[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 23:04

Als ik het zo hoor, zou ik ook uitgesloten zijn, Shuddy vertrek niet na de sprong maar bochten snel draaien kunnen we (nog) niet goed. Maar als de rest goed ging, toch fijn gevoel! :)

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 23:13

Daaph: dat is goed voor het vertrouwen dat de cross met beide goed ging! Het was inderdaad een heel klein parcours voor B!

Bij ons ging het goed, mijn opa met mijn man hun 2e crossje en ook de B gestart en alles foutloos en een 2e plaats en mijn jongere met F in L foutloze cross binnen tijd, 1 balkje in springen en uiteindelijk 6de (vrij weinig in dressuur gekregen). Dus we zijn tevreden :)

Antonius; kan geloven dat je uitkijkt naar het begin van het seizoen! Was hier ook zo. Ben ook wel benieuwd

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 06:58

Hier was het niet optimaal in overpelt maar dat lag eerder aan andere dingen. Mn vriend had onverwacht super veel te doen voor zn werk dit weekend... hij had de 6j dus niet meer even kunnen trainen op springen vrijdag of zaterdag en dat merkte we wel...
In de cross was hij best goed, foutloos binnen de tijd. Was echt een fijne opbouwende cross!
Springen was idd een kleine piste! En dan "na" de cross vond paard ook niet zo leuk. Uiteindelijk maar 1 balk maar hadden er gerust 4 kunnen zijn :+
Dressuur dus niet meer voor gebleven omdat we echt uren moesten wachten en mn vriend echt nog veel moest werken...

Fijn dat het bij jullie ook goed ging aldislamp en daphne! We zijn weer vertrokken :) !

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:59

Klinkt alsof de meesten hier 't seizoen fijn hebben kunnen inzetten, mooi!

Hier begin van 't seizoen op losse schroeven, paard hoest (lichtjes). Vorig jaar nét dezelfde periode idem gehad, én pas gestopt na cortico-behandelingske, dus denk aan iets allergie-achtigs (Els, Es en Hazelaar zijn blijkbaar vroege bloeiers :(), hoop dat ik ze zo snel mogelijk weer in gang heb!

(Moest het een gewone jumping zijn die zondag op de planning stond, was die allang afgezegd, maar ik wil zo graag gaan crossen :o ...)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:04

Fijne wedstrijd verslagen! Herinner me idd dat de springpiste erg klein was, het is wel al erg lang geleden dat ik nog in overpelt geweest ben.

Hier alles rustig, zaterdag fijne dressuurles gehad en gisteren ook fijn gereden. Ga overschakelen wel nr ander bitje, ééntje met vaste ringen. Ze neemt dan meer contact en zo ligt het bit stiller in haar mond.

Oei bugger Evelyn :(, canch had gisteren ook wel wit/doorzichtig snot na het rijden, heeft ze ook altijd deze periode. Maar hoesten doet ze gelukkig niet (momenteel). Mss zo snel mogelijk beginnen met die cortico(cortisol?), dan is het mss zondag al beter. Het is zonder wel niet zo een erg zware cross, dus zou wel moeten lukken :)?

Antonius je maakt ons erg benieuwd :D!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:04

Hier ook paardje met wat witte snot! Maar vrij onschuldig hoor. :) Vind t nog niet erg. M'n paard heeft inwendige bloeding gehad ergens in neusgat en die snot is met klein beetje rood erbij. Alsof dat het wat reinigt. :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:04

En ik ben ook benieuwd! :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:07

Haha, ik hou jullie nog maar even in spanning, er is nog geen absolute zekerheid...

Maar ik hoop hoop hoop dat ik hier zaterdag iets leuks kan vertellen! Zou serieuzer domper zijn mocht dit tegenvallen...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 14:12

Je maakt me echt wel nieuwsgierig! Geen tipje can de sluier?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:36

Nee :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 14:51

Das wel jammer :p

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:59

Iets met paarden te maken? :D

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:05

Ik doe er alles aan wat legaal is ;), maar ik wil ze niet meer horen, wil ik ze starten...

Ben ook net veranderd van bit, naar aanleiding van wat Hendrik zei (dat ze contact durft afbreken net voor de sprong), heb er nog niet mee gesprongen, maar zo neemt ze alleszinds meer contact dus ben benieuwd. Ben van gewone dubbelgebroken trens naar dubbelgebroken knevel gegaan.

