[SGW] Wedstrijdkalender SGW 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:09

De eerste lus is de lus voor de M. De B paarden loopt wel anders. Die gaan van H1 direct door het bosje over de schuine sprong het zandpad op. En bij het weiland met de stijl-bult-picknicktafel heeft de B een dubbel van picknicktafeltjes. Daarna gaan ze vanaf hier gezien links een bosje in.

De lus was anders bedoeld en is waarschijnlijk dit jaar anders.

_Daphne

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:55

Ik meld me hier ook even, lees al een tijdje mee. Fijn om ervaringen etc van andere mensen te lezen :)

Voor mij is Markelo 2 weken terug mijn laatste B cross geweest.
Op de planning staat nu: Vinkega - Ermelo - Gorssel - Neede - Vasse- Diepenheim - Bathmen allemaal in de klasse L.
Vinkega ben ik vorig jaar ook geweest en vond het daar vriendelijk staan, dus dat leek me wel geschikt voor de overgang naar het L.

Over 1,5 week gaan we lekker trainen in Ede, hopelijk goed de waterinsprong oefenen, want we hebben alleen nog heel klein afsprongetje het water in gedaan (Broekelo en Heino). Voor de rest heb ik er wel vertrouwen en voornamelijk heel veel zin in :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:33

riannhuh schreef:
Leuk filmpje Bianca! Scheve lijntje over de 3sprong ziet er lastig uit, maar gaat erg lekker bij jou :) en die dubbel met een picknicktafel voor andere klasse ertussen is ook maar vervelend, ga je mooi strak bij langs ;)

Daar waren ook veel langslopers op, er werd teveel in een gebroken lijn gereden en dat moest je juist niet doen, paarden braken daardoor aan de buitenzijde uit.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:23

Is er hier iemand die in de meivakantie zin heeft om te trainen bij Rob Janssen?

Ik zoek een train maatje :D
Wij zijn B niveau.

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:42

Ik wil binnenkort ook met mijn jonkie (dus B-niveau) naar Rob. Maar in de meivakantie ben ik een weekje weg... Dus wordt daarna...

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:16

Yvie: wanneer had je in gedachten? Ik wil ook nog een keer naar Rob namelijk :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:29

Ik wil voor 31 mei nog wel graag een keer...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:36

Ik heb zelf al een afspraak met Rob staan (11 mei), ik moet alleen komen van Rob. Trakhener-strafkamp voor ons :D

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:50

Yvie_Juudje schreef:
Is er hier iemand die in de meivakantie zin heeft om te trainen bij Rob Janssen?

Ik zoek een train maatje :D
Wij zijn B niveau.

meeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!
*sorry dat ik zo kom binnen vallen trouwens :D *

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:08

Mocht mijn nieuwe toch nog een goeie crosser worden, wil ik ook eens in DU starten. Zag dat Dorpen, Neu Versen en Löhningen allemaal een uurtje rijden is, goed te doen dus.
Zag dat NLers vanaf M er aan mee mogen doen? Dus niet als B of L ruiter? En dan is A (= Nederlandse L) het laagste? Wat is E dan?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:03

Roxxiejj schreef:
Mocht mijn nieuwe toch nog een goeie crosser worden, wil ik ook eens in DU starten. Zag dat Dorpen, Neu Versen en Löhningen allemaal een uurtje rijden is, goed te doen dus.
Zag dat NLers vanaf M er aan mee mogen doen? Dus niet als B of L ruiter? En dan is A (= Nederlandse L) het laagste? Wat is E dan?

[SGW] Klasse-indeling Duitsland

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:22

Thanx Sim, die kon ik net ff niet vinden.
Moeten bij iedere wedstrijd permissie vragen van de KNHS? Ook voor een VE wedstrijd (die dus niet geregistreerd worden?). FEI paspoort was alleen voor VA en hoger hoorde ik ergens?

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:33

Als je in Duitsland een VE wedstrijd wil starten moet je lid zijn van een duitse rijvereniging en je paard/ pony moet geregistreerd zijn in Duitsland als turnierpferd.

Daarom moet je een VE ook via de KNHS aanmelden, tenzij je zoals mijn dochter in Duitsland woont, lid bent van een Duitse rijvereniging en bij de fn geregistreerde paarden/ pony's hebt.

