[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mettee

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:31

Leuk diepenheim! Wou ook meedoen maar helaas te weinig voorbereiding kunnen doen met epke.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 08:07

Toushie: Leuke foto's! En fijn dat het zo goed ging.

Mistid: Balen dat de resultaten niet zo goed waren, maar gevoel gaat boven alles vind ik altijd!

Neesa: Verstandig om dan voor de lagere te kiezen. Super dat je er uiteindelijk toch een fijn gevoel aan over hebt gehouden. Hoe was de bodem dit jaar?

He mistid ook zaterdag diepenheim ja? Hoelaat moet je?? Ik heb echt veel tijd ertussen dus zie je vast nog wel rond skeur'n!!

Mette jammer dat je te weinig voorbereiding had om op te geven.

Gisteren een fijne springles gehad en maandag pittig dressuurlesje. Heb zin in zaterdag, zijn ook de kampioenschappen. Niet dat ik daar iets van verwacht maarja altijd positief blijven denken ahah :P

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:16

Mistid en Rianne alvast veel plezier en succes dit weekend in Diepenheim!
Mijn zus moet zondag starten, maar kan helaas niet mee om te kijken :(

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:04

Toushie: Leuke fotos van Broekelo!

Mirthe: mooi dat je fijn gereden hebt, de afsprong in Hattem is inderdaad niet zo leuk :+ Zou daar nooit hoger dan L durven starten :P

Neesa: Knap hoor zo'n lange cross uitrijden als je je zo belabberd voelt! Mooie ervaring zo voor je jonkie :)

Mirthe en Rianne succes dit weekend!

En hoe is het met furbs, tja ik weet het niet zo goed. Iets klopt niet helemaal. Ze is fit, eet goed (voer dr iedere dag een emmer bietenpulp/muesli/luzerne bij), goed op gewicht, met longeren loopt ze heel erg fijn en in het land loopt ze te spelen/rennen/bokken. Maar toch blijft haar buik voor mijn gevoel iets opgetrokken. Maar ik staar me er op het moment zo blind op, dat ik niet eens meer weet hoe haar buik er normaal uit ziet :+ (En ik ben ook wel snel overbezorgd :P)
Dit was toen ze het op het ergst was (1 okt), toen voerde ik nog niet bij. http://i80.photobucket.com/albums/j176/ ... e08d5c.jpg
http://i80.photobucket.com/albums/j176/ ... 953260.jpg

Daarna werd het snel beter, en nu is het zo: http://i80.photobucket.com/albums/j176/ ... 8b7e53.jpg

Misschien niet zo erg zou je denken, maar daar komt bij dat ze met dressuurmatig teveel protesteert naar mijn mening. Sinds die buik ben ik vooral aan het longeren, met longeerhulp, loopt lekker met neusje over de grond te swingen, niks aan de hand. Daarom dacht ik maandag, ik stap er weer even op. Nou was ze enorm druk door het weer en is de bak wat ongelijk, waar ze altijd al wat moeite mee heeft. Als ik haar met ruime teugel lang en laag op haar tempo laat lopen is er niks aan de hand, maar als ik tempo wil controleren en een beetje stelling wil vragen op de volte in een iets opgerichtere halshouding, begint ze toch kwaad te worden... Dat uit zich in enkele passen 'er vandoor' schieten en als je haar dan tegen wil houden, trekt ze je uit het zadel. Dit deed ze altijd al wel in mindere mate, maar wel gewoon te corrigeren. Ene dag met les loopt ze de sterren van de hemel, opgericht, super mooie draf. En de volgende les kan ze niet meer normaal aangalopperen zonder ervandoor te schieten :+
Nouja kortom, ik laat haar nu helemaal nakijken, maandag komt osteopaat, tandarts is laatst al geweest was niks) en als alles ok is, dan moet ik toch maar wat strenger worden (dan kan ze namelijk alles wel ineens), maar dat wil ik niet voor ik zeker weet dat ze geen pijn heeft :)

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:42

Heb je goed Siep dat je d'r even helemaal na laat kijken. Misschien zit ze toch wel ergens een beetje vast.
Ik laat die van mij van t winter ook even checken voor de zekerheid en dan zet ik haar een paar weken stil, als het dan toch baggerweer wordt scheelt dat gelijk weer ritjes richting de club :P
Maar de jouwe heeft natuurlijk net vakantie gehad. Heb je de zadelmaker er ook al bij gehad?

