[SGW] Wedstrijdverslagen SGW Ysselstein

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Wedstrijdverslagen SGW Ysselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:46

Wat een mooie verslagen allemaal Lachen

Even de fototopics bekijken Lachen

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:49

Goed zo Luxket! Volgens mij riep je in de cross nog met een big smile "tuut tuut" naar ons op zo'n bospaadje na het water! Jij reed toch op een afstammeling van Krimh? Want hoewel mijn moeder allemaal KWPN'ers koopt, is ze eigenlijk NRPS fan!

Mooie stijlpunten ook trouwens!!

Lielle, je hebt gelijk hoor! Heb meestal de neiging om vanalles te gaan verdedigen, maar als iemand zo ongefundeerd en lomp stelling neemt, moet je het ook maar laten waaien he! Maar als ze zich nog meldt, gaan we filmen!! Denk dat ik Koek dan wel aan de longe doe, want wie weet waar hij heenrent als zij eraf dondert Tong uitsteken

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:00

haha jah dat was ik.. sochtends met cross lopen zo gelachen komt er een meisje op heel schattig pony'tje... pad vrij kei hard... ik denk ik roep ook maar even voordat jullie schrikken, tis idd een afstamming van krimh.. ze is gefokt door henk jan lozeman en komt daar ook vandaan.. had idd een bigsmile.. de hindernissen waar ik over twijfelde of die voor problemen zouden zorgen had ik toen allemaal al gehad dus was echt blij

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:07

Mooi zo! Je paard keek ook zo: Haha! Haha!

Eigenlijk vinden ze het toch stuk voor stuk hartstikke leuk! En dat is ook waar je het voor doet!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:10

iemand die toevallig foto's van nr 71 heeft?

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:22

Super resultaten zo te horen. OK dan!
Ik was hinderniscontroleur bij hindernis 10 (kromme eik) bij de B pony's en bij hindernis 13 (houte wal) bij de B paarden en L pony's.
Bij die 2 hindernissen werden foto's gemaakt door een man en als het goed is heeft hij alle combinaties gefotografeerd.
Ik weet alleen niet wie het was.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:28

jah dat weet ik.. ook werd er bij de oxer voor opsprong met die autobanden eronder foto's gemaakt door iemand weet ook niet wie dat was.. Ik kwam ook nog fotograaf tegen die zei dat hij in de wei zou staan bij hindernis 3 voor het b paarden

Kiimberly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:31

zo, ik heb gisteren ook mee gedaan bij de B paarden.
voor de eerste keer sgw, behoorlijk spannend dus.
Dressuur ging goed - 49.50 strafpunten
springen foutloos en ruim binnen de tijd
cross- hindernis 1 en 2 gingen goed.
bij 3 wilde ze stoppen maar sprong nog en raakte ik mijn balans kwijt. daardoor lag ik er na de hindernis af Tong uitsteken
toen weer erop geklommen en de cross foutloos uitgereden .
dus al met al super tevreden Haha!

Kiimberly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:35

sgwuppie : dat meisje wat jij hebt zien vallen was denk ik Luca.
zit hier ook op bokt. Luca__
ze is nu nog in het ziekenhuis maar heeft een gebroken pink, een hersenschudding en veel schaafwonden in haar gezicht .
met de pony is verder alles goed.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:12

Nu nog in het ziekenhuis??? Mijn moeder heeft enorme stampij gemaakt bij het rode kruis en bij de organisatie omdat ze dat meisje dat vol onder haar pony terecht kwam en behoorlijk bloedde uit haar mond gewoon op lieten staan en zittend terug reden naar het terrein. We mochtens ons nergens mee bemoeien, er keek een huisarts naar and that's it. Ziekenhuis was niet nodig want het was een ervaren huisarts Verward Terwijl iedereen natuurlijk weet dat iemand die zo zwaar gevallen is en een pony vol bovenop zich heeft gehad (pony bleef ook nog enkele tellen liggen) absoluut niet mag bewegen en door een trauma-arts in het ziekenhuis onderzocht moet worden!! Werkelijk een enorm stelletje amateurs! Beetje zelf dokteren met iemand die misschien wel weet ik veel wat voor inwendige bloedingen kan hebben, bah ben er nog boos om! Mensen die Peters Brabers nog kunnen herinneren weten wel waarom..

