[SGW] SGW Gorssel - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Re: SGW Gorssel - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:07

Ja inderdaad Simmie :) Ik had mezelf ook voorgenomen om niet te veel aan controle te denken, maar gewoon proberen rond te komen. Denk dat ik dat voorlopig maar even aanhoudt.
Ik denk idd dat een jury bij de gastank/waterbak/bosuitsprong stond, en de ander misschien bij de dubbelsprong? Die na de hekjes. Maar dat weet ik niet zeker.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 05:03

Wow, wat een dressuurpunten!

Snoekiej, wat fijn dat ze gewoon aanpakte, dat geeft vast veel vertrouwen :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 07:44

Jeetje wat een punten! Snap niet hoe iemand daarbij komt :?

Ik lees goeie verslagen en vooral tevreden mensen. Ik ben benieuwd hoe het met mij straks gaat bij 1 en 2... T is haar eerste keer.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 08:01

Ik sta op het punt te vertrekken.. Idd bij 1 en 2 goed gesloten tussen hand en been, dan moet het hoop ik lukken :j

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:10

de 2e stijljury stond bij 12 wateruitsprong volgens mijn briefje. ik had daar voor het aanrijden een 5,5 want ik neem paard nog terug naar draf. Die van mij ging alleen maar zijwaarts en langs het boompje voor het L erin. Ik heb protest gemaakt tegen mijn weigering en de federatievertegenwoordiger oordeelde na mijn videobeelden dat het geen weigering was.
Van de andere stijljury had ik een 7 gemiddeld maar waar die zat???

Ik had voor mijn dressuur 24x een 8 en 6x een 9. Ik had ook geen fouten maar dit is heel apart :D

Ik moet wel even wat gaan bedenken voor de actie bij hindernis 1. Ze staakte echt vies. Volgens mij is de start in Neede ongeveer hetzelfde dus ik ben gewaarschuwd.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:15

Hier ons verslag , L pony's kampioenschap.

Dressuur was wat braafjes maar ook niet echt slecht , de punten waren erg bedroevend , van een jury 185 en de ander 161 , volgens mij zaten ze allebei naar een andere pony te kijken , van de een kregen ze 7 vens voor middendraf en middengalop , van de ander 4 ren.

Springen ging netjes en foutloos. De cross ja wat zullen we er van zeggen, we hadden op advies van iemand ( ik noem geen namen , maar het is iemand van wie je mag verwachten dat hij weet waar hij het over heeft ) er een ander bit in gedaan en mijn dochter haar pony deed waar wij altijd al bang voor zijn geweest.

Hij werd veelste fanatiek, mijn dochter had geen stuur meer en geen rem dus meneer liep volledig zijn eigen cross , wat resulteerde in een stop op 2 , kwam veelste hard aan en ging in de rem, daarna alles netjes gesprongen tot de rioolbuizen voor het water. Mijn dochter probeerde hem over de L hindernis te krijgen maar meneer was vastbesloten dat dat geen sprong voor hem was en vloog over de Z hindernis voor de paarden heen... achteraf zei mijn dochter dat hij deze het allerfijnst sprong hahahahahahahaha

Het water nam hij met wat twijfel maar geen stop, aan de finisch werden we gesommeerd om mee te komen voor dopingcontrole , we probeerde nog dat ze uigeschakeld was maar we moesten toch mee. We hebben heel lang gewacht op een plas, die niet kwam ., toen bloedprikken.

Al met al een beetje teleurstellende dag, helaas ... op naar Heino met onze 4 jarige Arabier en daarna nog een cross in Nijeberkoop , dan zit het er weer op voor ons voor dit jaar

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:45

De dressuurpunten waren gisteren naar mijn mening wel wat buiten proportie, in 1 ring maar 1 combinatie met minder dan 210, een eerste plaats met 257 punten en een tweede met iets van 250 lijkt mij wel erg hoog.
Ik denk dat je met zulke punten toch wel een verkeerd signaal afgeeft naar de ruiters, die denken nu dat ze perfect rijden maar bij de volgende SGW kunnen ze allemaal weer goed rijden en met gemak 20 a 30 punten lager rijden, beetje jammer vind ik.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:52

Volgens mij zit dat jurylid vaker bij de sgw van Gorssel. Kan me ook zoiets herinneren van vorig jaar.
Dit jaar in HM zat er ook een sinterklaas hoor, met 195 punten stond ik in de middenmoot!

