[SGW] 21 mei Helden/Panningen BB-eventing? wie ook?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: 21 mei Helden/Panningen BB-eventing? wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:56

Dat greppel ding lijkt me wel een interessante hindernis in de BB. Of een afsprong, of het water of.... Er even van uitgaand dat er genoeg combi's zullen zijn die nog niet volop SGW trainingen hebben gereden

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:21

pol013 schreef:
Dat greppel ding lijkt me wel een interessante hindernis in de BB. Of een afsprong, of het water of.... Er even van uitgaand dat er genoeg combi's zullen zijn die nog niet volop SGW trainingen hebben gereden

Nee, aan die info heb ik wat, weet ik nog niet waar Scum uit gaat hangen!

Zag staan dat er foto's van de hindernissen op internet komen.

Ben even de site aan het uitpluizen voor foto's etc.
Sta denk ik op de startlijst :+ met alleen het woord fjord......... nummer 45. (nummer 13 van de paarden)
Althans ik gok het erop dat ik daarmee bedoeld wordt. :D
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 17-05-09 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:31

Haha! Zodra ik weet bij welke hindernis ik moet zal ik het wel zeggen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:36

Dat is wel handig, kan ik hoi zeggen als ik langs de hindernis kom rijden.

Ik ben relatief herkenbaar, aan het feit dat ik vermoedelijk tussen de paarden op de enigste fjord rond rij. (had best bij de pony's willen starten, maar ik ben te oud)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:54

Ik heb ook geen info over de locatie van scum hoor. Ben alleen aan het speculeren wat interessante hindernissen zijn.
Ik zal onderweg wel weinig tijd hebben om op te letten wie waar staat. Moet gewoon op de route en de hindernissen letten denk ik.

Ik heb al foto's gezien hoor. Even beter zoeken.

Sjolvir: en je bent meestal oogverblindend bont gekleed....

Hmm, ik zie dat mijn dressuur tijd inmiddels een uur vervroegd is. toch wat minder luxe tijden om te vertrekken dus.

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:13

Sjolvir schreef:
Dat is wel handig, kan ik hoi zeggen als ik langs de hindernis kom rijden.

Ik ben relatief herkenbaar, aan het feit dat ik vermoedelijk tussen de paarden op de enigste fjord rond rij. (had best bij de pony's willen starten, maar ik ben te oud)

Ik heb inderdaad fjord zien staan, op een of andere manier al vanuit gaande dat jij dat was :Y)
Ik moet geloof ik als 58ste, wel mooi want het is redelijk een eindje rijden voor mij dus dat wordt minder vroeg op :+

Als ik Scum was dan zou ik bij de waterbak gaan staan, voor al die paarden die nog weinig ervaring hebben en het water niet zo leuk vinden (zoals de mijne vrees ik :P) }>

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 18:22

Ja, dan Scum ons het water in helpen!

Ik moet zowiezo vroeg op ik moet ca 160 km rijden (dat is toch al gauw 2 uur of zo.)

Ga verder zoeken naar de foto's! (route had ik al ergens gezien) Nu de hindernissen nog.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:24

Waar staan de startlijsten ergens? Dan weet ik een beetje hoe ik mijn dag verder kan indelen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 18:32

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:06

Wat een luxe. het is 10 minuten rijden en we hoeven pas om half 1 ;)

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:07

Als er iemand bij de waterbak staat, mag die mij waarschijnlijk ook wel een handje helpen in de aanmoediging. Ruud vind het water ook niet zo heel erg leuk. Zal er wel aan liggen dat ie te vaak gewassen wordt. Maar ja dat krijg je met een schimmel.

@Sjolvir: als jij werkelijk met fjord op de startlijst staat, moet je meteen na mij starten.

Ik ken nog niet veel mensen in het wereldje van de eventing, dus weet ook niet tegen wie ik hoi moet roepen en of ik daar wel de tijd voor heb. Begin het steeds spannender te vinden, gezien de foto´s zit er nog genoeg bij wat ik nog nooit gezien, laat staan gesprongen heb. Ach ja, we gaan het gewoon doen en zien wel wat er gebeurt.

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:27

Sabertje schreef:
Als er iemand bij de waterbak staat, mag die mij waarschijnlijk ook wel een handje helpen in de aanmoediging. Ruud vind het water ook niet zo heel erg leuk. Zal er wel aan liggen dat ie te vaak gewassen wordt. Maar ja dat krijg je met een schimmel.

@Sjolvir: als jij werkelijk met fjord op de startlijst staat, moet je meteen na mij starten.

Ik ken nog niet veel mensen in het wereldje van de eventing, dus weet ook niet tegen wie ik hoi moet roepen en of ik daar wel de tijd voor heb. Begin het steeds spannender te vinden, gezien de foto´s zit er nog genoeg bij wat ik nog nooit gezien, laat staan gesprongen heb. Ach ja, we gaan het gewoon doen en zien wel wat er gebeurt.

