar hij was niet voor rede vatbaar. Later kwam hij zijn excuus aanbieden.....

Tal, ben ik met je eens. Nog een kleine tip, laat volwassen ponyruiters gewoon de BB paarden rijden. Verschilt niet zo veel en dat is ook eerlijker tov de echte ponyruiters ;)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:00

Maar volgens mij kan ze helemaal niet die boom hebben gesprongen die ook in de B stond, want die was afgezet met lint tijdens de BB paarden..