[SGW] Te entousiast

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:48

Klopt maar dit houdt wel in dat het merendeel van alle pasoabitten die in de kast liggen, niet meer gebruikt mogen worden ;)

Lielle

Re: Te entousiast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:48

dat vind ik twijfelachtig. Er staat nl dat je bij een bit met meer ringen alleen de eerste ring mag gebruiken.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:51

Met mijn jonge paard oefen ik samen met mijn instructeur op de controle. Hij heeft nl ook de neiging om als hij de hindernis 'kent' er als een raket op af te schieten (paard dan, niet de instructeur :P ). Ik doe dat in de gewone springles en ga steeds halthouden en achterwaarts tussendoor. Mijn instructeur loopt dan voor de hindernis langs om hem af te remmen. Tussen 2 hindernissen met 4 galopsprongen ga ik steeds halthouden na de eerste en dan in een drafje over de 2de. Net zolang tot hij vanzelf terugkomt en ik hem aan een los teugeltje naar de tweede kan laten lopen. Kwestie van heel veel oefenen, bit heb ik nog niet veranderd, want ik wil niet dat hij angstig wordt op de sprong. Hij moet nl wel mooi blijven bukken en de sprong afmaken en dat kan alleen als ze uit relatieve 'rust' springen.

u_nnamed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:56

dus als je nu een pessoa bit hebt mag je hem alleen met een verbindingsriempje op de grote ring en de eerste ring eronder rijden..??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:59

zo staat het in het nieuwe springreglement dat per 1 april ingaat en dus ook voor de cross geldt.

u_nnamed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:01

oke bedankt

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:16

Ik heb ook het probleem dat mn pony te enthausiast wordt met buiten galloperen en met springen enzo, en heb er nu een pessoabit inhangen, en dat werkt echt super! 1 ophouding en ze stopt.
Ik zou zeggen; probeer het gewoon een keer met een pessoabit ;)
Succes!