SGWuppie schreef:Leuke hindernis Jenga!
heb even een praktisch vraagje. Wuppie heeft steeds sneetjes aan de binnekant van zijn mondhoeken. Ik rijd met een dubbelgebroken watertrens. Hij is heel makkelijk in de hand, dus het is niet van het trekken ofzo. Ik smeer er iedere dag voor en na het rijden uierzalf op en ik maak het schoon, maar ik merk dat hij dat niet fijn vindt. Gaat natuurlijk elke dag met rijden weer open. Hij heeft daar gewoon geen eelt zitten.
Wat kan ik eraan doen? Want ik merk wel dat hij soms wat kantelt met rijden en erg gevoelig in de mond is.
En nog wat.....weet iemand een leuke manege in Zeeland waar je een strandrit kan maken?
Ik ken het probleem helaas. Het gaat nu iets beter bij mijn paard en het is ook heel verschillend wanneer het opengaat. mijn paard is niet heel licht, maar wordt wel beter.
Ik had er eerste latex om, hielp wel wat alleen dan moet ik het wel nat maken, droog schuurt het nl heel erg.
Buiten rijden doe ik nu met een bitlooshoofdstel, zelfs intervaltraining en dat gaat super (had ik eerlijk gezegd niet verwacht) en soms spring ik haar bitloos. Dat is best confronterend aangezien ze dan der hoofd altijd stil houd. Weet wel meteen weer bij wie de fout zit
Alleen remmen na de sprong lukt niet. Dressuren doe ik er ook wel mee, alleen de fijne afwerking lukt me daar niet mee.
Ik heb nu een ander dubbelgebroken watertrensje en daar blijft der mond behoorlijk heel van. Ook heb ik bitringen om en dat lijkt wel wat te schelen. Mijn paard haalt haar mond ook wel open als ik der longeer ( en dan heb ik een slap lijntje hangen)
Er is mij verteld dat je beter geen zalf voor het rijden op kan doen (worden de mondhoeken te zacht van ) Ik maak haar mondhoeken voor het rijden schoon met ijskoud water ( ze loopt buiten en heeft regelmatig zand in haar mondhoeken zitten) en daarna maak ik het ook schoon met ijskoud water en smeer ik er klovenzalf van Leovet op.