[SGW] verslagen SGW Hooge-Mierde

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:58

Gaaf Lielle, wel foto showen van die beschermers hoor, en super gedaan hoor!
BB, jammer van je fout
Marieke, :(:)
Vivre, jammer van je "val" zeg :(:)
VP, gefeliciteerd met je 9e plek en succes nog voor morgen!
SGWuppie, jammer van koek, maar top van Ginny!
ilovejamai, super zeg, toppie, gefeliciteerd!!
Simmie, super hoor, wel rot van het springen :(:) , en idd hele hoge stijlpunten +:)+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:58

Zat jij bij de stijljury dan VP, dat je wist van de 9-ens?

Yolien

Re: verslagen SGW Hooge-Mierde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 01:00

Vivre, dan hebben wij jou zien afstappen bij hindernis 4.
Je paard stond ook heel mooi te kijken zo van "zijn we nu al klaar, sorry hoor baas...."

Sim, we hebben je springparcours gezien, die tikjes waren toch wel nodig en die volte zullen we maar als een leermoment nemen. Wij riepen nog "doorrijden" maar dat zul je wel niet gehoord hebben.

Voor ons een relaxte dag. 1 paard mee wat zo mak is als een lammetje en pas om 13.50 dressuur. Hij ging goed, sprong foutloos en liep een foutloze cross binnen de tijd (en dat deden er maar 3 in het L) Tevreden ETS dus!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 08:34

Veel wisselende resultaten zo te lezen dus :-)

Iedereen waarbij het goed gegaan is +:)+ en voor degenen waarbij het minder ging :(:)

BB, je weet nu in elk geval dat je pony vermogen genoeg heeft en niet bang is voor hagen :))

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:00

@wup, balen van Koek, maar dat strafkamp lijkt me een strak plan :)) Wb cross, helemaal een eens. Raar en onlogisch gebouwd. En strakke actie bij Canter :j 7 was idd een lastige wending, maar ik rijd er ook gewoon dom.

@ilovejamai, goed gedaan.

@sim, goed gedaan in de cross en strak aangepakt! Stijlpunten zijn super :j De mijne waren minder (3 * 6, 3 * 5, de vijven ivm slechte afstand en dat kan best kloppen maar niet op hindernis 4 en 13). Maar goed, dat zal me een zorg zijn verder.

@yolien, lekker gedaan!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:57

Ik lees wisselende resultaten. Laag springparcours en pittige cross is wel wat ik mij uit het verleden van HM kan herinneren.
En de opsprong, is dat het ding wat ik van tevoren ook zei dat ik die eng vond? Die gewoon naast de weg ligt en waar je niet goed op kunt aanrijden?
Misschien maar goed dat dit niet de eerste cross voor mij was. Ik ben weer lekker begonnen met opbouwen. Het nu 2x op Oro gezeten en ik hoop stiekum toch mee te kunnen doen in VP (gewoon als trainingsrondje).

Ik ben benieuwd hoe het de rest van de bokkers vandaag gaat.

En zijn er rode Styles? Ik ga meteen eens kijken of ze er ook en andere kleuren (lees blauw of geel) zijn!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:08

Moet toch effe kwijt dat gisteren de overwinning in alle 3 de B-pony ringen naar Limburgse combinaties is gegaan die ik regelematig lesgeef :D :D Ben ik best wel trots op! :Y)

Barbieblue: knap dat je die Z haag gesprongen hebt, maar grenzen verleggen kun je beter thuis doen :+ Volgende keer beter! Maar is wel mega vervelend als je bijna bij de finish bent...
Lielle: +:)+ Netjes gedaan! Ojee vind crossen wel leuk hé :D En die beschermers vielen me al op bij Canter :D Had al n vaag vermoeden dat die voor jou waren :D
Simmie: jammer van het springen maar super dat de cross zo lekker ging +:)
Vivre: ik stond samen met ETS jouw stunt te bekijken :+ balen maar t was ook n rottige aanrijlijn :j Volgende keer beter.

Ik heb gisteren weer heerlijk gereden met Ungaro :D dresuur ging best aardig (220 pt :oo) en n 4e plek achter Nienke Otjens, Iris Peemen en Dian Pijnen dus daar was ik best tevreden over :o
Springen niet lekker omdat we te kort hadden losgereden maar wel foutloos. En stond trouwens idd niet hoog.

