[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tiahastrona

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:27

Ga weekend naar Westerbork (Drenthe)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:34

Haha ja is een prachtig huis! Helaas mogen we maar 25 kg bagage meenemen ;). We zitten wel vaker in dergelijke huizen daar ja. Ook wel eens van klanten van hem.
Fijn dat caressa goede tijden heeft!

Ja hoop ook echt dat het beter gaat met ed komende weken. Maar doe wel rustig aan met hem. Hij staat nog alleen overdag, in zijn stal. Hij heeft een grote stal ( 4x3 ongeveer) en daar nog een uitloop aan van 4x5. Die is verhard met tegels dus is wel fijn. Met dit slechte weer kunnen ze helaas niet de wei op, is namelijk kleigrond hier dus wordt een glijbaan bij regen.
@thia: ja klopt die sudocreme blijft lang zitten, dat is ook het fijne. Hierdoor blijft het vochtwerend en de zinkzalf zorgt ervoor dat de huid beschermd is. Als het heel heftig is kan je het beste eerst met betadine shampoo de plek wassen om te ontsmetten, dan een dikke laag sudo erop. Honing is inderdaad vies, ik smeerde het met plastic handschoentjes erop hihi! Maar het is bacterie dodend, en honing schijnt een genezings bevorderende werking te hebben. Zijn inmiddels bij mensen ook een aantal onderzoeken naar gedaan met goede resultaten.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:16

Westerbork ken ik wel. Mijn man heeft een leerling daar wonen en vaak ga ik met hem mee als hij daar les gaat geven. Mensen zijn hele goede kennissen geworden inmiddels.

Honing heeft schijnbaar heel veel goede aspecten.

Dat is niet verkeerd Madelein, dat soort huizen :D

Hebben inmiddels de officiële uitnodiging gehad van de eerste bijeenkomst van het rabo talentenplan. Best een leuk programma en ze mag twee mensen meenemen dus ik hoef niet een halve dag met mijn ziel onder de arm rond papendal te sjokken ;)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:17

Zo ik heb weer even tijd om te reageren. Heb elke keer wel bijgelezen maar geen tijd gehad om te reageren.

Mette: Jij en sjaak gaan goed zo te zien!!
Leuke foto met Epke :)

Madelein: had je natuurlijk al even gesproken. Supergaaf dat je hebt gedoken en die foto's zien er prachtig uit, zou ik ook wel eens heen willen zo'n eiland.
Zo balen van Ed, fijn dat het ietsje beter lijkt te gaan..ik blijf duimen dat het allemaal voorspoedig herstelt. :(:)

Siep: Wat een leukerd, en wat fijn dat het op een gegeven moment zo lekker liep met de oefencross! Ben heel benieuwd of ze altijd zo voorzichtig blijft of dat het op den duur minder wordt met het crossen. Maar ik ben fan haha, en geweldige naam ook! :D
Fijn filmpje! Is ze nog vrij klein of ben jij lang?

Percy: Wat goed van Shetan! Jammer van de balkjes met Daimler.
Inderdaad fijn dat ze twee mensen mag meenemen, sta je daar niet voor jan l*l te koekeloeren haha.

Mistid: Mooie tijden idd, succes in Hattem!

Tia: Gelukkig dat het been beter gaat! Die van mij had vorig jaar ook heel erg mok icm een bacterie die naar binnen was geslagen. Toen had ie ook echt zo'n olifantenbeen. Is ook een week lang antibiotica gespoten en toen werd het gelukkig wat dunner.

Loesvan: Hele gave foto!

Grappig dat jullie carambole's zoveel overeen komen!

Ik heb sinds gister ook weer een 50 grams dekentje op. Het is bij ons op stal heel warm dus eigenlijk is het voor 's nachts nog helemaal niet nodig, maar vind dat ie het overdag wel om kan hebben. Ben anders bang dat ie toch wat dikker in het haar komt, terwijl die nog zo mooi glad is.

