[SGW] SGW Vrouwenpolder - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Re: SGW Vrouwenpolder - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:08

@ Marloes, mijn vader heeft je zien rijden bij het water. Hij vond je vrij hard aankomen. Als je wat gas terug neemt bij de waterbak (maar wel druk houden!) dan krijgt ie wat meer de kans om te kijken en gaan ze er vaak makkelijker in :) Als je hard aan komt rijden kun je ze nog wel eens overdonderen.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:15

Ik heb staand, zittend, lopend, kletsend, kijkend, luisterend en zo voort en zo meer een mooie dag gehad. Prijswinnaars en bijna-prijswinnaars kwamen voorbij, goede prestaties +:)+ en minder goede :x . Kortom: voor herhaling vatbaar (al kom ik dan liever met competitiebeest 8-) ).
@scum: we misten je al. Lekkere motorrit gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:17

madelene wat balen zeg van je pacour.. Klóte als je dan wat vergeten bent...

ArianneF; als je van 202 vandaag foto's zou hebben zou ik het leuk vinden als je ze kon mailen :o

Scum; balen dat je niet mee heb gereden...

Florence1986; super! :D Gefeliciteerd he! Op naar het NK!

Vera_pino; balen van in de M, maar alsnog goed gedaan hoor!

florence123; jammer van je uitsluiting, maar alsnog heb je fijn kunnen rijden!

Shanouk; super zeg! :D Gefeliciteerd! Jij stond 2 of 3 trailers verder als ons volgens mij :P Vinet kent het water nog niet, dat was de reden waarom ze dat nog niet deed.. Misschien over 3 weken sgw vlietland want nu krijgt ons pa de smaak tepakken! :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 19:19

Snoek; super van je foutloze cross! Tuurlijk heb je haar even flink geknuffeld ;)
En Sim... vanwaar die big smile?

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:58

@ marloes, stuur je email maar :)
ik heb als het goed is van iedereen minstens 1 foto

AnneOkona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:16

Allereerst gefeliciteerd met alle (bijna)winnaars!!
En jammer voor degenen die minder gelukkig waren.. ;(

Al hoe wel al een dag geleden, ook hier nog even een verslagje van ons.
We moesten al als 1e dressuren om 09.00 dus al om half 5 bij de pony. Onderweg nog een vreselijk ongeluk gezien met een vrachtwagen die een hoge rotonde niet had gezien en er dwars overheen had gereden... %)
Gelukkig konden wij er nog net door voordat ze het e.e.a. af gingen sluiten..

De dressuur blijft echt een probleem. Ze loopt fantastisch tijdens de trainingen en op het voorterrein, maar zodra we de proef beginnen gaat het mis. Ooit komt het goed..
Laatste met 172 punten. |(
Het springen vond ik spannend. Er stonden 2 dubbelsprongen. waarvan beiden niet echt lekker stonden. 1 flink doorrijden om in 1 galopsprong de volgende te pakken en de ander een korte 2 pas.. (volgens mij waren er ook niet zo heel veel foutloos..)
Affin, met een heerlijk gevoel een foutloos parcours, op naar de cross.
Eerlijk gezegd, vond ik het niet echt een zware M-cross (pony's), maar wel heel eerlijk en mooi!
Foutloos, en binnen de tijd! Elke sprong kwamen we goed uit. Een heerlijk gevoel weer.. *D
De lange dag (in het zonnetje en wind) heeft ons lekker roodgekleurd.
Organisatie, wederom bedankt! En op naar Vlietlanden! :z

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:23

Scum: wat balen zeg :(:)
Nelis: super joh!
Ah wat Balen Madelene :(:) Wel mooi van je fijne cross
Florence1989: Mooizo :)
Vera_Pino: Mooi dat je je wel fijn gereden hebt! Jammer van het NK ..
Florence123: Mooi dat je verder wel fijn gereden hebt.
Shanouk: Echt super! We hebben je nog langs zien komen in de cross (en je springparcours gekeken) zag er echt goed uit!
Marloes: Jammer van de waterbak, hebben we jullie wel mooi even geholpen :+ Verder super !
AnneOkona: Netjes hoor!
ArianneF: Vandaag ook foto's gemaakt O:) ? Bruine pony, bruin tuig, lichtgroen dekje, startnr 204, B ponys toevallig op de foto?

