[SGW] Wedstijdkalender 2011

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:17

muts_marijke schreef:
Even over Neede, het is vorig jaar ook al een aantal keer gezegd, je kunt daar niet veel aan de bodem doen omdat het allemaal grond is van staatsbosbeheer. Je mag er geen puin oid neer gooien. Is natuurlijk hartstikke balen maar het is niet anders. Hopelijk is het dit jaar allemaal super omdat het een geheel nieuw terrein is.

Dat snap ik wel Marijke, maar als je dan niets aan de bodem mag doen, haal dan de hindernis uit de cross. Kun je toch IETS doen.

muts_marijke

Re: Wedstijdkalender 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:19

Das waar daar heb je wel een punt.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:23

Damelza schreef:
Texel is nu ook eerder dan normaal, en op een nieuwe locatie :)) ook hebben ze nu het regiokampioenschap voor N-H

Klinkt goed dan :j
Misschien volgend jaar. :j

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 23:20

Ik twijfel over oudkarspel :=

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 05:43

CorienRN waarom twijfel je over Oudkarspel?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 06:48

Omdat er dan een heel mooi 3 daags concour hier in de buurt is :=

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 07:36

Het is maar 1 daags + eventuele finale he Corien ;) .
Maargoed, zoals ik al zei, is dat voor mij ook reden om toch maar weer af te melden voor Oudkarspel.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 07:41

_Sim_ schreef:
muts_marijke schreef:
Even over Neede, het is vorig jaar ook al een aantal keer gezegd, je kunt daar niet veel aan de bodem doen omdat het allemaal grond is van staatsbosbeheer. Je mag er geen puin oid neer gooien. Is natuurlijk hartstikke balen maar het is niet anders. Hopelijk is het dit jaar allemaal super omdat het een geheel nieuw terrein is.

Dat snap ik wel Marijke, maar als je dan niets aan de bodem mag doen, haal dan de hindernis uit de cross. Kun je toch IETS doen.

Dat zei ik ook al. Apart punt was dat, bij de M pony's, de klachten daar minimaal bleken en alle M pony's die in de cross gestart zijn er foutloos door zijn gekomen.
In Princenhage een maand later was er een zelfde soort situatie, maar daar was heel veel commentaar op de ondergrond voor een bepaalde hindernis. Terwijl het naar mijn idee de bodem daar nog goed te rijden was (en zeker beter in vergelijking met Neede). Die hindernis heeft een aantal weigeringen en een val opgelevert en is er na de M pony's uitgehaald.

In P'hage kozen ze toen blijkbaar voor veiligheid, nadat er al wat 'ongevallen', in Neede leek het misschien niet nodig (wij hebben er toen naar gevraagd, of die zwaan bijvoorbeeld er nog uit ging, maar daar zagen ze geen reden voor) en maar als je serieus naar de bodem keek, was die wel écht heel slecht. Maargoed, alle M pony combinatie kwamen daar wel foutloos door de cross heen, dus waarschijnlijk ging het wel. Echt fijn kan het toch niet geweest zijn .. de kans op blessures ongelukken vergroot je er wel flink mee.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 13:07

Ik ken alle crossen niet, alleen Markelo. Gister gereden namelijk :P Ik vind dat een mooie cross. Niet heel zwaar, wel flinke afsprong vind ik voor de B pony's en ik vond hindernis 7 beetje onlogisch staan, niemand heeft volgens mij die bocht kunnen maken. Verder vind ik de bulten heel gaaf, je hebt er wel iets tijdsverlies op.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 13:23

Sanurie:
Hindernis 7 staat misschien iets scheef, maar die HOEF je niet scheef aan te rijden om gelijk na beneden te gaan. Je mag ook eerst een stukje rechtuit en dan omdraaien en na beneden. Kost alleen iets meer tijd.
Overigens heel veel combinaties gezien die gewoon de bocht konden halen :)
En die afsprong was maar een klein huppeltje. Daar kom je de rest van het jaar nog wel hogere van tegen :)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 13:27

BuenaVista schreef:
Sanurie:
Hindernis 7 staat misschien iets scheef, maar die HOEF je niet scheef aan te rijden om gelijk na beneden te gaan. Je mag ook eerst een stukje rechtuit en dan omdraaien en na beneden. Kost alleen iets meer tijd.
Overigens heel veel combinaties gezien die gewoon de bocht konden halen :)
En die afsprong was maar een klein huppeltje. Daar kom je de rest van het jaar nog wel hogere van tegen :)

ja, dat wist ik, dat had ik zelf maar besloten om te doen. Maar ik schoot wel heel ver door :Y)
Okj, ik heb niet alles kunnen zien maar wat ik heb gezien daar die kregen die bocht ook niet voor elkaar.
En als dat een klein huppeltje was dan mag ik daar nog goed op trainen. Hij doet het met de training wel maar dan bouw ik het op en de eerste keer zet ik hem eerst stil. Maar dan weet ik waar ik op moet trainen. Gelukkig is onze volgende cross pas eind mei weer in Markelo.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:08

sanurie schreef:
Hij doet het met de training wel maar dan bouw ik het op en de eerste keer zet ik hem eerst stil.

:= Lijkt me niet de aangewezen manier om je paard iets te leren; ja, hoe leer ik 'm weigeren.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:14

_Sim_ schreef:
sanurie schreef:
Hij doet het met de training wel maar dan bouw ik het op en de eerste keer zet ik hem eerst stil.

:= Lijkt me niet de aangewezen manier om je paard iets te leren; ja, hoe leer ik 'm weigeren.

Ik dacht het, jij zegt het ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:20

BuenaVista schreef:

de afsprong was toch 1m en dat is toch maximaal voor de klasse B?

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:29

Zoals ik het begrijp was dat hindernis 5? die afsprong.. Daar stonden wij nog even bij toen een aantal D pony's daarover moesten. Stelde weinig tot eigenlijk niks voor!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:38

@ sim ze hadden geloof ik later op de dag bij een hogere klasse er een hindernis uitgehaald vorig jaar in Neede.

Ik heb dit jaar de meeste crossen op max 1.5 uur rijden. Scheelt weer als je de grens overgaat. Barchem is het verste geloof ik. Verder w'bork, Ermelo, Oenkerk, Vasse en Barchem in Nederland. Heb er nog 5 in Dld.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:48

BuenaVista schreef:
Zoals ik het begrijp was dat hindernis 5? die afsprong.. Daar stonden wij nog even bij toen een aantal D pony's daarover moesten. Stelde weinig tot eigenlijk niks voor!

ohja, de DE pony's hadden als h5 indernaad een "afsprong" maar moesten toch ook over de piano afsprong? En die was 1m

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:53

Klopt die was er ook nog. Niet aan gedacht..
Dat is trouwens wel een hele mooie sprong. Goed aangeleund. Mooi 2x op en ze kunnen dan weinig anders dan eraf, mits je 'm goed heb opgesloten en je been eraan houd.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:55

die gaat inderdaad in de meeste gevallen lekker vloeiend!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 14:58

Ik zet hem niet stil, maar de eerste keer moet hij even kijken. Dus gaat hij zelf stil staan. Ik ga er ook op trainen dat hij nu in 1x gewoon door gaat. Want hij moet leren gewoon door te gaan.
En het was hindernis 6, hindernis 5 was inderdaad een heel klein afsprongetje!
Hindernis 6 was de piana, dus 2x erop en er weer af.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:38

BuenaVista schreef:
Dat is trouwens wel een hele mooie sprong. Goed aangeleund. Mooi 2x op en ze kunnen dan weinig anders dan eraf, mits je 'm goed heb opgesloten en je been eraan houd.

Toen wij gisteren de cross aan het lopen waren en toen weer terug liepen, was er wel een pony die er bovenop stond en er niet af wilde :+

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:34

Jet ik tijwfel nog steeds de cross rijden is ook wel even lekker voor de routine := ik wacht nog even ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:36

Never_Mind schreef:
BuenaVista schreef:

Toen wij gisteren de cross aan het lopen waren en toen weer terug liepen, was er wel een pony die er bovenop stond en er niet af wilde :+

oeps }:0

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:55

Gister was er ook een meisje aan het rijden in het bos bij etten leur parcour bouwer zei al, kan er niks aan doen alleen bij de water bak :(

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:59

Hoezo alleen bij de waterbak? Is dat van eigen terrein of zo???