[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:08

Ik was op dat kamp 1 van de oudste 2. :+ Maar wel heel toffe mensen! Juist geen intern gedaan omdat het volk toch nog te jong was om zo daar echt mee samen te zitten 's avonds. :P

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:18

Ja ben benieuwd! Hoe zijn de lessen enzo? Ik ben nog maar 16 dus denk niet dat ik bij de oudste zal horen *\o/*

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:25

Ik vond de lessen leuk alleszins. :) Soms jammer dat we met zoveel waren, daardoor was de galoptraining op de renbaan erg kort. Maarja zo hoort 't hé! ;)

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:41

Oké we zullen zien wat het geeft. Ik ben nog niet echt bekend in de eventing wereld.. Zijn er nog andere plekken waar je stages en lessen kan volgen id buurt van Antwerpen?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:48

Gi.el Vanh.ouche. :) Van Bo.st paardenservice. Daar heb ik al een eventingstage van gevolgd.

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:50

En hoe beviel deze je?
Laatst bijgewerkt door Manny1 op 16-03-15 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:51

Die zit meer in Vlaams-Brabant, toch?
Heb G.iel ook meegedaan, valt heel goed mee, ook als dummy :j

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:57

Ik ben echt net nieuw in de eventing, dus ik hoor graag zo veel mogelijk ervaringen,...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:58

Ik vind Gi.el een heel fijne instructeur! :)

Eventingkamp in Waregem is wel leuk hoor als complete beginner! :) Heb ik ook gedaan zo.
Heb je meteen aantal dagen dat je eraan kan wennen. Het is pas woensdag vaste hindernissen, maar ook donderdag en vrijdag. :) Vrijdag is er zelfs miniwedstrijdje, paard moet getoilleteerd zijn, keuring doen en ook dressuurproefje en springparcours met crossparcours aaneensluitend! :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:00

Ik was na de keuring en dressuur op 5e plaats, maar in het crossparcours 2 keer gevallen oeps. :+

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:12

Oké ik kijk er naar uit! Wat is eigenlijk C 60& C 80?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:14

Communautaire crossen. ;) Met wat googlen kom je al ver.

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:22

Bedankt, ben wat aan het googlen! Zijn er nog dingen die ik echt moet weten voor ik op kamp vertrek?

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:14

Springles gisteren weer niet gehaald :( volgende week maar agenda blokkeren want anders komt 't er niet van!

Iemand van jullie die soms alleen gaat crossen? Mijn wedstrijdcompagnon kan niet de 29ste, nu ga ik ook bijna altijd alleen op jumping, maar weet niet of dat met crossen ook zo haalbaar is?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:04

Ik ging vandaag rijden mr de achterlichten van de van werken niet :(, tzal voor zaterdag zijn.

Alleen is zeker te doen, vorig jaar ging mijn (nu ex) vriend mee, mr die liep rond vr foto's ge trekken en die hielp eigenlijk nie echt. Kzou het alleen niet fijn vinden om alleen ge moeten rijden nr daar, als er onderweg wat gebeurd en je staat er alleen voor... Ben niet zo een held :P. Weet nog niet wie ik ga inschakelen voor compagnie. Mr opzich is dat zeker allemaal alleen te doen. Ik groom zelf op wedstrijd vr cross ruiter dus dan lukt 1 paard vr me zelf ook wel :D.

Ik rij mss volgende week ook weer mee, tenminste als de lichten van de van tegen dan weer werken.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 22:52

Op organisatie is het alleen gaan wel te doen. Maar stel dat je valt (wat je natuurlijk niet hoopt) en je moet bv naar het ziekenhuis, wat dan met je paard. of gelijk al gezegd, stel u voor alser iets onderweg gebeurd. Ik rij ookalleen op naar de wedstrijden, maar dan rijdt ervoor mij of na mij Dirk met zijn van dus eigenlijk ben ik niet echt alleen.

