[SGW] SGW Maarsbergen - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: SGW Maarsbergen - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:45

Motje, top dat je zo goed gereden hebt!!
Dat klinkt toch als een goede aanloop naar het L, zeker dat foutloze springen als dat zo moeilijk geweest is de afgelopen tijd.
Netjes!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 14:53

Marieke, lekker die stijgende lijn met springen! Het M komt naar je toe dit najaar!

Zojuist terug uit MB.
Er werd niet heel best gereden vond ik en ik heb ook veel combinaties uitgesloten zien worden op het water.
Ook nog een poosje bij het zandgat staan kijken (steiltje, afsprong en opsprong) en daar heb ik toch wel kamikazepiloten voorbij zien komen die als een debiel het steiltje over kwamen en een enorme sprong de diepte in gingen en maar ternauwernood de opsprong haalde dankzij de handigheid van hun paard.....
Ben benieuwd of de stijljury dezelfde mening is toegedaan, want die zat daar.

Verder ook nog een paar bokkers gezien met goeie en minder goeie ritten, maar dat komen ze vast zelf nog wel vertellen.

Floor, ik was degene die jou even aansprak bij het zandgat. Denk niet dat je mij zo gauw herkende in burgerkleding.....

_Chantie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:09

Ik ben ook net terug!Dressuur ging wel redelijk, 182 punten. Ring 3 liep een halfuur uit, omdat de jury bij iedereen het paspoort wilde controleren en dat duurde nog al even!Dus daarna gauw de cross verkend, opgezadeld en naar het springparcours. Springen ging opzich fijn, wel wat wat sterk en twee balkjes. In de cross had ik hier en daar wat meer controle mogen hebben. Mijn paard had er erg veel zin in vandaag. Helaas een stop op 5, hij wist niet wat hij met die hindernis aan moest. Tweede keer aanrijden ging hij er ook vreemd over. Verder heerlijk gereden. Alleen ging bij de af en opsprong ook niet zo netjes. Ik kwam te hard op het steiltje af. Hij kwam wat terug of de afsprong en hij hielp me op de opsprong!Fijn paard!Ik was al bang dat de stijljury daar zou zitten. De laatste op- en afsprong ging dan wel weer heel fijn (zoals ik het van Rob geleerd heb). Nou duurt het weer even voordat we weer een crosswedstrijd hebben.

Starremans ; Proficiat, niet verkeerd zo'n M debuut!!
Nickeltje ; Balen van je val. Wel fijn dat je voor de rest een goed gevoel had. Hoe heeft je zusje het gedaan in de oefencross?
Tientjeh ; Gaat hard met de winstpunten, super zeg!
Ilse ; Gefeliciteerd met je prijs!
JN ; Balen van je val!Hopelijk valt de pijn aan je hand mee.
Motje ; Fijn dat je foutloos gesprongen hebt!
IS ; Gefeliciteerd met de eerste prijs, super!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:17

Netjes gereden Cantie!!

Isjtar/Renske heeft niet foutloos gereden maar wel een goed gevoel over de oefencross.
Ik vond het geen pony-vriendelijke cross eigenlijk.
Een paar hindernissen waren gewoon zoals in het B-paarden, vind ik dus erg hoog/groot voor een oefencross met pony en bij zulke hindernissen was er dan ook niet een laag boom stammetje om toch iets te kunnen springen.

Verder vond ik de hooiruif/appelbak hindernis erg misselijk. Rechtuit over de hooiruif is flink voor een pony, maar is veel makkelijker aan te rijden dan de appelbak, ook flink en nog eens in een onhandige bocht. Pony heeft hem wel gesprongen, maar we hadden eigenlijk voor de hooiruif willen gaan, die afgevlagd was...
Ik vond dat er vorig jaar meer hindernissen waren waar naast de hoge sprong ook een pony vriendelijke boom ofzo was en dit jaar vond ik dat dus teleurstellend eigenlijk.

