Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

MelanieB schreef:Bonny is echt een heethoofd met cross, maar toch krijg ik haar altijd weer terug voor de hindernis, en als ik wil dat ze juist versneld doet ze dat ook.
We mogen dan beide een hekel aan dressuur hebben, al die lessen etc zorgen ervoor dat je goed controle hebt, zo zie je maar weer hoe belangrijk het is. (ja, en dat zegt iemand die het echt nooit leuk vond met Bonny)
Peps moet ik nog even afwachten tot zaterdag.
Wel luistert ie goed met crosstraining, en zondag soort oefencrossje gereden, en daar luisterde ie ook super.
Al gallopeert hij liever op zijn eigen tempo, dus verruimen moet bijv. nog aan gewerkt worden, maar terugnemen gaat dan weer wel makkelijk.
Ik dressuur ongeveer 5x per week, waarvan minimaal 2x echt intensief. Ik heb 2x per week les, 1x privé en 1x groepsles. Alsof ik niet weer dat dressuur de basis van al het andere is 

Ze moet nog wel leren om zich makkelijk te sluiten voor de hindernis. Nu moet ik al redelijk ver van tevoren beginnen met opsluiten.

. Ik ben hier toen wel enorm van geschrokken, vóóral omdat hij gewoon niet meer stopte. In de dressuur gek genoeg was hij op mijn pinken te rijden, met springen werd hij zo sterk. Heb een keer met een pessoa gereden, maar dat werkte niet. Nadat hij als een jekko op die boom was geklapt was hij daar flink van onder de indruk..ook omdat ik er naast vloog, daar schrok hij van. Ik heb alleen maar oefencrosses gestart met hem vanwege dit, werd wel beter.. maar na elke jacht en na elke cross die zijn baas met hem reed was het weer opnieuw.
, ze wist precies de afstanden te schatten en deed het gewoon zelfstandig, dat geeft mij een heel zeker gevoel, als ik me er te veel mee bemoeide.. dán ging het fout!! Michiel viel dat ook op. Terwijl ze praktisch gezien nog nooit gesprongen had. Dressuur is wel een echt een struikelblok voor ons, regelmatig gaan we door de bak alsof ik haar aan het beleren ben.. het wordt wel beter, maar ik rij eigenlijk nooit langer als 20 tot 30 minuten dressuur, want dan gaat de kookwekker af bij Wolin en vind zij dat de tijd om is, dit is puur haar karakter, het is heel erg belangrijk om te stoppen wanneer het nog goed gaat, want dan start Wolin namelijk de volgende keer weer met veel zin op, als ik haar nog moet triggeren tot meewerken op het laatst, wordt het een gevecht en kan ik er een uur op zitten of twee uur, maar dat gaat niet werken, dat heeft niet met controle te maken, maar met kennis van m'n paard. Op buitenrit kan je geen beter paard mee hebben, in de galop merk je dat ze bijna 50% volbloed is, dan komt er gewoon een versnelling bij en kan ze ook op de milimeter galopperen. Al is ze wel op 5 dec 2008 alleen thuis gekomen van een buitenritje
.... ze blijft een paard apart, geen dag is hetzelfde met haar
.
.