Heel veel bokkers gezien/langszien komen. Ook van een aantal daarvan foto's :)

Mijn eigen verslagje natuurlijk nog ...

Dressuur ging slecht, 194 punten (daarmee 9e :Y) ). Met springen was hij vervelend. Moeizaam over hindernis 1 en een stop op hindernis 2, Ik was echt pissig dat hij op zo'n stom sprongetje stopte. Opnieuw aangereden en toen pakte hij hem wel. Hij had het wel begrepen geloof ik := de rest sprong hij allemaal gewoon.
Maar de cross ging super :D

Uiteindelijk 7e geworden. Opzich wel een goed debuut min dat geklier met springen..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:26

Bedankt Scum :D Ik ben nog steeds in de wolken!!
Super AnneOkana! Lekker hoor :)
Gefeliciteerd Jetske! Dit was je debuut toch? Droomdebuut dus :D Waar stond je toen ik mijn cross reed?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:29

Nou die stop met springen was echt niet nodig, maar de cross was wel heel mooi, dat die zo goed ging :)
Maar ik ben er zeker wel tevreden mee hoor :D

Wij stonden aan de rand bij het springen. We hebben je het bos uit zien komen over de paddestoeltjes en over de strobaalhindernis en over het veld richting water.

Oja Paul: Volgens mij hebben wij jou ook meerdere keren gezien :Y)

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:14

Kan ik deze keer niet achterblijven met een verslagje, dus doe ik het maar gelijk uitgebreid :+ (heb ik een keer géén foto's....)

Dressuur is niet mijn ding en ik maak me er ook niet zo druk om, Max liep lekker relaxed en dat deed hij ook in de ring maar ik was wel helemaal verbaasd :list: toen Ben mij kwam vertellen dat ik 1e stond.
Ja en dan springen....ben ik normaal niet zo zenuwachtig voor, maar bij Max wel een b-tje die kijkt niet zo krap en neemt de palen makkelijk mee, maar het stond helemaal niet hoog en Max ging lekker door en liet ALLE palen liggen...sterker nog hij heeft er niet één aangeraakt! dus mocht ik gelukkig crossen en daar kom ik eigenlijk wel voor :D .

De cross ging goed, hij is wat kijkerig naar de hindernisjury's en wil daarvoor opzij. (In de cross liet hij me nog wel schrikken door een keer flink opzij te springen voor die "losse" stro/hooibaal onderweg naar hindernis 4 ) en ik zat zelf ff met Max mee te mutsen na de paddestoelen en kon toen ff de doorgang niet vinden.....kost tijd dus (dat mag heeft ze de leeftijd voor zou Rob zeggen) :+ verder ging hij goed en ook foutloos met 9 seconden langzamer dan de toegestane tijd!

Toen de einduitslag...................1e van groep 1 :j

Ik heb na de cross Snoekiej nog gesproken die was helemaal idd helemaal happy *\o/* ...maar waar was je nou met de prijsuitreiking? (volgens je vader -nog steeds- je paard helemaal aan het verzorgen ;)

Jetske zien springen stopje was idd niet nodig,
Paul (natuurlijk) gesproken en nog diverse bokkers langs zien komen.

Iedereen die maar half zo fijn gevoel heeft als ik..gefeliciteerd en voor de minder gelukkigen :(:) op naar de volgende keer!

gr.
corinne

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:20

Wij hebben je wel op de foto hoor :)) !

Gefeliciteerd met je prijs!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:21

Nogmaals: Super Cobrst! Ik had precies hetzelfde met die strobaal op weg naar 4! Ik was met de prijsuitreiking nog bij Vorstin haha, maar iets later ben ik hem komen ophalen. Lekker he, zo nakicken van een cross :)

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:28

Zag een heleboel fijne resultaten! *\o/*
& In het speciaal een dikke Proficiat voor Shanouk! Hoop dat Vorstin het knopje nu heeft gevonden! :D

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:34

Hier ook nog een verslagje van mij!