Ik denk (hoop in ieder geval :o ) dat het verkeerde signaal mee zal vallen bij de doorgewinterde SGW-er.

Prijswinnaars en mensen met een fijne ronde: Super gedaan :D Anderen :(:)

@FuegoJoy, heeft je dochter het bit voor het eerst ingedaan met de wedstrijd of had ze er ook al mee getraind?
Een ander bit kan soms idd wel helpen, maar je weet nooit hoe een paard of pony erop reageerd, vandaar probeer ik het altijd eerst
met een training uit (en dan is het nog de vraag hoe ze reageren op wedstrijd, want dat is vaak toch weer een andere situatie!)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:11

hahah nou ik had ook 234 en ik had zelf rond de 185 ofzo verwacht, geen fouten ofzo, maar ook niet super. Dus ik dnek dat iedereen met die punten zelf wel weet hoe en wat en heus niet denken dat ze een topruiter zijn! Heb nog nooit zulke punten gezien trouwens :-) mw E. Kolste was het trouwens zag ik net.

De dressuur ging dus "redelijk" (stond volgens mij 8e oid daarmee), cross foutloos (wel heel erg moeten opletten bij 1 en 2), waterbak ging super, was ik heel blij mee, had ook 3x 8 voor stijl daar, waar die ander stond ben ik heel benieuwd naar,..
Vond die sprong 13 na de waterbak de bocht om echt heel rot, verder was ie een stuk pittiger dan van Gorssel gewend, maar op zich mocht dat wel, was ook een Kampioenschap vd pony's.

Springen helaas een balkje, en hartslag voor de cross 48, erna 54, dus was ook allemaal goed.

Uiteindelijk 4e geworden en dik tevreden met deze foutloze cross.

Volgens mij heb ik (onbewust) veel bokkers gezien of gesproken, weet alleen nog niet wie maar ga ze opzoeken :-) Jitske iig wel :-)

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten,
als je er zelf maar een goed gevoel bij hebt,.. dat si toch het belangrijkste,..

Ben benieuwd wie er foto's hebben gemaakt buiten leuk op de foto...
Hihihhi heb 1 hele grappige,.. in de waterbak, oortjes van Prins helemala naar voren en hij "lacht" naar de camera, je ziet echt zijn tanden. Omdat ie zo stom/grappig was (en oortje mooi naar voren he hahaha) toch maar genomen voor zijn funniest horses-albumpje hahahah

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:15

Ik heb gister meegedaan bij de B paarden. Het was Sofie haar cross debuut en ik ben super tevreden!!
De dressuur ging lekker. We waren mooi optijd, maar ze liepen onwijs in. Heb echt 5 minuutjes losgereden en we mochten de baan in. Gelukkig is Sofie niet zo moeilijk en liep ze fijn. Lekkere proef gereden :D. Haar eerste B proef ooit :o . We stonden 2e met 250 punten :o
Het springen ging ook goed. Stond niet hoog ofzo. Mooi foutloos rondje gereden :). Daarna naar de cross. Even een paar sprongen gedaan (en ze ging hoog :+ ). Toen is mijn vader naar de waterbak gefietst en mijn moeder bij mij bij de start gewacht. En na een tijdje mochten we van start. Sofie had echt zoiets van Huh waar gaan we heen? Dus slingerde een beetje naar hindernis 1. Daar stopte ze dus ook op. Daarna fijn erover. Bij 2 precies hetzelfde. Wat slingeren en stoppen. Daarna ging de knop om en ging het super :D. Had dit echt niet verwacht. Het hoog springen viel me ook super mee :D Heb echt heerlijk gereden. Ze keek mooi naar de sprongen maar geen denken aan stoppen ofzo. Vond zelf de strobalen wel een knappe sprong (met Loempia nooit problemen mee, of die nou een meter te vroeg af ging maakte ook niet uit, maar Sofie is gewoon een heel ander paard, veel voorzichtiger). Maar ze sprong gewoon (okee die wel een beetje hoger dan de rest :+ ). En toen de dubbeltjes ook heel fijn. En toen nam ze een grote sprong het bos uit :)) mooi naar de gastankjes en de waterbak. Mooi op druk gereden, wel terug naar draf gereden en toen stapte ze er zo in. Ze keek wel maar stond niet stil :D Was helemaal blij! Het water vond ze namelijk met trainingen wel wat spannend. Dan ging eerst iemand anders voor (een paard of mijn vader op zn laarzen :P ). Dus wel 2 weigeringen in totaal maar verder super fijn gereden. Op naar Texel :D!!