Die gebroken pink kwam waarschijnlijk omdat de pony over haar heen stond en ze die nogal onhandig weghaalden, waarbij de pony op haar hand en haar schouder ging staan.

Wel super gedaan van jou Kimberly!! Was zeker geen makkelijke B cross om mee te beginnen!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:16

ik vond het idd ook een pittige b cross.. stond aardig aan de maat.. sommige dingen wel boven een meter .. fijn resultaat kimberley

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:25

Kimberly, op die val na dus toch nog prima gegaan Lachen

Wup, dat klinkt niet erg lekker Scheve mond . Hoop dat alles goed is met dat meisje. Ben je trouwens ook lekker klaar mee, heb je al een zware val gehad, is vervolgens je pony goed om je aan het denken en doordat die onhandig wordt weggehaald wordt er alsnog op je gestaan Scheve mond

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:59

Oeh dat klinkt wel heel knullig idd Wup! Ik herinner me Peter nog heel goed dus begrijp precies dat je hier zo kwaad over word.

Jitske Berdien Luxket en Wuppie: Goed gedaan!!!! OK dan!

Luxket: Kan me niet voorstellen dat ze in een B cross boven de meter bouwen eigenlijk Volgens mij wordt een cross dan niet goedgekeurd....

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:30

zal even iedereen bedanken die mij gefeliciteerd heeft Tong uitsteken

en iedereen die goed gereden heeft ook terug feliciteren Knipoog
Hoorde van de hindernisjury bij de dubbel na die houten wal dat die pony nog 3 keer over haar heen is gerold omdat hij niet omhoog kon komen. maar t heeft er niet lekker uit gezien wens haar dan ook beterschap!

En vandaag hadden we weer cross, niet zo lekker weer. Was de ring maar in gegaan toen ik voelde dat Pino er wel klaar voor was
en het nog droog was. Had ik goed gedaan want toen ik klaar was begon het te stortregenen.
Ik had heel netjes en goed gereden, alleen tijdens de middengalop liepen er mensen op het pad beetje hard te praten en een windvlaag waardoor hij ervandoor ging maar einde van de lange zijde opgevangen en overgang naar draf was weer netjes en de rest van de proef ook.

Toen springen, ging lekker met losspringen en in de ring had hij weer vol vertrouwen. Lekker voorwaarts en een mooie foutloze rit!

En de cross! was echt bang voor die C na het water, maar t ging zooo lekker alles paste (bijna dan), en het water pakte hij zelf al mooi aan want hij bleef voorwaarts galoperen. Die opsprong het water uit sprong hij over die plas maar gelukkig ging hij mooi door en over C was helemaal blij en de rest ook goed en foutloos en mijn tijd was weer optimaal! 6.02 en moest 6.06 dus mooi gereden.

was super blij en ik stond met dressuur 2e en na springen en cross 1e!! Haha!
dus kon een beker strik, vlaai en een hele mooie deken in ontvangst nemen!

We hebben nu 2 vlaaien want mijn zus had ook goed gereden en was na de dressuur geloof ik 6e en met springen en cross (1.2 tijdfout) opgeklommen naar de 2e plek!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:37

Gefeliciteerd, mooi resultaat OK dan!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:40

ja na een deprivrijdagmiddag heb ik een super weekend gehad!
weer helemaal bijgedraaid.
alles wat van thuis gestart is had prijs dus dat nemen ze ons niet meer af!

Kiimberly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:41

ik heb het meisje straks nog gesproken.
ze mocht als het goed is vandaag gewoon weer naar huis.
ze kan zich zelf niks meer herrineren.
volgens haar sprong de pony te vroeg af en kwam ze midden op de hindernis terrecht en daarna weet ze niets meer .

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:13

die gastank was als je ervoor stond ruim meter hoog, kwam boven mijn heup en ik ben 1.75 en alternatief op de punt 1e was ook wel redelijk aan de maat.. maar goed.. mag niet klagen, in de cross zelf vond ik het wel mee vallen

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:29

Gefeliciteerd Vera_Pino!! Lekker taart Vork Welke klasse reed je met je pony, M of Z?

