[SGW] SGW Hattem - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vera_pino

Re: SGW Hattem - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:32

jipje_niekje schreef:
@Vera-pino: Helaas is Jipje al 17 jaar en wordt hij volgend jaar alweer 18, dus of hij de trucjes nog gaat afleren vraag ik me af Tong uitsteken Dit is eigenlijk ook iets van het laatste half jaar ofzo.

Vork 17 al haha lig hier helemaal dubbel dat is geen onervaren leeftijd zou je zeggen Tong uitsteken foutje... nou dan zal het wel weer aansteleritus zijn.
Denk dan idd dat hij het niet af gaat leren haha.

Mijn zus kwam trouwens thuis met een blauwe strik.
Andere prijswinnaars allemaal ook super gedaan!
Paul verstandig besluit! toch nog wel goed afgesloten en met je koppie erbij nagedacht wat verstandig is in zo'n situatie!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:35

Marieke ...wat jammer van otto, maar Hattem is ook een pittige cross, dus heel verstandig van jou. Jij en Merel gaan door naar het Z zo... Go jij! Go jij!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:44

@ Jipje_Niekje: Ik zag je nog op de bult, was ook wel een lastige B-sprong. Komt wel goed joh, met die stops, gewoon lekker doorgaan zodat hij leert dat er toch geen andere weg is dan over die sprong!

@ Marielle123: Hee was je er ook? Ik heb je helemaal niet gezien.

@ IndianSummer: Gefeliciteerd, goed gedaan!

@ Kylyco: Fijn dat het bij jou zo goed ging. En ik ben zo blij met die hindernisjury, had hem wel een bloemetje willen geven Vriendjes zijn?

@ Paul_H: Jammer Ach gut . Volgend jaar weer een frisse start!

Ik heb trouwens nog wel een paar genante vertoningen van ruiters gezien. Een Z-ruiter die haar rugnummers moest inleveren na de bult en ze echt onbeschoft voor de neus van de hindernisjury die ze wilde aanpakken op de grond gooide. Ze was aan het mopperen over mensen die in de weg stonden. Kan me wel voorstellen dat je daarvan baalt maar het was echt niet netjes tegenover de jury.
En tussen de trailers een ruiter die stappend op haar paard zat te mopperen en hem vanuit het niets zomaar een paar klappen met de zweep gaf omdat hij het in het parcours of de cross niet goed gedaan had. Daar heb ik wat van gezegd (kon het niet laten Haha! ) en dat kon ze niet waarderen, hihi …

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:13

Motje11 schreef:
Ik heb trouwens nog wel een paar genante vertoningen van ruiters gezien. Een Z-ruiter die haar rugnummers moest inleveren na de bult en ze echt onbeschoft voor de neus van de hindernisjury die ze wilde aanpakken op de grond gooide. Ze was aan het mopperen over mensen die in de weg stonden. Kan me wel voorstellen dat je daarvan baalt maar het was echt niet netjes tegenover de jury.
En tussen de trailers een ruiter die stappend op haar paard zat te mopperen en hem vanuit het niets zomaar een paar klappen met de zweep gaf omdat hij het in het parcours of de cross niet goed gedaan had. Daar heb ik wat van gezegd (kon het niet laten Haha! ) en dat kon ze niet waarderen, hihi …

Wat een misselijk gedrag zeg, vooral van die amazone die haar paard zomaar sloeg. Kan geen bokker zijn geweest.....althans, dat mag ik hopen. Clown

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:44

Ik ben ook weer terug!!! (al wel een tijdje hoor Knipoog)

Met beide paarden eerste na de dressuur, het wordt nog wel wat Knipoog
Met beide paarden een balkje met springen, domdom Knipoog

Met Violin heerlijk foutloos gecrosst. Alles rechtuit, ook de hekken Pling
Uiteindelijk eerste geworden Haha!

Met Sunny ook een heeeeerlijke cross gereden!! ik was goed zenuwachtig, want ik vond het best wel moeilijk allemaal. Over de steeple-hagen ging ze veel te hoog. Dat vegen moeten we maar een keer goed oefenen Knipoog Helaas op de greppel na de bult een weigering... Mijn vader zei dat ik reed alsof ik er al was. te laks dus. Maar ik was zo trots op Sunny. Ik vond de cross behoorlijk en het ging allemaal easy. Ook de waterinsprong rechtuit gepakt, dat ging wat minder mooi, maar wel goed. de trakehner was ze ook heel safe op, evenals de sprong met gat ervoor. Dit geeft de burger moed Haha! Haha!
Uiteindelijk nog een zesde prijs gewonnen en mijn dag kon niet meer stuk.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:48

en sorry dat ik niet echt gereageerd heb op de rest, ik ben gewoon even heel trots op mijn paarden... wel een beetje onbeschoft van mij!

