[SGW] Cross Stal de eik - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naooom

Re: Cross Stal de eik - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:10

Oh oke, dat dacht ik

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:12

Geef niks;)

Ik was samen met calippo en zijn ook samen weer weg gegaan.. MIsschien mensen die op zelfde veld stonden wij hadden onze paardjes in paddockje staan.. dat waren wij dus haha..

XMrliess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 20:21

MSophie schreef:
Ik had rugnummer 78 Lachen

Ja met cross zag sophie de eerste hindernis en ze keerde zo om Bloos oeps haha..

Ohh ja er reden zoveel mensen in de bak dat ik soms niet kon zien of er mensen van bokt waren HAHA
Misschien volgend jaar een naamkaartje op je cap met bokt erop:P ghehe.

ja, dan reed ik achter je ! Lachen Nummer 79 startte namelijk niet.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:05

ok haha dan was jij 80.. pff kan best dat ik je heb gezien:$ maar er reden ZOVEEEL mensen ..
mijn pony deed overigens 2 x weigeren bij het inspringen:P maar goed ze kan het wel dus ff doorgegaan..

Reed jij op een groot paard.. er was er namelijk 1 in de inrij ring die reet op groot voskleurig paard die over hindernis van 40 cm sprong alsof het 80 was...

waanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:07

Die bitloze shetjes waren van ons, samen met de merens die alleen de dressuur meedeed dit jaar. Leuk dat er dit jaar meerdere bitloze ruiters waren.

groetjes Jolanda

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:11

Wat ontzettend leuk waanders Lachen Jullie reden met stalhalster zo ben ik ook ooit begonnen zo gaaf dat er idd meer bitloze ruiters waren.. Wij kregen veel reacties van Ohh kijk die of Hoe kun je daarmee sturen.. Ach ja :p toen ik sophie over een hindernis stuurde snapte het wel of niet :p dat weet ik niet maar ze zagen in iedergeval dat het lukte!!

waanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:18

Hoi Sophie,

Ja de meiden hadden veel lol met de shets, zelf was ik met een merens die reed ik met bitloos hoofdstel, dressuur ging niet zo goed , hij loopt normaal altijd voor de kar, maar was wel leuk. Heb jij met een touwhalster gereden? Dan heb ik je waarschijnlijk wel gezien.

Groetjes Jolanda.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:31

Ja klopt ik reet met touwhalster (zie foto hier iets verder in de topic)

Mijn dressuur proef ging ook vreselijk slecht.. Wij doen altijd buitenrijden en springen en geen dressuur hihi.
Gaan we wel mee bezig maar wel op heeel laag pitje. Ja die merens heb ik wel gezien;)

Jullie stonden bij ons op het veldje volgens mij Lachen
Wel tof dat je je meiden bitloos laat rijden ! over het algemeen zeggen ouders oehh nee dat is veel te gevaarlijk bla bla bla.. Naja what ever;) ik ben blij dat ik het allemaal zonder bit kan ! En vond cool dat jullie mini barefoots hebben;) haha zelf rijd ik ook op een barefoot geweldige zadels !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:34

Jeanine84 schreef:
Voor manege kinderen is het inderdaad leuk!

Maar waar ik mij ook groen en geel aan heb geergerd is de manier van rijden van deze kinderen. En maar trappen, trekken en slaan met de zweep! De ene pony had nog een scherper bit in dat de ander (pelham, stang en trens!) echt verschrikkelijk..Ik had deze mensen niet eens laten starten op deze manier!

Dit KAN niet over onze manegekinderen gaan.
Waar eigenaren zelf mee rijden moet men zelf weten (hoewel ik niemand met stang en trens heb gezien hoor Verward ) maar onze manegekinderen rijden hier ABSOLUUT niet mee. We hebben 1 haflinger op een rubberen pelham lopen (anders wordt het dus inderdaad trekken, en met dit bitje is 'ie fijn en simpel te sturen...), en de rest allemaal op enkel- of dubbelgebroken water- of bustrens.

Bedankt voor jullie opmerkingen over de drukte bij het losrijden, die neem ik mee in de evaluatie. (wil niet zeggen dat alles automatisch doorgevoerd wordt he Knipoog dus je kunt bv aandragen dat de hindernissen in de cross hoger moeten, maar dan zeggen wij duidelijk 'nee'; dit is een wedstrijd voor onze manegeruiters die we OOK openstellen voor mensen van buitenaf. Niet andersom Lachen )
Als je nog meer goede ideeën of verbeterpunten voor ons hebt: graag!

