[SGW] DE cross van het jaar 2008

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

taormina

Re: DE cross van het jaar 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:01

Met stip op 1:Hattem

Een hele mooie,technise cross.Je kon de paarden mooi in het ritme door laten galoperen.De hindernissen waren mooi in herfststijl aangekleed.Niet een rare kleurige poespas.
Afwisselend landschap,geen mul bouwland.
Hij was behoorlijk pittig maar dat mag wel voor het eind van het seizoen.

De dressuur was op grasbodem,was wat drassig maar daar kan de organisatie niet wat aan doen.
Start en finish naast elkaar is ook altijd erg fijn.

Een compliment voor de organisatie ze hebben een prima overnachting voor mij en mijn paard geregeld.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:32

taormina schreef:

Een hele mooie,technise cross.Je kon de paarden mooi in het ritme door laten galoperen.De hindernissen waren mooi in herfststijl aangekleed.Niet een rare kleurige poespas.

De dressuur was op grasbodem,was wat drassig maar daar kan de organisatie niet wat aan doen.

Een compliment voor de organisatie ze hebben een prima overnachting voor mij en mijn paard geregeld.

Ze konden er idd niets aan doen dat het drassig is, maar het is altijd wel fijn als een losrijterrein gemaaid is. Die merrie van mij was alleen maar over de hoge planten aan het springen haha. Knipoog
en in de B was de ring naast een huis waar ze aan het verbouwen waren... Vooral voor jonge en onervaren paarden is dat erg spannend!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:41

Ik heb vietlanden, maarsbergen en lisse gereden.
Vlietlanden: Vond ik echt heel leuk, mooie omgeving en idd goed bereikbaar voor publiek. Sfeer vond ik daar ook erg leuk.
Kom daar ook zelf uit de buurt dus veel mensen die ik kende. Idd jamer van de kleine inrij terreinen maar dat heb je met weinig ruimte.

Maarsbergen: We waren zelf te laat dus heel erg gestress, moesten we ook nog een stuk lopen naar het terrein.
Kalkoenen die niet paste, verkeerde beugelriemen mee en nog meer gedoe wat gewoon lekker was voor de stress.
Vond het wel erg goed geregeld, heb ook goed kunnen inrijden. Cross vond ik ook heel mooi, was vergeleken met vlietland en stuk hoger en moeilijker.
Maar dat vond ik juist wel erg leuk. Ook de 2 keer waterbak vond ik wel erg leuk.

Lisse: S'ochtends nog naar school, snel gehaast. Gelukkig in de buurt.
Ook weer de slechte parkeergelegenheid, ook weer ruimte gebrek.
Niet op gerekend, dus weer als een soort idioot het parcour gelopen.
Bij lisse stond er alleen geen ringmeester. Had zelf geen tijd bij me, dus ben op de gok wezen kijken bij welk nummer ze waren en toen moest ik meteen starten.
Vond ik wel een beetje slecht, wist ik ook niet van te voren.
Vond lisse ook wel erg leuk, al die slingerpaadjes, vond de hindernissen niet echt speciaal meer, zat voor mijn gevoel weinig uitdaging in.
Niet moeilijk aan te rijden, heel overzichtelijk en gewoon heel erg laag.

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:49

Jiska schreef:
taormina schreef:

Ze konden er idd niets aan doen dat het drassig is, maar het is altijd wel fijn als een losrijterrein gemaaid is. Die merrie van mij was alleen maar over de hoge planten aan het springen haha. Knipoog
en in de B was de ring naast een huis waar ze aan het verbouwen waren... Vooral voor jonge en onervaren paarden is dat erg spannend!

Ik wil er graag even op reageren,het is natuurlijk onze eigen wedstrijd.Het was inderdaad een verassing dat ze het huis aanliggend aan het terrein aan het verbouwen waren.We hebben dit proberen op te lossen door de ring te wisselen met de naastliggende zodat het iets verder uit de buurt was bij het getimmer.Er was geen klasse B in Hattem.
De boer die het weiland pacht wilde het op het laatste moment niet gemaaid hebben omdat hij het nog wilde inkuilen.Vonden wij ook jammer.Maar met een SGW ben je altijd afhankelijk van eigenaren en/of van pachters van terreinen die hun grond beschikbaar stellen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:37

Ik heb dit jaar maar 2 gereden, Nijeberkoop en Westerbork
Ik denk wel dat ik Nijeberkoop de mooiste vond, was veel meer sfeer enzo Ja
Westerbork was ook niet slecht, maar daar was iedereen een beetje op zichzelf had ik het idee Ja

Het inrijden voor dressuur was in Westerbork jammer. Er was te weinig ruimte met te veel mensen. De inspringbak was te zwaar, jammer dat dat op zand was.
Cross zelf was wel mooi, makkelijk gebouwd

Nijeberkoop had inrijden goed, met een voorterrein
Jammer van het lange gras.
Parkeren was in Nijeberkoop ook goed
Springen was ook goed (nadat de inspringplaats gewijzigd was)
Jammer van het smalle strookje bij het inrijdencross, maar daar hoef ik nog maar 1/2 keer te springen
Cross zelf was ook mooi

Marleen_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 09:28

Voor mij was de beste cross die van Diepenheim.
En waarom?? gewoon omdat ik daar mijn eerste winstpunt behaalde.... Clown

Ik heb nog maar 2 crossen gereden, dus echt veel oordeel over de beste cross qua organisatie heb ik niet.
Wel weet ik dat er achter elke cross een gigantische organisatie moet zitten! Het is vaak nog veel meer dan dat je van de buitenkant kunt zien.
Klasse!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 09:47

Ik heb dit jaar 2 crossen gereden (de eerste twee voor ons Lachen ). Maarsbergen en Gorssel.

