Nee inderdaad... Wel vervelend. Was met iemand aan het praten, die moest 3u rijden, als ze vroeg moest gaan, zou ze nog een slaapplaats moeten zoeken.. Ook vervelend dat er nu nog niets opstaat
M'n vriend doet ook mee zondag. Normaal met 2 in de B maar de 5j is vlak voor haar debuut geblesseerd geraakt ! Wel niks ernstig hoor, maar gewoon heel stom! We wilden ze een weekje "rust" geven omdat ze het zo fijn deed de laatste tijd, dan kon ze wat in de paddock lopen met een ander paard. Resultaat: ze deed echt zo onnozel (echt de hele tijd) dat ze iets verzwikt heeft... met een weekje rust zou ze er vanaf moeten zijn maar tof is weeral anders. Paarden...
't Zijn de Veredus e-vento geworden. Heb de prolites bekeken maar die zagen er precies stijf uit! Ik dacht al van hoe moet ik dit in vorm krijgen. Maar ben blij met de Veredus! Denk wss wel maatje groter nodig maar goed, tis makkelijk te wisselen!
115 front en 125 hind. Samen dus 240. Vallen wel klein! Heb 2 keer medium, voorste zijn toch te klein vind ik, en achterste moet ik nog herbekijken morgen. Dus zal sowieso terug gaan naar de winkel met foto's hoe ze rond benen passen, en evt wisselen met large. En het is alleen maar M en L.
Hanne_SP
Geplaatst: 21-03-15 00:29
Ze zijn nog maar een maandje uit, dus veel ervaringen zijn er niet rond. Vind ze wel enorm stoer ogen op mijn paard!
Binnenin zijn er lijk 2 repen verdikt, en middenin zou de pees moeten liggen. Vooraan lukte dat lijk niet... Want als de pees er mooi in ligt, kan het lijk niet goed toe omdat ze te smal zijn. En op deze foto zien ze er gedraaid uit. Omdat de pees naast die 2 verdikte delen ligt, dus die 2 reepjes zijn naar binnen gedraaid. Want theeft niet de look van de deze:
En hierop het model komen de hind boots ook hoger. Dus kweet niet of de mijne dan goed zijn...
Denk gewoon de medium mee te pakken en open naast de large te leggen of er veel verschil is. De front sowieso wel large nemen denk ik, en de hind te zien hoeveel verschil?
cross in overpelt was heel goed gegaan! 7de na dressuur. Cross foutloos, maar heel gecontroleerd gereden dus 20sec tijd. Sprignen was ook wel goed 1 casmoveke maar twas ook direct opgelost. Heel content ervan! Hopelijk blits morgen ook zo!
Cross was foutloos en leuk te rijden. Nergens twijfel ofso. Springparcours hoop ik zo snel mogelijk te vergeten, dressuur was dan wel weer goed, hele brave en rustige proef maar wel gecontroleerd. Ik merk wel dat blits enorm veel bang heeft van de andere paarden. Denk dat hij een rood lintje in zijn staart krijgt zodat ze wat afstand houden.
Merk ook dat doordat ik meer met cas rij, blits beetje minder doe, dus ook daar moet ik mezelf bijwerken en dan hopelijk ook terug een goed parcours
Antonius
Geplaatst: 22-03-15 21:29
Leuke resultaten Daaphn! Geeft weer moed met cas voor de toekomst!
Getten zien er goed uit Hanne! Voelen ze stijf of soepel aan? Want ik ben wel tevreden qua bescherming van mijn styles, maar ze voelen heel stijf.
Steph en aldislamp, hoe was het bij jullie?
Ik heb enorm veel zin om volgende week het seizoen te starten in minderhout, winter heeft lang genoeg geduurd En ik zit nog steeds in spanning om jullie een nieuwtje te delen, maar moet nog weekje wachten, hopen dat het doorgaat... *spanning*
Ik heb ook enorm veel zin om te gaan starten in W.aregem volgende week! Eerste occ ooit voor mij! Hoe spannend!
De getten voelen absoluut niet stijf aan! Zijn zo blokjes, reepjes die je gemakkelijk kan plooien. Was toch een verschil toen ik ze naast die van prolite hield. Die waren stijf en zouden zich nog moeten zetten naar het been van je paard. Maar die veredus passen rond been van je paard zonder veel problemen. 't Zijn wel mijn eerste crossgetten, kan ze niet echt vergelijken. Maar als 'k ze in de winkel vergeleek...
Wat was er wel aan de hand in je springparcours? Wel fijn dat de rest goed ging!!
Het was een vrij klein met veel en snel draaien. Blits is nogal een pazrd dat ruimte nodig heeft (ofwel ligt het aan de ruiter) voor te herstellen. Hij vertrekt vaak na de sprong. Dus kreeg mijn bochten niet. 1keer een weigering. 2x een volte moeten draaien omdat ik over mijn lijn zat. Dus uiteindelijk uitgesloten