[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:34

@Florence: ik start alleen dressuur nu zondag. De weken erna is het op affligem en dat is zand, daar heb ik me wel ingeschreven voor aspiranten. Als dat goed gaat pak ik dan de rest van de tornooien ook nog springen mee.

Wees blij dat je bij ons niet reed. We hadden 310 inschrijvingen waarvan 160 paarden. En natuurlijk staan er daar de dag zelf nog "ik heb paar extra paarden mee mag ik bij-inshrijven". We konden wel de hele dag perfect op schema rijden tot die van B paarden gingen klagen dat het te hoog stond (90-95). Na overleg met de jury dan alles naar 85-90 herzet. Uiteindelijk was zwaar gedaan rond 21u30.

Volgend jaar terug op 2 dagen zenne :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 07:28

Ik heb wat dingetjes op FB zien passeren dus ik gok dat we allemaal op wedstrijd zijn geweest afgelopen weekend :D

Bij ons het eerste tornooi van dit jaar gehad. Zonder verwachting vertrokken. Omdat bij het wijken thuis (waar ik zonder zweep rij) Icaro nogal eens tegen het been durft duwen had ik nu mijn lange zweep mee om bij te tikken indien nodig. Meneer was echter vanaf het inrijden al redelijk pittig :') maar liet de spanning heel vlot afvloeien naar positieve energie.
In de proef zelf wel wat ruiterfoutjes: ik liet hem soms te lang worden, te trage reactie als hij tegen de hand kwam en oefeningen mochten wat netter zijn. Ik was wel tevreden! Hij liep vlot, heeft fijne stukken getoond en voelde vrolijk.
Tegen alle verwachtingen in alsnog een 6e plek gereden op 20 deelnemers! Ik hoop dat ik deze tendens kan vasthouden. Vorig jaar zat ik altijd onderin en altijd op randje van verliespunten. Hopelijk dit jaar in de bovenste helft vanhet klassement :D

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:00

leuk varekaj. zo een slechte proef zal het niet geweest zijn :) hopelijk kan je die tendens aanhouden :)

ik ben gisteren op jumping geweest. Moet zeggen dat de training deze week niet van een leien dakje liep.
Woensdag gaan trainen op parcours maar ze begon al te schrikken en te keren door gewoon de piste rond te stappen. Kwist al op voorhand dat het niet vlot ging verlopen. Inspringen viel best mee maar dan kwamen er bakjes en bidets onder de hindernissen en dat was te veel van het goeie. Elke keer stoppen en dan toch springen ongeacht of ik nu rustig of vlot naar de hindernis kwam ze had het weer eens in... was ook lang geleden dat ze zo nog was. ik bleef zo rustig mogelijk gewoon doorrijden en probeer er weinig aandacht aan te geven. Tot ik naar een bidet rij en ze echt hard op de rem gaat en begint te panikeren. Ik eraf natuurlijk, los in de piste, teugels kapot van erop te staan... Ja dan begon ik wel mijn geduld wat te verliezen. Uiteindelijk heeft ze nog 1 keer gestopt en er dan wel over gegaan. Ik had dus heel weinig vertrouwen om op jumping te gaan. Donderdag en zaterdag heb ik ze dan aan de longe nog wat balken en kleine kruisjes laten springen.
Zondag vertrokken op jumping, mijn vriendin waar ik springles bij volg was ook mee om wat te helpen, ze sprong met veel vertrouwen in de paddock, het gevoel was best goed. Veel bakjes stonden er niet op enkele plankjes na. Ik had wel wat schrik voor de eerste hindernis. Was een oxer niks speciaal maar je sprong recht naar verschillende spandoeken. Furrie kennende maakt ze geen probleem van de sprong maar wel van alles er rond. Dus op de 1 gereden met mes tussen de tanden. Uiteindelijk 2 afstanden te groot en 1 keer uit kruis galop een rechtje gesprongen en daar een balk gehad.
2de parcours ging al veeeeeeeel beter allemaal mooie afstanden maar een slordigheidsfoutje van furrie wat ook een balk op leverde. Resultaat was dus 2 x 1 balk maar ik was zo tevreden na deze week *\o/*

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:14

Amai zalig dat je terug op jumping kan gaan MF! Was toch ook super lang geleden? Ga je nu wat regelmatiger starten? Je onzekerheid zal daardoor ook wel beteren.

Varekaj: het zal wel een fijn proefje geweest zijn, alleen word je er natuurlijk niet altijd naar beoordeeld. Kon je je vinden in de jury?

