Haha niv. 3 is nog een ver van mijn bed show
Ik slik al aan de gedachte om in een 20x60 ring te rijden.
Thuis is eind dit jaar niv. 2 startklaar zijn vrij realistisch. Kurzkehrt kan hij nog niet. Allez hebben we nog nooit gedaan, hij is er mss snel mee weg. En overgang galop-stap ook niet. Daar nog te veel draf tussen.
Middendraf ook nog niet te zien wanneer het zou moeten.
Maar dat zijn dingen die we nog kunnen aanleren. En de rest is het vooral de puntjes op de i zetten. Op wedstrijd zou niv. 1 dit jaar een goede proef al leuk zijn. Want op wedstrijd toont hij vaak nog niet wat hij thuis wel kan.
Deze zomer geen dressuurwedstrijden. Pas in de winter start ik weer. Want nu werk zoeken en hopelijk snel vinden. Daarnaast ook nog wat andere kosten aan oa Luxor die ik belangrijker vind dan een dressuurwedstrijd. Bvb zadel checken etc... Enigste wedstrijd die ik nog zou doen is de endurance.
Voor dressuur zou ik mijn licentie moeten verhogen maar ik vind dat nogal stom voor die weinige wedstrijden die ik evt nog zou rijden... Een rustige zomer kan geen kwaad.
Ik heb nu ook mijn voorlopig BE-rijbewijs en ik hoop die te halen tegen eind dit jaar.
Zo kunnen we er volgend jaar helemaal in vliegen!
Nu ook al paar sprongetjes genomen. Lage weliswaar. Maar tot nu toe nog geen problemen ondervonden.
Hij is enthousiast en springt gewoon, ook al is de afstand niet altijd ok. Binnenkort oxertje (is al lang geleden, oversprong hij vaak op) en als dat goed gaat thuis eens een klein parcoursje zetten. Als dat ook goed gaat, zou ik eens op verplaatsing parcoursje springen. Maar geen wedstrijden. Enkel training(parcours). Deze winter zie ik nog wel. 
Verder gaat het rijden gewoon echt heerlijk met hem.
Bij sommige ritjes heb ik zoiets van aahhh nu zou eens iemand anders op hem moeten rijden gewoon om te voelen hoe leuk hij wel niet is.
Tuurlijk haalt hij soms nog een truuk uit maarja dat is Luxor gewoon.
Hij loopt daarnaast gewoon wel lekker fijn.