[SGW] SGW Markelo - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_K

Re: SGW Markelo - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:45

Daar kwamen we dus achter ja ;) Toen mochten we ineens gaan starten wanneer we er klaar voor waren en wilden :+ Gelukkig ging dat goed met zo'n klein clubje :)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:06

Ben nu de foto's aan het uploaden, het gaat alleen niet zo heel snel... Denk dat ik hem vanacht aan laat staan ;)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:05

Lieziej; dat van die concentratie zeiden wij ook al tegen elkaar :o Dat stukje heb je iig plezier gehad :D

Iedereen morgen ook succes!

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 08:55

Nou even een verslagje van een zwaar teleurgestelde ruiter.

Vooraf natuurlijk de cross gelopen, ik vond het niet zo moeilijke cross voor de B. Enkele oefencrossen vorig jaar vond ik beduidend moeilijker...
De dressuur liep Kyvonne lekker, met 192 punten, goed resultaat. Maar ik had goede hoop voor het spingen en cross. Ik had er zo'n zin in na een lange winter wachten en zo.
Met het los springen heerlijk, lekker los en wachten. Het parcours ook dacht ik (na 2 hindernissen.) Ik kreeg haar niet over de derde! Dus drie weigeringen en er uit. Ik was zo teleurgesteld! Dat is me nog nooit overkomen in de cross.
Maar ik snap het nog steeds niet, want ze was niet bang of zo. Want echt de laatste meter was ze gestopt. Bij de derde keer aanrijden stonden we er gewoon in! De bel natuurlijk, rustig naar 1 (ook oxer) gereden en zonder blikken of blozen ging ze er over! Ik snap het echt niet.

Ik ben net met alle oefen crossen en parcoursen aan het oefenen om nog stiller te zitten, en dat gaat hartstikke goed! Maar ze liet me gewoon zitten. onvoorstelbaar....

Geeft me nu niet echt veel vertrouwen voor EL terwijl ik nu net eens een beetje over mijn springangst heen was (dacht ik...)

Kan gebeuren, was het commentaar uit de omgeving, maar ik heb er zo'n raar gevoel bij. Ze wilde echt niet bij die hinderniss!

Groetjes Karin

Ps gefeliciteerd met jullie prijzen en leuke ritten. Het zag er goed uit voor de meeste eerste crossen van het jaar!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 09:27

kennedyl@ Wat jammer zeg ,ik was er ook bij 3 uit en zag er nog wel meer die of bij 3 eruit moesten óf een stop hadden bij 3.Terwijl het volgens mij geen bijzondere oxer was.
Trouwens, was jij diegene die zei tegen je paard van: Dit flik je me niet ofzo? dan heb ik je namelijk wel zien rijden.

Iedereen met goede resultaten gefeliciteerd!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 09:56

Kennedyl: Echt vervelend ! :n Zeker als je het ook niet ziet anakomen.

Fjordy :)) :))
Afbeelding

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:19

Wat een mooie foto Amber! Heb jou geloof ik nog wel gezien met fjordy, wat heb je die manen gaaf geknipt valt wel op hihi!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:21

Dank je. Haha jaa he :D. Wel flinke klus, nu gewoon bij houden en dan valt wel mee.
Keer wat anders dan normaal boogje :P. Past goed bij SGW haha

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:30

morgen!

Ik heb gister ook mn eerste cross van dit seizoen weer gereden.
Het was wel even spannend voor ons, omdat Nescio ziek geweest was een paar weken geleden.
Dressuur zat ik er weer te laat op, maar Nescio deed netjes zijn best. 182 punten.

springen was ik enorm zenuwachtig, ik heb sinds een aantal weken springles en dat heeft zeker geholpen! Een springparcours had Nescio dit jaar nog niet gelopen.
Het ging boven verwachting, na aanmoediging van marloes (bedankt meid!!) heb ik goed doorgereden in het parcours en Nescio gaf op 1 en 2 direct een goed gevoel. foutloos rond!

