[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:25

Je hebt echt van die hele dunne zweetdekens, maar weet echt niet waar ik ze vandaan moet halen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:44

Mijn wedstrijdpaarden staan nu voor de 2e week onder 0 grams regendeken. Als het droog is en boven de 17 graden haal ik ze er overdag weer af. Merrie begint al een vachtje te krijgen maar de ruin en oude merrie nog niet.

Wat een sh*tweer. Net 2 paarden gereden en ben verzopen. Tussendoor even een droge jas aangedaan. paarden vonden de modder wel leuk. Oude merrie is vanmorgen weer gescant en heeft volgens de Da een heel actief veulen. Het schopte veel. Hartslag was duidelijk zichtbaar en je ziet steeds meer. De ribben en andere delen van het skelet zijn steeds zichtbaarder. Heb wel besloten om met rijden te wachten na het veulen want merrie is erg bijterig als er een singel om zit..dus alleen longeren en aandacht geven.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:14

Pfff, ik ben idd ook verzopen nu na 3 paarden. Nog 2 te gaan, maar lekker en leuk is dit niet.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:40

Ik heb net examen gedaan voor aanhanger, ben gezakt |(
Het kwam echt vanwege de zenuwen. Was er vanochtend al van aan de race. Ik heb geen fouten gemaakt, maar ik reed te langzaam. En ik gaf 1 iemand voorrang die geen voorrang had.
Nu maar weer aanvragen dus.. Maar die zenuwen moet ik echt iets voor doen, want het belemmert me echt. Mijn rij-instructeur zei ook al, dat het echt de zenuwen waren en dat het niet nodig was geweest. Verrichtingen gingen gewoon hartstikke goed, dus dat was het ook niet.

Over indelen Ermelo: Ik was ook echt belachelijk ingedeeld. Had gevraagd om bij L/M eventers ingedeeld te worden (of iig de meest ervaren), zit ik met 1 iemand die al gecrosst heeft, de rest had nog nooit gecrosst. Gelukkig maakte het nu niet uit vanwege dat Vorstin niet mee was, maar ik vond het maar gepruts.

Over dekens: Vorstin heeft nog geen deken op. In de molen wel als het hard regent, dan een 0 grams regendeken. En als ze bezweet is na het rijden een vliegendekentje met fleece bij de borst en op de rug, of gewoon mijn dunne fleecedeken.
Ik wil haar toch gaan scheren, dus het maakt nu toch niet uit of ik er wel/geen deken op gooi.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:44

Ah nee Snoekiej, balen joh.
Misschien is de Rescue Remedie van Back iets voor je? Zijn van die druppeltjes waar je rustiger van schijnt te worden.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:46

Balen Shanouk. Ik moet vrijdag afrijden voor E, maar ik heb zelf gelukkig nooit zoveel last van zenuwen.
Volgens mij helpt dat Rescue spray van Bach ook niet, dat zit meer tussen je oren van 'als ik dat neem, wordt ik rustig'.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:54

Ik heb expres de hele week niet aan het examen geprobeerd te denken. Pas vanochtend werd ik echt zenuwachtig en had ik echt even een soort aanval. Daarna ging het wel weer, maar ik ben gewoon te onzeker en wil alles te goed doen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:57

Shanouk, jij had toch ook faalangst?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:58

Heb hetzelfde probleem Shanouk.

Voor mijn autorijbewijs heb ik ton pilletjes van de huisarts gekregen. Die houden je hartslag laag. Je moet alleen niet de examinator vertellen dat je ze hebt genomen, het mag nl niet helemaal tijdens het rijden ;)

Overigens kan ik je echt de rijschool aanraden waar ik ben geweest. Mijn instructeur ging echt heel goed om met mijn zenuwen. En vandaag bellen betekend volgende week afrijden (en bij mij zat de 2de x afrijden bij de kosten inbegrepen en heeft mij niks gekost).