Paul, jammer dat je zo het seizoen moet eindigen. Wel een verstandig besluit!

benthe, ik had je al gesproken, maar ik vind Jip echt stoer Haha!

IS: Suoer, gefeliciteerd Haha!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:16

Vrijdag waren de Shof en ik naar Hattem gegeaan om alvast de dressuur te doen voor SGW Hattem. Het was miezerig weer en ik had geen voorlezer... Ik had de proef uit mijn hoofd geleerd, maar ben voor het rijden danbest huiverig. Gelukkig had een mede bokker(jipje niekje) mijn probleem gezien op t forum en kwam me te hulp. Dankzij haar heb ik een aardige proef neer kunnen zetten die goed genoeg was voor een +/- 5e plaats!

Aansluitend heb ik de tijd genomen om het parcours even in mijn eentje te verkennen...(http://www.sgw-hattem.nl/hindernissen.php )Er stond een heftige M cross met technische aspecten en dikke hindernissen! Een trakhener(M16) boven een sloot was een hindernis waar ik ik al 3 jaar groot respect voor heb (allemaal tussen de oren)

Zaterdag vertrokken we( Mirjam, Jacqueline, Shof en ik) weer naar Hattem. Nu voor het afleggen van de onderdelen klassiek parcours en cross country!
Met mijn metgezellen hebben we wederom het crossparcours verkend, ik nog steeds onder de indruk van die ene trakhener!

Eenmaal bij de trailer weer aangekomen was het direct klaarmaken voor het klassiek! Proppen erin, opgezadeld, beschermers om en gaan met die banaan!
Het klassiek bevatte enige hellingen waardoor ik inschattingsfouten maakte op een paar hindernissen. Na het parcours resulteerde dit in een weigering en een balk.

Op naar de cross! Met slappe knieen aan het inrijden geslagen. toch maar even geconcentreerd op mij ademhaling! want met slappe knieen kan je écht geen cross afleggen!
En toen starten maar!!!! Na een vliegende start was ik, voor ik het wist, alweer belandt bij de driesprong waar ik een applaus kreeg van de toeschouwers(het zag er blijkbaar erg soepel uit!) toen al snel bij de waterbak en daarna de gevreesde trakhener. Ik reed het ding met flinke sloot eronder aan en de shof sprong erover alsof het NIKS was! Daarna ging alles gesmeerd door! na de afdaling van de Molenkateheuvel met smalle maar fikse boomstam waren we bijna bij de finish! en ja hoor! weer foutloos rond!!!!!!!!! weer ubertrots op mijn peert! WAT EEN SUPERBEEST!!!

Na het verzorgen van de Shof natuurlijk op weg naar en vette hap!(LEES VETTE FRIETES MET EEN KWAK MAYO!) zelf had ik wel een plaatsing verwacht op 5 t/m 8 maar toen de def. uitslagen kwamen bleek ik 4e!!!!!

Weer een hele prestatie!! zeker na zo'n dikke cross! dit geeft een goed gevoel voor het NK in Bathmen op 8 november! de Shof en ik gaan er met vol vertrouwen naartoe straks!

Voor de mensen met goede prestaties: PROFICIAT!!!!
@ jipje niekje: thanx voor t voorlezen!!!
@ Paul H: Jammer! better luck next time!!! bedankt voor het enthousiaste aanmoedigen!!!!
@ Motje: voor een 2e M-cross was dit een pittige, toch goed gedaan en ver gekomen!!!

artikel uit de stentor zou ik graag willen hebben! al die media-aandacht is best cool;)

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 06:39

Ik reed mee op onze thuiswedstrijd.De cross ligt zo'n beetje in onze achtertuin en doe er meerdere keren in de week galoptrainingen e.d.
Ik reed mee in de Z ponys en M paarden.Van de 5 Z ponys bleef ik als enige over de laatste 2 hebben zaterdag helemaal geen moeite gedaan om af te melden.

Ik besloot met Black Dancer op 5,6 en 7 rechtdoor te gaan.De hindernisjurys hadden mij gezegd dat er maar een stuk of 5 waren die er door kwamen zonder langslopers en met een goede afstand.

Ik kon wel wat risico nemen en dacht dan weet ik straks met het paard hoe het moet.Het ging zo mooi een prachtige afstand en heel vloeiend.Een heerlijk cross gereden in één vlot tempo doorgereden tot we aan de afsprong op het eind kwamen.Je moet weten dat mijn oma daar achter woont dus ik ga daar nogal eens tijdens het buiten rijden langs en neem dan de afsprong met de ponys mee.Zo ook Black die er nooit problemen mee heeft,behalve als in het stille bos in ééns 100man onder aan de afsprong staan.Ze zette zich af,zag de mensen en binnen een fractie van een sec. gingen we de andere kant alweer op.Met een beetje overtuiging sprong ze hem alsnog.
De boomstam over de brug rechts gesprongen en dat ging goed.Op naar het NK ponys.