Het uitlopen kwam doordat de binnenring erg ver uitliep in de dressuur. We hadden er veel meer hele kleintjes bij dan anders, en dat heeft meer tijd gekost dan door ons gepland. Hierdoor kwamen we 's middags in de knoei met cross/springen, omdat manegeponies natuurlijk meerdere starts door elkaar heen hebben.
Dit wordt absoluut door ons meegenomen in de evaluatie.

Volgend jaar schrappen we waarschijnlijk de dressuur en gaan we alleen nog crossen en springen, zodat iedereen minder lang aanwezig hoeft te zijn als 'ie dat niet wil en er veel minder wachttijd is tussen cross en springen.
Hiermee hopen we jullie al aardig van dienst te kunnen zijn Lachen

Iedereen alvast bedankt voor jullie input voor de evaluatie, en allemaal weer bedankt voor twee keileuke dagen!

Groetjes,
Dick, Jinke & Sonja
(secretariaat)

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:50

Organisatie was dit jaar weer super Sonja ! Lachen Mijn complimenten , ik kom mooi optijd van start gaan.
Dressuur schrappen is een heel goed plan , de meeste mensen komen toch alleen voor de cross en het springen.

Het enigste minpuntje vond ik de rennende (manege?) kinderen bij hindernis 15. Ik reed langs en ze sprongen opeens uit de bosjes met hun felgekleurde hesjes. Dat vond ik wat minder grappig dan hen Nagelbijten / Gniffelen

Verder vond ik het erg knap dat het terrein er zelfs bij een van de laatste starts nog prima bijlag ! Hebben jullie echt super gedaan. Ik had een beetje vrees voor het heuveltje op in het bos , ook omdat er al aardig wat paarden voor mij van start gegaan waren. Maar zelfs dat was nog perfect te doen !

Ik vond het weer een hele gezellige en geslaagde dag , volgend jaar ben ik zeker weer van de partij ! Knipoog

XMrliess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 07:38

Inderdaad Sonja, super gedaan hoor! Ook de prijsuitreiking deed je erg leuk! Misschien is dressuur schrappen wel een goed idee ja.

Msophie: Nee dat was ik niet, mijne huppelt eerder over hindernissen van 40. Tong uitsteken

waanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 07:45

sophie, gave foto in de cross !
Helaas heb ik met de merens niet gesprongen, was wel de bedoeling maar het liep zo enorm uit. Volgend jaar springen en cross en natuurlijk weer bitloos!!
Goed idee sonja, de dressuur weglaten,was jammer dat het zo enorm uitliep, verder vind ik het heel knap van de organisatie om het allemaal zo te organiseren, petje af!

Groetjes Jolanda.

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:12

Bedankt voor de link Marlies!

Mijn verslagje! Dressuur ging voor mijn gevoel super! we gingen er ontspannen door heen en geen grote fouten Haha! Daarna Commando weer naar huis gebracht.

Volgensmij had hij donders goed door dat hij nog mocht crossen want hij was niet erg blij dat hij weer de trailer in moest. Ach gut Terwijl toen ik hem smiddags ophaalde hij er bijna instormde Vork

Daarna zijn we terug gegaan om de cross te lopen! Die zag er weereens helemaal super uit!
Ik zag nog wel een beetje op tegen de 2de afsprong (uhm volgensmij hindernis 6 of 7 Nagelbijten / Gniffelen )
M'n pony ziet niet goed meer links waardoor hij helemaal geen diepte meer kan schatten.
Maar ook die zijn we zonder problemen door gekomen!
Volgens commando is hoe smaller de paden en hoe scherper de bochten, hoe harder je moet gaan Cool Helemaal geweldig vind hij dat! We hebben super genoten! Volgensmij waren we wel veeelll te snel maar goed Vork Ik was er niet voor de prijzen maar voor de fun Cool
En na de cross liep hij van: Leuk baas! Nog een keer doen!?? Haha! Schijnheilig OK dan!

En daarna springen! Een leuk parcours! Maar voordat hij de ring in moest ging z'n vriendinnetje weg.
Dus iedereen die voor het 70 cm springen een zwart schreeuwend beest heeft gehoord Vork Dat was mijn paardje! Ach gut Eenmaal in de ring was hij overal behalve bij mij. En als hij dat niet op mijn hulpen let en het zelf niet kan zien kan je wachten op een fout Knipoog resultaat 1 balk op hindernis 2 Knipoog
Niet helemaal tevreden over springen maar het was wel weer een goede leer! Haha!

