[SGW] SGW Princenhage - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoos

Re: SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:50

Florence1986 schreef:
Nummer 56!

Je bent er net tussendoor geglipt! Ik heb 54, en 57 vanaf daar weer bijna iedereen!

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:32

Nou ik was zelf van te voren erg zenuwachtig... cross gelopen met mn vader en dat zag er allemaal vrij simpel uit. Ik kreeg er weer vertrouwen en had er erg veel zin in.
Met losspringen deed mn pony het super, geen enkele keer getwijfeld. Nou toen moest ik de ring in... ik had er inmiddels veel vertrouwen in dat het zou lukken omdat ze het losspringen al zo fijn deed... niet dus :S 3x geweigerd op hindernis 1, ik heb gewoon niks uit het parcours kunnen springen, echt zo teleurstellend. Verdrietig
De terreinrit mocht ik dus ook niet starten, dus hebben we eigenlijk ruim een uur voor niks gereden Ziek

Edit: typefoutje Bloos

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:37

Gefeliciteerd iedereen! Wat een goed resultaten OK dan!
Balen Lisa, dat het zo rottig ging Ach gut

@ Isjtar: Dan baal je pas echt! echt zonde Ach gut

Zat de sloot er trouwens nog in bij het springparcours van de terreinrit?

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:40

Nee, wij hadden maar 6 hindernissen. Ze waren allemaal maar 60 cm, en oxers en steiltjes... Ze had het allemaal zo makkelijk kunnen doen, maja k denk dat het toch de stress was waardoor het mis ging

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:15

Ik was gister gestart bij de L paarden met Koryan!
Over de dressuur was ik wel tevreden, en 191 punten en goed voor een 7e plaats.
Daarna springen, ging wel lekker, alleen kwam te dicht op 6b en had toen een stop.
Door die stop, had ik ook 8 srafpunten voor de tijd!

De cross reed ik foutloos, maar op 1 hindernis was ik bekant over de kop gegaan, de wilgen!
Kwam daar in rengalop aan, en hij sprong heel vroeg, en toen kwam die breekboom tussen zijn voorbenen Verdrietig hij kwam neer, en struikelde, maar kwam toch weer goed op zen hoeven terecht Haha!
Ik had een tijd van 6.43 en de optimale tijd was 6.40 dus had 1,2 strafpunten.
Dit bracht me op een 11e plaats.
Dus nu op naar het NK in Bathmen!! Haha! Alleen, zware concurentie,, Loes van Gils met Inner Cirkle Risky Tong uitsteken

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 17:16

Och jee, Isj, wat ontzettend sneu. Kan me voorstellen hoe teleurgesteld je bent. Ach gut

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:21

Simmie, mag ik vragen hoe je echt heet, misschien zie ik je dan op de volgende wedstrijd!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:08

Wij zijn ook weer terug van weggeweest. Voor mij en Merel was dit de laatste cross van dit seizoen en we hebben hem super afgesloten.

Dressuur liep helaas erg in, waardoor ik te kort kon losrijden. Erg jammer, want ik heb daardoor onnodige punten laten liggen. Ik heb toch altijd wel even nodig om haar op gang te krijgen.

Springen ging foutloos. Met inspringen hadden we nog wel een conflict, maar dat laat ik maar voor wat het was. Springen deed ze braaf. Ik vond het parcours vrij aan de maat vergeleken met de andere SGW's.

Toen de cross in. Super gevoel tijdens de cross. Alles gesprongen zonder twijfel Vork . De trakehner vloog ze overheen en de afsprong van een meter hoog (IEKS) ging ook zonder problemen. Molenwiek paste ook prima. Je moest hem wel slim aanrijden, anders kwam je in de knoei. Helaas leek het wel of we achterna werden gezeten, want we waren en minuut te vroeg binnen Clown . In april ben ik jarig, dus laat ik maar een crosshorloge op mijn lijstje zetten Haha! . Lekker weer 2 puntjes erbij en een mooie afsluiting van dit seizoen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:19

Wij zijn ook weer thuis Lachen.

