[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:49

En ik heb zaterdag toneeluitvoering!! Gister voor het eerst in de zaal gerepeteerd, iedereen natuurlijk gelijk de kluts kwijt op dat grote podium Als het zaterdag maar beter gaat!!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:50

MJ; dat gaat vast helemaal goedkomen hoor

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:51

_Jitske_ schreef:
MJ; dat gaat vast helemaal goedkomen hoor

Ja, moet ik het wel langer volhouden dan mijn touwtjespringactie van vorig jaar Maar ik vind zwemmen wel echt leuk, dus ik denk dat dat wel lukt. Alleen of 2 keer in de week altijd lukt weet ik niet!

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:57

Ik heb voor een jaar getekend dus ga mezelf er echt toe zetten!! Alice weet een fysiotherapeut die me kan helpen met een schema voor mijn rug . Ik heb nu wel zin in morgen!!
Dus ga zo maar eens slapen, maar eerst even piaffe mailen.... wil een Br eventdekje in blauw met vanillebies met vanille bandages (ja dressuurmuts

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 00:01

haha, setjesmuts!! Wel even een foto plaatsen als je alles binnen hebt hoor

We moeten gewoon elkaar motiveren door te gaan met sporten!!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 00:05

miss_jumpy schreef:
haha, setjesmuts!! Wel even een foto plaatsen als je alles binnen hebt hoor

We moeten gewoon elkaar motiveren door te gaan met sporten!!

Zie dat ze ook die mooie schapenvachtjes in de aanbieding hebben
Ik heb er al 1 maar die is al 7 jaar oud (en nog als nieuw!)maar die zit onder laros zijn zadel. Wil er 1 bij voor Uniek!!!
Scheelt wel veel. ik zag ze laatst voor 90,- en nu zijn ze 70,-! Even kijken of ze setje hebben en dan mezelf maar eens trakteren!

Dat motiveren lijkt me een heel goed idee! Ik ga nu slapen anders wordt het echt niks morgen

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 00:55

Even niet bijgelezen vandaag

Mijn rug gaat weer een stuk beter, heb vandaag wat paard gereden en dat heeft aardig geholpen.
Vanmorgen kon ik nog amper de auto in en uit komen, nu gaat het allemaal wel weer

Het was toch in dit topic dat er iemand naar het inenten tegen rhino vroeg?

Rhinopneumonie(equine herpes virus) komt voor in drie vormen. De verkoudheidsvariant, de abortusvariant en de neurologische variant.
De enting werkt vooral tegen de verkoudheidsvariant(maar daar hebben de meeste paarden weinig last van en heel veel paarden hebben dit in hun jeugd meegemaakt en antistoffen voor een deel van de virussen). Om je paard tegen deze variant te beschermen is twee keer per jaar enten van de hele stal(!) genoeg.
Tegen de abortusvariant is enten matig effectief. Je moet dan 4 keer per jaar de hele stal enten(op cursus hadden ze het over de 5de, 7de en 9de maand van de dracht en dan nog een keer tussen de 9de en 5de maand van het volgende jaar in).
Het enten biedt geen volledige bescherming tegen abortus door rhino, het kan nog steeds voorkomen.
Tegen de neurologische variant heeft enten geen zin. Door enten kun je wel de rondgang van het virus door de stal verminderen en dus de kans op problemen door rhino verminderen.

Lastig en kostbaar verhaal dus dat enten tegen rhino

Itt wat ze op cursus beweerden kan rhino trouwens wel overgedragen worden via de handen/kleding van mensen. Het blijft alleen minder lang besmettelijk op een mens dan een bacterie.
(en ik blijf me uit voorzorg netjes omkleden als ik van de ene stal naar de andere ga. Zeker als er drachtige merries lopen in een van de stallen! Dat doe ik eigenlijk altijd en zeker deze tijd van het jaar ben ik dar heel zorgvuldig in.)

SGWuppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 09:34

jollyjoker schreef:
Ik heb voor een jaar getekend dus ga mezelf er echt toe zetten!! Alice weet een fysiotherapeut die me kan helpen met een schema voor mijn rug . Ik heb nu wel zin in morgen!!
Dus ga zo maar eens slapen, maar eerst even piaffe mailen.... wil een Br eventdekje in blauw met vanillebies met vanille bandages (ja dressuurmuts

Ja, dat is een mooi dekje! Ik had hem alleen met een ander blauw dekje in de was gedaan en nu heb ik een donkerblauw dekje met een lichtblauwe rand
Heb em ook nog in rood met bruine rand..wel chique dekjes

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 09:37

ik ben niet echt bijgelezen, sorry Zag wel een verslagje van Gomir, Cheeka pakte echt super aan!

Wb sporten, ik ben sinds begin november 2 * per week (meestal) in de sportschool, ben gezonder gaan eten (meer vitamines en regelmatiger) en ik voel me een stuk beter. Nu het zwemmen weer oppakken en dan is het wel mooi

WB een paard verkopen alleen omdat die te goed voor je is, dat zou ik nooit doen. Raimaer heeft veel meer in huis dan ik, maar dat is alleen maar fijn, Het lijkt me veel erger om op een punt te komen waar je paard niet meer kan, terwijl je zelf meer ambities hebt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:17

Gisterenavond heb ik meegedaan aan de Nationale IQ test. Ik heb een IQ van 120 volgens die test.
Het slechtst scoorde ik op de geheugenvragen nav een filmpje. Maar dat vond ik niet helemaal eerlijk. Ze vroegen bijv. naar de tekening die de man uit het filmpje op zijn t-shirt had staan. Ik had daar heel goed naar gekeken, maar ik kon gewoon niet zien wat het was. Ook de ringtone vond ik onduidelijk. Die vragen had ik dus fout.

Het best heb ik gescoord op Logica, rekenen, ruimtelijk inzicht.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:50

Keurig hoor Scum! Ik ga hem van de week via internet doen.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:24

JJ> Strakke actie dat fitnessen.
MJ en Lielle> Ook al zo fanatiek!

Marieke en JJ> Ik vind die BR dekjes ook zo mooi en bovendien ze zijn lekker handig met wassen en haren er af borstelen etc.
Ik zelf ook een paar BR dekjes (donkerblauw/vanille; oranje-rood/vanille; ice-blauw/donkerblauw)
die Harry Horse dekjes zijn nu trouwens ook mooi!!
Maar ik ga er geenbandages bij kopen hoor ! Ten eerste het is veel te veel gedoe die bandages bovendien, die setjes vind ik maar klinkklare onzin en geldverspilling

Scum> jij bent dus vast wel behoorlijk intelligent met je score van 120...
Weet je trouwens ook wat die aap heeft gescoord? en weet je waar die test is tevinden op internet? kan ik ook es kijken of mn IQ ook eens vergelijken met die van een aap
Laatst bijgewerkt door reeskees op 12-01-06 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:25

Daarom doe ik dat soort tests dus nooit mee

Ik zou een echt goede misschien wel verkopen, maar dat is dan niet omdat ik het paard de mogelijkheid gun, maar omdat het ook wel weer eens fijn is als er eens geld binnenkomt in plaats van uitgaat.
Af en toe moet er toch wat weg en dan kun je beter die ene hele goede verkopen. (plus dat een echt goede wsl ook te lastig voor mij is )
Wij hebben ons voorgenomen om cheeka haar 'veulen' als 3 of 4-jarige te verkopen als het echt goed lijkt. Dan hoef ik er niet meer op te passen en kan er niets meer mee gebeuren

Maar omgekeerd is ook erg vervelend, ik heb al twee keer een paard verkocht omdat er gewoon echt niet meer inzat. Dat is ook altijd vervelend.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:30

wil je cheeka wel houden dan Gomir?
ik denk overigens wel het zelfde als jou, niet omdat het paard niet uit de voeten komt bij mij maar omdat ik er wat aan kan verdienen!
maar ik denk dat mijn eerste reactie altijd NEE is als iemand vraagt of die te koop is ik heb altijd net iets te veel met die dieren

lekker scum!! ik wil die test ook wel doen, maar ben ook bang dat je mij kan vergelijken met een dom iets

RK: mijn logo is nu vet mooi nu die is opgedroogd...omdat het raamverf is heb ik nu een lichtgevend logo

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:33

Als ze aan mij vragen of een paard te koop is dan is mijn antwoord: doe maar een bod

Cheeka is in principe wel te koop, maar daar wil ik eigenlijk nog wel een veulen van hebben zelf. En daar komen ze ook niet zo snel om, ze is te klein hè

Een lichtgevend logo is trouwens wel cool

Ik ga richting de trein.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:27

Lichtgevende verf op Reesmiepje is ook wel cool

gomir, gewoon er een groot fokkende hengst op zetten (wat voor afstamming heeft cheeka eigenlijk?)

