[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:43

Zo, wij zijn weer terug van vakantie. Het was heerlijk! Ik heb voor het eerst gedoken, het was zo gaaf! Ben er nog enthousiast van haha!

Even teveel om nu allemaal bij te lezen en te reageren, dus ik pak vanaf hier de draad weer op ;)

Ed gaat helaas nog niet zo goed. Been is nog erg dik, en was vanmiddag ook weer warm. Inmiddels krijgt hij ook sedatie omdat hij de tent afbreekt. Hij loopt nog kreupel. Dinsdag komt er een dierenarts van den hoek langs voor andere paarden bij ons op stal, maar zij wil dan ed ook even bekijken. Ben benieuwd of zij nog goede adviezen kan geven...

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:14

He Madelein wat vervelend, ben benieuwd wat de DA zegt.. Staat hij nog wel in de wei? Duiken lijkt me maar eng haha, maar mooi dat je een fijne vakantie hebt gehad :)
Percy, gefeliciteerd! Super kans dat je dochter in het Rabotalentenplan mag rijden!

@_Rianne: super resultaat in Neede!
@ Loesvan: leuk fimpje, wat een braaf paard!
@ Mirthe ook fijn gereden in Neede, gave foto's!!
@ Tiahastrona: Balen van dat been, wat heeft ze precies dan?
@ Mette1998: leuk fimpje, ziet er goed uit! Is dat in de Sunrise Stables?

Misschien ligt het aan de caramboles dat ze zoveel haar aanmaken, Furby heeft nu ook het meeste haar van de kudde (oke de haflinger nog net iets meer ;)) Terwijl ze als enige een deken op heeft.. Ga begin november scheren, dan moet het met 1 keer wel lukken.

Ik heb het erg druk op het moment, dus zit lekker in de meeloopmodus. Maar ik wilde toch wel even delen dat furby zaterdag haar eerste oefencross heeft gelopen :D In het begin snapte ze er niet zoveel van, voor de eerste 5 hindernissen stopte ze om eerste de hindernis (a 30/40 cm :D) even van dichtbij te bekijken voor ze hem sprong. Vanaf hindernis 6 ging het knopje om en pakte ze echt heel fijn aan :) Daarna keek ze nergens meer naar en heb ik ook een paar hogere a 80 cm meegenomen. Hopelijk volgend jaar officieel starten :D
Afbeelding
Afbeelding

Filmpje is aan het uploaden :)

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:18

xSiep schreef:
He Madelein wat vervelend, ben benieuwd wat de DA zegt.. Staat hij nog wel in de wei? Duiken lijkt me maar eng haha, maar mooi dat je een fijne vakantie hebt gehad :)
Percy, gefeliciteerd! Super kans dat je dochter in het Rabotalentenplan mag rijden!

@_Rianne: super resultaat in Neede!
@ Loesvan: leuk fimpje, wat een braaf paard!
@ Mirthe ook fijn gereden in Neede, gave foto's!!
@ Tiahastrona: Balen van dat been, wat heeft ze precies dan?
@ Mette1998: leuk fimpje, ziet er goed uit! Is dat in de Sunrise Stables?

Misschien ligt het aan de caramboles dat ze zoveel haar aanmaken, Furby heeft nu ook het meeste haar van de kudde (oke de haflinger nog net iets meer ;)) Terwijl ze als enige een deken op heeft.. Ga begin november scheren, dan moet het met 1 keer wel lukken.

Ik heb het erg druk op het moment, dus zit lekker in de meeloopmodus. Maar ik wilde toch wel even delen dat furby zaterdag haar eerste oefencross heeft gelopen :D In het begin snapte ze er niet zoveel van, voor de eerste 5 hindernissen stopte ze om eerste de hindernis (a 30/40 cm :D) even van dichtbij te bekijken voor ze hem sprong. Vanaf hindernis 6 ging het knopje om en pakte ze echt heel fijn aan :) Daarna keek ze nergens meer naar en heb ik ook een paar hogere a 80 cm meegenomen. Hopelijk volgend jaar officieel starten :D
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Filmpje is aan het uploaden :)

Paardje kijkt zo van is dit de hoogte al haha:')

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:23

haha ja ze is erg voorzichtig!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:26

Ja sunrise stables!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:13

Tia, hoe gaat het nu?
mette, gefeliciteerd met jullie 4de plek. Helaas lukt het me niet jou fimp te openen.
Madelein, duiken dat lijkt mij ook best eng. Gaaf dat jullie het hebben gedaan! Wat ontzettend vervelend van Ed. Ben benieuwd wat die andere dierenarts er van vind.
Xsiep, je doet er goed aan het te delen ziet er goed uit, ze is voorzichtig met haar zelf.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 22:20

