[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:57

Eerder schoor ik Pino altijd wel en de pony's ook. En ze stonden gewoon hele dagen buiten, zonder halsdeken. Nog nooit problemen mee gehad :n

Lielle

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:58

ik scheer bij Ojee hoofd en benen niet, dat scheelt een heel stuk. En ik doe het nu net voor Barchem, ze heeft het anders erg moeilijk met de warmte.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:01

ik vind dat de manen dood gaan bij een halsdeken, hier dus geen halsdekens meer :n

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:01

Ik vind dat echt lelijk als het hoofd en de benen niet geschoren zijn :o

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:06

Hoofd doe ik ook tot de bakstukken. Benen gaan er wel helemaal uit.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:07

Bij Uk zie je er niets van als vanaf het bakstuk niet geschoren is. Plus dat ik de oren ook niet uit wil scheren. En als het hele hoofd wel is geschoren, moeten die ook. Want anders vind ik dat ook geen gezicht.
Plus dat ik denk dat het mijn dood word als ik het hoofd ga scheren. Benen doe ik tot de knieen kort en daarna met tondeuze. Ook omdat hij daar zo kriebelig is, dat hij daar wondjes van krijgt als we dat helemaal scheren.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:08

wiso wil ik dit jaar denk ik ook voor het eerst scheren en daar zal het hoofd er ook in moeten blijven want oren scheren bij wiso is zelfmoord...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:09

Tot de bakstukken vind ik nog anders dan het hele hoofd niet.... Maar goed, meningen verschillen natuurlijk.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:10

Bij O. moest het hele hoofd wel, ze is een beetje goud bruin en nu ineens grijs. Wilde hoofd eerst laten zitten, maar keek even snel en wat ik zag was niet leuk. Een grijze muis met bruine teddyoren. Helaas voor mij en haar dus toch even alles moeten doen.
Linardo doe ik ook tot de bakstukken. Zie je bij hem toch niet.
Laatst bijgewerkt door Kris op 24-10-11 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:11

Oren uitscheren krijg ik ook nie voor elkaar :o
Hele hoofd niet geschoren en de rest wel vind ik er ook een beetje apart uit zien. Zeker bij een vos. Gelukkig blijft Jer wel mooi van kleur en ook zijn appeltjes komen er meestal mooi onderuit :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:16

Goeiemorgen!

Succes Snoekiej vandaag!
Balen Kris dat het zo'n gevecht is geworden met scheren.

Hier scheren wij eigenlijk liever niet, ze staan de hele dag buiten en meestal lassen wij een grote vakantie in voor de paarden en om ze dan geschoren de hele dag in de kou te zetten.
Maar twijfel nu wel over Zeus, hij heeft dit jaar meer vakantie gehad dan dat hij aan het werk was en ik wil proberen om wat binnen concoursen te rijden, maar ik vind hem nu zo mooi van kleur en ben bang dat er iets heel vaals onder weg komt. Hoewel Ula redelijk dezelfde kleur heeft en juist prachtig van kleur is als ze geschoren is. En volgens mij heeft hij niet echt last van het zweet, ik kijk het dit weekend wel effe aan.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:22

Ik heb het hoofd wel gedaan, ze had namelijk verschrikkelijke pluis-oren en dat ziet er ook niet uit met haar gladdde vachtje. Ze is gelukkig heel mak daarmee

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:24

volgens mij hebben we het daar al eens eerder over gehad, en dat zie je lang niet bij ieder paard. Ik heb op dit moment bij Ojee alleen een baan over de hals geschoren, en zelfs dat valt niet op.

Oren uitscheren doe ik uit principe niet.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:25

Oren scheer ik wel uit, maar niet helemaal... Aangezien ze hele dagen buiten loopt lijkt me dat niet handig. Maar die lange plukken eruit vind ik verschrikkelijk.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:26

dan doe ik denk ik hetzelfde. Samenknijpen (zachtjes :)) ) en alles wat eruit steekt weghalen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:30

:j dat doe ik ook wel, maar dan gewoon even met de schaar. Dat gaat nog net ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:31

Ik ook met de schaar, wel zo makkelijk.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 11:13

oren doe ik ook op die manier met een schaar.. alleen bij de pony lukt dit niet want dan krijg je kopstoten. maarja die hoeft toch niet meer op wedstrijd.