_Chantie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:20

Ja klopt. Had vanmorgen bij het cross lopen ook zoiets van dat sommige hindernissen voor een pony in de oefencross wat zwaar zijn. Jammer is dat!Belangrijkste is dat ze er een goed gevoel aan over gehouden heeft.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:42

Zo, ben ook weer terug uit Maarsbergen. Je hebt helemaal gelijk hoor Nickel, vond het ook niet helemaal eerlijk voor een oefencross...

Ik ben wel helemaal gelukkig!

Dressuur ging vanmorgen eigenlijk heel goed. Normaal wordt Try Me erg heet en wil alleen nog maar galopperen, vandaag niet! Heb lekker rond kunnen sturen en stond met 190 punten vijfde!

Springen ging super, foutloos en binnen de tijd rond.

Ook de cross ging erg fijn! Op geen enkele hindernis echt een probleem gehad, al ging de opsprong van de stormbaan een beetje ongecontroleerd. Wel nog even last gehad van zo'n leuk golfkarretje. Ik kwam de bocht om naar hindernis 11 en het zandgat, rijdt er doodleuk zo'n karretje midden op het pad. Ik heb nog heel hard geroepen maar ze hoorden me pas toen ik al vlak bij de hindernis was en al een stukje achter ze had gereden. Toch nog redelijk aan kunnen rijden, maar het zandgat ging wel wat slingerend.
Uiteindelijk foutloos en binnen de tijd gecrosst!!

Het was echt een superdag, ben uiteindelijk ook nog 3e geworden!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:46

Dat is snel terug Marije :))

Martine, gefeliciteerd ! Echt super mooi paard is het !

Heb jou helemaal niet gezien Sim :D?

Dressuur ging eigenlijk net als vorige week, helaas toch 155 punten.
Springen helaas 2 balkjes, maar de cross foutloos ! Binnen (en niet te snel :+) de tijd.
Toch ging het wat minder lekker als Vlietland. We hadden af en toe echt rot afstanden, meneer was echt sterk := Toch werden we gewaardeerd door de stijljurys met drie keer een 7 en drie keer een 8!

Uiteindelijk een 7de plaats toch nog. :)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:50

Super gereden hoor Amber! En die zevende prijs, die heb je stiekem toch gewoon! :-)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 17:05

Amber_ schreef:

Ik jou wel in de cross.
Vond je idd een tikje te hard gaan, maar dan met name vlak voor de hindernis.
Maar goed, toch netjes met een 7e plek!

Gefeliciteerd Martine, goed gedaan.
Moest stiekem wel een beetje lachen om je geklets tegen je paard bij de waterbak. :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:06

Vertel waar ?
Klopt helemaal :j Hij was ook echt moeilijk (om netjes) terug te nemen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 17:07

Hindernis 4, 5, 6, 7 en 8.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:10

Haha heel veel dus.
Hij was echt op dreef, had beetje moeite met de rem. O:) Vorige week ging hij dan ook echt lekkerder. Hij had nu zo iets van: "Laat me los, ik wil gaan". Heb hem wel keertje na hindernis 10 op de rem gezet, toen was het stuk beter (Bij de kuil).

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:13

Ik ben ook weer terug uit Maarsbergen.
Het losrijden voor de dressuur vanochtend ging wel lekker, maar in de proef was Vorstin erg afgeleid. We hadden toch nog 184 punten en zaten in de middenmoot. Daarna gauw de cross gefietst, o wat was ik blij dat ik die fiets bij me had! Ik had alsnog vrij weinig tijd voor het springen, dus ik moest er na 2 sprongetjes al in! Gelukkig werd er net voor mij beslist dat er even pauze moest worden genomen bij het springen, want ze waren 15 minuten ingelopen. Toen nog even rustig losgesprongen. Het parcoursje waren we foutloos :) Met losspringen over de boomstammen was Vorstin echt supersterk, en als ik haar tegenhield begon ze af en toe zelfs te bokken! Hoe bedoel je stout! Gelukkig weinig tijd om me druk te maken, want we moesten al van start. Hindernis 1 ging lekker, 2 ook. Op 3 kwam ze wat terug, maar ze sprong hem toch. Was ik wel blij mee, want ik heb er een hoop weigeringen op gezien. Daarna ging ze echt heel hard door, over 4 tot en met het water. Bij het water kwam ze wat terug, dus ik drukte haar er voorzichtig in. Ze stapte er rustig in, en daarna ben ik aangedraafd en ben verder gereden. In het bos had ik al helemaal het idee dat ik keihard ging! Heb echt flink zitten zagen om haar enigzins terug te krijgen. Vooral bij het afsprongetje met de boom ervoor heb ik haar flink teruggenomen. Daardoor stond ze even stil voor de afsprong, maar sprong toch nog netjes. Mijn teugels waren natuurlijk ellendiglang geworden, dus met lange teugels het opsprongetje genomen. De rest van de hindernissen gingen ook goed. We waren FOUTLOOS :D
Door het gedoe bij de waterbak was ik ongeveer 7 seconden overtijd. Uiteindelijk 9e geworden in ring 1. Toevallig net de ring waar goed gereden werd, want in de andere ringen was ik 4e of 2e geweest. Maar boeieee! Stijlpunten ook voldoende (2x een 7-), dus ik heb mijn winstpunten binnen :D