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:32

ik zou idd ook niet voor cheeka gaan, vanwege de maat, maar het is ook niet echt mijn type alhoewel ze voor zo'n kleintje best ruig kan springen

cheeka is toch van Chico X Zelhem?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:38

Ben ik ook weer eens, heb het heel erg druk met school nu Heb vandaag maar een dagje vrij genomen

De IQ-test heb ik gemist, toen lag ik al heerlijk te slapen

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:43

Cheeka is idd Chico x Zelhem x pericles

Ze heeft een veulen gehad van Royal Highness, die wordt in maart 2 en lijkt paard zat
Ik wilde eerst met de For pleasure x Nimmerdor gaan dekken die van het najaar goedgekeurd is, maar als ik al zie wat een buffel die 2-jarige is dan durf ik dat toch niet zo goed

Waarschijnlijk is Cheeka eens ziek geweest of iets tekort gekomen in de eerste drie jaar en is ze daarom zo klein. Ze is ook de enige uk uit die merrie.

misschien dat ik haar nog eens terugdek bij Royal Highness, maar ik wil eerst even afwachten hoe het verder gaat met de Quite Easy x galoubet die dit najaar door een blessure de verrichtingen niet af heeft kunnen maken.
Daar was ik ook wel erg gecharmeerd van Ontzettend mooi en groot paard, correct lopen, fijn springen en een geweldig karakter! (ik ken zijn moeder goed en dat was ook zo'n fijn dier)

Ik ben inmiddels op school. Heb zelfs het boek dat bij het practicum hoort al gekocht, er stond zowaar geen rij bij de winkel

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:57

fanatiek Gomir!!
maar wil je cheeka nu weer dekken dit jaar?
is RH nog steeds van Gerrit/Hans?

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:05

Gomir: er komen dus wel grote veulens van je paard, dus wat maat betreft hoef je je daar niet direct zorgen over te maken.

De Indoctro die ik rij zal dit voorjaar worden gedekt door Veron (Quite easy x Caretino) een paard wat ons erg aanspreekt.

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:18

Heb wel bijgelezen, maar niet meer allemaal onthouden...

Heb gisteren een plan bedacht voor een weekendje op stap met Marple. Ik wilde mee gaan doen aan de tripalon in Gorssel, maar mijn ouders gaan dat weekend een weekendje weg, dus zat ik zonder vervoer. Nu kwam ik er achter dat dat park waar ze een huisje hebben in Epe ligt, dus ik op de routeplanner gekeken: dat ligt 25 minuten van Gorssel af!

Plan:
Ik ga gezellig mee een weekendeje weg , neem paard mee als ik stalling kan vinden, en pik dan meteen de tripalon mee Ik heb van Chantal adressen gekregen voor stalling dus daar zal ik eens gaan informeren.

Mijn moeder vond het wel gezellig, nu mijn vader nog even plat aankijken

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:57

Klinkt leuk MissM!

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:43

Biertabje schreef:
nee dressuur

oeps jah klopt haha

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:50

hmmm tja sporten! Ben niet echt heel sportief! Maar ik korfbal iig bijna elke zondagmorgen! En nu elke donderdag skiles! En verder gewoon rijden! Ik zou ook wel naar de sportschool willen maar heb er geen tijd voor en geen geld!

Ow en vandaag op school kregen we een heel mooi aanbod! Om in Juni 3 weken naar Tenerife te gaan. Dat word ondersteund door de overheid als je maar dingen doet die te maken hebben met je opleiding. Nou ja en je moet minimaal 3 weken gaan. Nou lijkt mij wel wat de reis en overnachtingskosten word betaald. Je hoeft alleen voor eten en drinken te betalen!! Echt leuk! Maar moet wel minimaal 2 proeves halen en tot nu toe heb ik er nog geen 1! Dus moet maar druk bezig voor school!