Cross daarna wel weer super! Heb m wel op t water rustig ingereden omdat ik wilde dat hij er zeker in een keer in zou gaan, dat is dus wel gelukt maar had daardoor wel wat tijdfouten. Maar er waren er maar 3 binnen de tijd binnen, blijkbaar was er 200 m te weinig gemeten _-:( én ik had ruzie met mn klok of beter gezegd met de starter.... _-:( die heeft me 2 keer laten starten :+ uiteindelijk zonder tijd gereden zag ik bij de haag.

Was weer een super mooie wedstrijd! +:)+ Enigste minpuntje vond ik eigenlijk de start vd cross en het losrijden daarvoor. Echt op zo'n HP locatie :+ _O-

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:21

HP-locatie?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:24

Overigens vond ik het springparcours niet heel erg laag. In Castenray was het lager. Het stond hier op zo'n gewone 80/85 cm en volgens mij de laatste oxer op 90.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:10

Harry Potter, deed me echt denken aan zo'n scene op 'n open plek in t donkere bos :+

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:26

Lekker van Ungaro Suus, fijn dat ie weer terug is!!

Inderdaad wel een HP locatie ja :D

Ga Koek toch eerst nog een x zelf proberen, in VP in de oefencross, als het dan weer misgaat mag Sjoerd erop.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:38

Gaaf zeg Lielle !! Weer goed rond, zeker pas voor 2de keer :))

Marieke wat zonde van Koek zeg.. Dat is wel balen.
Kan me voorstellen dat je niet bleef zitten, dat valt vaak nog niet mee !

Zo Simmie, hoge stijlpunten. Lekker !
Wel ontzettend jammer dat ze zo sprong, ging in Castenray echt weer goed.

Baal wel ontzettend hoor dat ik niet heb kunnen starten :))

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:55

dan zal ik mijn verslagje ook maar even plaatsen.

De dressuur ging goed, ondanks het korte losrijden ( 10 min) Ik had 221 punten. :D

springen losrijden, was erg druk! Black begon zo braaf maar opeens wilde hij echt niet meer, ik kon ook echt mn afstanden niet zien op de oxer, of het door de hindernis kwam ofzo? geen idee. maar het ging zo slecht, black doet normaal nooit zo moeilijk. Was toen ook mn ijzer kwijt. en nergens een hoefsmid te vinden..

na een uur nog steeds geen smid, toen heeft de dierenarts mn ijzer er maar onder geslagen. maarja, kon ik natuurlijk niet meer starten. Maargoed, wie 's schuld is dat dan?

Gelukkig was er 1tje uitgevallen nummer 157 en mocht ik op dat nummer starten ipv 102.

maargoed, dus black nog maar even weggezet.. later weer gepakt. alleen maar stijltjes les gesprongen en heel erg gehoopt dat hij in het parcours wel ook de oxers zou gaan springen.

Gelukkig sprong hij in het parcours echt super!! ik had bijna een stop op de laatste maar maakte gelukkig nog net een noodsprong... en Foutloos! :D oh zo blij!

gelukkig snel door naar de cross, ik vong het losrijden zo slecht dat ik het nieteens geprobeert heb, druk, slechte bodem, en te hoge sprongen...

Black startte super! alleen 4 overviel hem echt, ineens zo hoog.. vergeleken met 2 & 3.. maargoed, daarna ging hij weer goed door. toen een hele stomme stop op die hindernis na die met de paddestoelen. echt heel stom, gewoon geen ritme en toen.. stop!.. opnieuw aan gereden en sprong 'm wel... Daarna ging hij weer lekker verder, water ging ook super :D! al met al was ik wel heel erg blij dat hij iig nog sprong na al dat geweiger op het losrij terrein!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:36

Middag!

Ik ben er net weer van een dagje Hooge Mierde! samen met Karen ( Teegee) geweest. Was erg gezellig!

Dresuur ging niet zo heel fijn. toen ik de ring in moest waren opeens alle bordjes en hekjes eng. Kon er gelukkig nog wel redelijk aan blijven rijden. 185 punten.

Daarna richting het springen, hij was erg druk en heet, dus niet teveel los gesprongen. Daarna het parcoursje in en lekker foutloos gereden.

Door naar de DA, alles was goed. Toen richting de start van de cross. 1 hindernis losgesprongen, bodem was daar echt TE zwaar. Daarna van start. Hindernis 5, smalletje, kwam hij wat te dicht, waardoor hij hem flink aanraakte. Voor de rest ging het super fijn! Foutloos gebleven! en binnen de tijd welliswaar!

