ik heb inderdaad een paar weken terug al hoefvocht gekocht omdat ik het idee had dat hij erg droge voeten was en er zaten altijd scheuren in na het buiten rijden op het asfalt.
Spuit de hoeven nu ook vaker af, merk nog geen verschil maar doe het pas 2 weken. Het word ieder geval niet erger.
Het is nu ook wel lekker omdat het land op sommige plekken nat is, minder leuk voor de mok, maja goed voor z'n hoeven
Hoefsmid is geweest en die kon er gelukkig wat mee.
Hij staat voor natuurlijk op cytek ijzers en daar word al kort bij bekapt. Hij heeft nu beide voor ijzers vervangen om gelijke hoeven te behouden.
Als die alleen de stukke hoef zou vijlen zou die anders scheef gaan lopen.
Dus nouja voor nieuwe schoenen voor, ziet er weer netjes uit, hij heeft niks aan de afgescheurde gedaan, de spijkers kwamen er ook wel een cm boven dus geen last van.
Hij heeft geen brokkelhoeven, maar hij heeft gewoon doordat het ijzer aan een kant is losgegaan de andere kant ermee afgetrokken, dus het zou goed moeten aangroeien.
Word het nu erger haal ik de ijzers er af, maar daar ging die niet van uit. Moeten gewoon goed soepel houden die hoeven.