[SGW] SGW Neede verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muriel

Re: SGW Neede verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:52

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten! Ik heb er nog een paar gefotografeerd vandaag. De nummers die erop staan: 48,49,60,61,65,67,98. Ik ga denk ik vandaag als het lukt nog even een topic aanmaken dus daar komen de foto's dan op en ik heb trouwens niet van iedereen de cross op de foto de meeste springen en inspringen cross.. Mijn zusje had trouwens ook een zeer geslaagde dag! Ze had haar eerste cross vandaag en 186 punten voor de dressuur, foutloos gesprongen en foutloos gecrosst dus dit was een super begin! Haha!
Laatst bijgewerkt door Muriel op 27-09-08 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:58

iedereen van harte!

wie hebebn er foto's gemaakt eigenlijk? zag iemand bij hindernis 1 maar misschien verder ook nog?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:22

Ik ben ook net terug. Ja, was voor de middag al klaar, maar heb er de gehele middag nog gelopen. Ben ERG tevreden. Zowel ik als mijn paard (18 jaar oud) waren onervaren op cross gebied. Maar ben denk om vind het namelijk geweldig.

Dressuur was zoals verwacht bagger. Ik schijt er 7 kleuren stront voor en dat uit zich erg in mijn paard. Veel spanning en niet mooi bijelkaar. De punten vielen mij nog mee namelijk 172.

Springen ging goed. Had niet lang losgereden want ze liepen erg in. Dus 4x over de losspring hindernissen en toen de baan in. Heb daar iets teveel terug gereden waardoor ik 5 tijdfouten kreeg, maar geen stops of balken.

Door naar de keuring en daar had meneer een hartslag van volgens mij 56.

Vervolgens lekker losgegaloppeerd en een paar keer over de boomstammen heen. Hij pakte fijn aan en werd bij vlagen wat heet. De start deed hij super en ik dacht dat hij zou kijken op de aankleding echter dat deed hij niet. Bij hindernis 2 moest ik hem wel wat aanmoedigen maar hij twijfelde niet en ging lekker door. Hindernis 11 (hek de weide in) deed hij ook erg fijn en voordat ik het wist waren we al rond. Zat wel buiten de tijd. Had iets van 5.47 min, maar heb me daar helemaal niet mee bezig gehouden. Hij liep fijn 1 ritme en na de finisch had hij nog lucht zat over en dat vond veel belangrijker. Hartslag na de cross was 69 dus perfect!

Mijn eerste winstpunten zijn dus binnen had ook een voldoende voor mijn stijl.

@Juventus:
Super, hoorde je naam bij de prijsuitreiking! Ik sta zelf nog steeds te stuiteren. Wat een kick zo'n cross....

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:24

was jij die persoon die over der paard zei 'die ouw bok flikt het hem gewoon'? Haha! dan heb ik je wel gezein haha, maar wist niet dat je een bokker was.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:25

Netjes toch Lachen

@ Natascha: Ik denk dat mijn vader nog foto's van je heeft. Zal ff vragen en dan doorsturen Lachen

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:40

ik ben ook wel benieuwd of er nog foto's zijn gemaakt! Was er ook nog een professionele fotograaf?

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:49

Ik ben er ook al een tijdje weer. Ik was nummer 25, die ene met de haflinger.

Had 192 punten in de dressuur (viel me een beetje tegen Schijnheilig )
Verder had ik een balkje in het springen, op de dubbel. Ik kwam te dicht eronder waardoor de afstand naar de tweede wel heel groot werd.

Verder was ik in de cross foutloos maar ongeveer (volgens eigen meting) 40 seconden over de tijd heen. Vindt het tempo echt hoog, ben de hele cross voluit gegaan en nog had ik tijdfouten.

Ik heb gewacht op mijn dressuurpunten en ben toen naar huis gegaan. Heeft iemand toevallig een uitslag van ring 2?

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:14

Ik zie nu net de uitslagen. Was maar 20 seconden te laat en nog 8e Pling (waren helaas maar 7 prijzen)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:15

tg: super gefeliciteerd
juventus: ook gefeliciteerd
egnie: super, mooi een foutloos rondje!
mjoor: fijn datje foutloos hebt gecrosst.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:21

Zo ik heb een hoop goede verslagen gelezen.
Er is over het algemeen dus goed gereden.

Nog 1 vraagje van deze twijfelkont Knipoog Als ik de route over Lochem neem, geeft hij een hele andere straatnaam door met de route planner. Staan er al snel bordjes om de weg te wijzen?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:24

geen tom tom gvdt?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:31

Ik heb eindelijk weer eens gecrosst en ook nog eens een topdag gehad!! Go jij! Go jij!