Met het paard stond ik 4e ofzo in de dressuur.En foutloos met springen.Dus we zagen uit naar de cross.We hebben alleen één probleem,niet ik maar mijn paard durft(nog geen) geen trakheners te springen.Hier kwam ik in Neede achter en heb toen vrijw. afgegroet.
Ik dacht hier in Hattem we proberen het gewoon maar of ze de thrakhener al aan voelde komen.
Ik dacht hoofd omhoog en overtuigend aan rijden.Maar nee hoor.Liet haar nog kijken na de weigering maar ze is er echt bang voor.Dat wordt dus trainen op thrakheners.Maar het gekke is dat ze gaten niet eng vindt die springt ze zo.

We gaan zo weer naar het bos toe alle hindernisnr en vlaggen weghalen en de boel opruimen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 08:42

Renske, jij hebt echt een topseizoen he?!!
Gefeliciteerd met je prijzen!

Jenga gaat ook super, gaaf van de trakhener! Ook gefeliciteerd!

Damour, gefeliciteerd met je overwinning Z-pony's Knipoog Maar serieus, echt belachelijk van die mensen die niet afmelden, ik ken dat ook van onze wedstrijd, kan me daar erg boos over maken. Fijn dat je zelf verder lekker gereden hebt, jammer dat de trakheners nog even niet lukken.

Paul, jammer dat je gisteren geen fijne wedstrijd had Ach gut

Ik lees inderdaad wel verrassende uitslagen bij het Z, ben benieuwd.

Voor de rest een OK dan! voor iedereen die lekker gereden heeft en een Ach gut voor de andere deelnemers.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 09:33

@Renske: Gefeliciteerd met je fijne ritten! Jij hebt ze echt lekker aan het lopen! Ik heb trouwens erg veel respect voor de mensen die Z starten in Hattem, vond het behoorlijk pittig!
@Jenga: Fijn dat het zo lekker ging in de cross, ik vond je dressuur ook erg netjes gaan hoor! En nog gefeliciteerd met je 4e plek!
@Damour: Weer goed gereden met Black! Nu naar het NK met Black? Of met Knock? En balen dat Venetie zo bang is voor de trackener! Heb je in ieder geval iets om te oefenen Tong uitsteken
@Motje: Toch fijn dat je een goed gevoel hebt over Hattem!!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:30

winchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:10

Voor mij was het de eerste keer in Hattem.
Ging erg goed, wel lastig dressuuren (moest als 1 van de laatste in klasse L) maar 182 pnt stond ongeveer 7e wel tevreden.

Springen 1 balkje, ging wel lekker.

Toen de cross vond hem erg mooi, best lastige dingen erin maar wel leuk. Jammer genoeg hadden ze een weigering gerekend voor mij, was een beetje een twijfelgeval. Maar geeft niet. In ieder geval wel binnen de tijd! was uiteindelijk toch 8e geworden joepie!
Heb erg lekker gereden was een mooie wedstrijd.

Nu op naar de Kampioenschappen!!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:14

Hallo allemaal
Goede en minder goede resultaten gezien. Ik ben gisteren wezen kijken met mijn moeder. Merel aangemoedigd en niet voor niks, een 4e prijs Haha! , Suus gezien in het Z bij de bult en later nog gekletst, Jiska gezien in het Z die die bult feilloos af kwam "racen" en nog een paar bokkers voorbij zien komen. Het zag er allemaal goed uit. Was weer een leuke dag om als toeschouwer aanwezig te zijn!!

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:15

@Damour: Weer goed gereden met Black! Nu naar het NK met Black? Of met Knock? En balen dat Venetie zo bang is voor de trackener! Heb je in ieder geval iets om te oefenen Tong uitsteken

Nee het NK rij ik met Black Dancer, Knock Out had rust,wel lekker thuisgereden natuurlijk.Maar na het EK hoefde hij niet mee mee naar de Ned. wedstrijden.We zijn nu aan het trainen voor de springwedstrijden deze winter.En in het voorjaar pakken we de cross weer op.

Ivm met de voorbereidingen voor het EK waar beide ponys mee naar toe gingen had ik niet zo veel tijd voor Venetië,die schoot er een beetje bij in.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:19

Ik ben dus een van de mindere Z ruiters.
Vanwege dezelfde werkzaamheden rond Amsterdam was ook ik te laat.

Dressuur weet ik niet maar was niet best, springen begon heel goed tot de 3 sprong. Daar ging het helemaal mis, ze probeerde ertussen ook nog over de schaduwen te komen wat resulteerde in 1 weigering en een heleboel gestunt de 2de keer.
Mijn rug waar ik al last van had vond dat ook al niet fijn. Ergste was nog dat ik der bang voelde worden in het parcours, iets wat mijn instructeur later ook bevestigde.