In Maarsbergen vond ik de sfeer echt geweldig, mooi ruim op gezet, prima bodem bij het springen, de dressuur en in de cross ondanks het slechte weer op zaterdag. Jammer dat het ver uit elkaar lag, maar op zich alles super geregeld. OK dan!
Lastige cross, maar prachtige hindernissen.

Gorssel was wat simpeler, maar het liep soepel. Ook hier was de bodem verder prima.

Dus voor mij springt Maarsbergen eruit tov Gorssel, vooral door de sfeer en de mooie aankleding.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:07

Voor mij op volgorde is het:
1. Bathmen (M): Mooie eerlijke cross met een paar uitdagende stukjes. Lange lijnen maar ook punten waar het paard er goed bij moet zijn. Veel afwisseling en leuk aangekleed. Wat minder was de wat zachte bodem(en molshopen waar mijn paard overheen sprong) bij het losrijden van de dressuur. En de zachte bodem bij het springen die toch wel slecht werd. De uitslagen waren erg snel bekend en de prijsuitreiking was daardoor ook mooi vlot. Organisatie was dus top!

2. Hattem(M): Hele mooie uitduigende cross. Dressuur terrein van het inrijden niet fijn met lang gras en sprieten erin. Daarbij was de ring erg drassig en was er niet over de hoefslag meer te rijden. Organisatie verliep netjes.

3. Gorssel(M): Fijn te rijden cross met lange lijnen. De dressuur is op een goed terrein en het springen ging ook best aardig op het land. Het heeft niet mijn voorkeur op zand maar het hield zich goed.

4. Wieringerwerf (M): Mooie cross voor de eerste keer M. Fijn dat de prijsuitreiking tussendoor is. Jammer van het inrrijden van de dressuur. Dat is altijd erg zacht gras.

5. Westerbork (L): Opzich nette cross. Weinig echt speciaals. Mooie inkomer voor een nieuw seizoen.

6. Nijerberkoop(M): Veel lange lijnen afgewisseld met kleine bosjes. Persoonlijk vond ik veel te veel dubbel sprongen. Inrijden dressuur was niet echt handig. Springen was(als het liep) wel goed. Prijsuitreiking duurt(mede door noordelijk kampioenschap, en veel starts) lang.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:56

Voor mij was dat in 2008 toch wel Barchem.
Alles begon lekker op z'n plek te vallen.
Qua uitstraling vond ik Maarsbergen toch wel erg mooi.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:25

Helaas niet op volgorde van beste score, kan niet kiezen Clown . Vond eigenlijk alles prachtig en respect voor de organisaties! Haha!

Voorjaar:
Markelo
Goede organisatie, springbodem was erg zwaar en het parcours voor cross begrippen nog aardig aan de maat. Leuke cross, keer wat anders met de motorcrossheuvels erin. Weinig stukken om lekker te galopperen. Maar een zeer leuke wedstrijd.

Westerbork
Beetje rare dressuurjury maar verder geen minpunten. Goede bodem overal, leuk springparcours, organisatie goed en een afwisselende cross.
Volgend jaar dus weer!

Maarsbergen
Super mooie omgeving! Springparcours was wel erg laag en jammer dat alles zo ver uitelkaar was.
Prachtige cross ook, met de nodige uitdaging.

Najaar:
Gorssel
Erg leuke ontspannend wedstrijd! Lange cross maar heerlijke stukken om te galopperen. Hele geschikte cross om een klasse hoger te gaan.

Neede
Dressuur losrijden vond ik wat minder, maar ring was goed. Leuk springparcours en strodorp. Cross ook erg mooi, wel donkere start naar hindernis 1 toe. Ook geen min punten eigenlijk. Goede organisatie.

Vasse
Tja, Vasse. Vorig jaar vond ik het al niet zo maar toen was mn 2e cross. Maar dit jaar was het toch ook niet geweldig. Natuurlijk hadden ze het weer tegen maar er was ook gewoon geen sfeer. Alles veels te ver van elkaar, beetje amateuristische organisatie. Moeilijk uit gelegen maar voor mij geen Vasse meer.

Barchem
Natuurlijk denk ik met een super gevoel terug aan Barchem maar ook zonder die uitslag was het gewoon een prachtige wedstrijd.
Goed dressuurterrein, leuk springparcours en een mooie uitdagende cross. Eigenlijk geen minpunten dus!

