[SGW] Wat nu als het SGW-seizoen is afgelopen!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wat is jullie winterdoel?

verder komen in de dressuur;
2 (3%)
verder komen in het springen;
9 (14%)
verder komen in het springen en de dressuur;
42 (68%)
lekker uitrusten voor het volgende cross-seizoen;
6 (9%)
ik heb geen doel voor de winter;
2 (3%)

Totaal aantal stemmen: 61

jipje_niekje

Re: Wat nu als het SGW-seizoen is afgelopen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:13

Allereerst hoop ik dat ze beiden gezond blijven. Verder ga ik deze winter nog lekker wat dressuur- en springwedstrijden rijden. Met Jipje zal ik waarschijnlijk ergens in het winterseizoen de overstap naar de M2 dressuur moeten maken in verband met de winstpunten, ook hoop ik met hem weer fijn te kunnen springen in het L.
Nika hoop ik dressuurmatig toch wat beter voor elkaar te krijgen en ik wil haar misschien ook wel wat dressuurwedstrijdjes laten lopen en daarnaast lekker springen met haar. En natuurlijk lekker bosritjes maken voor de conditie.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:53

Ik weet nog niet hoe het met mijn nieuwe baan in de winter gaat lopen, maar mijn paard krijgt iig een paar weken helemaal vrij en met slecht weer zal ze ook vaker een dagje stilstaan. Dan rustig weer oppakken, misschien nog wat springparcoursen rijden en heel misschien nog eens een dressuurwedstrijd, hoewel ik die zondagen wsl eerder gebruik voor een galoptraining op het strand Clown .

In Chaam start ik dan hopelijk M hc, maar eerst paard maar blessurevrij zien te houden.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 22:00

Ik wil misschien de overstap gaan maken in de ZZ-L dressuur.
Daarnaast hoop ik weer fijn routine te krijgen in de M-springparcoursen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:20

Ehm was voor mijn eigen paardje beetje lastig, omdat die natuurlijk nog geen sgw heb gestart en ook wel verder moet komen in de dressuur. Maar ik wil nu gewoon leuke dingen doen met haar, na een drukke zomer met kliniekbezoeken e.d. Ik wil volgend crossseizoen, graag wat crosstrainingen rijden en misschien wel starten. Wil haar dus gewoon goed hebben en haar nu rustig aan sterker maken en uiteraard wil ik mijn dressuur verbeteren, maar dan meer met het oogpunt op het sterker maken van haar spieren en conditieopbouw.
Bovendien gun ik haar nu even de rust om te genieten van buitenritten, nu het goed gaat met haar!!

Voor Salina geld dezelfde keuze, maar dit omdat zij een enoooorm drukke wedstrijdperiode heeft gehad, veel crosses (achter elkaar) gestart, hiernaast nog trainingen in België gedaan en springlessen en spring-en dressuurwedstrijden erbij, dus de trailer heeft eigenlijk niet stil gestaan.
We merken echt dat dit behoorlijk veel was, niet alleen voor het paard, maar ook voor ons, veel omplannen en lange dagen. Dus we rijden nog Princehage en misschien Barchem of Bathmen (weet het niet uit mn hoofd) en dan gaat ze eerst met vakantie voor een periode en dan kijken we ergens eind januari weer wat we gaan doen.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:04

Ik heb gekozen voor optie 3. Alles staat of valt toch met een goede dressuur. Heb mijn beestje nu vanaf aug en we hebben crosslessen en twee oefen crossen gevolgd. Ze pakt het heel goed op. We gaan om de week crosslessen volgen, 1x per week dressuurles en springles en voor de rest lekker trainen en veel buitenritten maken. Vanaf januari 2009 zijn we lid bij de vereniging en gaan we starten zo wel dressuur- als springwedstrijden. We staan al wel ingeschreven voor de lessen bij hc De Schalm in 2009.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:09

Eerst hebben ze 5 weken vrij ivm mijn vakantie en dan begin ik begin januari weer. Wat dressuurwedstrijdjes van januari - maart en veel (oefen)parcoursen. En dan in februari alweer een keer naar Ysselsteyn en dan beginnen de trainingen ook alweer! Eigenlijk is dat winterseizoen niet zo lang!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:09

Ik probeer in het springen wat selectiewedstrijden mee te pakken en een paar concoursjes in de buurt. De dressuur gaat heel fijn in de B, rij de laatste tijd altijd goede punten dus een paar wedstrijdjes, om L startgerechtigd te worden. Dan gaat er even een stop op de dressuurwedstrijden om thuis lekker verder te trainen, en in februari/maart ga ik waarschijnlijk 2 a 3 proefjes in de L indoor starten, om outdoor echt klaar te zijn om bovenin mee te draaien.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:24

(1) Rose eerst lekker laten uitrusten, daarna dressuurproeven en springparcoursen laten lopen (concourservaring plus routine opbouwen en bevestigen), wat crosstrainingen rijden en heel misschien Wannroy starten.
(2) Sipali doortrainen zodat hij crossparcoursen kan gaan lopen.
(3) Anne aan een passend (gepast) paard helpen.