Cross bleef ze bang voor de schaduwen en vlekken. Had besloten om nog 1 hindernis te springen en dan eruit te gaan. Ze staat stil voor de hindernis en op het moment dat ik der weg wil draaien springt ze uit stilstand over de heg, wat natuurlijk niet goed ging en daardoor klapte we tegen de grond.
Heb Bathmen afgezegd, ik ga eerst maar eens kijken of we geen vertrouwen beschadigd hebben. Paard lijkt er niets aan over gehouden te hebben, zelf kan ik mijn armen moeilijk bewegen en mijn rug wil ook niet meewerken. Volgend jaar eerst maar een paar keer een rondje M starten.

Hoewel ik er geen voorstander van ben, heb ik bij haar het idee dat ze meer mee moet, ze is teveel met der omgeving bezig. Als ik 2 crossen achter elkaar of 3 in een maand rijd heeft ze daar geen last van.

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:14

Ik heb alle verslagen gelezen en dat varieert van super top tot dik balen.
Voor de mensen die met een minder goed gevoel de cross verlaten hebben Ach gut
Prijswinnaars, hartelijk gefeliciteerd OK dan!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:26

Balen Roos, de ervaring heeft ze natuurlijk al, als een Z paard zo kijkerig is zou je inderdaad denken aan een gebrek aan routine!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:47

Marieke, heb even zitten tellen en dit was haar 26ste cross. Ben netjes in het B begonnen en op de B na alle klasse bijna (M+19) uitgereden.

Het is een combinatie van routine en angst geweest denk ik. Ik voelde der gewoon extreem voorzichtig worden in de driesprong en dan is ze daar ook niet zomaar vanaf.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:56

Zo te lezen is Hattem dus echt een cross van uitersten geweest. Of heel goed of echt minder Scheve mond

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:11

Jee Roos wat vervelend dat jullie gevallen zijn!
Ik kan me best voorstellen dat meer ritme en routine goed kunnen zijn. In de lagere klasses kom je er nog wel mee weg als je paard soms wat kijkerig is, maar in het Z moet je paard toch wel 100% gefocust zijn, anders wordt het toch gevaarlijk. Een paar wedstrijden achter elkaar kunnen vast nuttig zijn als ik zo je verslag lees.
Maar voor nu eerst veel sterkte voor jou en Rabette!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:05

SGWuppie schreef:
Ja dat is de Shof wel volgens mij, Ze hebben het iig goed gedaan!

Ben benieuwd naar de Z crossers, daar ging het minder zo te zien...

er waren er ook een stuk of 6 uitgesloten wegens het missen van een verplichte doorgang tussen 6 en 7. was er zelf ook een van... Knipoog
ice ging wel super, foutloos in de tijd, maar toch uitgesloten. was 6e geweest. wel erg jammer!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:31

Jee, das balen! Van Rob hoorde ik dat Sjoerd eigenlijk ook foutloos was maar aan het einde bij de afsprong de Z hindernis had gepakt...

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:51

ja dan baal je idd goed!!
Ik zat de foto's te kijken van de waterbak en dacht dat veel mensen daar uitgesloten waren omdat ze de M-hindernis namen, Dit was dus blijkbaar het alternatief.... kwestie van beter cross lopen!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:36

Mooie verhalen weer allemaal! Felicitaties voor de prijswinnaars (en degenen die gewoon lekker gereden hebben), jammer en beterschap voor de anderen.
Ik heb met www.actieshot.nl mee gefotografeerd deze keer: daar kunnen jullie een berg foto's vinden want we stonden bij 4 hindernissen.

Ik heb niet de hele cross gelopen jammer genoeg, maar de paar hindernissen die ik tegenkwam vond ik erg indrukwekkend.
Wat me erg opviel was inderdaad de grote hoeveelheid afmelders! Op een gegeven moment had ik echt het idee dat er maar 1 op de 3 of 4 nummers daadwerkelijk van start ging. Dat gecombineerd met een aantal uitvallers tijdens de cross zelf, gaf een beetje een tam beeld halverwege de cross.

Waren best veel combi's waar het echt soepel ging bij de waterbak en de wijnvaten en waar de paarden ook lekker beloond werden (eentje zelfs al boven de sprong Haha! ), maar er waren ook twee ruiters (dames volgens mij) die na de sprongen nog even flink met de zweep er over gingen: daar heb ik me wel aan geërgerd. Ik zie daar persoonlijk niet echt het nut van in.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 08:57

Jenga en Renkse; wat goed zeg!
En Alice is de laatste tijd ook wel heel sterk aan het rijden zag ik bij de uitslagen.

Ik vraag me af water met Suus gebeurt is?

En roos, ik hoop echt dat jij en je paard er niks aan over hebben gehouden.