Over het algemeen moeten we echt onwijs aan de controle werken, want die had ik echt niet. Volgende week beginnen we met galoptraining, en met de dressuur besteed ik er ook meer aandacht aan. Hopelijk gaat het zijn vruchten afwerpen!

Edit: Heeel veel lof voor de organisatie! Ik vond het een hele mooie cross en super georganiseerd!

Fijn dat je zo lekker gereden hebt Motje! En super van je springen :D
Jammer van je stop Chantie, maar verder super!
Je hebt gelijk hoor Nickel! Voor de pony's waren sommige hindernissen best flink!
Gefeliciteerd Martine! Super hoor :D
Lekker hoor Amber :D Gefeliciteerd nog met je prijs!
Marielle, ik heb je stijlpunten niet meegenomen, want die mochten nog niet mee. Maar Jobke kan je punten wel even doormailen denk ik :)
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 27-06-09 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:15

Toch super hoor Shanouk ! :)) Je zat idd in flinke goede ring!
Vorstin had dus echt zelfde als Fjordy haha. Heb er spierballen bij :=

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:22

Simmie schreef:
Amber_ schreef:

Ik jou wel in de cross.
Vond je idd een tikje te hard gaan, maar dan met name vlak voor de hindernis.
Maar goed, toch netjes met een 7e plek!

Moest stiekem wel een beetje lachen om je geklets tegen je paard bij de waterbak. :D

Haha, was daar inderdaad nogal enthousiast :o Komt nog door haar periode met watervrees, moet er nu maar eens aan gaan wennen dat ze wel safe is op het water :D

En Snoekiej, netjes gedaan! Ik zat ook in ring 1, was idd duidelijk de sterkste ring!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:24

Goede verhalen hier :-)

Martinev, dat klinkt als een netjes rondje :-)

Shanouk, gefeliciteerd +:)+ Lijkt erop dat jullie het vertrouwen in de cross weer terug hebben.

Amber_, je weet nu in elk geval waar je aan moet werken met Fjordy :D Toch jammer dat je dan punten laat liggen door de dressuur :\

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:26

Ja zeker ! Máár ik heb met mijn vakantie 10 prive lessen afgesproken :)) !
Dus dat moet in Augustus gewoon goed komen haha.

We zijn trouwens vaak aangesproken door mensen dat ze het wel tof vonden met een Fjord. Dat is echt wel leuk om te horen ! Kreeg van Rob nog compliment na de cross, ook dat het einde van de cross nog net zo actief was als de start haha. Had hem niet eens gezien haha

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:29

Je hebt ook een gave Fjord!

Rob was ook nog heel verontwaardigd dat ik hem over het hoofd had gezien, maarja, hij stond bij het springen en een stukje van de cross, toen zat ik op m'n paard te letten! :-)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:37

:)) Dan zit je er zo in, dat je niks ziet haha.