Dressuur ging niet zo geweldig Clown dus stond ergens onderaan mn ring. Springen 1 balkje Lachen

Cross ging helemaal prima Lachen. De dingen waar ik met lopen nog wel een soort van mn bedenkingen over had (trakhener, afsprong, molenwiek en de hindernis bij de wilgen) sprong Kev helemaal zonder enig probleem Haha!. Hij keek niet eens op de trakhener en de afsprong *LOL*.
Kev was in het bos erg aan het trekken naar hindernissen voor de andere klassen, dus dat was een beetje sturen.

Het stukje vlak voor de waterbak (hindernis 12, 13ab) ging rommelig en na de waterbak wilde Kev heel graag terug naar het hoofdterrein ipv verder te galopperen Clown

Lekker gereden, uiteindelijk 1 minuut over de tijd (dat is een beetje ons knelpunt) en helaas 5.50 voor stijl.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:25

Netjes hoor Apple!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:36

Super, je hebt hem in ieder geval zonder probleem uitgereden, ja toch?

heros123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:06

Hoi Apple,
Ik vind het weer knap!!!!!
Nu wel een beetje kapot zeker, want 7 uur vertrekken is wel erg vroeg!!!!!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:24

Ik lees over het algemeen goede resultaten, gefeliciteerd allemaal!

Ik heb vandaag echt heerlijk gereden, zit nog te stuiteren op de bank!
Het springparcours, waar ik van tevoren een beetje tegenop zag, had met dit paard nog nooit een parcours gesprongen, ging helemaal super en foutloos!

Daarna de cross in, wat een heerlijk gevoel, we hebben de klik nu echt gevonden. Try Me keek echt helemaal nergens naar en ik kon nu ook wat meer tempo houden dan de vorige keren. Bij elke hindernis kon ik mooi iets terugrijden en daarna ging hij weer lekker fel vooruit. Ik heb m'n voorganger nog ingehaald, die ging erg netjes aan de kant, en het water blijkt geen enkel probleem meer voor ons te zijn!
Heb dus lekker foutloos rond kunnen sturen en moest op het laatst nog een beetje de rem erop houden omdat we anders te vroeg binnen zouden zijn. Volgens mijn horloge was ik nu 15 seconden voor de tijd binnen

We hebben niet meer op de uitslag gewacht, dus hoop dat de uitslagen snel online komen!

Mintse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:53

De manege eigenaar, Gertine van der Slik heeft meegereden op Mistify of Freedom. Helaas ging het niet zo goed, en waren ze in ring 2 op de B enalaatste geworden. De rest van de uitslagen heb ik niet meer kunnen zien, helaas want toen gingen we al weer naar huis. Wat ik wel jammer vond dat de hindernissen van de cross zelf ver verspreid waren, zodat je niet van een paard hindernissen kon nemen, wat ik SGW vlietlanden wel kon. Het waterstuk vond ik zelf érg grappig om te zien. Hoewel het bij Gertine niet zo goed ging.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:54

Leuke dag gehad.

Met losspringen had ik het al naar mijn zin want hij wilde zelf lekker galopperen en springen. Parcours had ik echt in mijn hoofd gerosd omdat ik bang was verkeerd te rijden. Toen ik binnen reed maakte de omroeper nog een opmerking over mijn smile en dat was het laatste zetje wat ik nodig had. Foutloos gereden en ik gelood binnen de tijd. Heerlijk moment nr1.

Met veel zin de cross in. De bloemetjes bij 1 waren wel iets om in de gaten te houden maar geen reden tot paniek. Bij de afsprong had ik gerekend op de balk erboven. was even van mijn apropos en daar hadden we dan ook een aarzeling. Owen vond het wel spannend maar begon gaandeweg ook hindernissen op te zoeken waar ik niet bepaald graag overheen zou gaan. Nog een onnodige stop op de boom in het maisveld (ik denk dat ik er niet aan reed en hem losgooide) en daarna heerlijk verder. lekker tempo. Ik zat geloof ik 25 sec buiten de optimale tijd. Ik goed te verklaren door kleine hapering en weigering.

