[SGW] Beroep combineren met SGW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nelis

Re: Beroep combineren met SGW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:52

ik zie heel verschillende beroepen! leuk!

ik werk rond de 45 uur per week als indoor sales medewerker bij een internationaal transport bedrijf.

in de weekenden werk ik meestal ook nog een nacht in een kroeg hier in de regio.

daarnaast ben ik vooral mama van mijn 3 jarige zoontje en single, gelukkig is mijn mama een super oma en helpt me altijd waar ze kan als ik trainingen en wedstrijden heb.
Als het van de zomer lekker weer is gaat de kleine mee op cross.

op dit moment heb ik 1 paard waar mee gesprongen, dressuur en cross gereden wordt.
Vanavond ga ik een 2e ophalen, dus dat wordt drukker maar dan komt de combi van longeren en rijden meer aan het bod :+

ik betaal alles zelf, en vandaar dat ik ook bij werk. :P

mijn baas is wel heel schappelijk als ik is een dagje vrij wil etc, maar probeer eigenlijk altijd zo te plannen dat mijn trainingen etc niet in hetgedrang komen met kind , werk etc.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:01

Valt me op dat iedereen eigenlijk weinig vrije tijd overhoudt :+

Ik werk sinds een aantal maanden in een ruitersportzaak 8-) Nieuwe spullen voor m'n paard zijn dus nooit een probleem :D
Ik werk 40uur in de week, waarvan ook bijna elke zaterdag. Op woensdag ben ik meestal vrij en dan heb ik wel wat meer tijd.
De meeste wedstrijden hier in België zijn op zondag, dus dat is eigenlijk nooit een probleem om te kunnen gaan.
Ik heb 1 paard waar ik dus dressuur mee rijd, mee spring en mee cross. Ik heb zelf een vrachtwagen, waarmee ik overal naartoe rij :Y)
Verder woon ik nog gewoon thuis, dus het meeste van mijn geld gaat gewoon naar mijn paard :j

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:11

Ik heb dat ook :)

Ik werk als vrachtwagen chauffeuse ben smiddag's op tijd klaar
paard rijden :) vriend lief woont op goereeoverflakee dus allen het weekend zien we elkaar, met wedstrijd blijft hij of thuis of hij gaat mee :D

Ik betaal ook alles zelf :+

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 23:14

Hier wordt het nu toch echt allemaal wat moeilijker te plannen :o

Ben inmiddels student af en aan het werk als zaalarts. We draaien toch al snel werkweken van 50-60 uur en dan heb ik het nog niet over de twee uur reistijd per dag.
Paarden in conditie houden is geen punt, springen is wat lastiger omdat het altijd donker is...Grootste probleem nu is het grote aantal weekenddiensten door onderbezetting. Ben van de 10 weekenden gemiddeld 5 keer aan het werk en ruilen ed lukt niet.

Springen wil ik wel blijven doen, maar voor het crossen en de training daarvan heb ik eigenlijk gewoon te weinig weekenden over.
Ach, je weet toch dat je opleidingstijd tropenjaren zijn. Misschien komt het er over een jaar of 6 weer van om het crossen op te pakken :+

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:03

Blijft moeilijk om keuze's te maken he, tussen werk en hobby zeker als je beide zo graag doet....
Ik ben altijd blij dat carnaval en eventing te combineren zijn, want dat zijn mijn hobbies!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:54

Dat zou inderdaad een ramp zijn, dat werd moeilijk kiezen anders!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:27

Haha idd, tis niet zo makelijk en vriend baan, en paard :+ en een wedstrijd schema

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:06

Ik ben 23 en sinds september fulltime aan het werk in de marketing/sales, dus 40 uur. We hebben nu sinds kort flexibele werktijden, dus als ik goed plan en mn uren verdeel kan ik om 16 uur richting huis.

Mn paard staat in volpension en komt elke dag in de wei, dus als ik een keer een dagje niet kan is het geen ramp. Daarnaast kan ik hem tegen betaling laten longeren.

Ik betaal zelf de DA kosten, hoefsmid, wormenkuren en de helft van de stalling. Lessen, wedstrijden en lidmaatschap betaal ik inmiddels ook zelf. Ik heb 1 keer in de week springles (club) en 1 keer in de 2 weken prive dressuurles.

Gelukkig hele behulpzame ouders die mn paard nog wel van of naar de plaats van bestemming willen brengen als ik het anders niet kan redden.

Daarnaast heb ik natuurlijk mn vrije dagen die ik kan gebruiken voorbijvoorbeeld een vrijdagmiddag. Maar ben blij dat de dagen nu wat langer worden, met kunstlicht is ook niet alles!