[SGW] SGW Wieringerwerf - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jetske

Re: SGW Wieringerwerf - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:04

Wauw, wat een goeie debuten (debuutten ?) Kylyco en Ilse18! gefeliciteerd me jullie prijzen!

Mooi dat jullie tevreden waren Jolien, Rayo en Nicole, wel jammer van je 'val' Nicole.

Motje11 Hopelijk heb je morgen meer geluk.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:09

Wat goed Kylyco en Ilse!!! Echt toppie! -:)
Leuk begin van de Z inderdaad!

Jammer Motje maar fijn dat je morgen mag voor het vertrouwen
Laatst bijgewerkt door heleenxx op 22-08-09 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:09

L SGW + 2 Winstpunten !! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Zit nog op mijn roze wolk hoor ! *D
Dressuur ging rustig, en soms met onstpannen stukjes, maar liefst 179 punten !
Springen kwamen we rot uit op de dubbel dus 2 balkjes

En de Cross waren we foutloos ! Wel wat schoonheidsfoutjes hoor haha,
Maar ook al kwamen we niet lekker uit, Fjordy ging vol overgave overal over heen :D

Wauw Kylyco, echt super hoor !
Geloof dat ik jou voorbij heb zien komen op hindernis 4 ofzo :))!

Gefeliciteerd Steef20! Heb je trouwens niet herkend vandaag?

*D Ilse, super debuut dus !

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:11

Wat goed van jullie Amber! Jullie hebben jezelf overtroffen op de dressuur dus!
En gelijk maar foutloos crossen, goed hoor!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:17

Gefeliciteerd met je wpen Jolien!
Balen dat je viel Nicole
GEFELICITEERD ILSE *\o/*
Gefeliciteerd met de winst Rayo!
Gefeliciteerd met je eerste winstpunten Amber! Mooie debuut hoor!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:23

Wat goed Amber! Gefeliciteerd :D !

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:28

Goedzo Amber, da's pas echt FjordenPower!!!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:29

Wat een goede resultaten allemaal!

En Amber, wat super joh! Die dressuur was dus een voorbode van hoe goed het zou gaan! Top!!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:36

Dank jullie wel allemaal, toch wel heel fijn gevoel als zo goed gaat.
Dat je weet dat je ponwiej het ook super vind :D

martinev schreef:
Wat een goede resultaten allemaal!

En Amber, wat super joh! Die dressuur was dus een voorbode van hoe goed het zou gaan! Top!!

Was zo verbaasd vanmiddag van die 179 punten haha, ben wel 3 keer wezen kijken :P!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:47

Ik heb nog iets grappigs meegemaakt. Toen de M klaar was ging ik even crosslopen voor morgen. Toen ik bij de picknicktafels kwam waren ze de hoge (voor M/Z) aan het verlagen. Het ding werd met de trekker in de lucht gehouden en onder de poten werden gaten gegraven zodat hij lager kwam te staan. Ik vroeg aan de verlager voor welke klasse dit was. M-ponies volgens hem. Ik zei: maar het blauwe bordje staat toch daar, bij die andere picknicktafel. Hij zegt: ja dat weet ik niet hoor. En rijdt weg op z’n trekker. Ik had het er nog even met de hindernisjury over, en die begrepen het ook niet. Die riepen de organisatie op via de portofoon en ze hadden dus inderdaad die hindernis voor niets verlaagd, hahaha. _O- Ik vraag me af met welke opdracht die man dan het veld ingestuurd wordt…”ga maar een paar hindernissen verlagen of zo…” Hihihi.

(misschien voortaan toch maar briefjes bij de hindernis… :o )

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:48

Gefeliciteerd Amber! Zag je nog door het water gaan, zag er strak uit! Waar menig paard 1 en een krabbel maakte, ging jouw fjord gewoon in 1 galopsprong door!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:53

Toch wel jammer dat ik je niet meer heb zien crossen Amber, maar moest zelf nog rijden en spullen voor morgen in orde maken! Toen ik naar huis reed zag ik Fjordy nog heel relaxt naast de trailer staan in z'n landje, goed geregeld!
En ik heb de weg terug gevonden, volgens mij niet helemaal volgens jullie uitleg, maar wel een stuk beter dan dat ik heen ben gegaan!

Haha Motje, da's inderdaad wel een grappig verhaal! Ben benieuwd wat ze dan met de rest van de hindernissen allemaal hebben uitgehaald!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:54

Top allemaal!
Van jou wist ik het al Am, maar nogmaals gefeliciteerd! :D

Wel balen van je weigeringen Marieke en van je 'val' Nicole.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:55

Dank je wel Ilse ! :D
Hij ging idd erg lekker in dat lijntje ! Merk zo dat hij zo graag wilt,
dat ik zelf ook erg enthousiast word haha :o

@Motje11,
Zag je nog langs rijden met de trailer :)) Daarna niet meer gezien
Lekker slim van de picknick tafel haha

martinev schreef:
Toch wel jammer dat ik je niet meer heb zien crossen Amber, maar moest zelf nog rijden en spullen voor morgen in orde maken! Toen ik naar huis reed zag ik Fjordy nog heel relaxt naast de trailer staan in z'n landje, goed geregeld!
En ik heb de weg terug gevonden, volgens mij niet helemaal volgens jullie uitleg, maar wel een stuk beter dan dat ik heen ben gegaan!