Hier met Iskander gestart in Beervelde. Eerste keer 1m05, ik had een beetje stress maar goed, 1m had hij al genoeg gelopen dus het was tijd voor wat hoger.
Hij gaf echt een top gevoel, rustig, vlot en overal topafstanden. Dubbel 0 gesprongen *\o/* . De laatste tijd gaat hij echt heel goed op jumping. Nog een paar keer 1m05 en dan naar 1.10. Ik zit echt op een roze wolk nu.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:18

Afbeelding

Nog een foto van zaterdag <3

mila_furrie

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:35

florence: proficiat met je nul rondje. Doet hij wel goed eh :)
Ben een maand geleden ook al eens op jumping geweest ze sprong dan ook goed maar op de dubbelsprong is mijn singelstoot kapot gesprongen van mijn zadel met alle gevolgen van dien. Sinds dien niet meer gesprongen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:50

Alweer een jaar van mijn leven, maar bij deze dus kan ik officieel melden dat P.lay verkocht is!
Hele leuke klik met een jongen van 19, eerste keer proef gereden in A.alter, beviel super, dus dan nog een 2e keer met hun lesgever erbij (toeval of niet, hun lesgever is ook de mijne :+ K.obe C.) en dat ging ook heel goed. K.C. had mij op voorhand gebeld dat hij eerlijk ging zeggen wat hij ervan vond en dat verwachtte ik ook van hem, maar hij was ook heel enthousiast en heeft het P.lay nochtans niet gemakkelijk gemaakt (weinig echt gesprongen, maar vooral uitgedaagd op vlak van controle en sturen over hele smalle balkjes om te zien of P.lay niet met hem aan het lopen was :P ).
Dus toen enkel nog keuring. RX had ik al gedaan dus hier was ik gerust in, klinisch had ik nog niet laten doen, omdat dat toch iets meer momentopname is en dat moet toch altijd opnieuw gedaan worden. Heel veel stress rond gehad (bleek toch een opmerking te zijn), maar wel goedgekeurd en dus verkocht. Via bankoverschrijving, andere bank dan de mijne, dus dan gaat dat niet meteen, dus heel opgelucht te zien dat het geld op mijn rekening staat ;) en verkocht aan de vraagprijs, dus das ook mooi.
De bedoeling is om eerst dressuur en jumping te rijden en als ze elkaar wat gevonden hebben, wil hij er ook mee crossen. Het is een hele geduldige jongen met veel gevoel die zich nooit opjaagt en tijd heeft en ook beseft dat het niet allemaal meteen vlekkeloos zal verlopen, dus ik heb er wel vertrouwen in.
Ze zijn nu op reis, dus hij blijft nog even bij mij staan, op 22 juli lever ik hem af. Zal op voorhand al maar een traantje wegpinken |( Blijft toch lastig, had er wel een klik mee en is ook in de omgang een heel lief paard. Dochter heeft hier ook al gebleit |(
Soit, als je regelmatig wil fokken, moet je soms verstand laten spreken!

Intussen doet Ny het wel ok, ik vond ze opnieuw niet top lopen in Ar.ville maar wel 5e na dressuur. Ben er wel uit waarom mijn gevoel vrijwel altijd slechter is dan het op video lijkt. Ik ben gewend om stil te zitten en gewoon te sturen in mijn proef. Dat lukte zo met Fi, ook met Play en met Ny moet ik rijden in de proef om ze rond te blijven houden, ik moet halve ophoudingen blijven geven en daardoor lijkt het voor mijn gevoel nooit goed te zijn, omdat het niet vanzelf gaat. Moet dan wel toegeven dat het er op video echt wel ok uitziet, maar dat 'smooth' gevoel is er nog niet. Hopelijk komt dat nog.
1 balk in jumping, ze liepen een kwartier voor op tijd, dus nauwelijks losgereden en ze was weinig attent. Wel opnieuw foutloze cross binnen tijd, en dit keer steeds mooi op mijn minuutpunten, dus geen minuut moeten inhouden op het eind :+
Vond de cross (te) makkelijk staan, wel heel mooi water, 2 keer door de nieuwe waterbak en dan nog door het water in die diepe put, maar verder geen echte uitdagingen vond ik. Geen put, geen afsprong, maar 1 gebroken lijntje en dan nog op 6 foulé's, niets echt aan de maat… In mijn reeks 30 foutloze crossen (wel veel met tijdsfouten) en maar 6 met hindernisfouten. Ik heb het wel graag iets uitdagender. Genk verwacht ik toch stukje meer te moeten rijden.
Maar wel goed voor het vertrouwen natuurlijk, toch al 3x keer op rij nu foutloos en binnen tijd en ze voelt intussen heel safe en makkelijk aan. Heb veel zin in een moeilijker cross, Genk en dan zeker Nokere erachteraan!