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:00

Het is nooit echt getest, maar waarschijnlijk wel ja. Met schriftelijke dingen heb ik er niet zoveel last van (nouja, wel een beetje), maar met praktijkdingen (presentaties, rij-examen etc) heb ik er wel heel erg veel last van.

edit: Ik wil ook echt voor pilletjes gaan vragen! Ik PB je nog PB voor die rijschook anders. Moet nu naar college
en Noor, dit was de eerste keer, maar ik ben voor mijn gewone rijbewijs ook 3x gezakt voor ik hem haalde.
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 14-09-10 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:00

Balen Shanoek! Was de tweede keer toch?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:04

Shanouk, ik heb ook faalangst en ben de eerste keer ook voor mijn rijbewijs gezakt. Van de zenuwen zulke domme fouten gemaakt. Had volgens mijn rijinstructeur nog nooit zo slecht gereden. Ik heb hem daarna verteld van mijn faalangst en hij heeft de volgende examinator ingelicht. Deze examinator ging eerst rustig met mij een praatje houden en me geruststellen (ook onderweg). Dat gaf mij vertrouwen en toen heb ik het met glans gehaald. Misschien zou dat bij jou ook helpen?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:07

Balen Shanouk! Het zenuwenverhaal ken ik maar al te goed.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:08

Snoekiej schreef:
edit: Ik wil ook echt voor pilletjes gaan vragen! Ik PB je nog PB voor die rijschook anders. Moet nu naar college
en Noor, dit was de eerste keer, maar ik ben voor mijn gewone rijbewijs ook 3x gezakt voor ik hem haalde.

Oké, sorry. Laten we het niet erger maken dat het al is. Vervelend zeg, faalangst. En het kost natuurlijk ook allemaal klauwen vol met geld..... Misschien kun je eens met de HA ofzo praten idd.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:37

Helaas ken ik ook het probleem. Voor het afrijden voor mijn C had ik zware pijnstillers en die maakte me suf genoeg om niet zenuwachtig te zijn. Ben toen in 1 keer geslaagd.

Theorie zie ik nooit tegen op, alleen praktijk. Ben zelf zo zenuwachtig dat ik mijn eerste lessen ook echt verknald heb door de zenuwen. Bij mij gaat ht beter als ik me op mijn gemak voel en niet "de druk heb om me te moeten bewijzen".

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:40

Wat balen Snoekiej :(:) Echt k lote dat het puur door je zenuwen komt.
Helaas kan ik je hierin niet helpen want heb zelf geen last van zenuwen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:42

He wat jammer Shanouk!!!

Ik zit weer helemaal alleen, best saai. Nog wat dingetjes afmaken en dan straks dressuurles :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 14:49

Balen, Shanouk!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:55

Balen shanouk!

Weet iemand nog een goede verkoopsite voor paarden in het buitenland? Ik heb wel al 1 duitse site. Bij voorkeur een gratis site. Mag ook per pb

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:14

Ga je je paard verkopen, Caro??

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:30

Snoek balen meid!!! Volgende x beter! :(:)

Ik heb er dus echt geen problemen mee heb me b c en c-e allemaal in een x gehaald :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:41

SNOEKIE @ balen van je E en wat betreft Ermelo, als we met een paar mensen tegelijk inschrijven kunnen we misschien ons eigen groepje creeeren ?? sommigen van jullie weten dan nl nu hoe het werkt ;)

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:42

Gewoon zorgen dat je op tijd inschrijft en dan maken we van te voren een kamerindeling en claimen we op zondag al een kamer :-)
Vorig ook zo gedaan en ging prima.
Ik ga komend jaar weer op zondag erheen en dan gewoon een nachtje in een B&B en paard al bij de KNHS.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:45

Marjan1984 schreef:
Gewoon zorgen dat je op tijd inschrijft en dan maken we van te voren een kamerindeling en claimen we op zondag al een kamer :-)
Vorig ook zo gedaan en ging prima.
Ik ga komend jaar weer op zondag erheen en dan gewoon een nachtje in een B&B en paard al bij de KNHS.

Ik woon in Lelystad dus je mag ook hier slapen hoor .. ;) maar dan ga ik met je mee dat het idd handig is je paard er zondag al te zetten en een kamer te claimen, gaat dan alleen niet alleen om een kamer maar met name de indeling op de lessen moeten we dan letten.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:46

Jammer genoeg kun je niet zelf een lesindeling maken, dat doen hun voor je.
Je kunt voorkeuren invullen op het formulier maar daar houd het dan ook mee op :-(