[SGW] crossles/oefencrossen/crossclinics

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 18:51

En ik heb er weer een gevonden. Weet niet of het echt een 'echt' crossterein is en of het er het hele jaar ligt. Maar in Hoofddorp schijnt ook een crossterein te zijn? Dit is voor mij best wel dichtbij (als je het vergelijkt met andere crosstereinen). Dus ben je er een x geweest of weet je er meer van? Reageer dan ff :P

Snoekiej

Re: crossles/oefencrossen/crossclinics

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 19:18

In Hoofddorp is geen crossterrein. Trouwens, dat is echt niet veel dichterbij dan Moordrecht, scheelt hooguit 10min.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 21:03

Snoekiej schreef:
In Hoofddorp is geen crossterrein. Trouwens, dat is echt niet veel dichterbij dan Moordrecht, scheelt hooguit 10min.

Had dit op youtube gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=0LCFu_iFf9k . Vondt het ook al raar had er nog nooit over gehoord. Voor mij is het trouwens wel dichterbij maar zal wel niet zo heel veel schelen. ;) (woon boven Amsterdam). Wel heb ik nu al heel veel leuks gehoord over Moordrecht heb ook die trainingen gezien, de aankomende is op zondag, helaas is dit denk ff te snel en ik weet niet of mijn ouders het wel willen |( Kan ze nu alleen nog maar lief aankijken xd :D
En in juni is het op de 7e en de 6e heb ik een oefencross , dus dat is denk ik iets te snel achter elkaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:15

ik wil niet verveelend doen hoor :) maar is het niet handiger om die oefencross af te zeggen en de moordrecht training inteschrijven ? (als je je ouder zo ver heb dat ze je brengen) aangezien je van een training veel meer leert en die oefen cross zou je eerste zijn toch (?) en persoonlijk vind ik dat niet helemaal eerlijk tegen over je paard als je zelf nog geen ervaring heb en je paard ook niet.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 21:18

Anoniem schreef:
ik wil niet verveelend doen hoor :) maar is het niet handiger om die oefencross af te zeggen en de moordrecht training inteschrijven ? (als je je ouder zo ver heb dat ze je brengen) aangezien je van een training veel meer leert en die oefen cross zou je eerste zijn toch (?) en persoonlijk vind ik dat niet helemaal eerlijk tegen over je paard als je zelf nog geen ervaring heb en je paard ook niet.

Jah, het is een oefencross bij beukers en het is onder begeleiding. Je gaat dan eerst alle hindernissen springen onder begeleiding en daarna rij je een rondje. Ik heb zelf wel al 2x gecrosst in dijkgatsbos. maar je kan idd van een training wel meer leren. Maar ik probeer mijn vader nog ff over
te halen voor deze zondag. Weet niet of je je nog kan inschrijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:27

XxDamelzaxX schreef:
Anoniem schreef:

Jah, het is een oefencross bij beukers en het is onder begeleiding. Je gaat dan eerst alle hindernissen springen onder begeleiding en daarna rij je een rondje. Ik heb zelf wel al 2x gecrosst in dijkgatsbos. maar je kan idd van een training wel meer leren. Maar ik probeer mijn vader nog ff over
te halen voor deze zondag. Weet niet of je je nog kan inschrijven?

oke dat is anders als je nog mee wil doen zou ik even Karrimh@ bokt mailen en een pbtje sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:55

Tjee das een heel oud filmpje uit Hoofddorp, dit was het terrein van Piet Avis die samen met Michiel de crosstrainingen van Regio West gaf, hij is in 1999 overleden ik dacht dat er daarna ook geen trainingen meer zijn gegeven. Ik heb er vroeger heel vaak getraind wel raar om terug te zien na 10 jaar. Terrein bestaat dus idd niet meer als trainingsterrein.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 16:16

Ik zag op startlijsten.nl dat er een oefencross is in Nootdorp is.(Zuid-Holland) Is daar ook een crossterein dan?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 07:27

@ Damelza

Kijk nou is op sgw-eventing.nl en ga dan naar crossterreinen. Dit zijn alle crossterreinen in Nederland met een omschrijving en een routebeschrijving.

Plaatsen / verenigingen die wel een oefencross cq. wedstrijd hebben die niet op de lijst op sgw-eventing.nl staan hebben dus GEEN oefenterrein!!

demyspeedyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:33

Damelza schreef:
Ik zag op startlijsten.nl dat er een oefencross is in Nootdorp is.(Zuid-Holland) Is daar ook een crossterein dan?

IN nootdorp op hippisch centrum nootdorp is inderdaad elk jaar op de 1e zondag van september een oefencross maar er is geen crossterrein de wei wordt dan gewoon omgetoverd in een kleine crossbaan voor een week.

Maar er is geen mogelijkheid voor crosslessen ofzo

Als je hier aan mee wil doen heb je trouwens ook niet echt les nodig ofzo hoor want het is maar een lage cross van 60 of 80 cm hoogte en een van onze buitenbakken is een vloedbak waar ze water in laten lopen zodat het een waterbak word. Het is wel een heel gezellige dag altijd.