Mette: Leuke foto. Gefeliciteerd met je 4e prijs!
Madelein: wat balen van ed! Benieuwd wat morgen gezegd wordt.

xSiep: Dank je!
Haha misschien licht het idd aan de afstamming :P Ik vind het niet erg om de mijne vaker te scheren, kan de scheermachine van vaders lenen.
Leuke foto's, ik vind ze echt op elkaar lijken haha. Vooral nu de mijne geschoren is heeft ze net zo'n kleur.
Ik wil volgend jaar trouwens ook officieel gaan starten. Zou leuk zijn als we elkaar dan ns tegen komen :P

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:38

Vervelend Tia, hoop dat het snel opknapt.

Gefeliciteerd met je vierde plaats Mette! Leuke foto.

Wat balen Madelein. Duurt wel erg lang zo. Gelukkig heb je wel een super vakantie gehad. Duiken lijkt me gaaf, zou niet weten of ik het zou durven.

Op die tweede foto lijkt ze wel verbaasd te kijken Siep :D Wel fijn dat ze het zo goed oppakte.

[naam] heeft dit weekend voor het eerst weer indoor springwedstrijd gehad. Zaterdag met Shetan. Die had nog nooit indoor gelopen maar hij bleef wel veel meer geconcentreerd dan buiten en had een foutloos rondje. Net buiten de prijzen maar dat maakt niet uit. Hij is opeens veel beter gaan springen dus ze was dik tevreden.

Zondag was Daimler aan de beurt in het M. Na hindernis één ging hij even lopen van pure enthousiasme waardoor hij er op twee een balkje aftikte maar gelukkig kon ze hem daarna weer bij zich houden dus het bleef bij één balk waardoor hij nu echt M springen is.

Daar is ze wel blij mee want nu mag ze voortaan de B overslaan. Voor Shetan hoeft dat niet want die is nog niet toe aan 1.10m. maar de andere twee wel.

Volgende week weer cross in Merksplas, eigenlijk van de lrv maar toch maar via de knhs ingeschreven. Hopen dat het dan een keer droog blijft. Ze is daar nu twee keer gestart en allebei de keren regende het zo hard dat ze in de loop van de dag de wedstrijd moesten aflassen. Is niet fijn om in de stromende regen cross te rijden (ook niet om te groomen overigens)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:09

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:26

:wave:

Tiahastrona wat balen van het been!
Wat goed Mette!
Welkom terug Madelein! Balen dat het been nog niet beter is...
Gave foto's Simone! Crosshelm zit mooi zo! :D
Caressa heeft het dus weer goed gedaan Percy!

Hier mooi wat aan het aanrommelen. Cantos weer opgepakt. Zaterdag naar Hattem, voorlopig zijn dit mijn tijden: 11:41 13:46 14:06 lekker luxe dus!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:34

Percy, je dochter is goed bezig. Mooie resultaten
Xsiep, netjes hoor ze springt braaf alles.
Mistid, zag je tijden al op de start lijst ;) als het lukt kom ik kijken!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:12

Mette, Gefeliciteerd!!!! Leuk filmpje. Je mist denk nog iets controle, maar komt vanzelf
Sanne, Fijn dat je leuke vakantie hebt gehad. Gaaf he die onderwaterwereld <3 Ik vond Egypte mooier dan Bonaire (onder water dan). Wat heb je allemaal gezien? Foto's :D
Balen van Ed :(
Siep, Ziet er netjes uit al. Fijn dat ie zo goed aanpakt
Neesa, hoe is het met jou en je paardje?
Loesvan, Al geschoren. Ik gelukkig nog niet en ben het eigenlijk ook niet van plan, dus hoop dat het mee gaat vallen met haar.
Percy, wat goed van Caressa. Feliciteer haar maar *\o/* . Volgende week lekker crossen. Met wie gaat ze? En hoe is het met jou knie?
Mirthe, zaterdag ook lekker crossen. Zeker fijne tijden. Hoop dat het weer goed blijft

Fa haar been gaat gelukkig beter. Het is mok, denkt de DA (maar die weet het eigenlijk ook niet ;( ). Ik dacht eerst mok, toen ringworm (het is ronde plek op het been). Heb het eerst met hydrocortiderm behandeld, toen ging het beter. Mocht dit van de DA niet meer gebruiken, moet het met imaverol behandelen. Toen werd het erger en had ze heel dik been. Toen moest ik wel weer smeren en kreeg ik voor 7 dagen antibiotica, dit was vorige week donderdag. Toen was been echt heel dik (bijna einschuss).
Dus als iemand nog tips heeft en/of foto wil zien laat maar weten..... (dan kan ik die appen) :P