Diepenheim
Helaas niet mogen crossen hier, maar goede organisatie. Mooi dressuurterrein en een hele uitdagende cross met voldoende alternatieven. Hele mooie aankleding en ook de binnenbak zag er super uit. Alles was mooi vlot achter elkaar (net als vorig jaar). Volgend jaar dus zeker weer.

Bathmen
Ontzettend jammer van de springring en dat ze met de prijsuitreiking B paarden wachten tot dat ze de L ook af hadden. Verder echt super, mooie cross en aardige mensen.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:02

nog ff een opmerking op mijn lijstje...

update na Bathmen... Bathmen komt voor mij op een gedeelde 2e plaats met Ysselstein, goede organisatie, mooie accomodatie, springen was misschien iets glad maar dat was bij meerdere crossen dit jaar. De cross vond ik uitdagend en afwisselend.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:02

Ook ik heb dit jaar weer lekker wat crossen mogen rijden! Allereerst ben ik heel blij dat ze nog worden georganiseerd, met dat vele werk! Dus mijn complimenten voor de wedstrijdorganisaties en de mensen die erbij hebben geholpen.
Ik vond Barchem toch wel erg mooi om te rijden, dressuur tereinen waren netjes, springen ook en de cross was mooi en uitdagend!
Maarsbergen vond ik wat betreft de cross ook erg mooi, maar toch wel behoorlijk pittig! En de verschillende onderdelen lagen wel ver uit elkaar.
Gorssel kon je mooi doorgalloperen en met het springen op het maisveld was het ook veel beter!
Neede was weer een mooie cross en ik vond het wel fijn om zo vanuit het bos te kunnen starten.
Westerbork was een mooie cross aan het begin van het seizoen.
Diepenheim had ook weer een mooie cross neergezet, wel jammer dat het springterrein zo slecht was, maar daar kon de organisatie ook niet zoveel aan doen.
Hattem vind ik altijd leuk om te rijden, het is toch vlakbij en altijd wel een leuke cross.
Heino is altijd een geslinger, maar toch ook wel weer leuk om te rijden. Je weet eigenlijk van te voren al wat er staat, maar is altijd wel netjes georganiseerd.
Vasse vond ik wel mooie hindernissen hebben staan, maar de bodem was op dat moment wel heel slecht.
Markelo vond ik de bulten over het crossterrein niet echt fijn rijden, maar voor de rest was het wel een leuke cross zo voor de eerste keer.
Ik kan eigenlijk gewoon niet zo goed kiezen tussen de crossen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:28

Gorssel vond ik dit jaar wat minder. De cross opzich was wel mooi. Behalve de eerste hindernis vond ik geen fijne sprong om mee te beginnen. Ook met de uitslagen dat ze het bij de B Paarden verkeerd berekenden, dat ze dachten dat je 20 sec. voor en NA de optimale tijd binnen mag komen. Wat dus niet zo is. Waardoor alles opnieuw berekent moest worden. Beetje slordig. Maar foutjes gebeuren.

Nijeberkoop vond ik weer een fijne cross om te rijden. Dit was mijn eerste L cross en vond het een fijne cross om mee te beginnen. Leuke afwisseling van hindernissen en mooi terrein.

Wieringerwerf vond ik ook een hele mooie cross dit jaar weer. De hindernissen waren fijn te springen etc.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:19

Allereerst, mijn complimenten aan de organisaties en iedereen die de crossen mogelijk heeft gemaakt. Toppie OK dan!

Met grote voorsprong, de winnaar is.. de Vlietlanden!!
Dresuurterrein was goed geregeld, vlakbij de trailers. Springbodem was goed, en de cross vond ik erg leuk en afwisselend! Heel knap dat er met zo weinig mogelijkheden zo'n mooie cross kan worden neergezet! De organisatie was goed geregeld, en de sfeer was ook gezellig Lachen Ik vind het super dat je als toeschouwer zo veel hindernissen kunt zien!

Op nummer 2.. Princenhage
Dressuurterrein was heel fijn. Springterrein was ook goed, en er stond een mooi parcours. De cross vond ik ook erg mooi, lekker gevarieerd in landschap en ook uitdagend. Organisatie was niets op aan te merken Lachen

Nummer 3: Etten-Leur
Dresuurterrein was goed, springterrein ook, en de cross vond ik ook mooi. Het landschap was gevarierd, net als de sprongen. De toeschouwer kan ook redelijk wat hindernissen zien. Organisatie was goed geregeld!

En als laatste eindigt.. Lisse
Dressuurterrein was slecht, het veld was zwaar en onregelmatig. De losspringbodem was zwaar, maar het parcours zelf was goed. De cross vond ik erg bochtig, en jammer dat die waterbak zo ineens op een open plek ligt. Ook alleen maar bos, en niet zo gevarierd in hindernissen. Maar ik weet dat er weinig mogelijkheden zijn, dus complimenten voor de organisatie!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:05

Leuk om te zien dat de smaak betreft crossen erg divers is Haha! Iedereen heeft zo zijn eigen belangrijke punten... grappig!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:43

Inmiddels ligt dit topic al een tijdje stil. Vandaar een slotje.