[SGW] SGW Hooge Mierde 16/17 mei - Voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: SGW Hooge Mierde 16/17 mei - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:01

Ik heb het een paar keer gedaan. In Barchem (NK) en Bathmen toen ik thuis om drie uur had moeten vertrekken om de cross te kunnen lopen (8 uur dressuren, half tien crossen), en natuurlijk het VP kampeerweekend en mijn 1e cross (W'werf).

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:01

Miriam, het is dus goed te doen om 2 uur te reizen, SGW te rijden en dan weer terug?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:03

ja hoor, alleen zorgen dat je niet alleen gaat. Twee uur reizen is voor mij standaard in het naseizoen.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:05

TG; Ja hoor, al ben je daarna wel lichtelijk gesloopt. Ik vind het wel fijn als ik dan niet zelf hoef te rijden (auto ;) ) maar zelfs dan is het wel te doen. Zou het niet iedere week willen doen hoor :n
(Weet niet of ik het dit jaar nog aandurf met mijn ruggetje, krijg erg veel last in de auto...)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 11:06

Ik doe regelmatig overnachten bij "verre" wedstrijden (o.a. Castenray, Vrouwenpolder, Wieringerwerf).
Vind ik wel zo relaxed voor mijn paard als voor mezelf.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:07

Ik heb 2 hele trouwe fans/grooms mee, alleen moet ik wel zelf de trailer rijden. Gelukkig wel cruise control in de auto.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:11

Vaak overnachten wordt mij te kostbaar. Bovendien hebben wij nog een hele beestenboel thuis en daar wil/kan ik ook niet steeds iemand anders mee opzadelen. Gelukkig reist mijn paard zeer makkelijk.

TG: Wordt je niet slaperig als je auto op cruisecontrol staat? Wel relaxed rijden lijkt me :j

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 11:13

Ach, wij zijn al een poos niet met vakantie geweest en dit jaar komt het er ook weer niet van, dus dan kunnen die overnachtingen prima. Vrouwenpolder maken we dan vaak een lang weekend van, zodat we de andere dagen lekker kunnen relaxen in Zeeland.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:16

Miriam, valt mee. Vanuit Chaam was ook 2 uur en toen waren we gelukkig wel voor het donker thuis. Tis ook een automaat dus rijdt, ook voor mn paard, echt heel lekker.
TG reist ook heel makkelijk gelukkig.

Simmie, ja dat zijn dat leuke uitjes! Mn vriend gaat dan mee en mijn beste vriendin maar die wil ik ook niet op extra kosten jagen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:31

Ik betaal dus alles voor de mensen die met me meegaan overnachten. Vind ik persoonlijk niet meer dan normaal :o Mijn redenatie erachter is dat iemand toch de hele dag meegaat om te helpen. Als het echt te ver weg is en ook nog een keer vroeg weg dan kijk ik of ik ergens kan slapen.

Ben ook regelmatig alleen op pad en als ik dan om 4.00 of eerder weg moet trek ik dat niet. Klinkt misschien ook raar, maar ik heb op weg naar huis altijd de zon in mijn auto ( als die schijnt) ik woon nl in het westen.... 2 uur rijden is voor mij bijna standaard, C'ray is bijna 3,5 uur.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:55

Heb het geluk dat C'ray en Ysselsteyn allebei in Venray georganiseerd worden :D kan er bijna te voet heen :j
Maar voor een leuke wedstrijd zoals Vlietland rij ik net zo makkelijk 3u.

We gaan bijna altijd met z'n 2-en, ook al omdat het Ruud het zo leuk vindt om met jullie allemaal te kletsen :) Wel rij ik zelf de trailer naar huis, zit meestal toch nog vol adrenaline terwijl Ruud het dan wel gehad heeft :o Ik kruip dan thuis wel meteen onder de douche en op de bank terwijl Ruud de rotzooi alvast wat opruimt. Daar kan ik dan de puf niet meer voor opbrengen :o

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:54

Net als voor velen voor mij ook geen uitondering om lang te reizen naar een wedstrijd. Ik heb wel na mijn vallen besloten om als ik halverwege de nacht weg moet om toch te overnachten. Misschien heeft het er niets mee te maken maar beide keren dat ik viel moest ik belachelijk vroeg van huis weg. Ik heb bedacht (misschien wel grote onzin) dat er toen misschien toch wat minder concentratie was bij mij en/ of paard dat ik besloten heb om te gaan overnachten als ik heel vroeg weg zou moeten. Is ook wel lekker relaxed...