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:26

gister ook fijn gecrosst in Diepenheim, aleen 2 x te veel de grond gekust... 8)7
AfbeeldingAfbeelding

en over die wordfeud en angri birds over die verslavingen ben ik al heen :P

en over het scheren, wil mijn paard deze winter ook zeker scheren maar dan wel HELEMAAL, vind het echt niet mooi lijken een half geschoren paard :o heb dan altijd het gevoel dat het scheer app kapot gegaan is of dat hij niet zo makkelijk aan het hoofd/de benen is ;) maar gelukkig iedereens eigen keuzen ;)

en ik wil wantie het liefste 1 x scheren hebben we vorig jaar ook gedaan en is toen super bevallen :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:07

Ben ik weer!
Wat een crime zeg, die open vragen. Hoe kun je nou 20 vragen in 2,5 uur beantwoorden en kun je kort en bondig zijn als je wel alles wat relevant is op moet schrijven en alles moet toelichten?
Ik ben benieuwd wat het wordt. Vorstin was ik ook weer van plan te scheren trouwens, inclusief hoofd tot bakstukken en benen. Maar ik wacht eerst even af hoe alles zich ontwikkeld. Als ik nog een paar maanden moet stappen is scheren niet nodig natuurlijk.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:16

Moet je nog een keer terug, Snoek?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:54

Jeps, over 2,5 week.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:55

Oh jongens, hoe moet ik nou ooit bijlezen............. :P .

Leuke foto's Watapatja!! Hoe krijg je het voor elkaar om twee keer de grond te kussen? Was het bij het losrijden of zo? Wel alles heel kunnen houden?
Snoekiej: hopelijk heb je het er toch goed vanaf gebracht!

Scheren hou ik helemaal niet van. Heb Giga wel al onder een dikke deken. Hopelijk redt ze het daarmee. Easter (die bij iemand anders staat) is dit jaar wel geschoren. Ik ben maar overstag gegaan, want hij wordt echt een vreselijke teddybeer elke winter, ondanks dat hij al heel snel een deken op kreeg.

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:01

Leliaardje schreef:
Oh jongens, hoe moet ik nou ooit bijlezen............. :P .

Leuke foto's Watapatja!! Hoe krijg je het voor elkaar om twee keer de grond te kussen? Was het bij het losrijden of zo? Wel alles heel kunnen houden?

idd bij het inrijden... hij ging als een bolletje over de sprong heen en bokte toen een aantal x vrolijk en toen lag ik er ook al naast :') en tijdens de cross na hindernis 14 sloeg hij rechtsaf en ik ging rechtdoor... en toen lag ik weer op de grond... maar die man bij de hindernis zei je mag gewoon doorrijden, ik dacht primaa ;) dus mooi de waterbak en het heksen oog nog gedaan :D

haha geen zichtbaar letsel maar een spierpijn pfoee %)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:02

:wave: Goeiemiddag

Nog niet alles bijgelezen, dat zal ik vanavond even doen.
Afgelopen weekend dressuur wedstrijd gehad. ging met losrijden niet zo fijn en in de proef een stuk beter! Toch weer een wp erbij :).
Ik ben weer in Purmerend. Gebracht met de auto dit keer omdat ik al van heel veel mensen hoorde dat er van alles mis ging bij de NS, vertragingen, treinen die niet reden. Precies waar ik langs moest.
Vanmorgen om 8.00 nog een buitenritje met Sofie gemaakt. Het was toen echt fris buiten en Sofie was ook fris :=.
Zal me nu even klaarmaken om nog even een aantal uurtjes te werken.