Dit is voor mij ook echt de eerste keer, dus ik ken ook nog zon beetje niemand ;) Je bent niet de enige dus :D Vind het ook spannend, maar heb er zeker wel zin in! :)
Mijn paard vindt water leuk om in te spetteren zolang hij er als een keer in is geweest, maar zodra het nieuw/ onbekend water is gaat hij toch wel flink op de rem :P

Mocht Scum bij het water staan hoeven we haar er vast niet in te helpen, als we er met zijn allen hard genoeg doorheen galloperen zal het ook wel effect hebben denk ik :+

Voor de foto's overigens:
http://sites.google.com/site/eventingma ... rossonline
Voor de nieuwste startlijsten:
http://sites.google.com/site/eventingma ... gwgeupdate

Edit: typfoutje

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:30

@Eventinggek: ik ben wel daar om een viertal te commanderen (om 12.00h), kan wellicht nog wel ergens inspringen om te helpen ik meld me dan even. Kan nu nog niks afspreken want een van mijn merries is uitgerekend en mocht ze dan nog geen veulen hebben dan wil ik niet een halve dag in het parcours staan.

Ik doe zelf niet mee, heb wel wat crosslessen gehad maar ben niet zo'n held om een cross te rijden :o

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 21:05

TJolieke schreef:
@Eventinggek: ik ben wel daar om een viertal te commanderen (om 12.00h), kan wellicht nog wel ergens inspringen om te helpen ik meld me dan even. Kan nu nog niks afspreken want een van mijn merries is uitgerekend en mocht ze dan nog geen veulen hebben dan wil ik niet een halve dag in het parcours staan.

Ik doe zelf niet mee, heb wel wat crosslessen gehad maar ben niet zo'n held om een cross te rijden :o

Jij bent ook al gestrikt door je club zie ik, als commandant! nog wel, ik mag mee als springer, hoop wel dat Sjol die dag geen
weigerachtige bui heeft :o En dat het niet te hoog staat, dat is ons probleem als niet super springers.

Ik hoop dat er nog een clublid is die mijn proefje bij de eventing kan voorschreeuwen (ik oostindisch doof en weet
doorgaans het verschil tussen links en rechts niet. Ook al leer ik de proef uit mijn hoofd)

Hoop vervolgens niet een fout parcours te rijden, want in dat soort dingen ben ik ook geen kei.

Net even foto's zitten kijken op site, geen idee hoe hoog ze zijn. Kan ik hier niet uit opmaken.
Behalve die met die uk erachter, maar ik weet niet hoe groot die uk is!!!

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:22

@sjolvir: wellicht heb ik ik nog wel iemand die mijn proef schreeuwt, dus jou daarna ook nog wel even rond kan schreeuwen.
Er gaat in ieder geval altijd iemand met mij mee. Dat is het makkelijke van geen trailerrijbewijs hebben, altijd een groom bij de hand.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:32

Foto's staan gewoon onder het tabje Foto's op de site dacht dat dat toch vrij goed te vinden zou moeten zijn! ;) :j

En ja, er kan best wat gewijzigd zijn qua starttijden want we zijn met dressuur n half uur naar voren gegaan en daarnaast is t de eerste keer dat ik startlijsten voor n SGW (en überhaubt) moet maken :+ :Y)

Hoogte crosshindernissen is 80-90 cm, allemaal goed te doen. Heb donderdag de cross nog gezien en t zag er hartstikke leuk uit! Kreeg ook al de complimenten van Rob Janssen :D

Horsepicture en Leilaardje komen trouwens donderdag foto's maken *-:) En t wordt geloof ik iets van 23 graden! Perfect dus!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:40

Ik ben beneiuwd. Mijn paard doet mee. Mijn zus rijdt hem. Het kan alle kanten op met Zodiack, hij blijft ons steeds weer verrassen, zowel positief als negeatief dussss......

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:43

lijkt me vreselijk lastig om die startlijsten in elkaar te zetten.
Met wat extra tijd heb ik meer gelegenheid om de cross te lopen en het springparcours te onthouden.
Neem gewoon een extra hooizak en picknickmand mee.
Als jullie dan voor het goede weer zorgen?

Wat betreft niveau is het dus eigenlijk te vergelijken met een echte cross?

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:47

Sjolvir schreef:
pol013 schreef:

Ben even de site aan het uitpluizen voor foto's etc.
Sta denk ik op de startlijst :+ met alleen het woord fjord......... nummer 45. (nummer 13 van de paarden)
Althans ik gok het erop dat ik daarmee bedoeld wordt. :D

Yep, that must be you :D heb nog geen startcoupon of inschrijving via de site van jou gezien dus ik heb nog niet al je gegevens :+ Mag je wel even invullen als je wilt, dan vul ik de gegevens nog aan!

