[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:32

Vandaag privéles springen gehad. Nog nooit gehad! Van iemand die ik ken van vroeger en eens geprobeerd vandaag. :) Ik ben heel content! :D In 't begin losgereden en erna aan de dubbele longe (instructeur heeft half jaar les gevolgd van Alb.ert Voo.rn). Toen dat gedaan was, begonnen met springen. Mijn werkpunten zijn dat ik mijn handen veel meer moet dragen en meer steunen op mijn voeten zodat ze niet naar achteren vliegen boven de sprong. Dan enkele lijntjes gereden en op het einde parcoursjes van 80cm gereden. Shuddy moet meer als een parabool lopen (daarom ook die dubbele longe in t begin), want hij sprong soms te plat en tikt hij dan aan. Maar als hij goed bij elkaar loopt, springt hij lekker ruim over de sprong! :D Ook voor de eerste keer zo'n sprong genomen met zo'n blauw waterbak eronder, en hij heeft er niet naar gekeken! :D 'k Heb dr echt van genoten! Dus voor herhaling vatbaar. :) Plan is om 1 keer per maand daar les te volgen.
'k Ziet ook zitten voor de cross zondag! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:45

Dankjewel allemaal :D

Leuk dat je les zo goed ging Hanne, heb nog nooit gehoord dat ze me dubbele longe werken voor je gaat springen. Hebben ze uitleg gegeven waarom ze dat doen? Gewoon uit interesse :)

Icaro heeft nog steeds iets dikker been, maar niet warm. Dus even op de piste laten rondstappen, zijn bietenpulp gemaakt en dan been weer goed gekoeld.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:54

Hij doet dat niet altijd hoor. :) Voor ieder paard is het anders meestal. (bvb voor pony van een vriendin was het om hij zijn achterbeen naast de massa zette ipv eronder) Vanuit t principe van 4 teugels en 4 handen. Dat hij sneller mijn fouten kan corrigeren. Dat ik zelf kan aanvoelen wanneer ik mijn binnenteugel kan loslaten en wat de spanning op mijn buitenteugel moet zijn. Een hele uitleg. Shuddy ging echt lekker op het einde van de dubbele longesessie. :) 't Is om hem te helpen om meer in parabool te laten lopen. Wat dan weer goed is voor het springen omdat hij veel ruimer springt als ik hem correct voor elkaar heb voor de sprong. :) 'k Voelde ook meteen op welke sprongen dit het geval was. Instructeur heeft het geleerd bij Al.bert V.oorn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:03

Zo da's wel goed gezien eigenlijk!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:05

Ik dacht van waarom heb ik niet eerder les gevolgd? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:09

Dat gevoel had ik ook toen ik die proefles nam bij K.obe :)) Echt, dan zit je bij jezelf te denken "waarom heb je al die tijd verstopt gezeten?"

Elke keer als ik hier plan om opnieuw te bellen voor springles komt er wat tussen. Had indertijd (december) gezegd dat ik gauw zou terugbellen voor een nieuwe les, intussen zijn we eind maart en is het er nog steeds niet van gekomen :o

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:17

Hehe :D Ik zal nog moeten uitzoeken wanneer ik nog een les ga volgen. Want de eerste 3 occ's van Waregem, Gavere en Tielt komen kort op elkaar. Volgende les wss de week achter Gavere. Want weekend voor Tielt ben ik niet thuis dusja. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:32

Ik heb 17/4 eindelijk brevetafname, dus ik moet toch echt aan de slag met springen. Uiteraard wil ik 'm niet gaan belasten als hij het niet aankan, en met een ander paard... Het is nu al vaak puzzelen en passen om mijn eigen paard te rijden en aandacht te geven aan de andere 3 grasmachines die ik heb rondlopen, weet echt niet waar ik dan nog les met een ander moet gaan inplannen.

Daarbij zit ik flink achter voor mijn eindwerk (al schuif ik het door naar 2e zit) en dan nog fikse taak voor stage en ook nog hoop bijkomende opdrachten...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 07:48

veel succes alvast Varekaj!
Je kan altijd eens je jumping laten filmen en mij doorsturen? Wil je gerust op basis van filmpje zeggen hoe ver je staat voor je brevet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:57

bedankt voor het aanbod, ga ik eens bekijken of ik een filmer te pakken kan krijgen. Zijn ene been is al een stuk minder dik, dus dat komt wel in orde. Ik weet nu ook de oorzaak trouwens. Dacht eerst dat het kwam van de schaafwondjes, maar blijkbaar hebben ze hem zondag even in een stal naast een "hengstige" merrie gezet omdat zijn stal werd uitgemest en alle paddocks waren volzet. Uiteraard heeft meneer heel goed van zijn oren gemaakt en zou 2x bijna onderuit geschoven zijn...
Wanneer iemand echter erbij kwam werd hij zo mak als een lammetje, dus da's toch positief.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:26