Kimberly, ik had de indruk dat de pony juist te laat af ging en met de voorbenen bleef hangen. De achterbenen vlogen ook heel hoog door de lucht. Nou ja, doet er ook niet toe, wens haar maar veel beterschap!!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:31

Kiimberly_ schreef:
ik heb het meisje straks nog gesproken.
ze mocht als het goed is vandaag gewoon weer naar huis.
ze kan zich zelf niks meer herrineren.
volgens haar sprong de pony te vroeg af en kwam ze midden op de hindernis terrecht en daarna weet ze niets meer .

Ik heb de val gezien en ook het onhandige weghalen. Ik was namelijk stijljury en stond precies daar waar ze viel/ Maar de pony kwam juist te dicht en daardoor raakte ie de hindernis en ze viel over de hindernis heen. De pony ook, maar viel op haar!
Gelukkig lijkt het mee te vallen, ik was er goed misselijk van in ieder geval!

Wat betreft de stijlpunten. Zolang mensen met veel te lange beugels blijven crossen en niet op een lekker galopeerstuk verlichte zit gaan galoperen, maar lekker op hun luie reet blijven zitten Bloos zullen er onvoldoendes blijven vallen!
Sommige mensen vragen ook onmogelijke sprongen van hun paard, daar zijn ook wat onvoldoendes aan te danken Boos! in mijn geval dan!

Maar over het algemeen vond ik dat er bij de paarden netjes gereden werd. Bij de ponys moet er nog veel geleerd worden, maar goed met goede opbouwende kritiek moet dat goed komen denk ik!!!

Kiimberly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:34

wanneer heb je een onvoldoende voor stijl?

@ sgwuppie : ik zal haar beterschap wensen
voor de geinterresseerde : om 20.10 ongeveer komt er op L1 iets over de cross van gisteren.
Laatst bijgewerkt door Kiimberly_ op 05-10-08 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:35

Nou in principe bij 6 of lager. Maar we hadden oude lijsten met 5 of meer voldoende. Dus de KNHS verwerkt deze ook gewoon als 5 of meer waarschijnlijk.
Er is bijna niemand met minder dan 5, dus waarschijnlijk krijgt iedereen gewoon winstpunten.

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:54

Ben net terug en helemaal tevreden.

Dressuur: stukken beter dan de vorige keer. Kon lekker ontspanning vinden.
Waren echt veel uitvallen in het Z-pony's dus kon een stuk eerder dressuren.
Dat jury lid was heel blij met me, omdat ik vroeg of ik eerder kon starten. hahaha.

Springen: Maakte ik me wel zorgen over zeker toen ik parcours liep. Vond de bodem niet al te best om een 1.15 parcours te springen. Gelukkig vond de springjury dat ook en stond er een mooie hoogte om te springen. Dus ook foutloos en heel te vreden.

Cross: Helemaal super alles zonder probleem. Ik had twee weigeringen omdat ik net iets te weinig reed. OP hindernis nummer 4ab daar heb ik het alternatief gepakt en meteen door naar 5ab die hij echt tot uit zijn tenen heeft gesprongen. Echt heerlijk om te voelen dat hij dat voor je wil doen en kan. Bij de hindernis voor het water ook net te weinig gereden. Daarna zonder een probleem er over. De rest van de hindernisen geen een probleem ondanks dat er een paar waren waar ik wel tegen opzag zoals die grote ronde haag.

Gewoon een super Z debuut.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:00

Dat klinkt goed Lachen. Mooi debuut, je weet waar je weigeringen door komen dus daar is mooi op te trainen Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:01

uitslagen van vandaag staan online.

En goed gereden, chartje en VP.

Was dat meisje dat gevallen was degene die de oude pony van Iris rijdt? Daar hoorde ik idd wat over vandaag. EHBO verhaal klinkt heel raar, Peter Braber weet ik ook nog heel goed.

Ik heb trouwens veel gezien en bijgekletst vandaag, ondanks de zeikende regen. Mooie cross, zowel in het M als Z Ja