Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar ik merk dat veel jonge paarden en pony's crossen veel makkelijker doen dan springen, dus laat staan eenL parcours..
En daar zou je eisen aan moeten stellen. 

rowo schreef:@ sgwuppie: ik persoonlijk vind dat jij erg vroeg bent begonnen met crossen. En dan doel ik op de leeftijd van je je paard. Maar daarnaast vind ik wel heel erg dat het eraan ligt wie erop zit. Jij hebt al erg veel ervaring, maar hoeveel hebben dat er niet. Soms is het zwaar bedroevend. EN een erg jong paard, EN iemand die er totaal geen kaas hebben gegeten.
Daar krijg je ongelukken van....

pol013 schreef:Ik ben er (voor me)zelf ook niet helemaal uit wat de regels dan wel moeten zijn. Aan de ene kant heb je
Veiligheid
Paarden moeten beschermd worden tegen idioten die ze door een cross jagen zonder voldoende voorbereiding en controle. Ieder ongeluk wat gebeurt door onkunde is er 1 teveel.
plezier voor de paarden
Ik ben ervan overtuigd dat je heel veel paarden blij zou maken met een sgw. Verschillende disciplines in een leuke omgeving. Blije paarden die eens wat andere mogen doen dan hun rondje in de bak: Ook dat vind ik welzijn.
Je moet naar mijn idee dus wel regels hebben maar waar leg je die grens? Of moet je het helemaal anders aanpakken dmv trainingen en lagere klasses?
Bdressuur+5 & BBspringen+5 & een kwalificatie systeem waarbij je eerst bijvoorbeeld 3 oefencrossen/ trainingen onder begeleiding gereden hebt--> BB SGW.
Begeleiders aan te wijzen door de knhs.
organisatorisch natuurlijk weer verschrikkelijk lastig.
rowo schreef:Ik ben geen voorstander van crossen met 4 jarige paarden. Ook 1* voor 6 jarigen vind ik eigelijk absurd.
Jij weet waar je mee bezig bent, maar hoeveel weten dat niet en gaan kwakkeloos met een jong paard de cross in. Daar vind ik dan echt niks
meestal gaat het wel met (eraf) kwakken gepaard
rowo schreef:Ik ben geen voorstander van crossen met 4 jarige paarden. Ook 1* voor 6 jarigen vind ik eigelijk absurd.
Jij weet waar je mee bezig bent, maar hoeveel weten dat niet en gaan kwakkeloos met een jong paard de cross in. Daar vind ik dan echt niks

Lielle schreef:rowo schreef:Ik ben geen voorstander van crossen met 4 jarige paarden. Ook 1* voor 6 jarigen vind ik eigelijk absurd.
![]()
meestal gaat het wel met (eraf) kwakken gepaard