[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:53

Wat doet hij voor werk....Dat vraag ik mij ook af Mootje...

Grapje! Hij werkt als operator bij een zeer grote technische groothandel. Hij moet zorgen dat het systeem van order pikken blijft draaien. Het systeem pikt dus zelf de orders ipv dat mensen dat doen. En in het meest gunstige geval pakt het ook wel eens zo uit. :+ Hij zit achter de computers het systeem te sturen en storingen op te lossen en zo nodig moet hij de technische dienst inschakelen en hij houd contact met het duitse bedrijf wat het systeem heeft geplaatst zodra er problemen zijn. Kortom, hij is regelneef. :D

Knap trouwens dat je met beurse knieen toch gaat lopen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 08:34

Het eerste wat mij op viel aan je foto's zijn je tenen, vind ik sto(o)render dan je set ;)

texelse

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 08:56

goedemorgen allen!!!
grote voordeel van een rontgenfoto is dat je je niet af hoeft te vragen of je er een beetje leuk op staat. Nadeel is dat je weer een halve dag onder de pannen bent....
Straks eerst de beestjes buiten doen, en dan mag BB vanavond weer onder het zadel na de verplichte winterstop van 2 weken. Met logeren wel heel braaf, dus ik hoop voor jongste dat dat vanvond onder het zadel ook zo is....
Fijne dag allemaal!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:11

Je moet zeker naar Gemini voor de röntgenfoto, of niet Texelse?

Pff, Geen zin vandaag :O

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:15

Moggel!

Texelse, succes vandaag.
Daniëlle, leuke foto. Moeten nog wel wat spiertjes op, maar ze ziet er indd beter uit :)
Eef, gefeliciteerd met je mooie punten!
Mootje, je bent een bikkel :)

Vanavond longeren, heb een nieuwe longeerzweep gekocht ~~}> dus Jer kan aan de bak ;)
Gisteravond nog even bij buurman (nou ja, ex-buurman) op verjaardag geweest.

Had trouwens toch nog iets voor Valentijn van Ronald: een leuk vaasje met amarylissen!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:18

Hier nog eentje zonder zin :D

Zondag wedstrijd gehad. Er zat een waanzinnig zeikerige jury. Die schandalig aan het punten was. De laatste had 136 punten (in de B!) de opvolger 142, toen 147, 150 etc. Ik was als 1 van de eerste en heb dus bijna alle proeven gezien. Het nivo lag niet hoog, maar deze punten sloegen echt alles. Ik had er gelukkig nog 180. Wel een 3 voor een overgang draf - stap, zonder commentaar. Voor mijn gevoel had ik een proef uit het boekje neergezet, maar deze jury dacht blijkbaar dat hij het M aan het jureren was ofzo...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:23

Ik las het al op je FB, Kris :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:24

Ik ook. Niet echt stimulerend voor de B...

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:32

Breek me de bek niet open over jury 's, Fries die tot 2 x aan toe bokt, mevrouw rijdt verkeerd maakt nog een keer een keer extra volte, paard struikelt in de uitgestrekte draf en verder vroegen zich mensen aan de kant zich af hoe dit paard ooit Z2 was geworden, eigenares zei wat een proef om je te schamen en dan dikke punten rijden en twee keer dik eerste worden. En zo ook in de tweede proef.
Ik mag me er niet meer druk om maken maar af en toe vraag je je toch wel eens af.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:41

@Mootje: idd, Gemini
@Kris: zo waren wij laatst op wedstrijd waarbij een pony duidelijk niet rad was was. Dusdanig dat ik mij als toeschouwer afvroeg of ik het niet even zou melden bij de voorlezer, maar ja de jury zei ook niets, dus dan twijfel ik weer, en heb ik dus niets gezegd. Als de pony van je afstapte zag je links in de hak een knik naar buiten, en het hoofd van de pony bewoog dus in het kreupele mee. Was L1 of L2, meiske had, schrik niet 222 punten!!!! Andere combi waarbij wij ons afvroegen of ze niet beter af kon groeten omdat ze in de buurt van een verliespunt kwam reed er 187.......
Nou ja, is niet anders, vaak gaat het goed, en soms zit er een koekenbakker tussen.
Bij het springen zal dat nu ook wel een discussiepunt worden. Bij de 1e bijscholing waren er ook grote verschillen tussen de punten die verschillende juryleden gaven. En dan bijv. een 8,5 terwijl de profs, die meepunten niet verder kwamen dan een 5.......