@Florence: proficiat! ook een hele mooie foto, hij lijkt goed over de rug te springen! En zo mooi wit <3 Schimmels blijven toch het mooist vind ik :j alleen jammer van het werk :P

Mila: toch leuk dat je weer kan springen met Furrie, is toch eigenlijk een beetje bonus hé, dus alles wat je kan meepakken is super meegenomen! Mss opnieuw beetje meer proberen meenemen dat ze minder kijkerig is?

Varekaj: met welk zadel rij je nu? Proficiat alvast met je proef!

PP: hoe ging ar.ville bij jou? Nog jumpingissues gehad??

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:03

Genk heeft nu voor alle reeksen 2x het water. Ze hebben het parcours anders gezet..

Leuk de wedstrijdverslagen, wij gingen normaal naar Arville. Maar Dirk had EK training dus dat heeft voorrang

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:13

Antonius: proficiat met de verkoop :) kan best geloven dat het toch altijd een beetje raar doet als je een paard verkoopt. Vorige jaar was Arville ook niet zo moeilijk :) heb daar mijn laatste wedstrijd gereden. Goed dat ny toch al 3 wedstrijden goed loopt.
Furrie heeft inderdaad veel regelmaat nodig maar wil ze natuurlijk ook niet overdoen dat ze weer niet langs de kant staat. Volgende week neem ik waarschijnlijk nog eens een springlesje en dan gaan we naar genk zal ze paar dagen rust hebben om erna hopelijk weer met volle moed terug te beginnen :)

daaph: leuk dat het eens een ander parcours is :) het was de laatste jaren ook al hier en daar al een beetje aangepast wat wel leuk is. Stallen gaan ook anders zijn dacht ik gezien te hebben op fb?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:18

Proficiat met de verkoop Antonius! Ik zag het passeren op FB. Een hele opluchting maar zal toch pieken ook. Fijn wel dat hij naar iemand gaat van wie je weet dat de begeleiding goed zal zijn!
Je hebt het te gemakkelijk gehad zeker met Fy :D, met Ny si het harder werken nu nog mss :P, maar wat niet is kan nog komen!

Proficiat Florence! super foto! Ga je nog crossen ermee?

En ook nog eens proficiat MF, flinke opsteker na mindere training. Whats up next? Crossen ga je niet meer doen zeker?

Proficiat ook Varekaj!

Met canch rij ik ondertussen verder. Probeer 2 keer in de week te rijden maar haar. Heb wel wat miserie met haar hoeven. Dit weekend krijgt ze terug ijzertjes vanvoor. Hopelijk krijg ik dan niet weer de andere miserie.

Met Winston, njaach gisteren dus Ar.ville. Hij houdt me nog steeds voor de gek. Hij voelde fantastisch. Sprong super; En toch 2 stops. Kverstond er niets van. Twee maal dezelfde richting uit; Keek hij? geen idee. De cros ging hij als een trein. Kmoest hem tegenhouden :P. En dan op de laatste BAM. Een stop... Blijven zitten gelukkig, opnieuw aangereden en dan er simpel over en nog net binnen tijd gefinished. Kversta het niet zo goed; Kheb alles op film thank to Hanne! Wil gerust opladen via YouTube en delen. De occ80 stond wel pittig want vele uitsluitingen (12 ) en veel stops ook. Volgend orplegran.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:41

@ Antonius proficiat met de verkoop! Wel fijn dat je hem zo misschien toch nog wat kan volgen via KC.
Ik rij momenteel uitsluitend met mijn springzadel. Nu zondag ons debuut in aspiranten. Heb al stress...

@ florence fijn Dat het weer beter loopt met springen! Mooie foto maat ik benijd je niet voor een schimmel proper te houden :+

@ PP Pfft klote dat W je zo blijft liggen hebben. Hoe ist met de kleine van canch intussen?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:05

Kom wel goed varekaj!

