[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 07:19

Oh wanneer en waar is het BK? Als het past wil ik wel komen kijken :D

Filmpjes zijn heel leerzaam :j vroeger had ik er een hekel aan en voor die van springen was ik beetje bang, iets met confrontatie met jezelf. Het valt me echter nog heel goed mee en nu vind ik het eigenlijk zelfs wat jammer dat ik de komende wedstrijden weer alleen op pad zal zijn en het dus zonder beeldmateriaal moet doen.

Ga de rest van de zomer aspiranten rondbollen, in september de vrije cross Deurle meedoen (tenzij occ60 ook kan als lrv-ruiter) en als dat vlot gaat, dan doen we door met de aspiranten crossjes :D

Ohja, en mijn blauwe smurfmobiel/roestbak is sinds gisteren buiten dienst. Vanaf nu staat er een zilverkleurige iets nettere versie voor de deur :Y)

Daaphh

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 18:28

Mooie plannen Anthonius!

Voor ons was het BK een kleine ramp.. Alle ja, flauwe kul mja...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-19 16:25

Ik ga duimen Antonius!! *\o/* *\o/*

BK is in Waregem (spr & dr) en cross in Nokere.

Hoezo Daaphh?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 17:40

Klinkt niet bijster positief Daaphh. Dik tegengevallen precies?

Hier al hele dag goed aan het regenen *\o/*

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 19:38

Spannend Antonius :D toch gedurft vaneerste keer M en Bk! Ik zal je wel zien passeren ook :D.

Hier ook al veel regen gevallen, hooray!

Super varekaj, helemaal vertrokken nu :D

Wat is er gebeurd mss Daphne?

Met canch ben ik nog steeds aan de gang en ze doet flink haar best. Wel wat miserie met haar hoeven en hoefsmid gehad. Mr nu sedert vorige week hoefijzertjes terug vanvoor en een heel verschil! Nu hopen dat ze ze weer niet afloopt om de 5 voeten en geen scheuren en barsten...

Met Winston alles oke maar vorige week er wel hard afgevallen thuis. Het is toch een onbetrouwbaar kieken soms... zondag dan wel op jumping geweest. Eerste maal nul en tweede maal stopje. Al bij al wel tevreden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:51

Hoe bevalt de smid PP :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:56

Hij zei 'oei' toen ik ze uithaalde :'). Kzeg ja ik weet het :'). Canch haar hoeven zijn een uitdaging. Mr tis proper gedaan. Kmoet nu alleen zolang mogelijk wachten met volgende ijzers omdat ze zo kort staat. Hij had bijna geen plek voor te nagelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:19

Hahaha ja die "oei" is wel 1 van zijn uitspraken ja :')
Ik heb er hier eentje met een hele lage en dubbele zool. Was altijd ellende met op eieren lopen bij de minste oneffenheid en zelfs op zand bij de vorige smeden. Sinds hij hem doet is dat stelselmatig verbeterd en intussen loopt die pony gewoon ook zuiver na een kapbeurt.
En Icaro is een held met ijzers kwijtraken :roll: Ga afkloppen, nog maar zelden voorgehad sinds hij hem doet en als het voorvalt is dat 99% van de tijd toch als hij sowieso moet langskomen.

Ben curieus hoe de ringen er morgen gaan bijliggen. Ze geven vannacht nog tot 20L/m2 aan regen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:00

Het boekje van junior was niet in orde. Alle ja
In 2016 had hij in eind november zijn inenting gehad en in 2017 , begin december.

De DA van daar vond het geen probleem. Dus mocht dirk dressuur rijden.
Achteraf heeft de jury beslist dat het toch niet mocht en hebben ze hem uitgesloten...

Ik snap dat uw boekje in orde moet zijn. En normaal is dat ook echt zo, al onze latere inentingen zijn wel in orde. Dus This niet dat we dat niet doen...

Maar als de DA van de wedstrijd zegt, This geen probleem doe maar. Dan vind ik het onnozel dat jury’s daar anders over gaan beslissen.
Het is een medische kwestie...

Er waren en nog 2 andere. 1ntje was hetzelfde als dirk. De andere heeft direct zijn paard naar huis moeten brengen want die vormde wel een gevaar omdat die niet/amper was ingeënt.. dan is dat anders.

Ik hoorde ook dat ze vorig jaar het niet verder gecontroleerd hebben omdat er anders bijna geen wedstrijd was geweest... bij het BK 4jarige was er geen probleem...

