WE is nog zoiets. De dressuurproefjes zijn relatief haalbaar maar die praktische proeven... da's gene kak. Die vind ik dan soms wel weer zwaar.
@ Florence: C*avallino is voor zowat ik hoor echt een aanrader qua kennis en kunde voor zadels en alles wat ermee te maken heeft. Die zijn blijkbaar allebei een opleiding tot zadelmaker in Engeland gaan volgen, met succes, en die opleidingen ginds zijn enorm zwaar en top of the bill. Zij werken niet merkgebonden en zowel met nieuwe als tweedehandszadels en je kan daar ook terecht voor gewoon advies en een check-up.
2-3 boommaten is wel veel... Dan spreek je toch al snel over een aantal cm's. Ik vrees dat je dat niet opgelost gaat krijgen met alleen maar het kopijzer te verbreden jammer genoeg.
De Erreplus is inderdaad een bredere boommaat, toch op papier. Een 32 bij Kieffer is niet noodzakelijk als een 32 bij Prestige en een MW Wintec is vaak ook niet hetzelfde als een MW bij Kentaur of Kent&Masters. Erreplus loopt normaal gezien gelijk met Prestige (ontwikkeld door iemand die bij prestige gewerkt heeft etc), net zoals Wintec en Bates bij elkaar horen.
In mijn geval is het niet alleen de boommaat maar ook de lengte op de rug, de stand van de kussens en hoe de vulling er nu inzit.
De opleiding is basic maar voor mezelf is het echt wel al een hele goeie bron van inzicht geweest. Ik zie nu dingen die echt wel belangrijk zijn waar ik voorheen zelfs nooit over zou gedacht hebben om het in vraag te stellen. De boommaat was vroeger waarschijnlijk wel goed, maar de lengte zal altijd te lang blijven en de zitmaat voor mij altijd te groot. Aan de kussens kan wel gewerkt worden maar die kosten ga ik niet meer maken. Voor een ander paard kan dit zadel waarschijnlijk wél gewoon passen, mits de vulling weer wat fatsoenlijker wordt gestoken.