Alles goed met de kleine! Dul spook :P. Binnenkort nog een veulentje bij op stal! Een nichtje voor du.a lua.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:58

Ik heb mijn uren voor zondag... -O-

Alles ligt best kort op elkaar. Praktisch want alles ineens, minder praktisch want ten eerste zit ik er dan van 11u20 tot 13u18 aan 1 stuk door op en ten tweede ga ik waarschijnlijk nog moeten spurten om mijn parcours nog te kunnen verkennen. Het terrein kennende gaat alles redelijk van mekaar weg liggen.

Het wordt om 11u20 inrijden met 11u40 individuele proef. Om 12u inrijden voor groepsdressuur en om 12u30 viertal en dan direct door want parcoursverkenning eindigt om 12u45 en ik moet om 13u16 de ring in...

Ik hoop dat het allemaal lukt en dat het niet te warm gaat worden, anders gaat er eentje te plat zijn om nog deftig over een hindernis te geraken.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 01:10

Goede springrondjes zo te lezen!! :)

Winston idd wat lelijke maniertjes in Arville...

Fijn dat je een goed gevoel hebt bij de verkoop Antonius! Ben wel heel benieuwd wie dat precies is. ;) Zou graag volgen hehe :+

Hier gaat het z'n gangetje met Luxor. :) Hij kan officieel vliegende wissels! :D :D Maar nog wat oefening nodig dat wel. ;) Soms wisselt hij alleen vooraan maar ik weet dan dat ik hem dan niet goed voor elkaar heb. Kwestie van trainen. :D Enkele dagen geleden voor het eerst geprobeerd en hij deed het zowaar 2x perfect. :+ Dag erna sprongetje genomen en was hij te enthousiast om nog deftig wissels te springen. Maar gisteren wel paar keer fijn gelukte tussen de minder goede. ;)

Btw, wat een pittig EK voor de juniors en YR eventers amaaaiii... YR maar 3 nul in de cross en +20 uitgesloten...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:39

Slachtvledje daar idd. Kheb het niet gevolgd mr als ze er slecht gereden wordt dan lijkt mij de cross toch te zwaar geweest.

Je gaag carrière switch moeten maken hanne :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:25

Ik ben doodop maar wel beetje bekomen van vandaag.

Dressuur L1 een 11e plek van 19. Volledig akkoord met de punten, had alleen iets meer commentaar bij gemogen vind ik zelf. Maar de proef liep niet zoals het moest, paard beetje flets en duf.
Viertal B daarentegen als kopman gered en daar kon ik er al iets beter aan rijden, hele fijne proef gereden en 2e plek.
Echter voelde hij na die proef wel "plat". We hadden niet zo intensief ingereden maar alles was wel uitgelopen en dat leek zich te laten gelden.
Dus hup, naar het springen. Bij het inrijden het eerste piskruisje genomen alsof hij voor het eerst in zijn leven een hindernis zag :')
Nadien wel heel goed kunnen herpakken.
Parcours zelf kreeg hij twijfel op de 1e 3 sprongen met op de 4e een stop. Opnieuw aangereden en dan wel gewoon fijn kunnen afwerken. Nog een pechbalkje op de 7.

Algemeen gevoel? Heel erg blij! Ik moet langer uit het zadel blijven boven de sprong vooral. En verder is het vooral kilometers maken, de hoogte doet hij met alle gemak. En ook niet teveel vertrouwen hebben in "hij doet het wel", dat maakt hem nog wat onzeker.
Volgende week opnieuw, kijk er al naar uit :D

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:17

Goedzo Varekaj!! Je bent vertrokken nu he met de jumpings, hup hup. En content van u proefje zelf? In het lrv geven ze nooit veel commentaar op de proef vind ik, dat is wel jammer.

Hanne: de oefeningen voor niveau 3 zitten er al in, tijd dat je nog eens start. Wat staat er nog op de planning?

Ik ben ook benieuwd antonius, neemt hij les bij kc zelf? Ik ga daar vaak rijden dus misschien zie ik hem nog regelmatig. Proficiat nog met Ny! Ze is ook goed bezig he de laatste tijd.