Gins dressuur was bagger, ze was veeel te heet, lekker bokken en rennen, maar toch nog 177. Komt wel goed met weer trainen. Springen stond lekker aan de maat, dan doet ze beter haar best. Ze had al 3,5 maand geen gewone hindernis gezien, maar met wat geluk kwam ze foutloos rond. Crossen vond ze weer helemaal fantastisch! Dat paard galoppeert zo super door het terrein! Licht in de hand, heel wendbaar, goede controle, en supersnel met het voorbeen. Ik had mijn horloge op 5.15 ingesteld (5.05 was optimale tijd) en 10 seconden van tevoren ingedrukt....onderweg af en toe gekeken en hij ging af toen ik over de finish kwam, dus ik dacht misschien wat tijdfouten...heb ik tijdfouten voor een te snelle rit Clown maar volgens mij klopt dat niet, want het was best bochtig en ik heb echt niet hard gereden.

Daarna Koek's debuut.........poe wat spannend. Met dressuur was hij erg gespannen. Ging niet slecht, maar ook niet lekker soepel. 180 punten in een andere B ring. Springen vindt hij nog steeds errug spannend, maar het gaat langzaamaan beter. Hindernis 2 lag stro onder en dat hoort niet in het parcours volgens Koek, dus daar rende hij langs. Toen wilde ik natuurlijkgeen stops meer en reed ik hem wat te veel voorwaarts waardoor 2 balken vielen. Plus nog wat tijdfouten, maar de 1e hindernis was overwonnen!

Met losspringen voor de cross sprong hij weer achterlijk hoog over een simpel boompje, dus dat beloofde wat. Ik zag vooral op tegen nr 3, bij de landing zat je al zowat in de bosjes. Ik heb alles uit draf genomen en het ging zowaar van een leien dakje! Hij nam overal reuze sprongen, maar hij deed het wel!! Water ging hij braaf in en zelfs de hoge afsprong deed hij zonder twijfel! Alleen bij die heksenhindernis steeg hij echt op, mán, niet normaal zo parachuteerde hij zichzelf! Als daar toevallig een foto van is...

Laatste heksenoog heb ik niet gedaan, want als hij dan weer zo hoog zou gaan, zou ik zeker blijven hangen. Met Gin heb ik hem wel gedaan en dat was goed te doen.

Baalde wel een beetje van de stijlpunten, met Gin had ik zes keer een 7, met Koek gemiddeld een 5. Heb niet meer op het blaadje gewacht, maar ik had korte beugels en ik zat in verlichte zit als ik galoppeerde, heb alleen ook heel veel gedraaft. Nou ja ik ben megablij met mijn 2 toppers!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:37

top gedaan marieke, je hebt er weer 2 toppers bij!

De rest moet ik nog bijlezen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:43

Fijn Marieke! Dat had je wel weer een keer verdiend!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:44

ladyzwien schreef:
geen tom tom gvdt?

Nee, maar ik ben er al uit met dank aan google Knipoog

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:55

okay gelukkig Haha!

marieke: super hoor, fijn dat ze allebei goed gingen Haha!.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:37

Ik ben ook heel gelukkig met Golden Tyler.
Dressuur ging erg netjes. Mijn punten daarentegen waren compleet onverklaarbaar en stond laatste met 176.
Springen ging foutloos.
Cross ging echt super. Hij ging heel fijn door het terrein en kwam foutloos binnen met alleen enkele fouten voor te snel rijden. Stijlunten had ik van de ene jury alleen maar 7'vens voor en van de andere 5ven. Bij de jury waar ik vijven had stond bij alle drie onderdelen hetzelfde commentaar nl dat mijn paard meer voorwaarts mocht zijn. Weet niet wat dat te maken heeft met mijn eigen houding en zit.
Was uiteindelijk nog 3de geworden.

Verder heb ik TG nog zichzelf zien uitstappen Knipoog
Marieke heb ik ernstig zien haasten en Jitske had een vrolijk paard. Haha!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:41

@ irene ja dat was ik en was inderdaad super gezellig.

nou mijn dres ging ook wel lekker en had 184 punten .. het springen waren we foutloos en met de cross ook ..
helaas niet bij de prijsuitreiking geweest en weet dus ook niet of ik voldoende voor stijl heb en of ik bij de prijs gezeten hebt.. weet iemand dat van ring 2?

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:49

voor stijlpunten moet je toch een 6 hebben voor de winstpunten? dan baal ik echt ontzettend

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:51

Itsmexx, de uitslagen staan al op startlijsten.
Je moet idd een 6 hebben willen je wp's tellen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:51

uitslagen staan al online op startlijsten

Jammer van je dressuurpunten laura, maar proficiat met je 3e plek

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:58

ja zag het en heb dus pech want hat stijl van 5.8 :S

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:02

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:17

Wow, ik lees hier erg veel goede resultaten!
Marieke helemaal super zeg, met allebei... Heerlijk!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 22:08

marieke, ik heb je wel zien springen met koek en later de waterbak in zien gaan. wat een supergaaf beest, zelfs mn moeder was er weg van. en vond ook dat je ontzettend netjes de waterbak deed met alle begrip voor je paard. super!

Mendy: echt balen. Ach gut er zijn over het algemeen lage stijlcijfers, klopt dat? heel veel 6jes. ik reed echt een nette cross en had ook maar een 6.