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:43

Met de veranderde regels voor het springen en de cross zal er ook wel weer veel discussie komen inderdaad.... wordt toch meer een jurysport.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:46

Ik ben echt zo blij dat ik geen wedstrijden meer rijd O:)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:48

moguh...

@ margreet en kris: sommigen hebben het geluk hun jurypapieren bij een pakje boter te krijgen...

heb me nog niet verdiept in het punten van het B-springen straks..., iemand duidelijke/korte update voor deze dressuurprikker???

kort nachtje met 3 uur slaap achter de rug, en een keel als schuurpapier, dus dat wordt: 'groen/rode anti-flu snoepjes vreten...

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:50

Ik heb gister zo lekker gesprongen met les <3

Kris: Dat is niet echt stimulerend voor de B. Gelukkig had je nog wel een wp
Evelien: Gefeliciteerd! Dressuurprikker :D
Danielle: Ze ziet er mooi uit hoor!
Suikermeisje: Leuke kaart :)
Vief: Arm hondje :(:)

w.b. jury's: Ik heb het wel afgeleerd om me daar druk om te maken. Had van het weekend nog cc (volgens mij vergeten het verslagje hier neer te zetten bedenk ik me net :o ) Paardje is altijd wat gespannen indoor maar dit was veruit haar beste proef die ze dit indoorseizoen heeft gelopen. Zaten echt super fijne stukken in. Kreeg ik 170 punten :( Zo laag hadden we dus nog niet gehad. En als je dan ziet wat sommige anderen rijden, dan wordt je daar behoorlijk moedeloos van.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:54

Kris, ik had het ook al op facebook gelezen. Schadalig, als je 170 punten geeft weet de ruiter ook wel dat er nog veel werk is. Zulke lage punten zijn echt demotiverend. Ik heb zoiets gehad met SGW Ysselstein, gelukkig was ik bij lange na niet de enige in de ring met ontzettend lage punten....

Texelse, kreupele paarden op cc zie je zo vaak! De meeste mensen zien het niet eens, helemaal niet als het paard achter krom is.

Vandaag werken en vanavond springles :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:59

@Jeroen: bij het springen in de klasse B is een organisatie verplicht het eerste parcours uit te schrijven als rijstijlwedstrijd. De strafpunten blijven hetzelfde, maar worden aan het eind van de rit van de stijlbeoordeling afgetrokken. Zo kan een ruiter die keurig rijdt maar een pechbalkje heeft toch winnen van een kamikazepiloot, die met alle mazzel het hout boven houdt. De maximum score van de stijl is nu 70, wordt 100. Er wordt beoordeeld over 3 onderdelen: 1: Algemene indruk: telt 1x mee, 2: houding en zit, telt 4x, 3: wijze van rijden, telt 5x.
@EvelienH. een jury moet toch ook zien dat zo'n paard kreupel is. En dan zo'n belachelijk hoog puntenaantal. Geen idee wat voor bril deze jury op had.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:00

Ik ben eigenlijk stiekem blij dat ik het B springen uit ben nu dat ook gejureerd gaat worden. Maar m.b.t. dresssuurjury's heb ik genoeg meegemaakt. Maak me er niet meer druk over, althans dat probeer ik. ;) Afgelopen vrijdag werd er ook iemand 1e waarbij de fries niet over de rug liep maar wel in een mooie eigen houding. Ik vind toch dat er maar weinig paarden bij zijn die echt lekker over de rug lopen. Juryleden zien nu eerder van de 20 combinaties 15 paarden die niet over de rug lopen maar wel in een mooie (eigen) houding en 5 combinaties waarbij het paard wel over de rug loopt maar dan iets te diep ofzo. Die 15 worden normaal geacht en krijgen vaak hogere punten dan die 5 die hun paard eigenlijk beter voor elkaar hebben... Had ik het pas met mijn instructeur over en die zei hetzelfde. Zodoende ben ik hier op gaan letten en klopt het eigenlijk wel... Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk

Gelukkig had jij nog een wp Kris!
Eef gaat lekker in de L2, gefeliciteerd met je prijs! :)
Arme hond Vief.

