[SGW] New Airoflow x-country, zitten ze goed? Foto's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:26

Niet anders dan waar de TS het over heeft.

Diva

Re: New Airoflow x-country, zitten ze goed? Foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:41

Die plaat moet wel voor maar ik dacht ondersteboven andersom (niet goed gekeken ivm het klitteband), maar ze zitten idd wel goed. Aleen te lang waardoor het ook 'raar' staat.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:07

Jij bent echt koppig zeg :+ Al die eventingruiters op het forum doen het dus fout? Wie zouden er nou meer verstand van hebben: Jij of de rest? Waarschijnlijk heeft NEW je per ongeluk een plaatje van de voorbeenbeschermers gestuurd, niet van achter. Ik heb de NEW X-Country Lite, maar die worden precies hetzelfde bevestigd als de NEW Airoflows.

edit: Als ik er aan denk zal ik zondag een foto maken van mijn beschermers om Vorstin.
Wat zou de plaat eigenlijk voor zin hebben aan de binnenkant? Het steekt alleen maar extra uit, waardoor paarden gaan strijken. Hoe de beschermer hoort te zitten, zit er aan de binnenkant wel bescherming (een lang gedeelte), maar niet extra verhard. Deze beschermers zijn om te crossen, waarom zou er dan een plaat aan de binnenkant van de benen moeten zitten? Is het niet veel logischer om de plaat aan de voorkant te hebben, voor als een paard een vaste hindernis raakt?

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:28

Snoekiej schreef:
Jij bent echt koppig zeg :+

Heb je het tegen mij? Ik schrijf toch dat ik niet goed gekeken heb en ze wel goed zitten? Hoef je niet direct zo uit te vallen... (een foutje is menselijk én ik herstel me en schrijf dat ik niet goed gekeken heb)

Ik heb idd een foto staan waar ze fout omgedaaan zijn in dat verkooptopic. Heb daar toen niet gelet om hoe ze 'om' zaten op een plaatje, maar alleen naar het model (air en achterbenen) gekeken, omdat het al zo moeilijk was een foto ervan te vinden. :o

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:33

Sorry, ik bedoel natuurlijk Jenny. Was vergeten het erbij te zetten :o

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:04

Ik dacht al Y;(

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:49

En bedankt ;)

Dus de eind conclusie is dat jij het goed doet. En alle verkooppunten waar we foto's van hebben doen ze fout om. Ook goed. Ik ben om :D

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:19

Afbeelding

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:51

Nou, duidelijker kan niet volgens mij :)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:25

idd. NATUURLIJK moet de harde plaat aan de VOORKANT van het achterbeen.
Het lijkt mij ook raar dat een dressuuramazone ons als ervaren eventers gaat vertellen dat wij de beenbeschermers, die speciaal zijn ontworpen om het been te beschermen tegen het aantikken van de hindernis, verkeerd om doen. Bovenstaand plaatje (van Merens) bewijst toch ercht dat alle eventers het wel degelijk goed bevestigen!!!!!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:28

Jongens hi hi we hebben het hier niet over crossbeschermers maar pijpkousen :D En bij pijpkousen zit de bescherming aan de binnenkant van het been (zie de vele foto's van de handelaren). Ik schreef al eerder dat het een communicatiestoornis is. Ik (en New) ga heus niet betwisten dat crossbeschermers moeten zoals jullie zeggen :o

Althans TS schreef mij in een pb dat ze precies dezelfde heeft als ik. Op haar foto's kan ik het niet goed zien. Ik heb de New Airoflow Cross Boots pijpkousen. Maar die van TS schijnt wel een nieuwe versie te zijn.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:59

Die dingen heten NEW Airoflow Cross Boots, en jij gaat mij vertellen dat het geen crossbeschermers zijn? :roll:

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:04

Snoekiej schreef:
Die dingen heten NEW Airoflow Cross Boots, en jij gaat mij vertellen dat het geen crossbeschermers zijn? :roll:

Jeetje wie is hier nu eigenwijs :+ Kijk maar op de sites van de winkels/fabrikant... Dit model staat bij pijpkousen. De harde plaat is ook niet zo hard als bij crossbeschermers. Vandaar dus ook dat er plaatjes bij staan dat het verharde gedeelte aan de binnenkant hoort :P

En nu stop ik hier echt mee hoor..

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:13

Tja....... meningen zullen altijd verdeeld blijven maar zolang we zelf maar weten hoe ze om moeten is het prima.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 21:34

Afbeelding

DIT zijn dus niet MIJN boots, maar dit zijn wel de boot waarbij het 'verharde' gedeelte aan de binnenkant zit > N.E.W. Airoflow Brushing boots!
MIJN boots heetten > CROSS country boots... en daar zit dus een plaat in en de beschrijving halverwege de pagina zat bij mijn boots en engels is misschien moeilijk, maar FRONT betekent aan de voorkant.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:58

De TS heeft het over een heel ander model beschermers ;)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:32

workshop "hoe doe ik mijn crossbeschermers om?"
een idee :-) haha

moet zeggen dat ik met mijn News ook even stond te kijken de 1e keer,... maar even logisch nadenken en je komt er wel uit met die harde plaat,.. :-), even spieken bij anderen :-)

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:50

ze lijken te groot.
het paard heeft natuurlijk wel gewrichten die hij makkelijk moet kunnen bewegen
en als daar iets omheen zit kan hij zijn passen niet goed nemen.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:16

Hihi leuk topic ;) Met als conclusie:
Ze zitten niet goed omdat ze niet passen :D

Veel plezier met je crossen nog!!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:04

haha ik heb deze door de staldienst ook eens om laten doen toen Tal wat fris was, ze hebben met 4 man zitten kijken hoe om nu goed was. TS heeft ze goed maar idd te groot.
@ Jenny, dat het foto's van de leverancier of verkooppunten zijn zeg niets maar dan ook helemaal niets! Foto's wordne vaak gemaakt door een bureau dat net aan weet wat de voorkant van een paard is. Je wil niet weten wat voor een komische foto's van bandages, transportbeschermers of andere dingen bestaan. En ja, ik spreek uit ervaring want heb zelf jaren voor een importeur gewerkt en foto's en advertenties was onderdeel van de job. Dus al pluk je een foto van de site, het wil nog steeds niet zeggen dat het goed zit....