Ik moest gisteren wel even lachen. Heb mijn Barnsby dressuurzadel te koop staan, past helaas niet op mijn ukkie.
VP €600. Zadel ziet er nog super uit.
Kreeg ik gisteren pb dat iemand hem wel op wil komen halen voor €200
Tja wat denk je nou zelf :')

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:55

Siep klinkt inderdaad alsof ze ergens last heeft. Zat ook gelijk aan tandarts/osteopaat/fysio te denken, maar dat doe je al, goedzo!! Zou dat eerst even afwachten. :)

Die van mij mag straks ook weer even een kleine APK na het cross seizoen. Heb het voorjaar alles gedaan (zadelmaker, osteopaat,tandarts en fyio) dus nu weer even een laten checken door de osteopaat voor de zekerheid na het crossseizoen. Kijk ik daarna wel of masseur nog nodig is. Wil eigenlijk ook een keer de accupunctuur erbij halen. Niet dat ik denk dat ie ergens last van heeft want hij doet het heel goed en, zoals mn instructrice zei, hij glimt zelfs nog in het donker. Maar ben gewoon benieuwd of die dan nog net wat beter kan gaan. Hij vindt het sluiten in de galop nog heel erg lastig en dat is ook een beetje waar ik in het springen tegenaan loop.

Haha Loesvan dom is dat he :')

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:04

Grrrrr heel verhaal getypt, laptop flipt en alles weg. Nu even via foon want m'n laptop is een beetje aan het overlijden geloof ik... :(

@xsiep: ik zou idd ook even alles laten checken, klinkt idd of hij ergens vast zit of je zadel niet lekker meer ligt. Vind z'n buik er nu wel beter uitzien dan de eerdere plaatjes!
@loes: hahaha grapjassen!
@mistid: wel leuk gereden dus in Hattem ondanks je afsprong? Balen dat ik er niet was!!

Eddy gaat verbazingwekkend goed!! Ik mag langzaam aan op gaan bouwen! Straks even in de dubbele lijnen zodat ik goed kan zien hoe hij draaft. Maar het is volgende de dierenarts belangrijk dat hij zo snel mogelijk zijn achterhand weer wat sterker krijgt. Dit is al zijn zwakke plek door de ataxie, en moet dus zsm weer sterk worden. Het been ziet er mooi uit, in de ochtend nog wel wat overvuld maar niet warm meer. Blij!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 16:41

Iemand van jullie die meedoet met de cross training volgende week via knhs op het knhs centrum in Ermelo?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 16:53

Nee heeeele slechte ervaringen mee. Ga ik nooit meer doen!

Gisteren oefen gesprongen met Sjaak, we zijn over alles heen gekomen na wat weigeringen hahah..
2e rondje maar 1 weigering! Zondag gaan we weer BB.
Morgen concours met Epke :) Rondje B en L.

Wat super madelein!!! Echt blij voor je

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:34

Succes voor de dames die naar Diepenheim gaan dit weekend.
Rianne, positief denken is de juist insteek!
xsiep, ze ziet er beter uit. Goed dat je haar laat na kijken. ik herken iets van jou verhaal in Emy,.Ik heb lang gedacht dat Emy iets had, maar ben er nu achter. Dat ze heel gevoelig is en snel geirriteerd is als ze aan het werk moet waar losheid in de spieren gevraagd word.
Loesvan, haha die dacht ik ga de gok waren. Waarschijnelijk geen idee wat een goed zadelkost.
Madelein, wauw wat fijn!
Toushie, geen ervaring mee. Hoewel het wel interessant klinkt. Mette, waarom had jij slechte ervaring?

Net lekker gereden wel wat moe paard, toen ik haar uit de wei wou halen ging ze te keer als een veulen rend door de wei ze nam haar vriendin mee van 14 jaar ouwd, nou het heeft echt 15 min geduurd. Ze was helemaal bezweet onder die deken flinke neusgaten ze heeft paar dagen vrij, ga naar me vader in Frankrijk. Vriendin is bevallen van een tweeling.