Uiteindelijk een mooie 4e prijs mee mogen nemen! en dat voor pas mijn 4e L cross. Helemaal trots op mijn ventje, die toch altijd voor me door het vuur gaat!

Springparcours vond ik gewoon normaal staan, wel miste ik grondlijnen, die waren en niet tot nauwelijks te vinden. En inderdaad een redelijk pittige cross.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:47

Netjes gedaan Tientjeh! Gefeliciteerd.
De grond op het terreintje voor het starthok was gister idd al flink mul en los getrapt. Zal vandaag wel nog erger zijn geweest.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:49

ik vond het vandaag wel erg mul ja. Vooral ook bij afzet en landing. Undercover sprong de boom zo makkelijk, dat is verder maar niet meer heb ingesprongen.

Manjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:10

Ik was mee met het paard dat ik verzorg. Een grote, lompe zwarte hengst met een kolletje, (voor degene die hem hebben gezien). De hindernissen waren ook wel pittig naar mijn idee. Uiteindelijk waren ze in dressuur 6e, en met springen zag het er prachtig uit (van de verhalen die ik heb gehoord was het vroeg mikado met hem), hij word steeds beter. Helaas 1 balk omdat ze hem te hard er op aan reed. In de cross 2 weigeringen op de hindernis voor het water. Hij nam de bocht niet goed, en de 2e keer werkte hij ook niet meer mee. De derde keer er gelukkig overheen en daarna zonder fouten. Geen minpunten gelukkig, maar de volgende wedstrijd word M (Ze had al een overpunt). Anders werd dat helemaal naar Vrouwenpolder, (en ik ga op wedstrijden mee als groom) en dat is nou net waar ik geen zin in heb.

Maar; gefeliciteerd aan degene die in de prijzen zijn gevallen!

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:24

Wij zijn ook tevreden weer thuis. 2e L-cross vandaag voor me mannen!
Dressuur ging netjes (52.50%, weet nooit hoeveel punten dat zijn... :o ) maar ze stonden 4e.
Met springen een stomme balk op 1, gewoon slecht aangereden door manlief. Cross ging weer super en foutloos, maar wel weer een bult tijdfouden (5.43 gereden) dus een 9e plaats.(of was het nou 8ste, weet het niet meer maar maakt ook niet uit!)
Dus het word nog harder trainen op de tijd, maar dat komt vanzelf goed!
We zijn in ieder geval super tevereden!!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:14

En dan mijn verslagje! :D

Vanochtend om half 7 Jantine langs de snelweg opgepikt en met een volle auto en mega veel lekker broodjes richting de Belgische grens. Ontzettend veel regen onderweg en doordat ik te druk was met mn thee, de afslag gemist naar HM. Dus maar even de toeristische route :D

We waren mooi op tijd dus lekker ontspannen langs het secretariaat enzo. Daarna opgezadeld voor dressuur, we waren gelijk naar elkaar dus dat was super. Lekker proefje, 195 punten :D Hij begint het te leren!!! Tijdens het losrijden werd het ook nog zo goed als droog dus dat was helemaal fijn.
Daarna snel samen terug naar de trailer want dressuur liep iets uit.

Toen de cross gelopen, gave cross met de nodige uitdagingen. Besloten om goed de tijd te nemen bij het water want daar zit ik zelf steeds te mutsen.
Springen ging erg fijn, alleen de laatste eraf. Echt niks van gemerkt, hoorde het van de omroeper. Maar ja, geeft niks!!
DA alles goed, hartslag van 60 ( as usual :D ) en hij sjokte ook weer braaf achter me aan. }:0

Op naar de cross!! 1 keer die boom gesprongen ivm de mega zware bodem daar. Hindernis 1 tm 5 was ie een beetje kijkerig en sprong als een jong paard maar ging super door. Daarna echt super!!! Nog wel een keer in draf door een grote plas omdat ie steeds over alle plassen heen sprong ivm erdoor heen te gaan :+ Bij 10 de opsprong had ie wat laat door dat het een opsprong was dus kwam ie wat aan het stuikelen. Afsprong ook rustig gedaan maar liet zich zo zakken.
Haag ook super, mooi terug zitten want ik zag er al wat struikelen in de landing. In een soort draf/verzameld galopje sprong ie super het water in!
Foutloos over de finisch maar wel 20 seconden te langzaam maar echt mega tevreden!!!! :D

Dus de NK punten zijn binnen!!!! :D :D

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 20:38

van evenementenfoto hadden ze foto's gemaakt in Hooge-Mierde maar ze hebben mij alweer gemist :( in Castenray was ik met 2 ponies al gemist door leukopdefoto |(
wel super dat je naar het NK kan!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:39

Nou het waren me wel twee vermoeiende dagen!
Veel bokkers mogen begroeten. :D

Zaterdagochtend geschreven bij ring 2, B paarden. Daar kwamen de eerste bokkers al voorbij. Daarna mijn omroepkwaliteiten *die ik niet heb* in de springring mogen uittesten. Zondag de hele dag ringmeester geweest bij het springen. Dat ging erg fijn moet ik zeggen. Beetje creatief boekhouden met de starters en iedereen kon toch starten op een tijd die hij/zij fijn vond.