Zaterdagochtend om half 6 ging de wekker...Mistery mocht weer mee nadat ze in November haar laastte cross gelopen had dus die was helemaal in haar nopjes. Dressuur ging redelijk, niet flitsend maar wel braaf zonder fouten. Had 198 punten en stond daarmee op de 8e plaats. Bij het springen werd ze nogal enthousiast wat resulteerde in 2 balken... De cross ging erg goed. Alleen vielen we bijna op de molenwiek. Afstand stond wat ver, Mistery ging groot af maar spring teveel omhoog in plaats van naar voren, maar het liep gelukkig goed af. Verder ging alles soepel en vlot, maar doordat ik rustig gereden had was ik bijna een minuut buiten de tijd. Werd uiteindelijk 9e waar ik erg tevreden mee was gezien de wat mindere voorbereiding.

Zondagochtend ging opnieuw om half 6 de wekker. Dit keer mocht Zara de baby mee om een B cross te lopen. Dressuur ging erg fijn! Stond 2e met 197 punten. Springen was goed maar wel wat hectisch met als resultaat gelukkig wel een foutloze rit. De cross ging echt super (mede door mijn nieuwe hoofdstel)! Kreeg overal fijne sprongen. Het enige "smetje" was dat Zara bij de paddenstoelen met haar achterhand de vlag kapot sprong waar ze zo van schrok dat ze bijna rechtuit over het hek de wei bij de waterbak opsprong. Daardoor moest ik linksom een volte draaien wat uiteraard tijd kostte. Finishte uiteindelijk foutloos 5 seconden buiten de tijd wat mij de eerste plaats kostte, maar het is je van harte gegund hoor Corinne ;) Ben uiteindelijk 2e geworden wat natuurlijk ook super is!

Al met al dus een heel fijn weekend! Mistery lijkt het nog erg leuk te vinden en Zara heeft weer veel geleerd en ontwikkelt zich erg goed!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:36

Madelene, dik balen van die doorgang...
Maar ik heb super mooie foto's van je!!

Anderen, gefeliciteerd met alle goede resultaten!!!

Ik heb zelf een heerlijk weekend gehad. Was er vrijdag al, toen naar het strand en zwemmen met Nick.

Zaterdag, tja, dressuur saai, maar niet erg bijzonder.
Met springen hadden we het duidelijk weer niet voor elkaar samen, waardoor er 3 balken af gingen en ik een rot gevoel had!

De cross ging super lekker. Ze ging rustig waar ik dat wou, nam alles zonder twijfel en ik was uiteindelijk 4 seconden over de tijd.
Ben er dik tevreden mee.
Zaterdag avond heerlijk naar het strand met SGWuppie en haar moeder, erg gezellig en vanmorgen ben ik voor vertrek alleen nog even naar het strand geweest.
Tja, nu zit ik weer in Leiden en moet nog heel veel uitpakken.
In elk geval was het een goed weekend, erg gezellig!

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:03

hee allemaal, allereerst iedereen gefeliciteerd me de behaalde resultaten....super!
@ nickeltje: dat heb je wel slim gedaan zo, ook twee daagjes strand het weer was er goed voor ;)
@ jetske_ : jou heb ik nog gezien...geloof ik

hier een klein verslagje,
Ik had het springparcours gezien en ik was bang dat ik niet rond zou komen en dan de cross niet zou mogen starten, en toen zag ik sprong 4 van het parcours en dacht ik helemaal van dit wordt niets. Dat gele gevaarte dat vind hij doodeng dacht ik. Ja en dat had ik niet moeten denken maarja, dat resulteerde dus op 2 weigeringen op het gele gevaarte. daarna heb ik hem over de andere sprongen heen geschreeuwd geloof ik :o, ik ging hem onwijs aanmoedigen, dus dat gillende meisje .........dat was ik :+

Ik al helemaal blij en al de grootste winnaar van de dag voor mezelf omdat me pony het gepresteerd had om de cross te mogen lopen :D