Ideaal he ! :)) Ga het vaker doen,
Kan hij lekker buiten blijven, alles zien :D Gelukkig ! Dan moet morgen goed komen ! Veel succes !

AnneOkona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:15

Motje11 schreef:
Ik heb nog iets grappigs meegemaakt. Toen de M klaar was ging ik even crosslopen voor morgen. Toen ik bij de picknicktafels kwam waren ze de hoge (voor M/Z) aan het verlagen. Het ding werd met de trekker in de lucht gehouden en onder de poten werden gaten gegraven zodat hij lager kwam te staan. Ik vroeg aan de verlager voor welke klasse dit was. M-ponies volgens hem. Ik zei: maar het blauwe bordje staat toch daar, bij die andere picknicktafel. Hij zegt: ja dat weet ik niet hoor. En rijdt weg op z’n trekker. Ik had het er nog even met de hindernisjury over, en die begrepen het ook niet. Die riepen de organisatie op via de portofoon en ze hadden dus inderdaad die hindernis voor niets verlaagd, hahaha. _O- Ik vraag me af met welke opdracht die man dan het veld ingestuurd wordt…”ga maar een paar hindernissen verlagen of zo…” Hihihi.

(misschien voortaan toch maar briefjes bij de hindernis… :o )

Nu snap ik waarom het zo lang duurde voordat we mochten starten bij de M-pony's! ;)
Ik denk dat de start wel 10 minuten vertraagd was..

Bij mij ging het ook wel aardig..(bij mij gaat het pas goed als de dressuur ook goed gaat.. :D ;) )
De dressuur blijft een probleem. Super lopen in de training. Ook het inrijden liep wel lekker, maar zodra de proef gestard wordt, gaat de knarsen tanden, ik hebgeen druk meer op de teugels enz. Het zal zeker aan mij liggen..
Maar laatste van de 14 deelnemers met 174 punten..

Een pech balkje op het lijntje van 3, kwam teveel terug. Dat was jammer.
Het viel me op dat als er balken vielen, het vaak balken van hindernissen waren die van de inspringring vandaan stonden..

Het crossen ging super! Ik vond de hindernissen niet moeilijk, en ook niet zwaar. Veel bomen..
Ik sneed af waar ik af kon snijden en ik reed de lijntjes zoals ik ze met mezelf had afgesproken.
Ze pakte super aan.
Ik was ook de enige die binnen de tijd reed (dacht ik), waardoor ik opschoof naar plaats 4!! Het kan zo lopen :D
Bij de prijsuitreiking bleek ik nog een plaatsje te zijn opgeschoven naar de 3e plek, doordat 1 combinatie was afgekeurd door de dierenarts (kreupel).
Als de dressuur nu constanter wordt, dan ga ik zeker volgend jaar, maar misschien dit jaar nog een Z-cross proberen.. Wie weet. *D

AnneOkona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:17

Trouwens, de bodem is erg goed. Daar was veel commentaar op vorig jaar namelijk..
Neem wel een fiets mee, omdat er nu maar aan 1 kant geparkeerd mag worden!

Veel succes morgen allemaal!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 23:36

Ik vond heel goed te doen !
Zeker Dressuur en springterrein :D

Cross was af en toe wat mul, maar kleine stukjes!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 23:37

Ik ga zo ook lekker slapen, tot "vanmiddag :+ " :wave:

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 07:25

Ik wil wel even een toevoeging doen over de briefjes, als de hindernis alleen verlaagt wordt dan hoeven er geen briefjes bij te hangen. Er wordt van de ruiters verwacht dat ze weten hoe hoog hun hindernissen maximaal staan. Een briefje met L max 1m voegt ook niet veel toe.....

Zo dat moest ik eerts even kwijt, we werken met veel vrijwilligers en dan gaat er wel eens wat mis. Ik denk dat 3/4 van de mensen niet weten wat zo'n wedstrijd organiseren inhoudt.
M en Z waren geen verschillen voor in aanrijlijnen. Picknicktafel voor B en L stond op een hele andere plek dan die voor het M/Z. Iedere picknick tafel had zijn eigen kleur bordje en op de kruising stond ook nog M/Z rechtdoor en de rest links af.