Helaas door de nieuwe IO ipad lukt het niet mee rom de url te kopieren van photopucket, dan maar ff zo fot van afgelopen weekend Broekelo.
http://s1304.photobucket.com/user/Emynee/media/imagejpg2_zps30bd1f57.jpg.html?o=0

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:42

:wave:

Wat lastig Simone! Hopelijk komt er iets uit anders ben je nog niets verder.
Loesvan ik verkoop ook nog wel eens wat via internet maar je krijgt echt de meest debiele boden :') maar soms ook hele leuke mensen die gewoon de vraagprijs betalen.
Madelein fijn dat Ed zo goed gaat! Ik wist niet dat 'ie ataxie heeft!
Toushie ik heb opgegeven daarvoor.
Mooie foto Neesa, wel wat overdreven gesprongen haha :P

Hier staat de boel klaar voor morgen :)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:54

Sanne, fijn dat het weer beter gaat met Ed.
Mette, fijn dat het goed gaat met Sjaak +:)+ Trailer gaat vanzelf beter als hij er vaker in staat. Vaak weet je zelf dan ook wat goed helpt met laden.
Percy, Caressa gaat echt goed, gaat snel allemaal. Leuk dat je lekker mee mag, kan je foto's maken :D
Siep, Leuk paard :)
Rianne, Gefeliciteerd!! Nette punten. Succes morgen +:)+
Toushi, :wave: Gezellig dat je er weer bent
Mirthe, Balen dat afsprong niet zo goed ging. Hou ook niet van hoge afsprongen ;( Doe mij maar die van Vlietlanden :o . Succes morgen +:)+
Neesa, Balen dat je je niet goed voelde, wel slim gereden, en zo toch goed gedaan. Hebben jullie goede ervaring, heb je meer aan. Stoere foto !!!! *-:)
Loesvan, veel plezier met je zus. Mensen reageren soms erg raar op advertenties ja

Ik heb geen ervaringen met trainingen in Ermelo.
Laat ook altijd elk jaar paard checken door osteo. Zadel laat ik nu nog vaker dan 1 x per jaar checken, tandarts ook nog 2 x per jaar. Is vandaag weer geweest, maar viel wel mee. Had laatst al weer 3 dopen gevonden (heb in totaal aan tanden, doppen en wolfskies 11 stuks).
Been is nog niet goed :( , wordt elke keer stukje minder en dan weer meer.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:04

Ging er met epke heen. Hij deed in t begin wel braaf, maar daarna wou hij niet meer lopen en wat steigeren. En het boeide de instructeur niks, hij hielp met niksen zei niks, ging zelfs naar t achter veld en liet mij gewoon staan bij de piano. Heb daar 30 min gestaan en toen zijn we boos weg gegaan.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 16:37

Rianne: Hoe ging het vandaag?
Madelein: Wat super dat Ed vooruit gaat, mooi om te horen.
Toushie: Nee ik doe niet mee, heb voor dit seizoen de crossjes er al op zitten.
Mette: Da's inderdaad geen leuke ervaring. Hoe ging het springen vandaag?
Mistid: Wat heb jij een leuk schimpie! ontzettend fanatiek :P Ik heb je vandaag zien starten toen ik de cross verkend heb met m'n zus. Had je anders nog wel even gedag gezegd, maar leek me nu niet zo handig halve minuut voordat je van start moest. Wat was je resultaat? Dat heb ik namelijk niet meer gehoord omdat ik daarna ri springen liep.
Tia: Wat balen dat het been nog steeds niet goed is.

