[SGW] SGW Barchem - verslagentopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re: SGW Barchem - verslagentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:48

Gaaaat lekker hier *LOL*

Gefeliciteerd TG!! Haha!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:59

Erg gave cross! Mooi weer erbij gehad! En Karen heel mooi gewonnen!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:02

Gefeliciteerd Tientjeh en TG!
En er is nog een bokker kampioen zag ik bij de uitslagen... en er zitten nog een paar bokkers hoog bij de uitslagen... Knipoog

Ik heb vanmiddag de L paarden gejureerd. Was een redelijke ring.
Van 222 punten tot ergens in de 164... dus redelijk gevarieerd... Bloos
@Rowo, ik heb Calypso ook nog in de ring gehad!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:03

Klopt, Danique1990 is ook kampioen!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:04

Super voor Danique!!! (maar die bedoelde ik eigenlijk niet... Bloos )
Wist niet dat Danique ook kampioen geworden was!!! Bloos
Laatst bijgewerkt door Crosskip op 18-10-08 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:05

Oh sorry. *LOL*

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:08

Super resultaten!! Gefeliciteerd.

Lautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:10

Van harte gefeliciteerd voor de kampioenen! super gedaan jullie Haha! Haha!

Nu maar even mijn verslagje.
Laten we zeggen....alles zat sinds donderdagavond al een beetje tegen..
Zelf niet superfit en ineens sinds vrijdagochtend een superzere keel en geen stem Boos!. Er komt echt geen normaal geluid uit.
Tara die de hele week beetje narrig was. Weet niet precies of het aan haar hengstigheid lag of een andere oorzaak (deze week maar ff laten checken door de fysio)..

Vanmorgen vroeg opgestaan en losgereden voor dressuur. Ze liep op zich wel fijn, merkte alleen dat ze moeite had om rechtsom te buigen.
Ik de proef in , zegt jury 2 dat ie geen startcoupon van mij heeft. Dus ik zo: en nu? Hij: ja dan moet je er eentje ophalen. Ik heb hem dus gezegd dat dit een foutje van de organisatie was en dat zij er maar voor moesten zorgen dat mijn startcoupon er kwam. Nou ja, mijn zus naar het secretariaat, kreeg ze een blanco coupon mee, zodat ik toch nog aan het einde van de ring mijn proef mocht rijden... (bleek dat er bij meer ringen coupons misten). Beetje uit onze concentratie en zat er inmiddels alweer ruim een half uur langer op..Linksom ging alles heel fijn, rechtsom kwam ze af en toe wat tegen de hand. Mijn punten waren overigens niet om over naar huis te schrijven (172 jury 1 en 168 jury 2). Nou ja...op naar het springen dan maar.

Losspringen fijn, in het parcours weer spanning. Ze zag van alles om zich heen en lette gewoon weer eens niet op. (terwijl ze de afgelopen weken op springles 3 keer foutloos parcours heeft gesprongen.... Resultaat 20 strafpunten.
Gelukkig mocht ik crossen!

Cross ging ze superfijn! Wel een stomme stop op de opsrong van 4 (ik nam hem als op-af), dus direct het alternatief gepakt. De oxer op het veld pakte ze met gemak. Van 6 naar 7 begon ze iets te slingeren en sprong ze 7 beetje schuin naar links. We namen het witte vlaggetje bijna mee. Ik twijfelde een klein beetje of ik het vlaggetje aan de goede kant gepasseerd had, maar ging er vanuit dat dat wel goed zat. Vervolgens sprong ze de greppel en de ski-jump als uit het boekje Lachen en ook het puntje midden op het veld geen problemen. Kikkerpoel liep ze netjes doorheen en bij 12a (opsprong) kwamen we een beetje van de lijn af, waardoor ik niet mooi uitkwam. Toen het alternatief maar gepakt en die deed ze super. Vanaf hindernis 13 was alles vlekkeloos. Ze pakte mooi aan, de waterbak sprong ze in een heel mooi tempo door en ook de laatste sprongen heel fijn.

Toen ik over de finish was begon ik toch te twijfelen wat ze bij 7 hadden omgeroepen en inderdaad: foutieve passage...
Ben nog even naar de hindernisjury gelopen om te vragen hoe hij het had gezien. Volgens hem is ze dus tijdens die schuine sprong aan de linkerkant van de witte vlag terecht gekomen en dus niet tusesn witte en rode vlag doorgegaan.
Helaas dus nu -2... En het ergste komt nog: ik had 9 winstpunten (genoeg voor het NK) en nu dus nog maar 7 en dat betekent 1 stom klein winstpuntje tekort om het NK te mogen rijden... Boos!
Baalde er wel eventjes van, maar ik ben blij dat Tara deze technische cross toch behoorlijk goed heeft gelopen!
Ga proberen om Diepenheim nog bij te schrijven, geen idee of er nog plek is en anders sluiten we hierbij het crossseizoen van dit jaar af.
Hopen dat het snel weer voorjaar is Lachen!