Toen de cross in, Nescio wist precies wat eraan zat te komen, hij wilde niet rustig worden.Toen mochten we eindelijk!
We gingen het eerste stuk wat plat door de bochten heen omdat paard erg enthousiast was, maar kwa sprongen ging het super. Piano ging erg mooi, maar Nescio nam wel een enórme wapper er vanaf :+ toen nog net mn teugels weer op tijd kunnen pakken om de bocht naar links te redden. :+
daarna wat rustig aan gedaan, omdat ik de conditie van Nescio nog niet helemaal vertrouwde. na nr 6 naar beneden gingen we wat hard maar ook braaf over 7. op de bulten ook vrij rustig gedaan, paard de tijd gegeven.
smalletje deed hij echt geweldig, en nam daarna enthousiast een wapper over een waterplase dat nog in de bocht lag :+
de kruiwagen ook super, en op het water weer wat tijd gegeven en netjes erdoor.
Daarna was het ritme wat weg, dus de paddestoelen mochten wat netter. nog wat aan moeten drukken op het huisje, die was wat eng. maar helemaal foutloos rond dus ontzéttend tevreden! :) Hij heeft de hele dag goed zijn best gedaan, dus ik zie het weer helemaal zitten. bleken op de 7e plaats geeindigd te zijn, dus dat was ook erg leuk!

Op naar Westerbork! :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:01

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Super ! Echt gaaf zeg 7de plaats, goed gevoel zeker ? :D

Was het nog gelukt met stijlblaadje ? :o

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:05

Vond het een heel mooie cross, mooi aangekleed.
Leuke uitdagingen,..

Ons verslagje:

we hebben fijn gecrosst :D .

alhoewel het eerst niet zo lekker liep allemaal, dressuur was ik 20 minuten eerder aan de beurt, zat er net op, want moet niet zo heel lang losrijden. Had nog nauwelijks gegaloppeerd, maar ja, ben maar gestart, moest en het liep in de proef toch erg fijn (uhm,... misschien vaker zo doen? :+ :D ) had 191 punten, blijjjjjjjj (is voor ons nl veel :-). Toen springen, hadden we gekeken of dat ook inliep maar deed het op dat moment niet. Dus met genoeg tijd naar het springen, dachten we (was nr 74), dus kom van de trailer rustig stappend aan komt Jitske nr 70 erlangs: hey nummer 71 zit er al in hoor, ik schrok me rot.. gelijk aangalopperen paar keer steiltje, oxer en erin, gevolg een balkje OP 3 OOK )wat is er toch met die hindernis :+ , vond m niet bijzonder, dus helaas.
Maar was al blij dat ie uberhaupt sprong zonder fatsoenlijk losrijden. Braaaaaaaaaaaaf paard. :D

Hartslag 68 na springen en 64 na cross :+

Toen het leukste, de cross. Zaten wel een paar uitdagingen in, hoge afsprong, smalletjes, en WATER (met heeeeeel veel steile bulten onderweg) maar eerst steile bult op en dan naar beneden water in en dat vindt ie zoooooooo eng,.. hij was bang, merkte het op de bult maar heb hem er gewoon naartoe gepraat, flink aangemoedigd :-) uiteindelijk erin gedraafd, beetje kijkerig maar wel mooi door, dus helemaal gelukkig na de crosslessen van laatste 2x :( .
Grote voerbak (edit: kruiwagen lees ik net hahaha) oid gesprongen voor de waterbak, kolossaal ding,.

Uiteindelijk 5e prijs :-) en vooral heeel trots op Prins :-)
(en een beetje op mezelf omdat je toch weer enge/moeilijke dingen gedaan hebt haha)

Nou Inge: je was een topgroom, voorlezer, mentale ondersteuner (hahahaha) bedankt! En het was erg gezellig :-) Tot de volgende keer :-)

Was een hele leuke dag!

Op naar Westerbork

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:55

Jaaah, gespot!

Afbeelding

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:01

leuke foto!! Was jij nummer 75? want dan was je na mij :-)

pff geen hele charmante foto's maar ja, lach wel (en prins ook lijkt het wel hahaha) :-) hahaha..

Afbeelding
Afbeelding

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 14:19

Laatst bijgewerkt door Elise_K op 05-04-09 14:21, in het totaal 2 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 14:19

Leuke foto's hier :j

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten en prijzen. En voor Kennedy een :(:)

Mijn vorige paard Calypso ging in de L foutloos rond. :D

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 14:20

Ook netjes, van Calypso! :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 14:36

Frits heeft zijn debuut vreselijk verknald!