Ik ga zo eindelijk weer thuis rijden! :D Al wil ik eigenlijk het bos in haha.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:02

De rijstijlwedstrijden mogen trouwens ook voor de hogere klassen uitgeschreven worden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:03

Ik denk eerlijk gezegd dat er weinig animo voor die wedstrijden zijn in de hogere klassen... Ik zou er iig niet heen gaan :o

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:05

En laat ik daar dan even aan toevoegen dat ik ook vind dat juryleden geen eigen leerlingen mogen beoordelen.
Noor zegt altijd ik rij voor mezelf en ik was afgelopen keer aangenaam verrast door Jer en vond de punten na 3 maanden afwezigheid terecht.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:05

Ja? Ik dacht echt alleen voor de B.. Ik ga er dan ook niet heen denk ik, kies dan wel een normale wedstrijd uit. :o Vind het echt jammer dat het een jurysport wordt springen, vooral als het bij de hogere klasses ook vaker voor gaat komen. Vond het bij springen juist zo lekker dat het gewoon balk/ weigering was, wat over het algemeen toch de fout van de ruiter is.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:06

@ texelse: thanx..., maar eigenlijk is het geen wat het zwaarste meetelt (wijze van rijden) ook het meest subjectief... goede houding valt nog wel keer te omschrijven, de algemene indruk is ook nog wel te omschrijven, maar wijze van rijden is echt een 'afvalbak voor alles wat met de kont in het zadel zit'. Wel goed dat ze de balken er vanaf gaan trekken.. Maar het wordt wel meer een jurysport nu.

@ evelien: en als ze het wel zien, durven ze iemand toch niet uit te sluiten... vroegah, toen ik nog klein, verlegen en schattig was (was 13 of 14..) reed ik regiokampioenschappen L2 met mijn D-pony topperrrrr, en ik kreeg (oude telling) 172 van de H-jury en 141 van de C-jury. Achteraf verklaarde die dame dat ze dacht dat de pony niet rad was, en dus overal 1 punt had afgetrokken (maal 24 onderdelen..). bij de ene jury stond ik 1ste, bij de ander 1-na laatste.. en die pony was 100% rad...

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:09

Aan de ene kant vind ik het positief dat men springen in de B op stijl gaat beoordelen, en aan de andere kant gruwel ik op alles dat Jury heet :D
Het blijft lastig allemaal en ik probeer me er ook maar niet teveel van aan te trekken. Volgend weekend gewoon dezelfde proef neerzetten voor 200 punten ;)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:11

Sann, je wordt inderdaad heel erg afgestraft als je paard een stukje achter de loodlijn loopt. Ik probeer me er niets van aan te trekken en rij gewoon als oefening. Liever te ver achter de ll en over de rug en los dan voor de ll en zo strak als een plank.
Jeroen, dat is idd wel erg banketstaaf!!
Ik heb niet zo veel moeilijk met die rijstijlwedstrijden maar in hogere klasses lijkt me het een beetje vreemd.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:13

als ik zie hoe groot het verschil was tussen de meningen van de verschillende springjuryleden bij de theorie-avond, dan denk ik dat het misschien beter anders ingevoerd zou moeten worden bij de juryleden. Ook een praktijkexamen, hoewel je natuurlijk toch niet altijd de missers eruit filtert. Zelf zat ik vaak wel echt in de buurt of gelijk met de mening van de profs, maar ook een paar keer echt afwijkend, en dat vind ik vervelend.

en nu ga ik vliegen, anders moet ik of de beesten binnen laten, of de boot missen....
Laatst bijgewerkt door texelse op 15-02-12 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt