[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 07:17

Netjes Mistid!

Ik ga straks ook naar Westerbork Lachen

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 08:42

goedemorgen

Nou ik was gister op de zwarte cross, maar gister avond werd ik in 1 keer harstikke ziek. Me ouders hebben me opgehaald dus ben nu weer thuis. Het gaat alwe weer een stuk beter. Baalde wel maar als je je zo voelt moet je niet op zo;n festival staan. Het is der al zo smerig.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:14

Vervelend Ilse Ach gut

Wedstrijdgangers succes!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 12:26

Dat is balen Ilse.

Mistid: 60,5!! dat is echt mega veel. Heel erg gefeliciteerd.

Ik kwam vannacht om 3 uur thuis van de kermis en werd vanochtend wakker met een giga migraine aanval. Ben nu net mn bedje uit, maar ga zo weer even liggen en vanavond pas rijden (en dan niet teveel).

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:29

Goedenmiddag!
Ik was zo moe gisteravond, dat mijn ogen steeds dichtvielen voor de tv Bloos Ben om 9 uur al gaan slapen, en voel me weer een stuk beter!

Gefeliciteerd met het halen van je theorie Hilde!
Netjes Mistid
Vervelend dat je ineens zo ziek werd Ilse!
Beterschap PB Ach gut

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:39

Doei!

Ben weer terug uit Westerbork Lachen

1e parcours werd ze wat sterk en ging ze me wat te hard, 46 voor de stijl, net buiten de prijzen.

2e pc was gelijk op tijd, was ze veel fijner te rijden. 3e prijs. Haha!

morgen dressuren Lachen

wat een hitte trouwens Nagelbijten / Gniffelen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:43

Gefeliciteerd Hilde en Mistid wat een punten zeg.

@ ilse: dat is idd super balen zeg.... ziek worden is nooit leuk, maar al helemaal niet op zo'n festival.

Nou ik voel me ook verrot. Morgen zijn de kringkampioenschappen en naast Zetje is nu ook Coriana kreupel. We kunnen niks vinden en toch looopt ze kreupel. De laatste tijd is me niks gegund blijbkaar.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:33

aah bah Mandy da's minder!!! Wij hebben vnv thuis een sarah gezet voor moeders... Een echte (mijn broertje wie eerder terug is gekomen..)... Was erg leuk!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:29

rowo: jeetje balen!
BV: wat leuk Haha!

Is het bij jullie ook zo;n pokkeweer. Het onweert en regent hier verschrikkelijk.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:34

Hilde en Mistid gefeliciteerd hoor!! Pling

Snoekiej, hebbie het zo druk dat je zo moe bent Ach gut Knipoog

Rowo, ik snap wat je bedoelt ja Scheve mond , balen dat Coriana nu ook niet goedloopt Ach gut

Ladyzwien, hier is het ook echt pokkeweer... Vanaf een uurtje of 4, half 5 is het al aan het onweren hier!! Bloos!

Kom net uit Vianen van het feestje, was erg gezellig! Allemaal paardenmensen, altijd wel gezellig Knipoog . Beetje op tijd naar huis gegaan, morgen alles inpakken en de boel opruimen en zou vroeg in de ochtend nog een keertje met het jonkie bezig gaan.

Ben vandaag terug gegaan voor die hoefschoen en dit keer paste hij wel. Dus Wootje kan nu lekker gaan keuvelen met moeder. Ze is erg braaf tot nog toe.

Heb een kniestoot voor mn oog gehad van Wolin bij peesbeschermers omdoen. Ik keek op toen iemand wat tegen me zei en Wootje tilde net haar been op, dus haar knie precies tegen mijn 'oog-kas-rand', lekker blauw en lekker dik Nagelbijten / Gniffelen Blauw oog . Ze keek ook echt naar beneden om te kijken wat ze nou had geraakt Bloos , helaas mijn oogkas.. Ziek

Ik ga slapen.. morgen weer een nieuwe dag Gaaaap ..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 07:24

Goedenmorgen,

Ik heb net gevoerd en ga zo lekker trainen in Renswoude.

Rowo: Balen zeg!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 07:31

Goedemorgen Lachen

Balen zeg rowo Scheve mond
Het zit je indd niet mee.

Het was hier gisteravond echt onwijs rotweer Nagelbijten / Gniffelen

Ga straks weer naar Westerbork, dressuren Cool

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 09:43

goedemorgen

Hier is het weer warm!
Hilde succes straks.

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:36

Goeiemorgen!