Lielle: hij vond de stap van Ojee helemaal prima. Ze was er nog niet overal helemaal doorheen, maar dat moet toch steeds beter gaan! Bij het springparcours hield ik mijn hart vast bij die dubbel!! Fijn dat je nog een foutloze cross gereden hebt, want dat had ik dus niet meer gehoord. :P

Jammer trouwens dat geen van de paarden echt extreem spookte op die Dixie, want wij wisten er niet van. Anders had ik wel een plantenbak voor die Dixie neergezet. }>

Simone: Wel lachen bij het afgroeten he (dressuur). :P Jouw springrondje was echt wel balen. Ik stond er met mijn neus bovenop dus ik heb het wel gezien. Ze stopte inderdaad, maakte een hupje over de onderste balk en nam de rest mee. Maar goed, je was er wel 'overheen' dus wij gillen 'rijden, rijden'. Ook fijn dat je een goede cross gereden hebt.

Vivre: Ik vond er zeker fijne stukken tussen zitten! Jury vond t ook echt jammer als er weer spanning was. Goed dat je foutloos was met springen!!

SGWuppie: Jammer dat Koek je zo had laten zitten in de cross, terwijl het springen nog wel zo goed afliep uiteindelijk.

Vera_Pino: Gefeli met de goede uitslagen van gisteren. Over vandaag: Begrijp heel goed dat je verliefd bent op die knappert van je. Wat een lekker dier zeg! Zo jammer van die waterbak. Ik stond nog op het springterrein en ze waren aan het ombouwen voor het Z. Zie ik jou langskomen, dus ikke gelijk rennen. Maar toen stond je al vast. (en volop in discussie) Balen hoor...

tientjeh: Jij ook super gefeliciteerd he! Heb nog een extra vreugdedansje gedaan toen je foutloos ging.

TeeGee: Ja die laatste balk was balen. Was heel hard aan het duimen, maar had niet geholpen. Op naar het NK!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:44

Gevarieerd dagje gehad met de nodige meningen van anderen en een berg |(

Dressuur ging geweldig is lang geleden dat ik er met zo'n big smile door de proef ging. Jury :( kan ik kort over zijn bleef bij 180 pnt.
Springen hij sprong super! 1 balkje.
Cross ging geniaal! alles klopte paste precies de muur heb ik nog nooit zo mooi passend gereden en die molenwiek ging mooi kreeg ik nog complimenten over. En bij de waterbak eindigd mijn verhaal.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:20

Wat jammer VP. Wilde hij niet het water in?

Iris, geinig dat je veel bokkers hebt gezien. Keek ik echt zo zuur bij het afgroeten? := Zal er op letten de volgende keer. :D
Ik heb jou niet (bewust) gezien. Maar weet ook niet hoe je er uit ziet. Springen was echt balen en bij 3 was ik gewoon even de kluts kwijt, dat ging zo stom!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:21

@Karen en Jantine: Gefeliciteerd met jullie punten voor het NK! En allebei lekker gereden zo te lezen.
@Simone: Balen dat Sims niet fijn wou aanpakken met springen, maar gelukkig ging de cross lekker. En wat een cijfers voor je stijl zeg *D
@SGWuppie: Balen dat Koek niet mee wilde werken, gelukkig had je je andere troef nog ;)
@Evventinggek: Gefeliciteerd met jullie fijne rit, jullie zijn weer helemaal terug zo te lezen ;) Nog NK plannen?
@VP: Jammer dat je cross bij het water eindigde. Hopelijk volgende keer weer beter.
@Rayo: Jij bent dus ook weer trots op je mannen.
@Lielle: Je gaat lekker zo met Ojee. Super voor jullie.
@Danique: Wat een pech, maar gelukkig heb je toch nog kunnen rijden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:30

De uitslagen staan online! Ik zie nog meer bokkers met prijs. Alvast gefeliciteerd! :D