Dus richting cross. Dit was voor hem de eerste cross, dus ik wist echt totaal niet wat hij zou doen.
Nou sprong 1 was weigering, eigenschuld ging er niet voor.
sprong 3 was weigering..even laten kijken en daarna opnieuw aangereden toen ging hij goed.
toen gebeurde er iets te grappigs, het was de lijn tussen de landen door richting de hooiruif. Er stond daar een paal met een stro baal ervoor. Bento voelde lekkeer aan dus ik wilde hem gewoon lekker door laten galoppeeren daar. Dus ik kom die bocht om 2, 3 galopsprongen verder ziet meneer die strobaal staan schrikt die daarvan hup op de noodrem en omkeren, lig ik er naast :P :+ . nou ja weer opgestapt en verder.
Water ging hij niet in, verbaasd me neits eigenlijk met de training stond hij er wel in maar onwijs te trillen.
En die afsprong daarna, ook niet gedaan.
De rest heeft hij wel gesprongen maar eingelijk niets vloeiend op alles kwam hij terug en twijfelde, maar ga er vanuit dat hij gewoon nog heel veel ervaring op moet doen en dat dat dan wel goed gaat komen.

Al me al ik ben super tevreden voor zo'n eerste keer :D

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:42

@jetske,

ja ik heb echt iedereen op de foto, stuur me je email en ik zend ze naar je toe :D

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 23:11

hm morgen ben ik een hele dag zelf op wedstrijd, zal mijn mailbox wel erg vol worden..

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 08:48

Jetske_ schreef:
Oja Paul: Volgens mij hebben wij jou ook meerdere keren gezien :Y)

risico van 't vak als je er de hele dag bent ... ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 09:55

Gefeliciteerd met je prijs Kim! Gaaf hoor, met je baby al zo goed rijden!
Lekker zo'n weekend Nickeltje! Lekker zo'n foutloze rit! Wel jammer van je springen, maar het draait toch allemaal om de cross!
Netjes voor de eerste keer hoor Whitje! Kan me voorstellen dat ie van de hooibaal schrok, die van mij had het ook!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:54

Super toch Madelene!!!! Nanea is een topper! Evenementenfoto heeft hele mooie foto's van jou in de waterbak!!

Ik heb zaterdag eerst met mijn moeder en Nickeltje heerlijk over het strand gereden, het was warm, lekker windje, zonsondergang, geen mensen en 3 hele brave en stoere paarden! Vooral Nick is een echt zeepaard, gaat gewoon koppie onder in zee!

Gin was met dressuur vervelend en stout, geloof dat ik enalaatste stond. Springen en crossen deed ze super en binnen de tijd. Helaas was ze kreupel bij het voordraven ;( ....beentje is ook wat dik, dus ik hoop dat het iets kleins is.
Koek deed netjes zijn best in dressuur. Heb me voorgenomen het op een andere manier te gaan proberen met hem. Geen druk, geen straf, maar ontspanning. Ik laat het hem mooi uitzoeken en zorg alleen dat ie niet te hard gaat want dan gaat ie weer uit angst springen. Springparcours ging best netjes, omdat ik hem veel losser probeerde te laten liep hij soms even de verkeerde kant uit, maar hij bleef best relaxed. Foutloos. In de cross heb ik hem wat meer zelf de keuze gelaten. wel heel veel been en aanmoedigen, maar 'los' aan de voorkant. Anders schiet ie zo op het laatste moment weg en lig ik er weer naast. Hij stopte op 2 en daarna nog een keer op 4, maar de tweede keer nam hij ze vol vertrouwen. De rest wel allemaal in 1 x. Hij kwam relaxed aan de finish, dus ik ben heel tevreden! Zit gewoon nét even wat meer werk in dan in een doorsnee paard :+

Ga zo even de verslagen lezen, heb al wel 2 mooie foto's van Gin:

Afbeelding

Afbeelding

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 11:14

Marieke, wat vervelend van Ginny, is ze vandaag al wat beter? Of is het been nog dik?
Top van koekie zeg! Klinkt als een zeer geslaagde cross voor je!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 11:19

Ik ga er straks ff heen. Beste zou wrs zijn een paar dagen met bandage op stal, maar dat trekt ze echt niet. Staat dus maar gewoon dag en nacht buiten, gelukkig is ze in de wei wel heel rustig. Zetten haar 2 x per dag in het ijs en magneetapparaat erop....en nu maar hopen dat het meevalt.... wel eng hoor, zo is het met Wup ook mis gegaan.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 11:31

Ja, inderdaad, je hebt het al eerder mee gemaakt...
Laten we hopen dat ze zich gewoon ergens stom verstapt heeft en met een paar dagen weer goed is...

Florence1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 11:54

Super Kim!