Als je via de KNHS aanmeld wordt voor een VE de einduitslag meegeteld als een Nederlandse L. Je kunt dus ook winstpunten verzamelen. Een VA telt als M.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:06

Ah, dan doen we dat :j toch maar even door de knhs laten doen :j
Paard is wel Duits, Westfaals zelfs. Misschien krijg ik wel korting :))

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:03

@ roxxiej je moet even de wijzigingen lezen in het reglement. Klasse E mag je ook starten. Dat is B/L niveau. Hou er rekening mee dat de cross in dorpen op vrijdag is en de rest op zaterdag. Ik heb daar geen problemen mee want is voor mij maar 35 km.
@ Benita dat klopt niet helemaal. Je mag als Nederlander gewoon ve starten. Licentie kost €17,50 en je mag gewoon vanaf ve starten. Je hoeft geen lid te worden in Duitsland. Winstpunten tellen voor Ve gewoon mee voor het L dat kun je lezen in artikel 304

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:11

Alleen G. T.epperink is weer eens niet te bereiken, heb mij ook voor wedstrijden opgegeven maar niks over terug gehoord. Wat een service weer :n

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:16

Oh klinkt goed Caro! Voor ons (Anouk en ik) is het ook niet zo heel ver rijden. Is dan alleen het cross onderdeel op vrijdag en dressuur en springen op zaterdag? Of alles op vrijdag?
Is Neu versen alles op 1 dag?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:03

Crossen is in dorpen normaal op vrijdag en de rest op zaterdag. Is geen moeilijke cross maar wel alles op 1 veld en ook kort. Neu Versen is alles op zaterdag. Die heeft normaal geen VE en alleen Va en VL.

@ evony die reageert wel vaker wat laat

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:12

caro29 schreef:
@ roxxiej je moet even de wijzigingen lezen in het reglement. Klasse E mag je ook starten. Dat is B/L niveau. Hou er rekening mee dat de cross in dorpen op vrijdag is en de rest op zaterdag. Ik heb daar geen problemen mee want is voor mij maar 35 km.
@ Benita dat klopt niet helemaal. Je mag als Nederlander gewoon ve starten. Licentie kost €17,50 en je mag gewoon vanaf ve starten. Je hoeft geen lid te worden in Duitsland. Winstpunten tellen voor Ve gewoon mee voor het L dat kun je lezen in artikel 304

Ja, je mag wel als nederlander officieel starten in Duitsland, maar alleen als je via de knhs inschrijft. Tenzij als je in Duitsland woont, lid bent van een duitse vereniging en je paard als duits turnierpferd aangemeld is. Ook dan moet je nog een licentie aanvragen aan de knhs om in Duitsland te mogen starten.

Winstpunten worden alleen toegekend als je via de knhs inschrijft, want dan geeft de duitse vereniging feedback naar de knhs over de uitslag. Mijn dochter start veel VE, maar als er geen andere nederlanders mee doen, die via de knhs hebben ingeschreven geven ze geen uitslagen door aan de knhs.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:59

Oh winstpunten vind ik niet bijster interessant. Meer voor de ervaring en opvulling van een lege periode

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:38

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:48

klopt Benita. Als je wp wilt moet je via de Knhs opgeven. Ik kan bij 3 wedstrijden ook op persoonlijke uitnodiging meedoen. Dan hoef ik niet lid te worden in Duitsland en tellen de wp niet mee. Het is net wat je wilt.

Dowanb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:28

Weet iemand misschien wanneer je je kunt gaan opgeven voor Hoogenweg en/of Ermelo..

Dat is in het zelfde weekend en Hoogenweg heeft dan mijn voorkeur (is ook dichterbij), maar als Hoogenweg niet lukt dan is Ermelo een optie..

Waarom zijn die vraagprogramma's allemaal zo laat eigenlijk? of is dat normaal? De gewone Concoursen springen en dressuur staan al wel veel langer van te voren op startlijsten.nl...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:32

Laat? Je kan je bij de meeste crossen juist ruim van te voren opgeven en moet dat dan ook doen omdat de wedstrijd anders vol is. :=

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:44

ermelo 25 mei uit mij hoofd