Boven alles: mezelf en de beesten gezond en fris in de kop houden, dat is toch de basis om plezier te maken en leuke wedstrijden te rijden.

Groeten Paul

edit: ik heb dus Haha! niet gestemd; er was geen knopje "all of the above".

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:49

Ik heb op optie vier gestemd.
Mijn paarden zijn drachtig en komen dus op rust na hun laatste cross. Ik kan dan dus ook uitrusten want mijn andere paard is nog steeds geblesseerd. Maar als hij weer beter is gaat hij volgend jaar zijn debuut maken in de cross! Haha!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:33

ik het springen en dressuur aangeklikt..
wil met dressuur van de winter weer wat verder komen en met springen eigenlijk ook weer.. want dat gaat laatste tijd niet zo goed.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:29

Mijn paard gaat eerst even wat rustiger aan doen. Wel gewoon trainen maar niet zo als tijdens wedstrijden. Binnen rijdt ik geen dressuur wedstrijden omdt ze daar te kijkerig voor is. Wel zou ik nog wat spring wedstrijden mee willen pakken om wat ritme in de M te krijgen. De winstpunten voor de Z zijn er. Maar wil nog een paar fijne parcourtjes rijden als die er in de buurt zijn. En hoop dat het winterseizoen dan gauw weer over is Knipoog

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:18

Ik ga lekker wat dressuur wedstrijdjes meepikken en verder springwedstrijden Lachen.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:57

ik ga denk ik niet zoveel op concours. ik heb niet meer zo veel lol in de binnenwedstrijden. die zijn zo ongezellig....
ik ga de rabobank trainingen volgen, veel dressuur oefenen en oefenparcoursen rijden Lachen

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:32

voor mij is er een onverwachte doch zeer welkome vakantie tussengekomen...dus mijn paardjes krijgen ook een (wel)verdiende vakantie tot 1 december...daarna lekker langzaam wat buitenritjes doen..en vanaf januari weer oppakken...en dan zien we wel waar we kunnen springen met mijn merrie.
Heerlijk...stiekum vind ik het ook wel lekker om eens effe even niks te doen, want je blijft automatisch toch wat meer rijden als je thuis bent.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:48

Springen en dressuur Lachen

ik hoef nog maar een paar puntjes en ik mag L2, dus daar gaan we ons al op voorbereiden!

en springen, veel springen. Lekker veel parcoursen starten.

Maar natuurlijk kijk ik ook erg uit naar komend seizoen Haha! (helemaal omdat ik mijn laatste 2 crossen dit jaar heb moeten missen ...)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:31

Verder komen in het springen met Kino lukt aardig, over 3 weekjes start ik Z.
Yoeri houdt ik zolang het kan B.
En ik start een jonge in de dressuur volgend jaar

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:13

ik ga voornaamelijk verder in het springen,
hero wat meer op 1m starten & gerald wat meer prijzen pakke in de 80cm Haha!
dat zijn de doelen

edit: gerald voorberijden op de KBC gouden teugel superfinale in mechelen Haha!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:41

Tenda aftrainen en terug naar de eigenaar brengen en Zodiack eindelijk eens goed doorrijden. Ben ik tot nu toe nog niet aan toe gekomen. In het indoorseizoen een paar springwedstrijden rijden en dan ik Chaam ons SGW debuut maken.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:43

Hee Sabine, ga je Tenda volgend jaar niet meer starten dan?
Wel erg leuk dat je met Zodiack je debuut gaat maken Ja

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:45

Nee, ik merk dat het me niet lukt om twee paarden goed door te rijden. Daarom besloten om met Tenda te stoppen en lekker met Zodiack aan te modderen. Jammer, maar heb er ook veel zin in om met Zodiack verder te gaan.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 13:20

ff een nieuw begin is ook wel weer ens lekker... ff resetten!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:35

Ik vind het nieuwe begin met de 2 vierjarigen ook echt leuk... Hoop volgend jaar ook te gaan crossen, misschien met beide. In diepenheim afgelopen weekend kriebelde het echt TE erg Bloos