Net dressuurles gehad, ging fijn. Morgen naar school, vrijdag lekker weekend weg.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:36

Wij hadden spuiten die oraal ingegeven moesten worden toen er 1 met een dik mokbeen stond. Wit met blauwe details. Kan wel even kijken wat voor spul dat is morgen, het hielp wel.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:51

Tia, fijn dat het iets beter gaat. Zou wel een foto willen zien, mss is het wel wat Emy ook heeft gehad 2 jaar geleden. Bij haar was het regenschruft het is een bacterie, toen behandeld met betadineshampoo iedere dag 7 dagen en alle deken, dekjes en borstels ontsmet. Ik dacht eerst ook dat het ringworm was, DA zag meteen dat het toch wel regenschruft was. Mss heb je hier wat aan.

Gaat wel lekker, ze liep vorige week fijner. Nu loopt ze iets minder, vind ik .Moet mijn verwachting iets bij stellen en niet te snel willen. Word dan anthousiast, en vraag dan te snel iets nieuws. Dit brengt verwarring bij haár dan word ze geirrriteerd. Mooie hier aan is, dat ik haar steeds beter leer kennen en dit maakt dat we steeds meer afgestemd Worden naar elkaar.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 06:03

Regensschurft weet ik hoe t eruit ziet. Het is echt 1 plek op been (van paar cm)

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 18:11

Percy: Netjes resultaat van Caressa!
Siep: Leuk filmpje, ze pakt het echt netjes aan!
Mistid: Wat een fijne tijden, hopelijk houd je ook een beetje mooi weer.
Tia: Fijn dat het beter gaat. Heb helaas geen tips voor je mbt mok.
Neesa: Mooi dat je zo je paardje beter leert kennen, fijn om zo een team te worden.

Nog ff een gave foto van Fame in Neede. Besteld via eventingphoto. Je kan goed zien dat ze het nog spannend vind en erg voorzichtig is :P
Afbeelding

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 18:30

stoere foto

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 18:39

Jeetje ze lijkt echt op furby! Ook een snebje en kolletje en precies zo'n blik boven de sprong!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:12

Wauw stoere foto, mooi!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:47

Gave foto!!

Ik heb vandaag mijn 1e dressuur wedstrijd met sjaakie gehad, een 1e prijs en een 2e prijs en twee winst :)

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:40

Netjes Mette, julie zijn goed bezig!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:36

Ho ik heb weer te weinig bijgelezen de afgelopen dagen :D

@xsiep: Wauw mooie foto's van jullie debuut! Super!
@Neesa: Het maffe is dat ik het duiken dus eenmaal onder water helemaal niet meer eng vond, vond het echt super! Zo ontspannen en rustgevend.
@ Percy: gefeliciteerd met de promotie! Super! Succes komend weekend! Had ik je al gefeliciteerd met Cares en haar toelating tot het talenten team? Weet het niet meer...
@thia: Wat balen zeg dat het zo lang duurt... wel fijn dat het iets beter gaat. Heb er helaas ook wat ervaring mee, ook met schimmels, daar smeerde ik pure honing op. Weet niet of dat voor mok ook goed is? Mijn beste ervaringen met mok zijn behandelen met sucocreme. Ed heeft in de opfok gigantische mok gehad, daarna gelukkig weinig meer. Maar als ik nu een wondje zie in zijn kootholte dan blijf ik er dik sudocreme op smeren tot het weg is.
foto's van de vakantie zal ik zo even uploaden ;)
@loesvan: ook al zo'n mooie foto! Super!!

Met Ed lijkt het iets beter te gaan.
Dierenarts is vandaag geweest, was weer onze holistisch dierenarts. Het bleek dat Ed enorm vast zat in zijn SI gewricht en Li bekken, daar leek volgens haar de kreupelheid ook vandaan te komen. Het zat dusdanig vast dat ze denkt dat de doorbloeding van het been, en afvoer van lymfe vocht hierdoor ook wat knel heeft gezeten, waardoor het langzamer genezen is. Het zou nu dus snel beter moeten gaan.
Hij heeft dus echt een rare schuiver gemaakt waar zijn hele linker been bij betrokken is geweest. Hij is gekraakt en los gemasseerd.
Verder vond ze het been niet eens zo slecht. Het is inderdaad dik, maar dit schijnt normaal te zijn bij dit soort blessures, en soms zelfs helemaal niet meer weg te gaan.
Ik moet zoveel mogelijk stappen, en mag over een paar dagen ( ivm het osteopatisch behandelen) zelfs wat zonder zadel gaan stappen. Geen uren, en geen korte wendingen, maar lange stukken in de bak of op de weg. Hoe meer stappen hoe beter, maar liever meer korte stukjes dan lange einden. Als het over 2-3 wk niet beter is dan raadt ze toch weer een echo aan.
Ik ben wel opgelucht, hoop heel erg dat hij nu opknapt!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:46