Hier gaat t rijden wel goed. Ben alleen nu zelf slecht te pas (dat griepje/verkoudheid die iedereen zo'n beetje heeft (gehad)). Dacht er mooi onderuit te komen aangezien iedereen thuis al ziek was geweest, maar helaas. Helemaal balen, omdat ik morgen naar de military ga en zondag clubkampioenschappen heb en jarig ben...en vakantie.. zul je altijd zien dat je dan ziek wordt.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:49

Ff kort bericht, lees dit weekend bij

Mistid, succes morgen in Hattem!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 19:49

Jee Rianne, dat klinkt als een druk weekend! Alvast gefeliciteerd met je verjaardag (mocht ik morgen geen tijd hebben). Wij hebben online een stukje Boekelo gezien. Natuurlijk gewacht tot Jan voorbij was gekomen met zijn Vampie. [naam] is ook helemaal weg van dat paard.

De rest konden we niet meer zien want ze had nieuwe rijbroeken voor school nodig en er moest cross gelopen worden. Even getwijfeld of Merksplas wel gestart kon worden want dit is de derde keer en ook de derde keer dat Merksplas getroffen is door hevige regenval maar de hindernissen in haar klasse waren nog niet gereden en de springring wordt verplaatst dus we wagen het er maar op.

Ben inderdaad blij dat wij mee mogen op de bijeenkomst :D

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:46

@tiahastrona: westerbork is heel mooi!
@Madelein: hoe is het nu met ed?
@Percy: interessant om te horen hoe dat gaat bij het rabotalentenplan. Echt mooie kans! Ik zit ook al hele weekend Boekelo te kijken :D
@_Rianne: klopt, ze is inderdaad niet zo groot, 1.60 en rank gebouwd. Ik ben 1.72. Beterschap en gefeliciteerd!

Furb heeft al 200 gram op, staat ook 24/7 buiten, dus heeft al aardig wat vacht.
Doe met haar op het moment wat rustig aan, na de oefencross wilde ik al wat afbouwen en dacht donderdag met een vriendin een rustig buitenritje te maken in Appelscha. Maar we zijn compleet verdwaald en hebben 5 uur gereden... Arme furb :(:)
Ze heeft de laatste tijd wat opgetrokken buik, wat waarschijnlijk komt omdat er niet zoveel meer in het gras zit en ze 2 keer per dag een paar meter erbij krijgen (strookbegrazing) wat zo op is. Meer kan helaas niet, omdat de andere paarden dan te dik worden. Dus dan maar even op rust, tot dat ze op stal gaan snachts en ik dr kan scheren :)

Verder heb ik 2 paarden erbij te rijden. Een 4 jarige merrie voorlopig keur van Tangelo vd zuuthoeve, nog niet zadelmak. En een 5 jarige elite merrie van Numero uno x goodtimes, die een jaar niet bereden is :)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:36

Hoe is het met Ed? Heb toch maar met honing gesmeerd, zag er daarna wel netjes uit. Vriendin let nu op haar.
Die van mij staat al tijdje met 100 grams op, staat wel hele dag buiten. Wil niet scheren, dus hoop elke keer op tijd dikkere deken op te doen :D
Westerbork heb ik weinig van gezien, alleen met boodschappen, wel relaxte mensen. Zijn nog wel naar Orvelte geweest, was grappig. Morgen weer naar huis.

Heb je foto Siep???

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:14

@percy: Dat is wel gezellig, ben je niet alleen :D. Hoe is het vandaag gegaan?
@Rianne: Gefeliciteerd!! Hoe was Boekelo? Verkoudheid nog doorgezet of niet?
@xsiep: Leuk 2 paardjes erbij! Wel tijd rovend of niet? Gek dat ze zo'n opgetrokken buik heeft, vaak krijgen ze dat door stress of koliek achtige klachten. Misschien toch proberen regelmatiger te voeren?
@Thia: Honing is wonderspul hihi! Wel vieze bende, maar ik zweer er bij bij ernstige schimmel of mok!

@deken: Ed staat onder een regendeken met slecht weer, vachtje maakt voor ons deze winter niet zoveel uit, we zullen toch niet heel fanatiek aan de bak kunnen voorlopig. Scheren doe ik nooit. Ed staat in een buitenstal met uitloop, de stal ligt middenin de polder. Dus als er vorst komt met oostenwind ( zoals 2-3 jaar terug) dan is het heeeeeel koud bij ons :D.