Allez, zo onbekenden nieuwsgierig maken ;), zal dan alvast duimen dat 't doorgaat, want klinkt al alsof je der zelf behoorlijk op gebrand bent!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:35

Ik heb even gepolst Evelyn, en je bent idd herkend ;) Had je niet gezien in BN, maar was dan ook zonder zus en vriend dus kon je niet kennen :Y) Leuk om jullie eerste verhalen al te lezen. Ik moet nog wachten tot Affligem voor onze "officiële" seizoensstart. Net een weekje in verlof geweest dus ponylief zelf niet gereden (wel 3x gewerkt door mijn zus), kroop er gisteren terug op BOOMMMM. Dat belooft dus! Gaat er nog iemand naar Affligem eigenlijk?

En Antonius: maak ons vooral niét nieuwsgierig, gemeen *\o/* -O-

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:13

Hanne_SP schreef:
Iets met paarden te maken? :D

Oh gaan jullie beginnen gokken :+ ja
En erop gebrand zijn is een understatement, zit hier nu al te stuiteren :):)
(Maar ik probeer toch beetje verstandig en nuchter te blijven want het kan nog afspringen)

Geen Affligem hier, komende zondag Minderhout met Fi (en net gezien dat de klok een uur veranderd, dus nog vroeger opstaan...), week nadien Waregem met Fi en Koko en week erna Gavere met Ko. 3 drukke weekends!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:15

Een speciale koop, deal, ... :D Spannend zeg!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:16

Ja, ik zal dat niet mogen vergeten dat de klok een uur veranderd. :+ Dat ik niet te laat kom hehe :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:32

ik heb niks op de planning, dus ik heb geen last van die klokwissel. Alleen zal het 's morgens weer donker zijn als ik vertrek, maar 's avonds wél gelijk uurtje langer natuurlijk licht om te rijden *\o/* Denk niet dat we daarover gaan klagen.

Antonius, wat gemeen, nou zet je ons nog meer in spanning... *telt mee af met de rest haha*

Wanneer is Affligem? Wil wel proberen om foto's te komen maken, da's een kwartier van mijn deur.

17/4 ga ik voor mijn brevetten, mijn lesgeefster gaat me helpen om weer beetje routine te krijgen in het springen. Onze piste is groot genoeg om het hele parcours te zetten, dus dat wordt oefenen.
Vanavond ga ik voor het eerst rijden met een ongebroken appelbitje, eens kijken wat pippo paard daarmee aanvangt. Morgen komt de smid om zijn ijzer er weer onder te timmeren. Zoontje van een stalgenootje heeft het zondagmiddag per toeval teruggevonden.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:55

Ik ging er al vanuit dat het iets met paarden te maken had :D. Ik duim alvast dat het door gaat :D!

Mijn komende weeekend zijn hetzelfde als die van jouw Antonius, buiten minderhout niet dan ;).

Het was ook door hen.drik dat ik ook ander bitje ben gaan gebruiken :J.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:55

Gelukkige verjaardag Varekaj! *\o/*

De startlijsten staan online van occ W.are.gem. Ben nummer 107 van de 112 en maar om 18u05 starten zondag. Het is niet heel vroeg opstaan maar tis ook wel de hele dag stressen ervoor! :+

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 12:36

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:15

Gefeliciteerd Varekaj!

Helaas nog geen startlijsten voor minderhout... in spanning aan het wachten :+

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:04

Gelukkige verjaardag Varekaj!

My very happy met mn startuur, 18u is zo laat, heel de dag misselijk lopen is niet goed :+.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:38

Heb nu al spontaan spijt dat ik mij niet ingeschreven heb voor Waregem :+ namiddag ben ik wel thuis en had ik dus eigenlijk wel kunnen meedoen… (dacht dat dressuur los van de rest ging zijn). Maar goed, de agenda wordt nog druk genoeg met Affligem/Gavere/Tielt/evt. Brugge… Stom dat bijna alle OCC's zo kort op elkaar volgen. Van mij ook nog een gelukkige verjaardag trouwens Varekaj! ;)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:36

Joepie, mooie uren voor minderhout!