Mistid: goed zeg! Gefeliciteerd met je prijzen!
LZ: balen zeg Ach gut
PB: balen van je migraine Ach gut Beterschap!
Hilde: netjes! Gefeliciteerd met je prijs!
Rowo: jeetje zeg wat een pech Ach gut
Lotte: au dat doet echt zeer! Beterschap met je oog Ach gut
Wedstrijdgangers nog succes vandaag!

Hier is het nu heerlijk weer, zonnetje schijnt en lekker warm Lachen
Vanmiddag misschien maar even gaan zwemmen als het zulk weer blijft

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:12

Dankjewel iedereen!

Balen Mandy!
Goedzo Hilde! Succes zo hè!

Ik zou vandaag met Kino springen in Odoorn, gisteravond om kwart voor 11 is er bijgezet dat het afgelast is Scheve mond
Toen zei mijn moeder, ga dan gauw vragen aan Hamannus (buurman) of je mee mag naar Westerbork met de tuigers. Ik had totaal geen zin, heb weer erg last van mijn pols Scheve mond

Onmogelijke is ook gebeur, ik heb een vriendje Lovers

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:32

Ik zag hele mooie foto's voorbij komen van Ilse, Rowo en Vief. Echt heel leuk.
Rowo, balen dat je nu twee paarden kreupel hebt.
Mistid, goede punten! en leuk hoor dat je een vriendje hebt
Hilde, gefeliciteerd
Wolinlotte, wat balen dat je door je hoefsmid deze problemen hebt.
Laura, beterschap
En wie ik vergeten ben, sorry
Ik zou donderdagmiddag springles hebben maar bij het aandraven bleek Undercover kreupel te zijn, de snee is haar voorbeen is toch pijnlijker dan ik dacht. 's avonds gingen we voor een paar dagen weg dus ik zal zo even bij haar kijken of ze nog kreupel is.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:36

Balen Nathalie!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:38

Ik ben gisteren op de NRPS keuring geweest, helaas geen ster gekregen, ze vonden haar stap te kort. Ze hadden heel lang getwijfeld zei de jury,maar met het het oog op de stap en het feit dat ze de croupe te kort vonden en een enkele kleine bemerking op het beenwerk besloten haar niet naar de centrale merrie keuring te sturen, wel jammer, maar niet getreurd. Voor de zadel rubriek heb ik haar terug getrokken, vond het erg warm en we moesten nog zo lang wachten dat ik het eigenlijk onnodig vond om haar daar te laten lopen daar ik vind dat zo'n zadelrubriek winnen uiteindelijk niets zegt.

Ik ga vanaf vandaag weer rijden, na 4 weken vakantie voor haar dus ben benieuwd hoe alles weer gaat. Gaan we voorzichtig het springen ook maar weer eens oppakken. Wieringerwerf zal ik terug zetten naar de L en dan maar even weer per cross bekijken hoe het gaat. Ik ga proberen wat BB parcoursjes te vinden voor het ritme terug te vinden.

LAPPIE LAP...Ik heb je niet kunnen vinden op de keuring jou nummertje aan je hoofdstel !!!!!! Haha! Bloos

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:05

Goedemorgen!
@Mistid en Hilde: Gefeliciteerd met jullie fijne parcoursen en prijzen!
@Rowo: Balen dat Coriana nu ook niet rad is! Hopelijk knappen beiden paarden snel op!
@LZ: Balen zeg!
@PB: Hopelijk heb je een fijne training en voel je je ook weer fit!
@Lotte: Dat doen wel ff flink zeer denk ik!
@Bianca: Balen dat je haar geen ster hebt gekregen! Nu maar weer lekker gaan rijden!

Ik heb gisteren nog wedstrijd gehad. Springen kon ik met beide paarden geen fijn ritme krijgen en dus niet echt lekker gesprongen. Dressuur leek voor mijn gevoel ook nergens naar, maar daar dacht de jury toch anders over, want ik bleek 183 en 196 punten te hebben en 2e en 3e te zijn Clown Snapte er niet zoveel van, maar ach. Vandaag een dagje rustig aan doen, het is veel te warm om wat te gaan doen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:24

Rowo en Natalie: Wat balen zeg Ach gut Is dan inderdaad opeens wel veel pech opeens Mandy Scheve mond
LZ: Voel je je alweer wat beter? Lijkt me inderdaad niet echt een toplocatie als je niet fit bent Nagelbijten / Gniffelen
Lotte: Klinkt pijnlijk Nagelbijten / Gniffelen Ziet het er nog een beetje toonbaar uit?
Mistid: Gefeliciteerd!
Hilde: Netjes gereden Pling