Ik durf te zeggen dat het goed gaat met Ed! Vandaag heb ik er 15 min opgezeten zonder zadel, mocht van de dierenarts. Gestapt en 4x een heel klein stukje een hele langzame draf, en hij lijkt volkomen rad! Wel stijf, en na 15 min staat hij wel op rust met het aangedane been, dus het is nog niet over. Maar het gaat duidelijk de goede kant op! Het been is ook bijna niet meer dik en helemaal niet meer warm, zo fijn!! Hij heeft dus, naast de verdraaiing van zijn kogel, ook flinke last gehad van zijn SI gewricht!
En dan zeggen mensen dat dit soort dierenartsen nergens verstand van hebben... nou het tegendeel blijkt!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:03

@ xSiep Leuk, 2 nieuwe paardjes waar je mee aan de slag kunt! Haha mooi verdwaald dus? :=
@Madelein Wat goed dat het eindelijk weer ietsje beter gaat met Ed! Echt super weer een stap vooruit!
Sjaak staat alleen met een regendeken op. Hij heeft al een kleine teddybeer vacht maar nog niet extreem, zien wel of we hem gaan scheren maar ik denk het niet.

Vandaag hadden wij een stress dag! Hij wou de trailer toch niet in, dus na 3 kwartier/uur toch erin met hulp van andre.. ~~}> Nou toen was het inmiddels al bijna 10 uur terwijl ik er om 10 uur wou zijn..
Dus kwamen we aan toen net mijn eerste proef was.. Dat was flink balen maar ik mocht alsnog 1 proef starten want de tweede zou ik ook niet halen ivm opzadelen en inrijden.. Dus na een rondje inrijden moest ik er in als ik nog wou rijden, dus we gokte het er maar op.. Paar onderdelen gingen niet zo lekker maar we hadden mooi 188 punten en net één plekje uit de prijzen.. Alweer 3 winstpuntjes in 1 week dus schiet mooi op zo :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:45

Toch nog best goed gedaan Mette! Wel balen dat het trailerladen niet zo goed ging.

Wat super dat het met Ed de goede kant op gaat, echt heel blij om *\o/*

Leuk dat je een paar paar paarden bij te rijden hebt Siep. [naam] heeft er ook twee maar die kan ze maar eens per week rijden door haar school.

Vandaag was het even spannend. Het had zo hard geregend maar vandaag bleef het droog. Dressuur ging goed op een puntje na....... Wijken naar de hoefslag werd steigeren naar de hoefslag :+ Toch nog een hele beste score maar ook een heel sterk deelnemersveld dus 13e.

Cross ging zo gemakkelijk en bij het springen liet hij een keer zijn benen hangen maar alle balken bleven liggen. Uiteindelijk negende geworden. Twee winstpunten erbij en daarmee 8 winstpunten in het M.

Het NK ligt nog in het verschiet dus is er de hoop dat ze daar de laatste punten voor het Z halen,.

Weer bekenden gezien en bijgekletst. Is ook altijd leuk op een wedstrijd.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:00

Super goed gedaan dus!! Gefeliciteerd. *\%/*

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:28

Nog geen foto's nee, komen vast wel!

@Madelein, super dat het weer de goede kant op gaat! :) Klopt inderdaad, stress kan ik me niet goed voorstellen, ze staat de hele dag lekker relaxed in de wei, verder voelt ze zich ook super, altijd vrolijk en flink voorwaarts met rijden de laatste tijd. Dus koliekerig kan ik me ook niet voorstellen, ze eet goed, heb voor de zekerheid wel een kuurtje zandweg gedaan, omdat er ook een gedeelte zand in de wei is.
Nu voer ik haar elke dag een halve emmer bietenpulp met luzerne en hooi bij.

@Mette1998: Netjes hoor na zo kort inrijden en gedoe met inladen!

@Percy: mooi resultaat hoor!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:34

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 08:47

Siep: Verstandig dat je even rustig aan doet. En wat leuk dat je er twee bij rijdt, klinkt leuk!
Ziet er leuk uit die Tangelo!

Madelein: Boekelo was leuk! Zo gaaf om te zien wat voor conditie die paarden (en ruiters!) hebben en hoe ze zo die mega combinaties springen. +:)+
Verkoudheid nog niet over helaas, mijn stem was zaterdagavond helemaal weg en gisteren na al dat praten was het ook drama. Vandaag maar even uitzieken haha.
Wauw wat een super bericht van Ed!! Hopelijk blijft het zo voorspoedig gaan!