Wat ik wel ontzettend flauw vond is dat er mensen voor gelaten werden met springen.
Ik weet natuurlijk niet met welke reden het gedaan werd maar eerlijk vond ik het niet Vork

Verder was de organisatie weer onwijs goed! Wat ik ontzettend sneu voor hun vond is dat gezeur van sommige deelnemers. Er stond duidelijk vermeld op de site dat de onderdelen uit elkaar liggen. En nog krijgen ze gezeur dat dressuur en de cross te ver uit elkaar liggen.
Als ze dat zo’n probleem vinden doen ze toch niet mee? Het is van tevoren gemeld!

En de uitloop met springen.. tja dat was jammer maar dan kan gebeuren! Kon het secretariaat ook niet veel aan doen!

Wat misschien wel een goede tip voor volgend jaar is om het stukje van de buitenbak naar de binnenbak. (waar ook het juryhokje stond) te sluiten voor publiek. Er moesten zoveel paarden langs en dan plus al dat publiek.Dat je zowel links,rechts, achter en voor je moest kijken of je tegen niemand aan reed.
Al was het wel zo als je aangaf dat je iets meer ruimte nodig had dat het ook meteen geregeld werd Haha! Wat misschien ook goede oplossing kan zijn is de ingang van het springen aan de andere kant te doen . Dat zou de enige opmerking kunnen zijn die ik kan bedenken! Grote complimenten voor de organisatie dus! (En over mijn commentaar over de hoogte van de cross vorig jaar… Ik durf met 100% garantie te zeggen dat ik ze dit jaar perfect vond! Misschien dat ze vorig jaar wel iets lager waren of ik had toen te veel zelfvertrouwen maar dit haar waren ze super! Haha!

Wie deed trouwens de prijsuitreiking? Wat deed tie het geweldig! Onwijs leuk! Echt grote complimenten! Ik mocht trouwens nog een 4de plaats mee naar huis nemen! Altijd leuk! Go jij! Go jij!

ik zal straks nog even een foto + filmpje van ons plaatsen! Wij hebben weer een super dag gehad! Haha!

En trouwens het springparcours en de ideale tijden waren ook super aangegeven!
Als er volgend jaar nog vrijwilligers nodig zijn roept u maar! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:18

Sonja deed de prijsuitreiking Lachen
Ik heb je inderdaad gezien met je schreeuwende pony. Mensen vroegen mij al of het een hengst was ( ik stond bij hindernis twee )

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:29

MariekeB schreef:
Sonja deed de prijsuitreiking Lachen
Ik heb je inderdaad gezien met je schreeuwende pony. Mensen vorenge mij la of het een hengst was

Was dat Sonja?? Bloos! och die had ik niet herkent... Ach gut
Volgensmij stond zij namelijk smorgens ook nog even bij de bak (toen ik aan het losrijden was) en hebben we zelfs nog een praatje gemaakt ROFL

In iedergeval mijn complimenten Sonja!

ohh wat stom van me! Clown Hamer

Jaa volgend jaar gaat of commando of ''zijn'' merrie niet meer mee! Ik ben half doof van hem geworden Clown En voor de andere deelnemers is het ook niet fijn.. Niet dat er ook maar iets kwaads in hem zit maar toch Vork

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:59

Jeanine84 schreef:
Voor manege kinderen is het inderdaad leuk!

Maar waar ik mij ook groen en geel aan heb geergerd is de manier van rijden van deze kinderen. En maar trappen, trekken en slaan met de zweep! De ene pony had nog een scherper bit in dat de ander (pelham, stang en trens!) echt verschrikkelijk..Ik had deze mensen niet eens laten starten op deze manier!

Nou menig manege mag voorbeeld nemen aan de eik, als je even de moeite had genomen en een rondje door de stallen had gemaakt had je gezien dat er geen enkel paardje of pony met een onjuiste optoming stond, zowel zadels als hoofdstellen zien er keurig uit. Ze hebben zelfs speciale ruimtes om ze buiten te kunnen laten lopen zodat ze niet de hele dag binnen staan of alleen maar even in de bak gesmeten worden met elkaar.
Heb de mensen van de manege ook de hele dag door eigenlijk rond zien lopen om een oogje in het zeil te houden en er werden ook opmerkingen gemaakt als er iets niet goed ging of zat.
Ga eens aan de rand van een startkaartenconcour staan en haal daar de mensen met omgekeerde sporen, veel te strakke martingalen, onjuiste optoming, mega bitten en overmatig zweepgebruik er eens uit en mag toch aannemen dat deze mensen meer verstand van paarden en rijden hebben dan de beginnende manege kinderen.
Enne neem aan dat we bijna allemaal begonnen zijn met wapperende beentjes en wiebelende handjes.
Als je een wedstrijd wil rijden waar alles hoger en luxer is moet je voegen bij de club van startkaartrijders.