Ik heb even wat foto's op picasa geknald, om een indruk te geven ;). Foto's van het huis mag ik er helaas niet op zetten omdat dit van de baas van mijn man is. Maar het uitzicht is dus vanaf dit huis.
De onderwater fotos zonder duikuitrusting erop zijn tijdens het snorkelen gemaakt. https://picasaweb.google.com/1004766211 ... 99_cj8SERg

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:50

Stoere foto's <3
Sudocreme heb ik ook gesmeerd, hielp wel, maar blijft er heel lang op zitten. Honing had ik wel gehaald, maar is echt plakzooi :D Kan het natuurlijk altijd nog proberen. Smeer nu hydrocortiderm, werkt, dus wil t even hierbij proberen te houden. Net laatste antibiotica gegeven, dus even kijken hoe t morgen gaat. Been was nu zo goed als normaal (dun) en niet warm

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:01

Zo die pakt goed aan Siep! Zie dat jouw cameraman/vrouw ook wat last heeft om het goed te volgen ;) Filmpjes maken op een cross valt echt niet mee.

Succes in Hattem Mistid!

Je mag altijd een foto sturen Tia maar ik weet ook niet of ik iets zinnigs kan bijdragen. Bij mok zweren ze hier bij antibioticazalf maar we hebben ook nog een andere wondzalf die eigenlijk voor mensen is maar ook geweldig werkt bij paarden en andere dieren. Is echt een aanrader en hier voor weinig bij de apotheek te koop.
Ben ook wel benieuwd naar die spuiten van Mette.

Fijn dat de dressuurles wel goed ging. Waar ga je dit weekend naar toe?

Tja Neesa, soms is het een paar stappen vooruit en dan weer even achteruit maar zo leer je elkaar inderdaad steeds beter kennen.

Stoere foto van Fame Loesvan, jij kijkt ook super geconcentreerd :)

Wauw Mette, dat gaat echt goed met jullie. Wat leuk om te lezen. Zeker omdat we hier weten dat jullie wat opstartproblemen hadden. Echt fijn dat het nu zo gaat!

Madelein: weet ook niet meer zeker of je iets over [naam] had gezegd maar jij had en hebt wel andere dingen aan je hoofd. Ben wel heel blij om te lezen dat het met Ed toch iets beter schijnt te gaan. Begon me ongerust te maken. Ken jullie niet persoonlijk maar dat voelt helemaal niet zo.

Ik ben nu officieel jaloers na het zien van die foto's. Wat een prachtige plaatjes, zouden zo uit een vakantiebrochure weggelopen kunnen zijn.
Huis van de baas van je man? Mogen jullie daar vaker naartoe? Wil wel mee als verstekeling :D

Vandaag een officiële uitnodiging ontvangen van de introductiebijeenkomst van het rabo talentenplan. Gelukkig mag ze twee mensen meenemen. Zag mezelf daar al een middag en deel van de avond rond hangen in de omgeving :P Mijn man wilde ook meteen mee toen hij het programma zag ;)

Er komen heel veel topruiters daar spreken, dat is wel gaaf. Is een goed gevuld programma.

Heb met heel veel moeite de startlijst van zondag gevonden maar ze heeft wel mooie tijden.

Vandaag Daimler en Shetan weer een deken opgedaan, ze mogen nog zelf kiezen of ze binnen of buiten willen. Eind van de maand gaan ze weer elke avond hun stal in en begint voor mij het uitmesten weer.

Lief dat je vraagt naar mijn knie Tia. Het wordt niet slechter maar helaas ook niet beter. Hij is twee keer zo dik en warm en dus zit er een ontsteking maar daar is eigenlijk niets aan te doen.
Helaas heb ik nu ook een acute ontsteking in mijn linker enkel waardoor ik nu loop als iemand van 80.

Leuk is anders maar ik hoop dat het toch weer eens beter gaat worden. Moet wel vaak rust nemen waardoor ik eigenlijk veel te veel op internet rondhang.
Maar ga me echt de leuke dingen niet ontzeggen en dus loop ik zondag met [naam] mee bij het verkennen :j

Zag bij verzenden jouw bericht Tia. Ik moest van de hoefsmid honing mengen met zinkzalf, dat werkte best goed.