Zaterdag heb ik cross in overpelt met cas en zondag met blits. Ben eens benieuwd

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:55

Ik altijd liefst paardenmens als compagnie mee! Idd als er iets gebeurd enzo. En kan ook helpen opzadelen ofzo als t snel moet gaan en mn papa kan da niet :P Hij kan Shuddy wel al vasthouden haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:00

Goh ja, als je alleen gaat rijden op stal of op wandeling kan het ook altijd misgaan natuurlijk. Begrijp je standpunt wel, ik ga ook alleen op pad en ben dan ook wel eens ongerust over "wat als". Dat is 1 van de redenen waarom ik uiteindelijk geen trailer heb gekocht maar een B-camionette. STEL dat er wat misgaat, dan is de kans dat iemand ermee kan en durft naar huis rijden groter. De mensen in mijn omgeving die met een trailer kunnen/willen/durven rijden zijn op 1 hand te tellen. Met de camionette zijn dat er al wat meer.

Daarnaast is Icaro als hengst altijd tikje pittiger op verplaatsing, dus wanneer er iemand meegaat dan ook liefst iemand met ervaring met (pittige) paarden. Niet teveel bij stilstaan, en gewoon de boel zo veilig mogelijk houden.

Hanne, hoe gaat het met Shuddy intussen?

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:01

Alleen op de baan vind ik niet zo erg, sleur da beest echt overal naartoe :D . Ben vooral bang om overal te laat te komen, ben nogal last-minute ingesteld en kan maar hopen dat 't allemaal duidelijk is waar, wanneer te zijn ;).

Edit: hoop dat de organisatie zo lief is om mijn peerd in 'n stal te zetten als ik kaduuk word afgevoerd...

Technische defecten zijn al-tijd vervelend en komen ook altijd ongelegen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:10

Ik sleur 'm ook gerust overal mee naartoe, maar wat als het misgaat? Ik vertoon liever geen landingstechnieken met zandhappen waarbij ik m'n hengst verlies. Komt niet zo goed met de rest van de ruiters in m'n omgeving :P Ben er nog nooit vanaf gevallen, wil dat ook zo houden *neemt houten tafel stevig vast*
Zolang alles prima verloopt kan het voor niemand kwaad denk ik, het is maar wanneer er een haar in de boter komt. Stel dat ik er in de cross af kukel en mijn paard gaat een andere deelnemer achterna. Ten eerste moeten ze paardlief te pakken krijgen, ten tweede is die beste ruiter zijn concentratie en ritme kwijt en in het slechtste geval kan ik niet zelf naar huis karren en hebben ze geen plek om paardlief te parkeren tot iemand 'm kan komen ophalen.

Aangezien cross wel eens aan de andere kant van het land is krijg je dan ook nog het probleem dat je hulp een aardig eind in de auto mag zitten, maar ook dat er heel wat tijd overheen gaat.

Dat te laat komen in je proef is nog zoiets, al doet een goede paddockmeester veel.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:19

Te laat in m'n proef, te vroeg inrijden check! :+ Komt me meestal wel voor :o

Heel goed nieuws gehad vandaag! :D Shuddy mag terug werken vanaf morgen! (zal beginnen met rustig longeren en zaterdag een ritje. ;) ) Dinsdagnamiddag heb ik springles, en volgende week zondag dan de cross! :D
De cross is allemaal zo op uur starten zeker? Aleja het staat zo in de startlijsten? Zal beter zijn voor mij om in te schatten! :+

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:22

Hij heeft vandaag laatste spuitje gehad van de 4. Gezwel gaat niet direct weg gaan, het zal langzaam gaan. Kan nog een goeie week duren! Maar zolang hij er geen last van heeft. ;)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:50

Super nieuws he :j.

Met vallen enzo zit ik nie in, op wedstrijd zijn er normaal altijd wel genoeg mensen die ik ken. Tis echt de weg (als het ver is :P) waar ik mee inzit om alleen te doen. Rij gewoon niet graag met de van :+. Kheb ook gekeken voor camionenetje maar da was boven budget :+. Das ongeloofelijk duur die dingen :o!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 10:48

Iemand van jullie die nog naar overpelt gaat?

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:52

Wij gaan ook naar Overpelt!