Nee petje af voor de organisatie!!!
Een gezellig stel mensen op het secretariaat en als vrijwilligers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:26

Dankjewel newton. klopt helemaal. manege pony's en paaarden komen elke dag buiten. zomer en lente op de wei. Einde herfst en winter in de paddocks. Mijn pony heb ik daar staan en die krijgt dezelfde goede verzorging als de manege pony's.
Manege kinderen zitten hele lang aan de longe voor ze los mogen, juist om de wapperende handjes te voorkomen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:26

Nagelbijten / Gniffelen Chantycom ik stond inderdaad om kwart over 7 jouw paardje te aaien in de buitenbak. Ik was net naar de kapper geweest en heb m'n haar weer extreem kort Knipoog

De tip over de andere ingang voor het springen neem ik zéker mee Ja

Overigens wil ik nog wel even benadrukken dat de organisatie natuurlijk véél groter is dan de mensen die jullie op het secretariaat gezien hebben. Ik vond het ook gaaf wat een enorm applaus alle vrijwilligers kregen van de deelnemers voor we met de prijsuitreiking begonnen.
Volgend jaar gebruik ik de microfoon trouwens Haha!

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:27

Sonja misschien nog een tip voor volgend jaar,een toilletwagen of iets dergelijks?
1 Toillet voor zo'n wedstrijd is een beetje weinig.

En weet je of de uitslagen nog ergens op het internet bekend worden gemaakt?
Ik ben zo benieuwd naar mijn cross tijd.

De cross vond ik super,volgens mij zijn er al zat crossen waar je hoger kan springen ik ben dus erg blij met deze lage hindernissen.
En geweldig dat jullie dit voor elkaar krijgen met zoveel vrijwilligers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:53

Er zijn er 2 Knipoog maar ik heb er idd al een aantekening over gemaakt.

Uitslagen komen deze week op internet maar ik weet eerlijk gezegd niet of ze alle punten apart erop zetten of het strafpuntentotaal oid, dat doet de directie van de Eik zelf.
Wij hebben zondagavond alles weer overgedragen tot volgend jaar, doen alleen nog een evaluatie.

irisjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:43

ik heb ook meegedaan! ik vond het zeer leuke evaring!
dresuur liep aardig , werd aan het einde iets te druk. . maar was wel tevreden ik had 224 punten
de cross was ik foutloos viel me 100% mee. springen was ik ook foutloos.
ik ben zeer tevreden Haha!

XMrliess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 17:06

Had je nog een beetje stem over na de prijsuitreiking Sonja ? Nagelbijten / Gniffelen

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:11

Mijn verslagje:

Dressuur ging wel redelijk. Marshall was een beetje gestressd en wilde niet lekker ontspannen. We hadden wel 217 punt.

Springen ging goed. We legden fouloos en nog vrij snel het parcourtje af. (Ik vond het een leuk parcourtje Sonja!! Knipoog) Ik deed 30cm en dat was echt te laag. Volgend jaar ga ik zeker hoger springen.

DE CROSS WAS ZO GAAF! Haha! Marshall had er echt super veel zin in en we gingen zó hard!! We hebben alle hindernissen foutloos gesprongen!! Na de cross was Marshall echt helemaal zwart van de modder. Het was net een varkentje. Ik trouwens ook, want ik had de modder in mijn gezicht zitten Tong uitsteken!

Uiteindelijk ben ik 6de geworden Bloos!

De wedstrijd was goed georganiseerd. Marshall en ik hebben het echt super naar ons zin gehad. Ik kijk nu al uit naar de cross van volgend jaar!!

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:11

Marlies, heb je de foto nog voor mij?

XMrliess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 17:19

Ja, had hem al via hyves gestuurd. Maar ik zal hem hier ook nog even neerzetten Knipoog
Afbeelding

geen super mooie foto, maar beter dan niets toch!?