Ze ging met hartslag van 36 de cross in en 76 eruit. prima dus.

Hindernis 1 en 2 vond ik niet echt vriendelijk gebouwd voor de B. De Z paarden mochten de middelste (dat scheelde miss 15 cm) maar veel fijner aan te rijden. Net als hindernis 2. De achterste was makkelijker omdat je dan als aanleuning de voorste nog een beetje had. Maargoed, ik vond het iig een super mooie cross. Mooi gebouwd :).

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:34

helemaal mee eens die hind. 1 en 2 en ook die na het water de bocht om,.. niet echt een makkelijk begin en dat voor de B,..
maar je hebt toch een knap debuut gemaakt hoor, was niet zo'n makkelijke cross als eerder daar,..

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:53

Ik heb gisteren mee gedaan in de B paarden.
Dressuur ging wel lekker, 196 pnt en dacht 5de. (Ik reed in ring 8) Na 3 uur wachten en lekker relaxt de cross lopen, mochten we springen. Het was echt ZO druk met losspringen, dus eerst maar even heen en weer gestapt langs het mais. Kon ik Vos gelijk even van de groep afrijden, daar heeft hij nog wel eens moeite mee. Daarna losgesprongen, Vos pakte erg fijn aan. Toen het parcours in, ook super fijn en foutloos rond gekomen. *D
Op naar de cross. 10 minuten gestapt en ff relaxt gekletst en de starts van anderen bekeken. 2 keer de sprongetjes genomen en even gegalopeerd, ging fijn. Toen mochten we van start. Vos galopeerde mooi weg, maar bedacht halverwege dat hij terug wilde naar de andere paarden. Vos was met geen mogelijkheid meer de goede kant op te krijgen. Hij heeft even al zijn trucjes getoond. }>
Dan maar wachten op de volgende start. Ik mocht er natuurlijk niet te dicht achteraan, maar toen was het al te laat en wilde Vos nog niet. Met gevolg 1 weigering. Eindelijk kon ik hem achter de 3de start na mij aandrukken. Zij had een stop op 2 en ik kon Vos doordrukken, de rest van de cross liep hij super fijn en we zijn zelfs in galop door het water gegaan. Om over de tijd dus maar niet te spreken haha. ;)
Al met al een heerlijke dag gehad en trots op mijn paard! :D

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 12:13

Gisteren deden mijn tinker en ik mee aan de kampioenschappen L pony's.
Dressuur ging redlijk goed alleen was dit niet in mijn punten terug te zien. 182 en 174, hierdoor stond ik na de dressuur 21ste. met springen was ik helemaal foutloos en met de cross ook (zelfs binnen de tijd, 4 sec sneller en ik was te snel!) toen was het afwachten. toen de uitslagen er hingen zag ik dat ik 11de geworden was. ik wilde naar huis gaan maar toen zei een vriendin dat er 12 prijzen waren en toen ben ik toch maar gebleven. ik heb me snel omgekleed en wezen wachten op de prijsuitreiking. Uiteindelijk was ik 12de geworden.(12/48) Vind ik nog best knap van een tinker tussen de sportpony's! Ik ben ontzettend trots op hem!

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 12:25

ik had gister ook mee gedaan bij de B paarden. dit was Bente haar cross debuut.