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:16

Laatst bijgewerkt door Scum op 20-10-08 07:55, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: max 2 foto's toegestaan; rest moet in SGW-ITP

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:22

Karen en Jantine!! Van harte gefeliciteerd met je kampioens titel Super gedaan!!!! Wie is er nog meer kampioen Lachen Ben nieuwsgierig Lachen Lachen
Dank je Chantal Lachen
Laatst bijgewerkt door BuenaVista op 18-10-08 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:24

Gefeliciteerd Tientjeh en TG Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 16:30

Whah Karen wat goed!!!!! Super gefeliciteerd!!!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:33

TG: ik heb nog een mooie foto van ons op de blokken! met de prijsuitreiking!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:33

Karen met dr verdiende lintje Haha! :

Afbeelding

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:35

Wat leuk!! Het is jullie beiden gegund Karen en Jantine!! Jullie rijden al het hele seizoen heel constant. Super meiden!!! Morgen ben ik er ook Lachen.. Ga Juventus voorlezen en misschien als ze nog meer hulp nodig heeft, nog meer helpen Lachen Lachen

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:36

Super Karen!!! Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:42

Hardstikke leuk Karen! Gefeliciteerd!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:45

Dan heb ik Karen zien lopen op het parkeerterrein vlak voordat wij weggingen. Met kampioenslint om. Haha!

Van harte gefeliciteerd Karen! En ook felicitaties voor anderen die in de prijzen zaten! Go jij! Go jij!

Het was wel duidelijk dat er veel Bokkers aanwezig waren. Ik hoorde op een gegeven moment ook nog twee mensen met elkaar over Bokt praten. Haha!

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:46

Jantine en Karen: supergoed gedaan! Gefeliciteerd hoor!
Ik ben vanmiddag ook nog even wezen kijken, vond het een erg mooie cross.

BuenaVista schreef:
Karen en Jantine!! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Super gedaan!!!! Wie is er nog meer kampioen Lachen Ben nieuwsgierig Lachen Lachen

Typefoutje Dienke Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:50

Wat bewegende beelden (door het uploaden zijn ze er helaas niet scherper op geworden, maar voor het idee):

Water: KLIK
Brug: KLIK

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:55

Erg gave filmpjes Karin! Heb je niet herkend, jammer. *LOL*

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:24

Karen, Jantine en Danique gefeliciteerd Go jij! Go jij!
Super gedaan!!

Laura: balen joh!
Dan heb ik jou denk ik gezien bij hindernis 7, je ging idd nét links langs de witte vlag Ach gut Fijn dat Tara verder wel gewoon lekker aanpakte!

Ben zelf ook erg tevreden Lachen
Gisteren al gedressuurd, vond het zelf niet heel geweldig gaan. In het begin met losrijden was ze echt enorm gespannen en ze zag vanalles, maar gelukkig kan ik haar daar nu wel steeds beter doorheen rijden. Had 179 en 188.
Vanochtend al vroeg gesprongen (kwart over 9), dat ging eigenlijk wel fijn en ik kwam dan ook foutloos rond Lachen
Daarna de cross in, 1e 3 hindernissen was ze héél erg kijkerig, ze sprong wel maar moest wel flink veel been geven. Na hindernis 3 moest je stukje over het zand (over de weg heen), daar nam ze zo'n idiote sprong dat ik maar besloot om bij hindernis 4 te komen, omdat ik toch nog niet echt lekker in het ritme zat. (Ze had hem vast wel gesprongen, maar dan neemt ze nog zo'n onstuimige sprong, wil haar liever het vertrouwen geven dat het goed is, heb ik later alleen maar profijt van)
Vanaf toen was het goed, de oxer bij 5, het houtstapeltje bij 6 en de dubbel bij 7 gingen goed, smalle sprongetje op de wei deed ze ook keurig en toen was het voor mij even flink opletten voor hindernis 9, de hindernis vlak voor de eerste waterbak. Flink naar links aangestuurd zodat ze het water nog niet zag en ze sprong er braaf overheen. Na enige twijfeling ging ze ook braaf het water door en toen ook heel simpel over hindernis 10. Bij hindernis 11 had ik van tevoren al besloten het alternatief te rijden, ze sprong er echter zo mooi en rustig op dat ik eigenlijk baalde dat ik van tevoren voor het alternatief had gekozen, maar ik ging haar natuurlijk niet meer omtrekken en heb bij B dan ook gewoon het alternatief gepakt. Hindernis 12 ging goed, 13AB begon ze zelf ook echt mee te kijken en keurig rechtdoor over het bankje bij B, 13 ging goed en ook het water deed ze braaf Lachen
Daarna het witte landhek, dat was ook geen probleem, evenals hindernis 18. Toen moest ik de brug over, was veel te sloom door m'n alternatieven, en toen ik net bovenop de brug was kwam Jantine (die moest na mij) precies door het water heen, Velvet schrok zich kapot maar ging toch braaf door Ach gut Haha! En toen ook nog braaf over hindernis 19 en foutloos, weliswaar met ruim een minuut over de tijd, gefinisht!

Ben weer erg tevreden en ga volgend crossseizoen maar eens wat meer op de tijd rijden Lachen

bootje32

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:31

Crosskip schreef:
Gefeliciteerd Tientjeh en TG!
En er is nog een bokker kampioen zag ik bij de uitslagen... en er zitten nog een paar bokkers hoog bij de uitslagen... Knipoog

Ik heb vanmiddag de L paarden gejureerd. Was een redelijke ring.
Van 222 punten tot ergens in de 164... dus redelijk gevarieerd... Bloos
@Rowo, ik heb Calypso ook nog in de ring gehad!

volgens mij moest ik bij jou schrijven Cool

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:36

Doei! Denk het wel hè!! Tong uitsteken

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:43

Wow wat goed al die kampioenen!! Gefeliciteerd!!!!!!!!

En Velvet ook weer veel geleerd! Ja

Jammer Lau van die foutieve passage, hopen dat je erbij kunt in Diepenheim!