Gisteren met Woll naar Markelo geweest en ons BB-debuut gereden. Had thuis 1x in de bak een klein parcoursje gesprongen met een vriendin en verder had ze nog geen parcoursjes gesprongen. Dus was wel een heel echt debuut. Ik was erg benieuwd hoe ze zich zou gaan gedragen. Maar Woll was erg braaf en ze heeft zich heel cool gedragen. Ze liep zo de ring in en helemaal geen gemiep. Was echt heel trots op der Haha! Vond het soms nog wel een beetje spannend (links-rechts-links, erg terug komen), maar kon haar dan wel doordrukken. En op het laatst liep ze mooi naar de sprong toe. Ben met 1 balkje rondgekomen Ja!

Afbeelding

Afbeelding

Daarna nog gedressuurd. Losrijden was heel klein, heuvelig (net als de ringen) en modderig. Had voor de eerste proef 192 punten en fijn gereden. Tweede ging minder, was aan de rand en toen kwamen er fietsers uit het bosje waardoor ze behoorlijk afgeleid was. 187 punten en voor deze proef een 3e prijs. Leuk dagje gehad!

Daarna nog een boktmeeting/housewarming gehad. Was ook erg gezellig. Tot kwart voor 1 in de bios gezeten (SATC) en daarna nog de stad in geweest. Was wel echt rotwer, dus echt als een verzopen katje om 3 uur mensen op de fiets naar huis gebracht. . Maar was een geslaagde dag!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:56

@ Vief ... SToer Go jij! Go jij!
@ Rowo ... jeetje, dan zit het je echt niet mee idd Ach gut
ik had laatst ook Lady en Bandit in de lappenmand ... dan begin ik echt te twijfelen of ik mss iets verkeerd doe No Cheer
@ Nat ... balen!
@ Mirthe ... oeeeh, vriendje Knipoog
@ J_N .. ach jurysport heh? Tong uitsteken
@ Bianca .. ik heb je ook niet gezien helaas Verdrietig Ik had om de één of andere vage reden ook in m'n hoofd dat je een nr. in de 70 had ipv 40 Bloos Heb bij de bestgaande nog wel extra gekeken, maar je toen niet gezien (lees nu dat je haar terug getrokken hebt).
Jammer dat ze niet ster is geworden! Was dit 2e keer proberen?

Ik vond het gister vooral erug warm ... en dan moet je met je bezwete lichaam ook nog eens een ander strak wit pak aan Clown
En ik maar snel snel snel .. want we waren wat laat (na al gezien te hebben dat het een kwartier uitliep) ... staan we daar 1,5uur bij die ring te wachten Boos! M'n 4 jarigje was zoooo braaf met wachten Lovers ging bij verschillende langslopende mensen wat buurten (maw ging met een zeer geinteresseerde kop naar ze toe Tong uitsteken ) ... en hij had tenminste z'n kettinkje van de voorbrenglijn nog. Daar heeft ie echt 90% van de tijd op zitten kauwen ... en wat een dazen daar ook Bloos!
Nou ja ... hij was in de ring eigenlijk een beetje zwaar over de zeik, heeft ie de hele tijd zo mooi staan wachten en dan mag ie nog niet eens ff hard. Opstellen ging wel goed, stap goed totdat hij in de andere ring de aanjagers hoorde Nagelbijten / Gniffelen en draf ging 1 lange zijde goed en de andere was 5x galopaanspringen en gehups. Bij het verlaten vd baan bij de ere ronde was die zo zwaar over de zeik dat ie naar de ringmeester sloeg Ach gut zo is die anders echt helemaal niet!

Nou ja .. ik ben iig zwaar teleurgesteld en ook een beetje boos op de juryleden ... die hebben bij voorbaat al een vooroordeel en hebben hem de gehele tijd door die bril bekeken.
Bandit had ... en ik quote ... ECHT veeeeeeeel te weinig kracht in de achterhand .... want, nu komt het: dat is logisch want dat is fries eigen Bloos! ... Nou echt, hij heeft helemaal niet een futloze achterhand.
Want, kijk eens wat er gebeurde in de zadelrubriek: Bandit wordt geroemd om z'n galop want die was zo mooi gedragen en bergop Gestoord ehhhh, dat kan toch helemaal niet als je ECHT veeeeel te weinig kracht in de achterhand hebt?