Die heeft meer nek dan mijn hengst verdorie!
Idd groot verschil, leuk om te weten hoe het nog aangepakt kan worden.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:32

Meer nek mss maar zeker minder 'poep'spieren :+
Maarja 't is maar met trainen dat ze eraan kunnen komen! ;) En een uur gereden en hij kon het aan, dus zondag zou wel moeten lukken. :) Want normaal is hij wel blij te krijgen in de cross! :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:36

Aach hengsten, ben er geen fan van :D, kheb er al teveel eigenaardigheden mee tegen gekomen ;). Hopelijk is het snel helemaal weg zodat je kan oefenen voor en brevet!

Fijn beeld Hanne de foto's, ook die op fb. Zijn nek is idd goed in vorm :D.

Van mn merrie krijg ik ook vaak zo horen, whoow wat een nek :P. Mr niets vergeleken met fokmerrie die bij ons stond. Daar zou menig dressuurhengsht jaloers op geweest zijn.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:57

Wel speciaal idee van die dubbele longe zo. Fijn dat je paard er zo goed op reageerde Hanne! Hij mag idd verderop in zijn bovenlijn nog wat spieren bijkweken, maar da's ni zo simpel bij volbloedjes op leeftijd hé :).

Varekaj, ik zou me niet te druk maken om die brevetten. Als je een beetje kan sturen tussen de hindernissen, je paard niet stoort bij het springen en je galop controleert zou het allemaal geen probleem mogen zijn...

Ah maar uw merrie is gewoon in 't algemeen een knap ding Helene ;).

Nog steeds geen tips van Antonius :p

Mijn paard heeft vandaag een hoestloos rondje aan de longe gelopen *D ik leef op hoop! Morgen er maar eens op en zien hoe dat gaat! Heb dressuurles, ga vragen voor beetje op 't gemakje te doen maar niet afzeggen denk ik...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:33

Tzijn spannende dagen voor Antonius :P

Haha thanks Evelyn ;). Jammer dat je niet nr de springles kon komen gisteren, twas leuke oefeningen. Hebben ook eens wat hoger gesprongen (lees hoger dan mijn limiet van 95 cm :P) Heb oxer 105 gesprongen. Yeah 8-)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:08

Hanne, je zou niet zeggen dat Shuddy tot over enkele dagen/weken nog zo ziek was, hij ziet er goed uit!!

Haha, heel spannende dagen hier, zal blij zijn als we zekerheid hebben zaterdag!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 10:27

Shuddy ziet er inderdaad goed uit zeg!
Leuk dat je een goede les hebt gehad Helene.

IK heb dinsdag ook les gehad met blits, ook onze hoogte overwonnen, maar ook een keer goed op de rem gaan staan, met mijn schouder tegen zijn nek gekomen, voel het nog :p

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:30

Hoe stoer Helene! :D Klinkt als een toples!

En dankjewel voor de complimentjes over Shuddy! We doen ons best. :)
Ik moet wel toegeven, onder zadeldek enzo ziet hij er scherp uit, ribbetjes enzo, als 'k deken afdoe, direct zadeldoek erop als ik ergens ben. :o Heb geen zin in commentaar. :) Maar instructeur kende ik al, dus hij wist wel hoe erg het met Shuddy gesteld was van de kliniektijden. :) En hij zei ook dat hij positief verbeterd was!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:32

Ik volg nu ook al een goed jaar en half les bij L.izzy, 't was ook eens leuk en leerrijk om een andere input te hebben! :j

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:43

Goed zo van alle overwonnen hoogtes! Was er veel volk Helene? Ja, jammer, maar durfde me niet riskeren om tot ginds te rijden als ze dan toch nog zou hoesten... Maar tziet er naar uit dat k zondag op t gemakje ga kunnen crossen! Dus da vooruitzicht maakt veel goed ;)!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:52

Ik zal je bezig zien denk ik. :) Te zien of dat ik al in voormiddag ga verkennen of niet. Als ik in voormiddag ga, zal ik Helene kunnen zien!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:31

Das waar :j! Jammer genoeg gaat het slecht weer zijn zondag, bleeh :(. Heb geen zin om te springen in de slechte buitenpiste dan, zou je dat springgedeelte mogen overslaan O:)?

We waren met 4 :), net gepast. Les begon wel 20 minuten later. Had me zo gehaast omdat ik veel trein vertraging gehad, was het uiteindelijk niet nodig geweest :P.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:34

Welke vijzen zou ik moeten indraaien zondag Helene?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:35

Het weer zal idd tegenvallen |( Een ganse dag weg is dan soms wel lang...

Veel plezier in Waregem. PP: buitenpiste is toch volledig vernieuwd? Is ze niet ok?