[SGW] [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:02

@ marieke Ach gut Dat is geen fijn nieuws zeg! Hopelijk heeft ze geen pijn gehad. 22 jaar is overigens niet erg oud...

Ik moet van de computer leren, dat is echt niet handig

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:05

wat een vervelend bericht van je oude pony marieke Ach gut

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:06

Nee, is niet erg oud. We weten ook niet echt wat er aan de hand is geweest. Ze had echt nooit wat en stond dag en nacht buiten, weer of geen weer. Manegekindjes zijn echt ontroostbaar, heel sneu.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:06

Geen fijn nieuws Marieke

Ik ken het... de zoektocht naar paarden. Te duur, er mankeerde iets aan, te klein, geen bewegingstalent, verkeerd gereden, noem maar op. We zijn een half jaar op zoek geweest naar Kaatje. Toen we de foto's bekeken hadden en de DA zei dat ze helemaal OK was kon ik hem wel bijna om zijn nek vliegen Bloos

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:12

Kan ik me voorstellen Scum!! Vooral dresuurmatig schort er vaak veel aan! Of ze staan weer niet goed op de voetjes....die ik nu op het oog heb heeft een wat lang hoofd, maar voelt heerlijk als je erop zit. Nu alleen nog even kijken of hij kan springen, heeft er iig wel de voorouders voor Knipoog

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 09:13

Ik heb niet veel ervaring met het kopen van paarden. Ik heb er in mijn leven maar een gekocht Knipoog oh ja en één keer een vriendin geholpen met het kopen van een paard.
Maar als ik weer een paard zou kopen zou ik weer een 2 jarige kopen en zelf opleiden...
Ik geloof dat je van een jong paard nog veel kan maken, ookal ziet ie er op die leeftijd echt niet uit!! Dat was zo bij die van mij en die van die vriendin wordt dit jaar 4 en wordt al echt een kanjer!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:20

Goedemorgen!

Ach gut voor Marieke!!
LZ: Hopelijk loopt hij snel weer rad!
Vieva: Spannend, hoop dat er iets tussen zit Haha!

Gisteren springles gehad, waren maar met zijn drietjes en hebben lekker gesprongen. We hebben een grote bak en er stond 1 lange lijn van twee steiltjes. Moesten we vanuit een hoog tempo over de eerste en dan tussen de steiltjes opvangen en dan rustig over de tweede. Heb echt mijn best gedaan. Maar de rem was een beetje zoek Nagelbijten / Gniffelen
Andersom, dus rustig beginnen en dan gasgeven ging wel heel fijn Ja En aan het eind van de les ging het gelukkig al een stuk beter. Ik blijf me trouwens verbazen over de kracht waarmee Lipso springt. Vooral als hij helemaal ontspannen is en ik niks in mijn hand heb dan knalt hij er zo hoog overheen Wow!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:21

SGWuppie schreef:
Kan ik me voorstellen Scum!! Vooral dresuurmatig schort er vaak veel aan! Of ze staan weer niet goed op de voetjes....die ik nu op het oog heb heeft een wat lang hoofd, maar voelt heerlijk als je erop zit. Nu alleen nog even kijken of hij kan springen, heeft er iig wel de voorouders voor Knipoog

Toch kan een lang hoofd onder het zadel als ze fijn gereden worden weer heel erg meevallen. Ik ben benieuwd.

Ik heb er ook eentje gezien; 5 jaar, L springen. Haar voetjes stonden erg naar buiten. Toch was ze daarmee goedgekeurd. En de rug was helemaal recht. Zat geen welving in.
Was ontzettend gemakkelijk te rijden, en ik sprong er zo een parcours mee rond. Alleen in de galop.... elke keer bij het neerkomen zeg maar kreeg ik toch een scheut onderin mijn rug... Boos! Die is het dus niet geworden Knipoog

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:24

goeiemorgen

vervelend nieuws marieke

zo even langs divoza, moet even nieuwe schoenen hebben, en dan maar eens kijken hoe het met me paardje is.

ik ga ook in een viertal rijden we starten vanaf mei met de trainingen. ben zeer benieuwd Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:30