Tevens vonden ze dat ie een afwijking aan de mond Verward .. en overbeet, die laatste vind ik erg knap als je dat op een afstand van 2m kunt zien en vooral omdat ie het dus helemaal niet heeft. Onder- en boventanden staan echt hartstikke recht op elkaar en ook de boven- en onderlip hardstikke recht op elkaar. Dus waar die weg komt?
Verder geen rare afwijkingen ... hij heeft ongelijke hoeven voor maar ja, welk paard niet Tong uitsteken Ze hebben niet eens vermeld dat ie frans of licht koehakkig is .. en dat is echt heeeel duidelijk te zien als ie niet voordelig wordt neergezet of loopt. Vond het wel een beetje jammer dat ie zich in de ring niet heel goed heeft laten zien, te veel gehups en vrij weinig draf ... en het was al zo'n klein ringetje (5 drafpassen en we waren aan de andere kant Nagelbijten / Gniffelen ). Hij werd 2e geplaatst met een 2e premie.

Toen ik er net op zat voor de zadelrubriek was ik meer half dood dan levend ... zo warm. Dacht we zetten hem met het inrijden maar direct in draf en galop, kan die zich uitleven ( want dat daar had ie donderdag op wedstrijd ook last van, niet ingecalculeerd en K* proeven gereden ... krijgt meer krachtvoer vanwege de keuring Knipoog ). Maar helemaal niets, was te warm zeker. Naja, dat duurde ineens ook weer heel lang, dus heb wat in de schadum gestapt verder. Toen zelf in de ring samen met de andere rijpaarden, wat duurde dat lang man Bloos! ... en die galop ook, beest had het niet meer. Maar hij hield zich heel flink Vork Hij liep voor zijn doen behoorlijk goed in stap en draf ... ging wel fijn. De galop ging echt super, zoals altijd eigenlijk Pling Hij werd als 5e geplaatst v/d 7 ... en wel mooi ff voor de ruin die in zijn rubriek voor hem geplaatst werd en wel 1e premie ster werd Knipoog
Een halfzusje (ook bachelor) heeft gewonnen, beest kon ook machtig lopen.

Dus jah, beetje gemengde gevoelens vanwege de organisatie (liep uit en alles en iedereen was wat vaag/niet duidelijk) en de jury. En die laatste niet omdat 'ik geef de jury de schuld' .. maar ik had echt gehoopt dat ze gewoon naar hem als paard keken en niet naar z'n afstamming Tong uitsteken

edit: oh ja, mss wel leuk: hijs gister op 1.68,5 meter gemeten Lachen

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:57

Ik heb vandaag heerlijk gereden Lachen

Helaas in de 1e proef een strenge jury, 180, 5e, 4 prijzen. helaas Schijnheilig Deze proef ging echt zó fijn.

2e proef reed ik een keer de verkeerde kant op en was ik de oefening daarna de kluts wat kwijt Schijnheilig Verder ging deze ook fijn Ja
189-2, 2e prijs Haha!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:08

Vief: Super zeg! Haha! Leuk zo'n debuut, Woll was dus een stoere merrie Cool . Leuk hoor!!

Lappie Lap: Ze spreken elkaar wel enorm tegen ja Verward.. En van een afstand zien dat een paard een overbeet heeft, vind ik dan ook erg knap.. Slapen Koe

Gefeliciteerd Hilde!! Altijd fijn als je lekker gereden hebt Knipoog

Vanmorgen weer met het Jonkie en eigenaresse bezig geweest, ze gaan zo enorm vooruit!! Leuk is dat ze allebei weer vertrouwen in elkaar krijgen Ach gut .. M`n moeder houdt een oogje in het zeil als ik op vakantie ben.

Heb net lekker met Wootje een uur in het gras gezeten.. Was erg relaxed, miste alleen m`n picknickmandje nog Knipoog Vork .

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:24

Dankje! Haha!
Heb even een topic gemaakt. Hilde_ @ [HAW] Ukkie (M2) @ Concours Westerbork
Was trouwens na mijn proeven nog even het bos in geweest. Schijnheilig Hier en daar wat crosshindernisjes gesprongen, en de waterbak ff lekker in geweest! Haha!
Klinkt gezellig WL Haha!

Super Vief! Haha! Gefeliciteerd.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:12

Hilde: Ziet er goed uit! En gefeliciteerd met je punten.

Vief:Gefeliciteerd met Wol. Wel heel fijn dat ze zo makelijk dan rondloopt. Belooft wat voor met crossen Tong uitsteken

Ik heb net in de hitte getraind met Hetje. Waren met zn tweeen dus dat was wel relaxed. Hetje was weer echt hetje en soms licht explosief. Verder deed hij alles wel heel simpel en makelijk.