Mette: Oh bah das echt vreselijk die stress met een trailer vlak voor concour. Gelukkig kon je nog een proef rijden en ging die ook nog goed! Gefeliciteerd met je prijs!

Percy: Weer een hele nette prestatie van Caressa!

Ik heb gisteren een leuke dag gehad. Eerst 's ochtends clubkampioenschappen gehad. 2 dressuurproefjes. Losrijden liep hij fijn, maar het liep weer eens 20 min uit ofzo, waardoor hij wat moe werd en daardoor wat lang en traag. Helaas..maar toch 2 brave proefjes kunnen rijden. Daarna snel door naar huis om verjaardag te vieren. Hele dag bezoek gehad dus was gezellig. Kreeg later nog te horen dat ik derde was geworden met de clubkampioenschappen met 191 en 195 dus ook een leuk kado'tje!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:13

@mette: netjes hoor ondanks de stress!
@percy: zo zeg ze gaat echt super! Knap hoor!
@xsiep: Nee dat is dan wel maf ja... leuke foto's!! Mooi beest!
@Rianne: oh jee, vandaag rustig aan dus ja! Fijn te horen dat je een leuke verjaardag hebt gehad, en nogmaals gefeliciteerd met je 3e plaats :D

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:54

Lees alles braaf mee en heb mij in het begin van dit topic geloof pagina 4 toendertijd gemeld.
Zie dat het met de meeste van jullie voorspoedig gaat erg leuk !
Hier eigenlijk veel problemen gehad. Drama op drama op drama.

Maar zou gisteren of oefencross (Broekland) Mijn paard meenemen met ietwat crosservaring ( aantal lessen)
Helaas was deze na een val in het land niet helemaal soepeltjes en durfde ik dat niet aan. Tja afmelden of dus Esprit meenemen.
Uiteindelijk besloten van is ze een ervaring rijker waarom niet?

Esprit is dus ondertussen 5 jaar , geen crosservaring , geen wedstrijdervaring eigenlijk helemaal geen ervaring :')

Maar zo super braaf geweest , eerst beetje over het terrein rondgelopen , later opgezadeld en rustig aan de hand gewandeld door de inrijbak en later erop.
Moesten als 216 van de 218 en 218 was een hekkensluiter.
Super ervaring opgedaan. enkele hindernis niet gesprongen maar zoveel ook wel.
Wel vaak eerst keertje kijken zelf een lage afsprong , en een dubbele opsprong met ietwat hogere afsprong. en een waterbak.
allemaal heel relaxed , heb er ook ruime 30 minuten over gedaan. ideale tijd was 16 minuten.
Maar super ervaring rijker , ze vond het geweldig en ik ben blij *\o/*
Toch een crosspaard in spé :D

Tuurlijk alles was beetje spannend , maar ze reageerde braaf , ondanks een paar vallen en loslopende wegrennenden paarden in de inrijbak . publiek , geklap, muziek, luidsprekers. Zoo braaf <3

Afbeelding

Afbeelding

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:28

:wave:

Mooie foto van Neede Loesvan!
Mette wat ga je goed met Sjaak!
Gave foto's Madelein! Mooi daar!
Leuk dat er 2 mensen mee mogen naar de bijeenkomst Percy! Caressa dus weer goed gedaan dit weekend :)
Rianne nog gefeliciteerd met je verjaardag!
Lekker aan de gang met de paarden dus Simone!
Wat fijn dat het beter lijkt te gaan met Ed Madelein!
Leuke foto's Toushie, fijn dat je paard het zo zonder ervaring braaf deed!

Ik heb in Hattem heel fijn gereden maar de resultaten waren er niet naar.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:52

Ja het gaat wel goed, heb ook heel veel complimentjes gekregen na mijn proef gisteren dat het er erg goed uit zag!

Fijn dat je lekker hebt gereden, jammer dat dan het resultaat niet zo goed is.. Waar lag t aan?

Wat een leuke foto's van broekland!
Gefeliciteerd Rianne met je 3e plek *\o/*

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:07

Die Tangelo is wel een knapperd zeg!

Dat was dan een leuk extra verjaardagscadeau Rianne. Beterschap met je verkoudheid. Het lijkt wel alsof iedereen verkouden is op het moment.