Dus ja een beetje gefrustreerd teruggekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:40

Als dat nu een paar dagen scheelt zeg, kan dat dan zoveel kwaad? Nee toch? En dan nog van 2016, dat is bijna 3 jaar geleden. Als de rest erna steeds netjes in orde is moeten ze toch niet teveel gaan zeuren...
Ik dacht ook dat voor zoiet de DA de eindbeslissing had en niet de jury?
Snap uw frustratie, amai. Sta je daar voor Piet Snot.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:37

Blijkbaar niet.

En gelukkig was het nu Genk, das voor ons dichtbij. Maar als ge daar een heel weekend zit, stal gehuurd etc...

Daarbij ook, we zouden hem wel willen verkopen. Maar EL dressuur staat nu niet direct goed op papier terwijl dat eigenlijk niet zo is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:49

Mja en de reden waarom is nu ook niet aantrekkelijk voor anderen die BK willen starten of waarbij er zo strikt gecontroleerd wordt. Want dan kan het nog voorvallen in de korte toekomst. Over 5 jaar maakt dat (hopelijk) veel minder uit.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:18

Whut?? Amaai kdenk dat er hier dan geen enen zou mogen mee doen aan het bk :oo. Zo stipt is da hier ook nie. Daar verschiet ik nu wel van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:34

Ik probeer dat wel goed op te volgen maar soms scheelt het wel een paar dagen. Mijn DA zet dat dan gewoon weer op dezelfde datum of iets ervoor als het in een weekend zou vallen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:38

Ja het is echt super flauw...

Normaal doet onze DA dat ook.. maar nu is er iets misgegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:45

Is er ook geen verschil met aantal entingen tussen lrv en vlp? Dacht bij vlp 2x/jaar voor griep en rhino en bij lrv maar 1x/jaar?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 22:16

is het overal hetzelfde.

1 van de 2 moet je 2x per jaar. De andere 1x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 22:22

Rhino is dan 2x en griep 1x normaal gezien.

Hoe dan ook, het is een idiote reden voor uitsluiting als het maar een paar dagen scheelt. Het is niet dat een vaccin ineens pats boem van dag A op B zichzelf uitschakeld.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 22:29

Ik vind als de DA zegt, het is in orde, dan is het in orde.
Jury heeft geen medische achtergrond...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 23:02

Zeker vr iets van 3 jaar terug

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 23:03

Djeezzz idd wat een zever. Ze moeten maar duidelijk doen in reglementen etc...
In endurance is dat bvb super duidelijk. Alle paspoorten/inentingen worden gecontroleerd en indien niet correct dan mag er niet gestart worden.
Maar dan zo geen duidelijkheid + de DA met idd de medische achtergrond die er akkoord mee is en dan de jury niet... Dan voor iedereen hetzelfde e...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:00

Ja, ze zouden beter alle paspoorten controleren... vrees dat er veel zullen afvallen...

Achja, we laten het achter ons, morgen vertrekken we naar het EK met Icarus

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:31

Mr hoe dan bv volgende jaar voor bk 6jaarse? dan gaat da niet ineens in orde zijn?

Veel succes op het ek!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 17:00

Dan veronderstellen ze dat je terug een "herstart" doet met drie inentingen kort na elkaar veronderstel ik. Dan doet de voorgeschiedenis er niet meer toe. Is denk ik 1 op dag 0, dan binnen de maand en dan nog eens binnen de zes maand en vanaf dan binnen elke 6 maand. Maar pin er mij niet op vast :P

Heb dat ook al eens moeten doen omdat ik niet binnen de termijn opnieuw gevaccineerd had. Sowieso zijn die regels medisch op weinig gebaseerd, en het is absurd dat de jury hierin de doorslag kan en mag geven. Ze zouden deze controles gewoon standaard moeten doen en niet plots wel op een kampioenschap. Beetje hypocriet :+ plots zijn ze op die wedstrijd gevaarlijk ofzo? :7 Aan de andere kant is het wel een algemene eis dat de paarden correct gevaccineerd moeten zijn. Heb het dan eigenlijk liever zoals op de endurance waar dat gewoon standaard gecontroleerd wordt. Dan kan je niet plots in fout blijken.

Verder kruip ik terug onder mijn meeleessteen want mijn huidige paardrijdactie beperkt zich tot een rondje bos 1x per week }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 19:32

Van mij mag die paspoortcontrole ook veel regelmatiger. Bit- en sporencontrole heb ik tot nu toe 1x gehad, op een VLP-wedstrijd vorig jaar. Ik wil niet weten hoeveel er op een tornooi rondlopen bijvoorbeeld die (totaal) niet in orde zijn.
En nu met het nieuwe systeem kan er helemaal gefoefeld worden, er staat niks van signalement of chipnummer meer op de startcoupons geloof ik.