Maar als er mensen zich geroepen voelen om volgend jaar een week vakantie op te offeren om te helpen dan kan dat hoor. Even een mail sturen naar de organisatie en het komt goed :+

Steef20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 08:29

Gefeliciteerd Amber! Had Fjordy wel zien staan in zn weitje naast de weg. En je springen had ik ook gezien. Maar ik moet ook al eerder rijden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:42

Gefeliciteerd allemaal!!
Ik heb goed gedressuurd (204 punten, en gedeeld 2e voor het NH kamp) en foutloos gesprongen en gecrosst. Jer ging weer als een tierelier, alleen in het eerste deel van het parcours moest ik hem even flink aanmoedigen, maar na het eerste slootje had ie de smaak weer te pakken. Straks terug voor de prijsuitreiking (ben benieuwd) maar ben hoe dan ook dik tevreden! :)

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:31

Ik ben ook weer thuis :D

Bijna een perfect dagje, dressuur om 8u sochtends als eerste starter nog bovenaan (191, ring 2).
Springen heeeeeeel fijn, rondje 0. Ging echt lekker! Kon genieten :D
Cross: hhheeeeeeeeel goed tot mn mooie duikeling in de waterbak die eigenlijk niet had gehoeven ;) Ik had het kunnen weten! Vent ging wat extra over de boom, en ik was nog veel te veel met die hindernis bezig en vergat fatsoenlijk naar achter te zitten dus duikelde zo voorover :P Heb wel gelachen :D

Toen opgestapt en de cross afgemaakt :D Vent was zooo braaf en deed zo zijn best! Dus ondanks dat ik dankzij mn duikeling mn winst ben verloren heb ik een megafijne dag gehad! Bijna perfect dus ;)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:53

He zonde Hester, maar gelukkig super dagje gehad !
En was niet koud gelukkig :))

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:37

Ik ben ook weer thuis, was echt leuk :j

Dressuur ging heel relaxed, was gewoon verbaasd dat ie zich zo lekker liet rijden, maar de punten??? :oo (Ring 3) en Martine had ook al in de 170... die vond het ook raar.
Ik had 175... :n Nou op een officiele wedstrijd in de B haalde ik altijd wel 2 of 3 winst en nu dit..
Nouja apart.
Het enige dat ze zij is dat ie iets actiever mocht en dat klopt idd.

Springen ging heerlijk, had helaas 1 balk geheel mijn schuld, zat weer te veel na te denken, na die hindernis de knop omgezet en echt een heerlijk parcourtje gereden!

En toen de cross, vond de picknickbank, de spoordingen en die 2 houtstapels achter elkaar beetje spannend, maar Peps deed het echt super!
Bij de coffin ging ie ineens op de rem voor die "sloot" :? maar toen stapte ie ernaartoe en nam ineens een hele hoge hertensprong erover en Mel werd even gelanceerd hihi.
Tot het water... 1e stijl ging goed en toen zag ie het water en stopte voor de boomstam, nouja, dan maar alternatief boomstammetje.
Wou ie het water niet in, hij heeft iig niet gesteigerd of naar achter gelopen, integendeel, hij wou nu wel maar toch was het spannend, en toen werd die hindernisrechter ineens boos, schreeuwt ie vet boos: ga dan over de dam!
Nou aloha... moet er toch wat van leren?
Dus helaas het water niet kunenn nemen... -O-
Maar ik was verder wel super trots, zo voor de 1e keer!
Water komt wel goed, ik ga lekker naar verschillende tereinen en dan komt het vast wel goed! :)

peps maakt zich trouwens ook echt niet druk voor/na het springen, hartslag 40 gelijk na het springen.
Na de cross niet gehoord, was er niet mee bezig maar zal vast niet hoog zijn geweest, is het bijna nooit.

Heel veel bokkers gezien en sommige gemeet. :j

Ingrid, Simmie, Floor, Madeleine, Snoekiej, Ginny, Jetske, die met die gave appaloosa, Scum, Marieke, Hesterv en vast nog wel mensen :P

Ik was iig wel te herkennen denk haha, jullie herkenden mij iig sneller dan ik jullie he Simmie :o
Snoek herkende ik wel gelijk, dat blauwe haha!
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 23-08-09 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:39

hesterv schreef:
Ik ben ook weer thuis :D

Bijna een perfect dagje, dressuur om 8u sochtends als eerste starter nog bovenaan (191, ring 2).
Springen heeeeeeel fijn, rondje 0. Ging echt lekker! Kon genieten :D
Cross: hhheeeeeeeeel goed tot mn mooie duikeling in de waterbak die eigenlijk niet had gehoeven ;) Ik had het kunnen weten! Vent ging wat extra over de boom, en ik was nog veel te veel met die hindernis bezig en vergat fatsoenlijk naar achter te zitten dus duikelde zo voorover :P Heb wel gelachen :D

Toen opgestapt en de cross afgemaakt :D Vent was zooo braaf en deed zo zijn best! Dus ondanks dat ik dankzij mn duikeling mn winst ben verloren heb ik een megafijne dag gehad! Bijna perfect dus ;)

Oeh da's minder van je val! :(:)
Maar wel mooi dat verder alles goed ging! :D