Mijn zadel is inmiddels opgehaald door iemand die wel gewoon de vp wilde betalen :P Nu hopen dat het haar paard past.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 17:19

Goed in de B foutloos en 4e prijs, in de L foutloos alleen in de barrage tijdfouten omdat ik de weg kwijt was, oeps! Verder geen balken dus heel tevreden
Morgen met sjaakie BB

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:27

Haha Loesvan hij wist precies wat 'ie moest doen, zo fanatiek is hij nog nooit naar het starthok gegaan. Hij wilde elke keer weer weg galopperen en had m'n klokje aangezet toen degene voor mij mocht dus ik wist zelf gelukkig precies hoe lang ik nog had. Was een mooie vlotte start :+ . Ik heb bij de waterbak een foutief parcours gereden, hij durfde de afsprongen weer eens niet dus toen dacht ik dan rijd ik maar via de inloop van de B dan heeft 'ie tenminste nog natte voeten :+

Wat goed Mette! Succes alvast voor morgen.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:42

Ik vind jou schimmel ook erg leuk mistid. <3

Dankje heb ik nodig... Met het oefen springen zag hij volgens mij spoken op de hindernissen.. Hij was niet meer vooruit te branden..

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:50

Madelein wat super om te horen! *\o/*

Neesa gave foto!

Tia wat balen! :( :(:)

Loesvan fijn dat je nou wel iemand had met een normaal bod haha!

Mette goed gedaan!

Mistid: Balen zeg dat ie de afsprong niet wilde, maar in Diepenheim is die ook wel heel spannend.
Wilde je met dressuur al wat zeggen maar toen zat je alleen op dat knollenveld bij het losspringen :p
Ik liep dus hele tijd met L.indsay rond maar dat had je al door volgens mij :P Toevallig dat je weer twee trailers verderop stond haha.

Hier ook weer gecrosst. Dressuur ging wel fijn, punten vielen wat tegen 186. Springen 2 balkjes en cross foutloos. Hij had alleen erg veel moeite met de zware bodem en de lange tijd op de trailer (volgens mij moest ie ook mega nodig plassen, op stal gelijk) dus hij ging niet zo fijn als in Neede. Had wat tijdfouten en moest er zelf nogal veel aan rijden. Desalniettemin wel weer foutloos en inmiddels alweer B+10 in 6 crossen, mag niet klagen :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:29

Jammer dat de jury het niet kon waarderen Mistid, is wel balen.

Goede keuze Neesa om dan maar iets lager te pakken, soms zit het niet mee.

Ben benieuwd hoe je het vandaag vergaan is Rianne.

Verstandig om haar eens na te laten kijken Siep, kan best wel eens iets in het lijf mis zijn.

Ben echt blij om te lezen dat het zo goed gaat met Ed. Was er echt even bang voor.

Gefeliciteerd met de tweeling!

Rot dat het nog zo slecht gaat met het been Tia.

Toch nog het zadel voor een behoorlijke prijs kwijtgeraakt dus Loesvan. Valt niet mee. Tweedehandszadels zijn echt niet veel meer waard helaas.

Wij hebben tot nu toe niet zo'n super weekend. Vrijdag [naam] opgehaald van de trein, waren we thuis, kwam ze er achter dat haar kruisje verloren was. Dat kruisje was van haar biologische vader die een half jaar geleden afscheid nam van het leven en dat kruisje betekende heel veel voor haar.

Vandaag de tweede wedstrijd in het M springen. Stond technisch heel uitdagend op zijn zachtst gezegd en Daimler was niet op zijn best. Helaas twee balken afgetikt. Helemaal niet erg maar het was wel even heel veel in een weekend.

We hopen dat iemand het kruisje gaat vinden en het aan ons terug kan bezorgen.Wil er met liefde een beloning tegenover stellen,

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:43

Madelein geweldig nieuws :D

Neesa, leuke foto! en heerlijk paar daagjes frankrijk, daar wat beter weer hoop ik?

Mette, wow dat is echt niet netjes! Wie was die instructeur?

Netjes hoor Rianne!

Percy: Jeetje dat is wat om zoiets belangrijks te verliezen :(:)

Nou furb is naar de osteo geweest, zat niet echt ergens vast, maar ze hield wel haar hele lichaam strak en gespannen, vooral rond de buik en flanken. Osteo dacht ook dat het (mede) kwam door te weinig buikvulling. Hoop heel erg dat ze snel snachts op stal komen zodat ze flink kuil kan gaan eten en ik haar kan scheren en weer beginnen met trainen. Ben het elke dag bijvoeren nu wel een beetje zat (stalling is niet dichtbij).
Rug was niks mis mee, dus denk niet dat ze las heeft van zadels. Die zijn nog geen jaar geleden beide helemaal op dr aangepast en tandarts komt hier ook 2 keer per jaar. Hopen dat het nu beter gaat dus :)