met dressuur liep ze heel fijn en we kregen 223 pt. (ik reed in ring 7) maar bleek nog niet echt hoog te staan(stonden toen 16e of zo) met springen reed ze weer heel fijn, het stond ook niet hoog maar ik had toch maar een beetje op safe gereden. toen voor de cross nog een beetje gesprongen, daar werd ze een beetje hyper van, maar in het starthok stond ze gewoon op rust 8)7 dus maar een beetje in beweging gehouden. toen reed ze heel netjes richting hindernis 1 en die sprong ze ook heel goed. toen richting hindernis 2, reed ze bijna tegen de paal aan die op de hoek stond van de mais. daardoor wat slordig naar hindernis 2 maar ze sprong hem wel goed. in het bos reed ze ook goed tot hindernis 7 (de witten hekken 6 en 7) ze ging goed over 6 maar werd toen sterk en rede recht door enkeld was dat naast hindernis 7 dus die moesten we opnieuw aanrijden. toen ging het wel goed. toen na de oxer (ik dacht hindernis 9) richting de gastanks werd ze weer sterk waardoor we een soort omweg hebben moeten nemen om er te komen. maar dat ging verder goed. de rest van de cross reed ze heel netjes uit. waardoor we nu officieel B SGW zijn!

ik had ook nog enkele bokkers gesproken (weet niet precies wie) oa. Juventus

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:43

Afbeelding

Ze vond het toch wel spannend die waterbak ;)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:50

Van mij is er maar 1 foto van leuk op de foto. Helaas niet van het water maar op het gras ervoor. Evenementenfoto was er ook maar de B paarden staat er nog niet op.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:09

Volgens mij stond die andere stijljury bij hindernis 9 gisteren, heb de coupon nu niet bij de hand, maar volgens mij stond dat op mijn stijlformulier..

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:13

Bij hindernis 9 en 12 inderdaad (dus 12 = waterbak) en 9 was de dubbel ?

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:15

9 was toch die hindernis voor de gastank? Die na de dubbel.
Want waterinloop was 11 en gastank was 10 volgens mij..

Wat is Sofietje leuk trouwens Kim! Zag je teruglopen vanaf de rijhal richting trailers na de cross.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:16

Haha dankje :D Het is ook echt mijn vriendinnetje!

Heb jou trouwens niet gezien sorry :o

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:30

De cross was inderdaad iets pittiger dan een gewone B cross, maar eigenlijk maakte ik me over de hindernissen niet zo'n zorgen. Wat dat betreft denk ik dat ik wel naar de L zou kunnen :)
De dressuurpunten waren inderdaad abnormaal hoog, maar ik vond het wel leuk voor een keertje. Weet zelf wel hoe mijn proef ging, en dat ik geen Edward ben ofzo. Al had ik wel 80,00% :D

Jammer dat het niet lekker ging FuegoJoy :\ Mijn paard trok ook heel erg naar de Z hindernis bij de gastank, die lag ook gewoon veel makkelijker!
Gefeliciteerd Juventus!
Nogmaals super Kim :D Een heel mooi debuut met die stoere Sofie! En leuke foto :D
Jammer dat hij niet wegwilde LisaB, maar fijn dat het daarna wel ging.
Gefeliciteerd AmberB!
Fijn dat je lekker gereden hebt Birte!

Ik vind de foto's van Leukopdefoto weer niet geweldig :n Ben benieuwd naar Evenementenfoto!
Afbeelding

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:45

Snoekiej: Ja mijn vader zij ook al dat Anky voor ons uit moesten kijken :+.
Echt super trouwens dat het zo goed ging met Vorstin. Jammer van de waterbak. Maar dat komt allemaal goed! :)

Het is inderdaad fijn dat ze de punten zo uit elkaar halen (dus de hoogste en de laagste ver uit elkaar). Maar dit was ook wel heel erg. Al was het ook wel leuk om een keer zo'n mega score te halen :P

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:48

Ja, dat vond ik ook leuk :D
De waterbak maakt me niet zoveel uit, waarschijnlijk was ze over de boom wel in 1x gegaan. Met een inloop wil ze gewoon ffies kijken, en dat vind ik niet erg :)

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:57

Ik deed ook mee bij de B paarden :)

De dressuur ging prutje.. Hij was gewoon veel te gespannen. Ik had dan ook MAAR 215 punten.. Daarmee stond ik 24e :+ Springen foutloos en de cross ook foutloos. Ik moest hem aan het eind nog behoorlijk inhouden om niet te snel te zijn ;) Inderdaad veel weigeringen op hindernis 1 en 2. Hindernis 1 vond ik gewoon goed te doen, hindernis 2 was wel vrij lastig.

Ik ben uiteindelijk nog van een 24e naar een 6e plek opgeklommen en had ook nog een prijs :D

Afbeelding

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:50

ik vond de foto's van mij wel gelukt

Afbeelding