Sussie85Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:09

Wij zijn er ook bij in Hooge Mierde: ik om te groomen bij mijn zus en Vivre bij de B paarden. Wij houden het overigens nog even dicht bij huis (lees max. 1,5 uur). Chaam, Etten-Leur, Vrouwenpolder, Vlietland, Hooge Mierde en Princenhage zijn zo goed te doen. Daarnaast doen we vaak nog mee met een paar Belgische wedstrijden in de buurt zoals bij De Mosten (Meer) en vorig jaar van Essen (die ging helaas dit jaar niet door). Voorlopig is het zo wel voldoende naast de spring en dressuurwedstrijden. We hoeven ook weer niet echt ieder weekend weg te zijn, af en toe een weekend geen wedstrijd is ook wel een lekker.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:15

@Miriam: Voor mij is het 180 km rijden, daarbij ga ik eigenlijk altijd alleen en is het dus een flinke rit. Nu neem ik Nika mee naar HM en dat is niet de makkelijkste ergens anders op stal, dus overnachten doe ik ook liever niet om die extra stress te voorkomen. Ze reist overigens op de trailer wel aardig relaxed.
En ik weet natuurlijk dat het een flink eind is, maar vind het dan wel fijn als er wat geregeld kan worden met de starttijden :o

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 08:44

Wij zijn er ook bij in Hooge mierde, L en M paarden en zus ook in de L paarden.
Voor ons is hooge mierde 1 vd dichtsbijzijnde crossen samen met C'ray en Y'steyn de rest is echt voor ons ook echt ver.
Maar we doen het er graag voor, je bent de hele dag bezig. Het is gezellig, en zo´n organisatie is er een pesttijd mee
bezig om alles tot in de puntjes te verzorgen waardoor je ook een mooie wedstrijd hebt. En het is natuurlijk super
als je de cross hebt mogen rijden en hem volbracht hebt ;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:40

Ik hoop ook dat ik kan starten in HM. Dat wordt dan meteen de eerste crosswedstrijd van het seizoen. Met een tamelijk baggere voorbereiding en meteen een pittige cross. Maar ik ben allang blij als het lukt om te starten.

Voor mij zijn ook bijna alle crossen ver weg. De verwegste zijn Neede, Wwerf, Vlietland en VP.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:34

Voor mij wordt het wsl mijn debuut in HM met Ojee, tenzij ik er in C'ray nog tussen kom. Ben benieuwd.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:36

Hoeveelste sta je dan op de wachtlijst Lielle?

Ik heb me overigens net afgemeld voor HM.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:41

8e nu, was 12e

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:42

heb ook zin om HM te rijden...als nanea nog niet in orde is voor c'ray ga ik als er nog plaats is hier naar toe...
wat betreft reistijden...daar heb ik het geeneens over... |(

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 15:35

Wat dat reistijden betreft span jij wel de kroon Maddie.... :(:)

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:57

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar HM in de klasse L
Nog niet nagedacht of we daar moeten overnachten, gaan samen met instructeur en paard dus zal van de tijden af gaan hangen.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:54

Wij zijn ook weer van de partij!
Michael M paarden en mijn vader en ik in de B.

ilovejamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:35

Ik doe ook mee waarschijnlijk in de M pony's.
Dit word mijn eerste keer M.
Is het een moeilijke cross?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:35

ik ben van de partij ! het word mijn eerste cross in NL xD
voor ons is vrouwenpolder & Hooge mierde zo'n 100-120km rijden :)
valt goed mee!

ik start 2 pony's in de B . (omdat ik niet weet wat het niveau is in NL enzo ... :9 )

ik zie het volledig zitten *D