Verder al 3 keer op de Tangelo gereden. Wilde hier niet de eerste keer zelf op, omdat ze enorm tekeer ging bij eerste keer zadel en ze wat angstig kan zijn. Dus 1e keer met trailer naar iemand gereden, die stapte er gewoon zo op en reed er zo mee weg *\o/* Niks geen bokje of staart knijpen, ze vond het wel gezellig :D Wat een toppaard, ook thuis de dag erna opstappen en wegrijden, gelijk al voltes kunnen sturen en aangalopperen, hadden we echt niet verwacht bij dit paard :o
De 5 jarige Numero Uno ook al 2 keer gereden na een jaar stilstaan, ook al zon brave en heerlijke gangen :D

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:05

Even snel een antwoord, ronald koopman.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:13

Fijn dat Furb toch goed in orde bleek te zijn. Super dat de andere paarden ook zo goed gaan.

Ken die instructeur niet Mette maar jij zit ook in een hele andere streek dan wij.

Vandaag hebben we de eerste rabo talentenplan bijeenkomst gehad. Was heel leuk. Leuke en leerzame praatjes van bondscoaches en topruiters. Was verder ook super goed verzorgd.

Binnenkort krijgen we te horen op welke data de trainingen gaan plaatsvinden. Eén ding is zeker, Jan had gelijk, wij zullen als ouders kilometers moeten gaan maken. Het is al een top kans om van deze trainers les te krijgen.

Wel heel leuk, er zijn nog twee mensen uit Vlaanderen. Van een wist ik wie dat was maar die was er niet. De ander herkende ik opeens door haar moeder. Daar hadden we in Lisse een heel leuk contact mee dus dat was wel heel leuk om die weer tegen te komen.

Wij hadden vanochtend even een probleempje. Alle paarden zijn inmiddels thuis en Just brak door de draad en ging naar Shetan. Dat werd een soort van vechten. Allebei nog heel gelukkig. Maar ja, het zijn wel twee hengsten en we hebben nu een merrie er bij. Arme Just zal morgen rond 10.00 uur zijn mannelijkheid verliezen. Zonde van de hengst maar hij is echt niet als wedstrijdpaard te handhaven als hengst.

Free doet het hier goed. Die is voor het eerst bij ons thuis maar het klikt super tussen haar en Daimler en de twee pony's.

Hoe is het inmiddels met Ed Madelein?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:25

Klinkt als de juiste keuze Percy. Gedonder wil je niet hebben tussen hengsten. Ik heb op concours eens een hengst achterop gehad, dat was ook niet prettig.

Mette die geeft nu geen les. Maar dat is idd wel erg slecht!
Fijn dat het mee viel Simone!
Rianne nu kon ik je idd niet missen! Moest wel lachen stiekem om het gedoe en gezeur met je moeder, daarom mag de mijne niet meer mee :P

Ik heb morgen dus de crosstraining in Ermelo, maar zoals het nu lijkt moet ik alleen heen. Heb nog maar een oproepje op FB gezet...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:39

Dat is balen Mistid. Voor ons helaas te ver weg en met een castratie, de hoefsmid en een dressuurles morgen hebben wij onze agenda wel heel goed gevuld.

Een hengst achterop is inderdaad niet leuk. Liet ooit eens een meisje mijn paard rijden en toen gebeurde dat ook. Liep gelukkig goed af maar was wel eng.

Een brave hengst is geen punt maar Just heeft een moeilijk karakter en dat is niet handig in combinatie met het hengst zijn. Wel heel zonde want het is echt een knapperd maar veiligheid gaat wel voor alles.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:13

Pfff ik heb een giga drukke week, en kan jullie niet bijhouden sorry! Lees wel mee maar kost me even teveel tijd om op iedereen te reageren.

Leuke cross en training verslagen gelezen :D

Ed gaat super goed. Zit op 20 min rijden met draven en een galopje, hij blijft goed. Ik bouw het langzaam op, elke week 5 min erbij. Super blij!!