Ik ben vandaag in 1m05 gestart met Ferro en mijn vriend zijn springzadel erop. Enkel een balkje in de barrage, kwam een beetje te plat. Voor de rest een heel net parcours, mooi beheerst en geen nukkige bokken meer *D . Ik ben content, met dat zadel is hij terug de oude en nu kunnen we weer wat opbouwen naar hoger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:42

Van het dressuurproefje niet. Vorige week was het misschien wat hectisch omdat ik in maanden weer met zweep reed maar het was algemeen wel losser en fijner dan vandaag.
Het springen ben ik enorm blij met het rondje! De stop was puur door niet ideaal aanrijden en Icaro wat overdonderd door de dubbel. Bij opnieuw aanrijden wat meer ondersteuning ging het direct beter. Ik heb het op film en je ziet goed dat ik soms te vroeg terug in het zadel kom, waardoor Icaro met de achterbenen "ploft" na de sprong. Zo heb ik het balkje ook veroorzaakt. Ik zit te snel, hij dropt zijn achterbenen een beetje en tikt het balkje af.
Oefening voor mij dus. Icaro zelf voelde heel fijn over de grote lijnen. Komende week ga ik enkel buitenrijden, kan niet naar les ivm werkuren en zondag op dezelfde locatie opnieuw springen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 23:18

Haha niv. 3 is nog een ver van mijn bed show :P Ik slik al aan de gedachte om in een 20x60 ring te rijden. :+ Thuis is eind dit jaar niv. 2 startklaar zijn vrij realistisch. Kurzkehrt kan hij nog niet. Allez hebben we nog nooit gedaan, hij is er mss snel mee weg. En overgang galop-stap ook niet. Daar nog te veel draf tussen. ;) Middendraf ook nog niet te zien wanneer het zou moeten. :+ Maar dat zijn dingen die we nog kunnen aanleren. En de rest is het vooral de puntjes op de i zetten. Op wedstrijd zou niv. 1 dit jaar een goede proef al leuk zijn. Want op wedstrijd toont hij vaak nog niet wat hij thuis wel kan. :')

Deze zomer geen dressuurwedstrijden. Pas in de winter start ik weer. Want nu werk zoeken en hopelijk snel vinden. Daarnaast ook nog wat andere kosten aan oa Luxor die ik belangrijker vind dan een dressuurwedstrijd. Bvb zadel checken etc... Enigste wedstrijd die ik nog zou doen is de endurance.
Voor dressuur zou ik mijn licentie moeten verhogen maar ik vind dat nogal stom voor die weinige wedstrijden die ik evt nog zou rijden... Een rustige zomer kan geen kwaad. :j Ik heb nu ook mijn voorlopig BE-rijbewijs en ik hoop die te halen tegen eind dit jaar. :D Zo kunnen we er volgend jaar helemaal in vliegen! *\o/*

Nu ook al paar sprongetjes genomen. Lage weliswaar. Maar tot nu toe nog geen problemen ondervonden. *\o/* Hij is enthousiast en springt gewoon, ook al is de afstand niet altijd ok. Binnenkort oxertje (is al lang geleden, oversprong hij vaak op) en als dat goed gaat thuis eens een klein parcoursje zetten. Als dat ook goed gaat, zou ik eens op verplaatsing parcoursje springen. Maar geen wedstrijden. Enkel training(parcours). Deze winter zie ik nog wel. :)

Verder gaat het rijden gewoon echt heerlijk met hem. <3 Bij sommige ritjes heb ik zoiets van aahhh nu zou eens iemand anders op hem moeten rijden gewoon om te voelen hoe leuk hij wel niet is. :+
Tuurlijk haalt hij soms nog een truuk uit maarja dat is Luxor gewoon. :+ Hij loopt daarnaast gewoon wel lekker fijn.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 23:19

Leuk Varekaj! Drukke dag voor Icaro. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 07:14

Ja was druk! Heb de kans niet gehad om het parcours af te stappen. Gelukkig bleef het hetzelfde na de B dus ik heb daar in de ochtend meegekeken vanaf de zijkant.
Ik ben vooral blij dat hij zo opleefde bij het inspringen. Van eerder "duf" naar enorm wakker, alert en een stuk scherper.

Veel succes met je BE! Veel rijden en oefenen en dan komt dat vanzelf in orde. Ga je het met een eigen combinatie doen of met eentje van de rijschool? Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:16

Hier een hele fijne dag gehad!
3e plaats in het L1 dressuur. Weer met zweep gereden om toch het wijken iets scherper te kunnen rijden. Voor de rest ontzettend fijn gevoel tijdens de hele proef en blijkbaar was de jury het ermee eens. Het mooiste cijfer op mijn protocol was echter de 9 voor het algemene beeld van ontspanning, harmonie en gereden zijn van de proef :D

Dan eventjes rust gehad tussendoor, wat wel welkom was met de warmte.
Het inspringen ging goed en dat heeft zich voortgezet in het parcours. Op de 1 nog even een twijfeling, omdat je niet vanaf rechterhand kon inspringen en uiteraard begon het parcours rechts :+ vanaf de 2 had hij de smaak te pakken en ging als een speer! Ook de dubbel keek hij amper nog naar om.
Mooi foutloos rondje en heel trots op mijn kerel.