Gaaf Toushie, mooie foto's. Die hindernis van paddenstoelen is wel een aparte :D Super dat Esprit het zo goed gedaan heeft maar minder leuk om te lezen dat je zoveel problemen hebt gehad de afgelopen tijd.

Leuk dat je complimentjes hebt gekregen Mette!

Ben inderdaad wel blij dat we mee mogen :) Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:27

Het lag in de cross aan de afsprong :+ zoals wel vaker. Lijkt in Hattem echt een afgrond en hij durfde er echt niet af. Dressuur ging echt heel erg fijn, maar hij is onwijs bang voor koeien en die liepen achter de jury dus had veel spanning op de korte zijde bij C. Kon hem verder wel fijn rijden en kreeg van alle kanten complimentjes dat hij zoveel vooruit was gegaan, maar helaas kon de jury het niet waarderen.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:04

Percy, Fijn dat ze twee mensen mee mag nemen, voor jou ook leuker. Gefeliciteerd met de mooie resultaten van Caressa.
Rianne, nog gefeliciteerd! Met je verjaardag. Boekelo ff gevolgd op tv, leuker om het liver mee te maken. Tof dat je er was. ben je al weer op geknapt? Heerst wat die verkoudheid en zo. Mijn manneke thuis is ook niet zo fit. Fijn dat je toch nog twee brave proefjes heb gereden met mooie resultaten :)
Siep, twee er bij druk dus wel gaaf hoor zo veel met paarden bezig te zijn, leuk beest Die Tengelo. Hoe is nu met Furb?
Madelein, wat fijn dat het goeie kant op gaat met Ed *\o/*
Tia, honing is inderdaad best helend, soort van natuurlijke antibiotica. gaat de wond de goeie kant op?
Mette, trailer stress niets aan herkenbaar gelukkig van af, fijn dat jullie als nog goed hebben gereden.
Toushie, hoe laat ben jij gestart? Ik was er ook zondag moest om 10.28 starten. Leuke foto's.
Mistid, als jij er maar goed gevoel van over heb gehouden toch... Die afsprong in Hattem is ook best een pittige zo ziet die er wel uit. Helaas heb ik jullie niet in actie kunnen zien, mijn zoontje was niet fit. Hij gaat toch voor de paarden ;)

Ik kijk dubbel naar de oefencross in Broekland. Had me hier wat naar toe gewerkt... Ik zat zo niet oke in me vel, mega veel last van menstruatie pijn. Voelde me als een vaatdoek, nacht van te voren 2 keer er uit wegens veel pijn. Tijdens het losrijden merkte ik al dat ik Emy die zekerheid niet kon bieden, zij heeft het juist van mij nodig dan durft ze alles. Besloten om dan maar voor lage hindernissen te gaan, om zo de stabiliteit te kunnen bieden. Goeie keuze was dit wel, ze had 4 weigingen ze was zo met de omgeving bezig dan de hindenissen. kijk ook te vreden terug, ze was ontspannen bij de trailer bij het losrijden met de drukte en waterbak daar keek ze negens van op. Ze heeft 100gr deken op.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:29

Geeft niet hoor Neesa! Dat is sowieso veel belangrijker en we komen elkaar vanzelf tegen op cross toch? ;)
Wat fijn dat Emy toch zo braaf was!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:59

Zo, weer ff wat bijgelezen :P
Bedankt voor de leuke reacties op mijn foto!

Madelein: Wat een heerlijke vakantie foto's, jaloers :)
Siep: Leuk dat je wat paarden hebt om bij te rijden. Haha en grappig dat onze carambole's zo op elkaar lijken. Heb je goed dat je nu ff rustig met Furb doet.
Rianne: Alsnog gefeliciteerd, leuk cadeautje had je dan nog met je 3e plaats.
Tousie: Fijn dat je paard het zo braaf deed!
Mette: Altijd balen die stress voor cc. Wel netjes dat je dan nog een goede proef hebt neergezet.
Percy: Gaat lekker met caressa.
Mistid: Balen van je resultaat in Hattem, maar eigen gevoel is belangrijker toch?
wat wordt je volgende SGW?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:08

Zaterdag Diepenheim :D ik rijd altijd voor m'n eigen gevoel en ik zeg ook altijd dat we niet voor niks L rijden, als het allemaal vanzelf en fantastisch ging liep 'ie vast al wel hoger :+