Er staan inderdaad allerlei 'serieuze' hindernissen in hoor, zoals de coffin (met alternatief op de greppel! :o ) een stoere piano met afsprong en de waterdoorgang.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel écht onervaren combinaties mee gaan doen. Zo had ik een week geleden nog trainingen gegeven in Helden en er reed een meid mee die met het betreffende (jonge) paard nog geen gewone dressuur- of springwedstrijd gereden had laat staan een crosstraining gereden had. Zij doet dus ook mee aan de cross. Op zich hoeft dat niet erg te zijn, maar helaas zat ze zelf ook niet echt zo heel erg stevig in het zadel zodat ze hem dus ook niet de nodige ondersteuning kon geven. Ben maar n half uur langer doorgegaan zodat ze de smaak te pakken hadden, hoop ten zeerste voor haar dat ze rond gaat komen donderdag...

Het besef dat je voor een oefencross toch ook moet oefenen, net zoals je voor je eerste oefen springparcours toch ook eerst n tijd oefent, is er dus nog lang niet bij iedereen :n Of is dat echt zo raar?

Nouja, ik ben erg benieuwd hoe het donderdag zal gaan! Ik heb er in ieder geval veel zin in! :)) Al denk ik dat ik 's avond bekaf zal zijn :Z Zit eerst vanaf 8.30 op het secretariaat, regel daarna de meeting voor de hinderniscontroleurs en ga om 12.00 de cross lopen met deelnemers en controleurs en doe vanaf 15.00 de omroep vd cross :Y) Bovendien zal ik ook nog moeten helpen bij de uitslagverwerking en na afloop natuurlijk mee opruimen :o

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:57

8-) je ontkomt dus iig niet aan het overwinnen van een gat begrijp ik.

Zonder oefening zijn dat nu juist de echte moeilijke dingen. op-en af sprongen, greppels en water. (en met oefening blijft dat ook altijd even opletten)

Voor jullie is het eigenlijk een soort generale repetitie voor volgend jaar?

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:08

:j dit jaar zijn we eigenlijk best laat pas begonnen, maar het is dus toch best een leuke oefencross geworden. Volgend jaar willen we als het donderdag allemaal goed verloopt een SGW met klasse BL en ik neem aan ook een oefencross organiseren. We willen deze wedstrijd als leidraad gebruiken. We zijn nu alles zo goed mogelijk vast aan het verzamelen en vastleggen (oa met hulp van SGW Castenray & Ysselsteyn :j :+: ) zodat we voor dat gedeelte alvast een heel stuk op pad zijn voor volgend jaar.
We gaan waarschijnlijk gelijk na de zomer beginnen met het bouwen van crosshindernissen. De route zal dan waarschijnlijk ook anders gaan lopen.

En ik heb wel voorgesteld dat we naar een andere datum moeten, hemelvaarstdag komt doordat het de laatste 2 jaar samen met de kringclubkampioenschappen is georganiseerd. Had altijd n beetje t onderspit te delven. Omdat ze mij vorig jaar gevraagd hebben om crosstrainingen te geven ben ik er zo ingerold en heb vorig jaar ook n oefenritje gereden. Toen was t nog gewoon n wilde wedstrijd en de organisatie/uitvoering liet ook nog t eea te wensen over. Nu hebben we echt n best aardige groep met enthiousiaste mensen die er echt voor gaan. Hartstikke leuk! Al met al wel erg tijdrovend, vooral als je zelf de enige echte sgw ruiter bent met redelijk wat ervaring :+

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:09

Het parkeren is trouwens op gras, gelijk vooraan links als je het terrein oprijd. Deze vraag las ik ergens vooraan in dit topic ;)

Het zal best druk zijn omdat er dus ook viertal, dressuur en gesprongen wordt voor de kringclubkampioenschappen.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:06

Eventinggek schreef:
Hoogte crosshindernissen is 80-90 cm, allemaal goed te doen. Heb donderdag de cross nog gezien en t zag er hartstikke leuk uit! Kreeg ook al de complimenten van Rob Janssen :D

Om nog meer wedstrijdstress te voorkomen: BB is makkelijker dan een B cross (=80-90 cm) dus het merendeel vd hindernissen zal eerder max. 80 cm :o En het is maar een oefenwedstrijd dus maak je niet druk en probeer gewoon lekker te rijden.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:11

Wat baal ik zeg dat ik niet met Fjordy kan komen !

Do, nu moet jij wel de Fjordennaam hoog houden he :))

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:23

pol013 schreef:

uit eigen ervaring met lesgeven kan ik zeggen dat ze makkelijker die greppel springen dan t alternatief :+ aangezien t bergaf gaat moeten ze voor t stijltje meer opspringen en t greppeltje (met dikke biels erbovenop) is maar n sprongetje naar voren :j Was wel grappig, die meid zonder crosservaring reed op de bielzen af en t paard sprong vanzelf over de greppel :+

Gewoon lekker rijden donderdag en niet jezelf gek liggen maken +:)+