Kortom: ik hem mijn paard de hemel in geprezen en zit met een gelukzalig gevoel thuis. Op naar het volgende seizoen met officiele crossen.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:58

ik ben ook weer terug...

dressuur ging lekker, zeker voor Vi's doen. En stond dan ook mooi 6e en had 186 punte, nog nooit er zo goed voor gestaan na de dressuur Tong uitsteken

toen springen, losspringen was een ramp ze stopte, nog een keer flipte hem en ik lag er bijna naast en kon haar niet terug krijgen om fatsoenlijk te gaan zitten, toch nog gelukt maar daarna weer gestopt. ik wilde haar even voor de hindernis zetten springt ze ineens, daarna sprong ze eindelijk goed en heb hem nog een keer gesprongen en ben toen gaan stappen.

ik spring normaal zonder sporen maar omdat ze steeds stopte toch maar omgedaan, met als gevolg dat ze weer veel te hard ging. Ze stopte al bijna op 1 maar sprong toch en een balk en vanaf toen ging ze hard en pakte ze zo nu en dan een balk Bloos ik had echt geluk op de laatste want als die gevalle was had ik niet moge crosse. Had ik al mijn bedenkingen bij maar de keuring was goed.

dus ik ging voor een rustig rondje zelf late lopen en als ze niet meer verder wilde stoppe. maar was niet nodig was met nog 2.5 min te gaan al bij de waterbak dus de rest heel rustig gereden dus wel weer super gecrosst maar springen was echt slecht.

maar al met al wel tevreden dressuur en cross was goed dus meer dan de helft Tong uitsteken

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:04

Polo, volgens mij hebben wij dan nog even gezellig staan kletsen bij het secretariaat, of niet? Over wel of niet blijven wachten op de prijsuitreiking. Weet het niet helemaal zeker hoor....

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:06

wahahaha was jij dat? Dan hebben we elkaar gesproken ja.
Blijf het jammer vinden dat het met zo'm sisser af liep. Ach het gevoel over mijn ritje wordt er niet minder om.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:11

hahaha, da's toch ook grappig, dat we daar nu pas achter komen! Hoorde de springjury inderdaad omroepen dat je zo'n leuke lach had!
Ik vond het ook heel jammer dat het zo afliep, toen wij wegreden, nog voor de prijsuitreiking was er ook al bijna niemand meer...
Maar mijn gevoel over de cross is er ook absoluut niet minder om!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:15

Nog wat goede verslagen dus. Pol heeft ook dr vuurdoop gehad, super hoor! Op naar volgend crossjaar met meeting Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:16

Of had je al eens oefencrossen gedaan?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:19

Had in Lunteren ook een oefencross gereden. Maar daar alleen een crosje. Ik vond het hier een stuk 'serieuzer'.
Tal: Meeting?? Ik vertel jou echt niet meer waar ik naartoe ga. Dan kom je namelijk spontaan niet meer.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:19

Sjips, heb je het door Clown

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:21

Iemand trouwens enig idee of er professionele fotografen aanwezig waren, en zoja welke? Degene die met mij mee was, eigenaresse van het paard waar ik op reed, was zo enthousiast dat de foto's niet helemaal fantastisch zijn geworden Lachen

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:23

Zo. Ik ben ook thuis. Deze twee dagen was ik niet als ruiter in Princenhage maar als leerlingparcoursbouwer. Veel bekenden - bokkers en anderen - gezien en gesproken, hier en daar waar nodig hand- en spandiensten verleend, bekeken hoe de combinaties door het crossparcours reden, daarover gesproken met de officiële parcoursbouwer, de mannen van de bouwploeg en andere mensen en zo voort. Weer eens een heel andere dagbesteding Haha! Haha! .

Hier lees ik gemengde verhalen, van prijswinnaars tot uitvallers en de cross niet mogen rijden; een aantal van jullie heb ik daar al OK dan! of Ach gut , al naar gelang de bui(t).

Groeten Paul