Heb Lielle ook nog zien gaan over de bobbel na de Kuil!
Echt stoer zo in rood.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:42

Wow, hier komen een boel verslagen binnen!
Maar allemaal erg positief.
Gefeliciteerd dus iedereen met een goede rit en een goed gevoel!!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:06

Snoekiej; super gereden zeg, volgens mij stond je 2 trailers naast mij :) En idd ring 1 leek zo de sterkste ring gezien het aantal strafpunten.
Amber; ik heb je pony wel gezien, jammer van de dressuur.
Martine; gefeliciteerd met je prijs, super hoor :j
Chantie; jammer van je stop.
Nickeltje; ik vond sommige hindernissen idd ook best flink :\

Dan mijn verslag ik was er al lekker op tijd en heb dus eerst 2 keer de cross gefietst, imo goed te doen met her en der wat kleine dingetjes waar ik even op moest letten. Dressuur ging prima, het oog is goed maar gevoel is lang en uit elkaar, 196 en voorlopig 2e :D Voor het springen naaide Fari zich flink op, vooral door het geluid. Toch was ze in het parcours redelijk fijn te rijden. Naar de keuring, hartslag van 68. Voordat ik de cross in ging 2 keer een hindernis aangereden en toen gaan met die banaan!! Ze kwam iets terug op hindernis 3, dus daar ff aanmoedigen. Ook 5 vergde nog wat stuurwerk omdat de boxen langs de springring begonnen te suizen en dat vond ze niet fijn :+ Het water ben ik rustig ingegaan, hier was ze weer wat loerderig. Bij het steiltje-afsprong-opsprong heb ik haar flink teruggenomen en ben ik in een heel rustig drafje met veel hand en been naar toe gereden. Dit ging weifelend maar wel goed. Vervolgens de cross super uitgereden en 4 sec. buiten de tijd. Echt meer dan tevreden :)) Uiteindelijk resultaat een 2e plek :D

Edit; ik had 3*6 en 3*8 voor stijl, beide zonder commentaar. En nog een compliment voor de organisatie, 't was super in alle opzichten :j

Jody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:13

Hier dan ook mijn verslag van vandaag!

Ik heb lekker gereden. Kon helaas niet zo lang inrijden voor de dressuur maar vond hem desondanks toch fijn lopen. Helaas dacht de jury daar anders over. Zij beloonde mij met 167 punten :(

Springen voelde goed aan. 1 balkje op 8. Ik had ruzie met een vlieg die op mijn wang ging zitten waardoor ik niet meer met been reed naar de hindernis. Verder super fijn rondje.

De cross begon een beetje rommelig. Hij was in het begin een beetje sterk, maar na hindernis 5 kon ik hem fijn rijden. Op de waterbak helaas een weigering. De 2e keer ging hij super enthousiast erdoor dus verder ook geen problemen. Gelukkig niet weer een val zoals vorig jaar. De rest van de cross ook lekker gereden!

Ik ben tevreden en heb al weer zin in het najaar! :D

Iedereen gefeliciteerd met zijn resultaten!!!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:13

Gefeliciteerd Marloes :D Ik zag het nog op de uitslagenlijst! Dan stonden jullie 2 trailer links van ons zeker? Want 2 trailers rechts van ons stond Lielle!
Fijn dat je lekker gereden hebt Jody!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 18:25

martinev schreef:
Simmie schreef:

Haha, was daar inderdaad nogal enthousiast :o Komt nog door haar periode met watervrees, moet er nu maar eens aan gaan wennen dat ze wel safe is op het water :D

Ach, beter zo dan je paard een paar klappen verkopen nadat ie na een paar weigeringen er toch in gaat voor de baas.
Zag dat jammer genoeg vaak gebeuren vandaag. Paarden weigerden een keer (je kon zien dat ze nog niet echt safe waren op het water), liepen dan toch voetje voor voetje richting de waterbak stapten er in en als dank kregen ze nog een paar klappen toe omdat de ruiter/amazone zonodig in draf of galop verder wilde. :( In plaats van dat men het paard dan beloonde, even de tijd geeft in het water er weer uit rijdt en dan rustig weer weg galoppeert....... Zo kweek je wel vertrouwen bij een waterhindernis....... :n

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:26

Snoekiej; idd dat was ik :)
Simmie; dat is ook iets waar ik totaal niet tegen kan :n Echt helemaal verschrikkelijk vind ik dat :(