Volgende week geen tornooi, kan dat ikzelf moet gaan als jury. Worden we niet opgeroepen, dan gaan we lekker op buitenrit.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 11:51

Leuk van je succesvolle wedstrijd Varekaj!

Hoe is het vergaan met de eventers in Genk?

@Antonius: Nokere BK6yo zie ik met Ny? :D :D

Ik zit zaterdag hele dag bij de springjury als secretaris. Dus zal jullie zeker zien springen! :D Ik herinner mij nog van vorige jaren dat die parcours pittig waren. 't Sta zeker 1m15 en 7 jarige 1m25 want tis een BK voor iets zeiden ze... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:15

Ik heb een filmpje gehad van mijn parcours zondag, kan weer een heel eind verder met werkpunten aan mezelf :D Moet veel meer rechtop zitten, minder duwende zit, langer uit het zadel proberen blijven boven de sprong en handen meer meegeven.

Geven ze dit weekend niet warm weer maar veel kans op regen/onweer?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 23:47

Filmpjes zijn altijd leerzaam varekaj, ik wil ook altijd alles op film hebben. Je bent in ieder geval vertrokken nu!

Ik was eigenlijk heel tevreden van mijn weekend Genk, op 1sprong na... dressuur liep ze heel goed met losrijden, in de proef iets te heet en ritselig waardoor ik net wat weinig controle had. Maar ze loopt er veel beter doorheen dan enkele maanden terug dus op zich was ik wel tevreden.
Cross zag ik goed zitten, ik had op voorhand besloten alternatief op 1e water te nemen omdat ze vorig jaar een stop had op element A. Ze ging heel gezwind nu over element A op alternatief, super galop door het water en moest dan 90 graden linksaf draaien, uit het water en een bootje springen, en dat had ze precies echt niet begrepen. Ze was zo verrast toen ze uit het water kwam dat ze niet snapte dat ze moest springen. Volte in het water gereden en dan erover. Rest van het parcours echt 2 vingers in de neus, sturen en ze zocht de hindernissen heel goed op. Tijd stond 500 per minuut, ik ben 10 sec over de ideale tijd binnen gekomen, heb nergens gepusht, gewoon mijn tempo aangehouden, dus snelheid is geen probleem voor haar. Dag erna jumping ook simpel foutloos, ze was nog steeds heet genoeg. Nadien nog eens dat water getraind en toen deed ze het ook heel makkelijk.
Beetje zuur dan van die miscommunicatie want de rest ging heel goed.

En ja, dan kwam de slapeloze nacht, zou ik Bk starten of niet :+
Bk was geen doel dit jaar, had er eigenlijk tot over enkele weken zelfs niet over nagedacht. Maar ze voelt de laatste crossen heel goed aan, dressuur gevoel wordt steeds beter en ze springt eigenlijk altijd makkelijk rond. Had in de winter en begin van seizoen ook al paar keer 110gesprongen en dat was foutloos of met 1 balkje dus dat kan ze wel. Heb overlegd met k.obe c.ammaert waar ik af en toe crosstraining bij neem en hij zegt dat het op zich mogelijk is. Tis te zeggen, hij vindt het verantwoord om te rijden, ze heeft kwaliteit genoeg maar ze heeft nog geen M gelopen, dus zal zeker moeilijk genoeg zijn. Lang getwijfeld, maar uiteindelijk wil ik het graag proberen, ze is maar 1 keer 6. Ongeacht het resultaat rij ik de rest van het seizoen L omdat de routine nog ontbreekt, dus ik denk nu niet dat het vertrouwen echt weg zou zijn mocht de cross nu niet lukken. Van zodra ze een fout maakt, probeer ik verder uit te rijden zonder nog naar de tijd te kijken.ik ga ook geen echte risico’s nemen om de tijd te halen, ik wil zeker de combinaties zo gecontroleerd mogelijk rijden.
Zal wellicht 50 tinten bruin in mijn broek zijn bij de verkenning maar ik heb er wel zin in. Voor het eerst ook mijn lange jas voor dressuur met ny, hier kijk ik ook enorm naar uit <3
Als je mij in de ring ziet passeren hanne, brandt maar een kaarsje :')