Het was echt Frits op zijn best...
In het topic van lieziej staat het resultaat...

deze foto ziet er trouwens wel uit alsof hij het goed deed
Afbeelding

Maar dressuur was makkelijk: 192 punten
Springen vond Frits ook te makkelijk: foutloos
Cross was vreselijk! Ik denk echt dat wij de slechte van de dag waren...
Hij stond elke keer al 20 meter voor de spring stil en dan wou hij alleen nog maar de bosjes in en stijgeren...
Het ergste is dat hij in de oefencross, drie week geleden in Putten, zelfs sprongen voor de L met gemak nam!
Maar ja deze hindernissen waren "eng"
Hopelijk stelt hij zich volgende week in Westerbork niet zo aan!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 14:41

Nou Bvw, mijn debuut leek toch echt vreselijk op de jouwe := Zelfs op Shetlander hoogte :+

Springen ook foutloos, en ik had Sissi ook stijgerend voor de hindernis. Paar keer flinke klappen op dr achterste gehad, en toen ging het uiteindelijk weer, maar 4 weigeringen... :?

Terwijl bij putten eigenlijk alles wel ging ;)

Veel succes iig in Westerborg dan!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 14:52

Die van mij kan ik dan geen klappen geven, gewoon wachten tot de knop weer op standje 'normaal' komt.
Geef ik hem wel klappen flipt hij nog meer....
Ik vond het trouwens dood eng toen hij boven op de motorcross bulten omhoog ging! Hij zou zo achterover van de bult af kunnen storten....
Hij denkt dan niet na en is op zo'n moment echt een blind paard. Het maakt hem dan niks uit waar hij is. Hij stond bij hindernis drie ook midden in de rimboe te stijgeren, we verdwenen gewoon het bos in...

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:02

Iewl.. Ik hoorde de organisatie ook zeggen, Toen ie met zijn kont naar de hindernis met die strobalen stond van: "Zullen we dr dr uit halen?" "nee, Dat mag nog niet, dit telt nog niet als een weigering" "Nog even wachten dan :+ "

Maar je hebt de waterbak niet gedaan toch? Ben je dan niet gedisqualifiseert? je hebt toch het pacours afgemaakt?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:09

Ik heb het parcours inderdaad afgemaakt, wat dus officieel niet mocht, maar of ik er nou langs wou óf er overheen, hij wou toch niet zolang de knop op "dwars" stond...

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:13

En nog nice pictures van mijn crosspeerrd :D
Afbeelding

Afbeelding

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:18

leuke foto's!
Jullie gaan ook lekker de waterbak uit :D

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:26

Reed hier iemand met een haflinger mee gisteren ?
Daar heb ik nog een foto van :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:30

Hier iemand met een superdebuut :D

Vandaag voor de eerste keer L paarden gestart. Dressuur was ik niet zo tevreden, veel spanning en hij galoppeerde me in de draf nog een paar keer aan. Toch nog 183 punten.

Daarna springen, hij was erg fijn te rijden in het parcours en we kwamen rond zonder fouten. Heerlijk foutloos en voor mijn gevoel bijna perfect gereden.

Daarna richting de cross. Ik zag zelf toch wel wat op tegen het einde van de cross. ( picknicktafel). Eenmaal van start pakte Undercover echt super aan. Hij snapte precies wat ik bedoelde. Eerste afsprong ging fijn, toen richting ooievaarsgat. Mooi opgevangen en heel rustig naar beneden. Lekker verder gereden, af en toe wat opvangen, want Undercover was wel heel enthousiast.

Daarna 2e afsprong ( de crossbaan weer in), hij liet zich heel mooi zakken. Toen richting de 2 heggetjes schuin achter elkaar, kon ik fijn in 1x pakken door vrij schuin aan te rijden. Paddestoelen en picknicktafel leek voor Undercover niets voor te stellen. Hij had er zo'n zin in! Toen naar het huisje en heerlijk foutloos gefinisht. Wel wat buiten de tijd, maar heb gewoon normaal gereden. ( voor zo'n eerste keer)

Uiteindelijk 7e plaats in ring 2. Dus helemaal tevreden en de eerste 2 winst in het L is binnen.