[SGW] Tips voor de overstap van L naar het M

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:38

Citaat:
Lielle dat is absoluut waar! Maar ja ik vind zowiezo dat je in een M cross niet echt veel dikke sprongen tegenkomt maar kan me heel goed voorstellen dat mensen die voor het eerst M gaan starten hier heel anders over denken!

Dat is wrs het grootste probleem :j Ik heb tijdens de trainingen wel 2 jaar tegen de piano met sky-jump in Yssltesteyn aangehikt en nu vraag ik me echt af waarom :? Je groeit idd in dit soort hindernissen maar bij de ene gaat dat gewoon sneller als bij de ander.

nelis

Re: Tips voor de overstap van L naar het M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 11:52

hopelijk kan ik lekker door groeien met mijn kokos makroon in het M :P

tientjeh

Re: Tips voor de overstap van L naar het M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:03

Interessant topic... Je hoort verschillende dingen.

Ik kijk ook al een beetje links en rechts naar hindernissen van het M. In het L loopt het nog zeer voorspoedig en gaan we redelijk simpel de cross door. Hopelijk blijft dat zo. Ik denk dat bij ons het grootste punt bij mij zal liggen als we richting de M gaan kijken. Mijn houding is nog niet goed genoeg om Undercover genoeg te steunen. Mijn benen lijden een eigen leven, waardoor ik nog niet voldoende balans heb. ( maar daar werken we aan).

Toch kijk ik voor evt volgend jaar al een beetje richting de M. Of ik genoeg vertrouwen heb om Undercover daaroverheen te sturen. Het voordeel aan mijn paard is dat hij praktisch altijd afgaat ( wat ook een nadeel is, want hij hoeft van mij niet koste wat het kost af te gaan). Maar ik moet hem wel voldoende vertrouwen kunnen geven.

Voorlopig rijden we nog lekker in het L en hopelijk blijft dat zo voorspoedig gaan.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:41

wat ik voor mijzelf een fijne tip vond..
loop in het jaar dat je L rijdt ook al de M cross...dan groei je inderdaad al wat meer naar de "hogere en bredere" hindernissen toe...gaan de L hindernissen op B hindernissen lijken en op een gegeven moment denk je alleen nog...we willen M!!!!
Maar je zult hoe dan ook eerst een M cross hebben moeten starten om van de 1ste gruwelijke zenuwen af te moeten komen, zodat je in de wedstrijden daarna lekker kunt vlammen...