Hahah durf je nog wel na al die verhalen? Tong uitsteken

Ik heb ook in een viertal gereden. Vond er niks aan
Veels te fanatieke commandante, heb er echt wel eens huilend op gezeten..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:33

ik rij ook in een 6 tal, we zijn alweer begonnen met oefenen. we zijn met 8, dus net niet genoeg voor 2 4-tallen. want reserves heb je altijd wel nodig. we hebben wel een leuk clubje bij elkaar. ik vind het alleen jammer dat er zoveel verschil tussen een paard en een paard zit. je hebt er wat van 1.60 en wat van 1.80. dus dat is wel lastig in een 6 - tal. ik rij op plaats 2. we hebben om en om bruin / zwart. en de grote een beetje achteraan. maar wel erg gezellig. elke donderdagavond les.

ben ook best wel trots op ukkie dat hij het zo braaf doet. hij kent het namelijk nog helemaal niet. we zijn nog geen jaar bezig met gewone wedstrijden rijden. en hij word dit jaar nog 6. maar hij is zo braaf!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:42

bij ons komt het wel aardig goed
de paarden zijn allemaal rond de 1.65 en groter dus dat past wel
en qua kleur komt het ook wel aardig uit. en er rijd nog een haarlem mee ( grappig Haha!)

maar lijkt me echt leuk en mars is zo braaf tussen de rest dus moet goed komen

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:46

ladyzwien: dat is inderdaad wel leuk, 2 met dezelfde afstamming.

bij ons is het een beetje het probleem dat we 80 leden hebben bij de rijvereniging, maar er maar een stuk of 10 wedstrijden rijden. dus dan is er vanalles was. kwa kleur kan het wel, staat ook leuk, maar hoogte en bouw verschilt nogal.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:49

ja idd, en dat is ook niet veel
wij hebben denk ik 180 ofzo leden waarvan 42 ofzo met startkaart en ja probeer maar eens een 4tal te maken ( bij ons zeer moeilijk)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:53

wij hebben meer zo'n boerenvereniging. haha. heel veel van die mensen die alleen recreatief rijden. en de jongeren die erbij zitten, die rijden dus allemaal wel wedstrijd. maar op het moment zijn er dat niet zoveel. maar we zitten ook in een klein dorpje. toch vind ik 4-tal rijden wel erg leuk. iets meer verenigingsverband. hier is alles voor zichzelf. zo ongezellig.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:07

Ach gut Marieke wat een vervelend nieuws!
Ilse: hopen dat mars weer wat beter loopt!
Vieva spannend hoor!

Ik was altijd te slecht voor het 4tal Clown En nu hebben ze geen 4tal meer.

Ow en mijn vriend heeft zaterdag even op wonderland gezeten! Hij had al eens op Turella gezeten maar die is niet zo lief. Dus nu maar op Wonderland. Na een half rondje al los. 's Avonds helemaal trots tegen zijn vrienden vertellen dat hij had paard gereden! En hij kon hem wel in de vooruit en de achtruit krijgen! Clown Ook kon hij gas geven en remmen! Nagelbijten / Gniffelen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:22

MM, zo te horen vond je vriend het wel erg leuk!
Kijk maar uit dat hij niet te bijdehand wordt en denkt dat hij al heel wat kan Haha!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:24

nou ik vroeg of hij zich veilig voelde. Want ja wonderland deed toch erg braaf wat hij zei. Maar nee dat was nog niet zo! Maar ik zei al dat we de volgende keer ginge draven en hij zei geen nee dus wie weet! Haha!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 10:43

hahah ben je al verder dan ik.
Mijn vriend en ik zijn al 8 jaar samen, maar ik heb hem nog nooit op een paard gekregen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:45

Dat probleem ken ik niet. Mijn vriend zit juist heel graag op mijn paard Ja

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:52

haha scum. Is wel fijn om zo'n liefhebberij te delen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:01

Scum schreef:
Dat probleem ken ik niet. Mijn vriend zit juist heel graag op mijn paard Ja

Jij hebt mooi geluk Lachen Heb mijn vriend ooit op mijn C (!!) pony gekregen. Dat is al echt een wonder. Wel zet hij, als ik er niet ben, de paarden buiten of voert ze. Dat vind ie wel leuk.

Ik ga maar es ff naar beneden. Nog ff wat overkijken en paarden naar buiten

Doei!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:02

Mijn vriend heeft wel eens op Os gezeten maar dat is lang geleden. Ik geloof niet dat hij er nog veel behoefte aan heeft. Hij vindt crossen en springen wel gaaf maar snapt ook wel dat je dan eerst tijd moet investeren in lessen (saai rondjes hobbelen) en dat vindt hij maar niks.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:06

Ik geloof dat wij in de omgekeerde wereld leven. Mijn vriend is veel fanatieker dan mij Haha! En hij kan ook veel beter rijden Ja

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:08

Morning Doei!